December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Hey meiden

Ik ga niet zo uitgebreid mijn best doen als Knorrie Ga even gebruik maken van een stil huis om eens een beetje achterstallig huishouden te doen...

Over Yahnoa's flessenweigeren.... hij krijgt nu dus een papje van moedermelk met rijstebloem. Dit lukt vrij aardig, maar meer dan zo'n 40 cc krijg je er dan echt niet in. Ook wel logisch natuurlijk, als je je kleintje begint te spenen zeggen ze ook dat een paar theelepeltjes in het begin voldoende is. Maar 40 cc is bij lange na geen volledige voeding, dus het is beter dan niets, maar veel is het ook niet.

Maar nou komt het, afgelopen dinsdag was hij bij mijn moeder, en ik had gezegd dat ze ná het papje een beetje in een fles mocht aanbieden en zowaar... hij dronk het nog op ook! Helaas had ze nog maar 20 cc over (rest zat al rijstebloem bij) dus ze kon hem nog niet meer aanbieden, maar wie weet.... Al ben ik nog steeds niet gerustgesteld, hij heeft wel vaker een keer een fles gedronken om het vervolgens weer een maand te vertikken... maar goed, hij is ondertussen ook alweer 5 maanden dus langzaamaan gaan wordt hij ouder en hopelijk ook wijzer haha!

Zo... volgende keer meer!

Nou Knor!

Idd een gezellige lap tekst!

Knap ook dat je zoveel verschillende smileys hebt gebruikt!

Alleen die bij mijn nick kan ik niet helemaal plaatsen

A1mee:

Wie weet, misschien heeft ie het licht gezien en pakt ie de fles voortaan beter

Tinus:

Fijn dat Manuel weer een beetje zonniger gehumeurd is!!

Nu jij nog lekker helemaal opknappen!

Flodder:

Hoe ist!?

Falcon:

Wat ik me nog afvroeg, je zei over bekkenklachten dat jij niet meer wist wat nu normaal is en wat niet (door het niet ingrijpen van de vk geloof ik??)

Maar wát is dan nog normaal en wat niet?

Ben weer weg, ben bezig een geboortekaartje uit te zoeken

Kusss!
Yora, Wat ben jij beidehand vandaag zeg! Ga je lekker op de vu nuttig makenO.o

Nee voor mij geen schort, heb er wel 2 maar dat is kinderformaat

Ben het wel eens met je meldplicht voor Oef! Van Loewyz ook nog niks gehoort nee.

Knorretje, ziet er zeker vrolijk uit!

Gelukkig hebben jullie toch nog een mooie oplossing voor de ramen!

Ik hoop dat je moeder lekker opschiet vandaag!

Ik vind het echt leuk zo'n wildkroon!

Ik heb nog nooit verse pasta gemaakt!

Tinus, fijn dat jullie weer een gezellig dagje samen hebben! Heb je de klei er al bij gepakt?

Nurse, jij ook al zo lekker op dreef

Wat lief van je ouders van die foto's!

A1mee, hopelijk heeft hij het toch ineens door!

Speciaal voor Yora:

Speciaal voor Marloes:

(beetje drukke keuken bij ons, maar hier hangt ie:

en hier de pastadroger: (waar het roze mandje aan hangt)

(wel een oude foto, maar goed, idee is hetzelfde)
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Hmmm...ik geloof dat ik de afwas moet gaan doen en het brood in de vriezer moet gaan zetten! (zie eerste foto!)
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Knor ik vind het altijd leuk om jouw huis te zien... lekker troepie en heel gezellig! Je kan heel goed ik zie ik zie wat jij niet ziet spelen bij jou

Marloes: Ik vind m toch wel grappig staan... leuk leuk leuk Zie ik hier nu zo'n papieren doekjes apparaat in je keuken hangen...:) die wil ik ook

Yora klettert net van de bank af... ik had de kussens er niet goed opgedaan na het stofzuigen... maar na een kusje is het allemaal weer goed...

Wij gaan vanavond groente uit een potje eten
Marloes: Kreeg je die klimop er gratis bij? Geintje! Ik vind het heel leuk staan bij jou in de keuken. Bij mij zou het niet staan, mijn keuken is wat strakker van stijl.

Nee de klei nog niet erbij gepakt! We waren vanmorgen druk met ander speelgoed en we moesten ook wat klusjes in huis doen, dus we hebben ons zonder klei ook goed vermaakt. Maar ik vergeet niet dat ik het heb hoor!

Knorretje: Inderdaad, gezellig huis heb je toch! Ik had al eens die foto's op Hm gezien. Net voordat ik postte vanmiddag had jij een stuk geschreven en die had ik toen over het hoofd gezien.

Volgens mij had ik dat verhaal inderdaad op Nu.nl gelezen ja. Verschrikkelijk, dat er zulke mensen bestaan... je bloedeigen kind, dan spoor je toch gewoon niet.

A1mee: Wat fijn dat Yahnoa eindelijk een beetje heeft gedronken!! Ik snap dat je een beetje sceptisch bent, maar hij moet toch ergens beginnen. Wie weet is dit wel een doorbraak?!!

Yora: Ach gos, arm meiske. Geen blauwe plekken?

Ik heb de hele dag al zoooo'n hoofdpijn. Al 5 paracetamols ingenomen maar het helpt niet. Toen ik bij mijn vriendin vandaan kwam vanmiddag was het zo erg dat ik mijn hoofd vast moest houden als ik opstond/bewoog. Na het eten hebben JP en ik samen Manu in bad en bed gedaan en daarna ben ik bij mijn ouders een Brufen 600 gaan innemen. Toch wel super dat ik nu zo dichtbij woon! Meteen even gerielekst onder de zonnebank van mijn ouders (ding hangt iets te hoog dus is niet zo erg heet, anders had ik het niet gedaan met koppijn)

Mijn moeder denkt dat ik misschien een voorhoofdsholteontsteking heb, ook omdat ik na 2 weken nog steeds helemaal verstopt zit. Ik wacht even af hoe het morgenochtend is, anders ga ik toch maar even de huisarts bellen.

Morgen eerst Manuel wegbrengen, en dan heb ik de hele dag voor mezelf. Mijn vriendinnetjes en ik hoeven pas om 15.30 de trein te hebben naar Nijmegen (een van de meiden moet nog werken). Nu maar hopen dat die koppijn weg is!!

Ik ga naar bed, nog ff lezen.
Ooooh vergeet ik helemaal te vertellen dat Manu voor hij in bad ging weer op het potje heeft geplast!! Hij had het een week of 2/3 geleden gedaan en daarna wilde hij niet meer. Hij was blijkbaar in zo'n goede bui vandaag dat ie er weer zin in kreeg! En nu heeft zijn papa het ook gezien. Stonden we alledrie te juichen net, hihi...
Meiden meiden... ik zag mn nick weer voorbij komen! Hier niks nada noppes hoor. Merijn is vanavond weer avondje logeren, dus ik teken ervoor als het nu zou komen, maar ja dat zou te mooi zijn... dus ga er maar niet van uit.

Ik sms tinus sowieso en aangezien zij toch wel dagelijks hier te vinden is mag zij tzt het grote nieuws verspreiden ;)

Ga gauw even douchen en dan duik ik mijn bedje in. Net 2 drama nachten gehad (Merijn ook ziek geweest) dus ga even profiteren van mn welverdiende nachtrust (en natuurlijk morgen uitslapen!)
Ren even snel voorbij..

Tinus, fijn dat het met Manu goed gaat, nu jij nog. Misschien wel verstandig om naar de huisarts te gaan. Daarna lekker relaxen in Nijmegen!!

Manu op het potje, goed zeg!

M is vandaag voor het eerst in drie weken weer eens onder de douche geweest (en 1 tel in bad).

Ik heb ook klei gekocht, M ging er enthousiast mee aan de slag.

Loewyz, spannend wordt het nu!

Knorretje, gezellig stukkie heb je hier neergeplempt:)

Nurse, o ja, jij vroeg wat, ehm... nou, tijdens de zwangerschap is nog heel veel pijn normaal, maar als je maanden na de geboorte nog dezelfde klachten hebt, is het niet normaal.. en dat is voor mij reden om bij een volgende keer wel in de zwangerschap al aan de bel te trekken en oefeningen te doen.

Je hoeft trouwens niet doorverwezen te worden hoor! Naar fysiotherapeut en wsch ook mensendieck enzo kun je gewoon zelf heenstappen.

Heb nog steeds geen mail van de beheerders van HM, dus kan nog niet inloggen. Goh, zitten zij dan niet 24 uur per dag achter internet??;)
he meiden,

ik wilde even reageren, maar er is er boven 1 aan het spoken..

dus tot morgen!

xx
Loewyz: Jaaa, sms me maar als het 'zover' is!! En mocht het net tijdens mijn weekendjes weg gebeuren dan heb ik nog wat nrs van andere meiden in mijn mobiel staan, dus dan weet de rest het ook zo.

Jammer dat Merijn weer ziek is geweest. Daar rust je ook niet van uit. Nou ja, laat hem maar weer beter zijn als de baby is geboren!

Falcon: Huh, voor het eerst in 3 weken weer onder de douche? Da's niet vaak! Wilde hij niet? Manu gaat toch zeker wel 6 avonden per week in bad, alleen als we een keertje laat zijn slaan we weleens over.

Leuk dat M de klei ook leuk vond!

Mette: Heb je toch goed geslapen, ondanks het gespook?

Vanmorgen weer wakker geworden met knallende koppijn. Dus ontbeten met Brufen 600... bah. Nu zijn de scherpe randjes er een beetje af, maar het voelt echt alsof mijn hele voorhoofd beurs en blauw is. De huisarts is alleen voor spoedgevallen bereikbaar op vrijdag, dus ik sla maar een hoop pijnstillers in voor het weekendje en ik hoop dat ik het een beetje trek zo.

Manu moest wel weer een beetje huilen toen ik wegging maar het was geen drama meer gelukkig...

Ik ben zondagavond weer thuis. Tot dan (of maandag)!
he meiden,

Brakke nacht gehad hier, ze is niet helemaal lekker. Vanmorgen ook weer een hele sterk ruikende urineluier, maar met een klein beetje plas. Dit viel me gister ook al op, dat haar plas opeens zo sterk ruikt. Dus kijk het even aan vanmorgen anders breng ik even haar plasje weg naar de huisarts.

Tinus; heel veel plezier, en bel nou even naar de h.a., je gaat een weekendje weg en als het idd een voorhoofdsholteontsteking is heb je daar wel medicijnen voor nodig. hele dikke knuf van mij!

Loewyz; mocht ik je hier niet meer spreken, heel veel succes alvast!!

Ik ga even fruit maken,

x
Tinus, dat niet meer willen douchen/in bad gaan heeft te maken met zijn angst voor poepen in bad en zonder luier lopen..

Mette, he bah alweer een brakke nacht.. hopelijk kun je snel weer eens lekker doorslapen.

Hoe is het eigenlijk met de conditie van je moeder, ze wil toch weer aan het werk gaan zelfs?
Mette: Oh jee, vrees je weer voor een urineweginfectie bij Noof?

Falcon: Joh, ik dacht dat die poepvrees iets eenmaligs was, wat vervelend! Toen Manu jonger was durfde hij ook maar niet in het grote bad. Telkens was het weer brullen. Toen hebben we hem toch iedere avond in het grote bad gezet en na 3 avonden vond hij het goed. En nu durft hij ook in bad bij oma of zijn tante. Ik ben wel heel benieuwd of hij inmiddels ook een zwembad leuk vindt. De laatste keer ging het wel, maar we zijn inmiddels weer een half jaar verder.

Misschien moet je M ook gewoon iedere avond in bad doen. Hij zal het niet leuk vinden, maar uiteindelijk leert ie toch dat er niks is om bang voor te zijn.

Ik heb inderdaad toch nog een keer de dokter gebeld. Ik word vanmiddag teruggebeld op het telefonisch spreekuur, dus hopelijk krijg ik nog een of ander receptje wat ik nog kan ophalen voor ik wegga.
Knor: Gebruik je dan speciaal meel voor die pasta? En heb je dan ook zo'n pastamachine (?)

Tinus: Ik hoop dat je iets meekrijgt van de huisarts en dat het iig geen voorhoofdsholteontsteking (hangman spelen?:P) is.

Het viel echt allemaal wel mee hoor met Yora die van de bank afviel

Nurse: Ik heb ook best veel last gehad van mijn bekken(?) etc. bij Yora. Kon 's avonds echt niet meer normaal opstaan of lopen. Ik kon niet meer fietsen (en heel tijdje na de bevalling ook niet) na de bevalling ook wel gehad dat ik helemaal niet meer kon draaien of even niet meer opstaan... maar bij mij is er ook niet echt iets mee gedaan en ik heb ook geen idee wat nog normaal is

Falcon: Ik zou ook denk ik meer doorzetten hoor als Yora niet in bad zou willen. Sommige dingen moeten nou eenmaal echt net zoals tandenpoetsen of ze nou de hele boel bij elkaar brult of niet. Yora gaat trouwens ook niet elke dag in bad hoor. Soms wel (soms zelfs 2x) maar ik sla wel eens over. Het licht doet het hier niet meer in de badkamer. Heel irritant! Ik kan niet meer aan het touwtje trekken... ja ik kan er wel aan trekken maar er komt geen klikje zeg maar...

Mette: Ik hoop dat Nova niets heeft. Of juist wel en dat het dan ook snel opgelost is met ab... Ook wel zielig voor haar dat ze de hele nacht niet echt lekker is geweest.

Ik heb weer een cijfer terug... een 5.7 dus echt net voldoende... maar toch ben ik blij
Goed van Manu's plas op het potje... het begin is er in ieder geval
Even pauze, ben bezig met de muurschildering op de babykamer

Wordt mooi man!

Mn bekken:

De laatste dagen gaat t wel weer, moet mezelf af en toe gewoon terugfluiten (en bijv. niet persé zelf de paardenstal uitmesten....duh! Maar goed, eigenwijs is ook wijs hè? )

Vandaag 31 wkn zwanger!!

Loewyz:

Wordt nu wel spannend bij jou!

Mette:

aaahh beterschap met jullie skattie...lekker veel proberen te laten drinken ook hè?

Yora:

Volgens mij maak je pasta deeg met gewoon bloem, wat water en eierdooiers (??)

Moet je wel zo´n machine voor hebben geloof ik ja... of jemoet houden van een grote deegbal

Knor:

Was jullie mam nog opgeschoten met schilderen? hihi, ziet dr altijd zo gezellig uit bij jullie! is het geen crime met stoffen zoveel prul-la-la?

Marloes:

Waar blijft je foto met schort en deegroller?

Tinus:

Jippie! goed van Manuel!

Falcon:

Was t alweer 3 wkn geleden???

Misschien gewaagd maar ik zou hem ook bij kop en kont pakken en in bad zetten. Een week elke avond doen en hopelijk is ie dr dan doorheen... misschien zelfs dr bij gaan zitten en dat je man hem op een gegeven moment overpakt...?

Zowwwwww, even snel er doorheengefietst, ga nu weer verder met mn muur!

xx
Nou telefonische diagnose is inderdaad een vho. Ik moet zo even zoutoplossing halen die je ook zonder recept kan halen. Helpt dat niet genoeg, dan moet ik maandag nog even bellen en dan krijg ik alsnog een kuurtje. Liever niet natuurlijk.

En nu kan ik potverdikkie niet in de sauna! Maar ja, met zo'n kop had ik er toch niet zoveel zin in. Misschien is een stoombadje wel lekker, dus dan ga ik daar maar het hele weekend in zitten...

Nurse: Wat leuk die muurschildering! Wat stelt het voor? Ik ben heeeel benieuwd en wil heel graag een foto zien als het af is.

Yora: Oh gelukkig maar dat het meeviel. En gefeliciteerd met je volgende voldoende!

Ik ga er zo vandoor, doei doei!
Voor de duidelijkheid: ik was hem wel hoor, haha. Elke ochtend en dat vindt hij niet bepaald leuk. Dus dat is iets wat ik wel doorzet. Ik vind het een beetje zielig om hem in bad te zetten als hij er zo van in de paniek schiet, maar zoals gezegd is het H donderdag wel gelukt om hem weer te laten douchen.

Een paar weken geleden hebben we gezwommen, maar dan heeft hij een zwemluier om he.

We hebben de gewoonte om hem 's ochtends in het babybadje te laten zitten terwijl we zelf douchen (we hebben geen bad), dus door de week is op de commode wassen wat handiger als we naar het werk moeten. In het weekend en op de papadag is er meer tijd om hem weer te laten wennen. Dus morgen weer.

Ik kan hem wel 's avonds in bad gaan doen, dat vergt gewoon wat gewenning voor mezelf na twee jaar. Nu plof ik lekker op de bank na het eten.

Nurse, ik ben benieuwd naar de schildering!!

Tinus, heb je je kuur? Dat helpt vaak al na een dag, dus dan zou je meer kunnen genieten van je weekendje..

en Yora, goed hee, weer een tentamen. Enne 5,7 noemen we gewoon een 6 hè.
o Tinus je bent me voor.. er is ook geen sauna geloof ik daar. O ja, toch wel, maar ik kan daar niet tegen en ga daar dus nooit in. Er zijn genoeg andere baden en een Turkse stoomcabine. Veel plezier!
o ja, Joni, je schreef dat Boyd en M misschien wel wat op elkaar lijken qua makkelijk zijn... ik denk dat Boyd een stuk braver is dan M hoor! Die is niet lang driftig, maar is het soms wel. Hij heeft me gister in mijn schouder gebeten toen ik hem naar bed bracht!!! Lastig hoor, je kan alleen maar op heel boze toon zeggen dat het niet mag, voor straf ergens in een hoekje zetten kon ook niet want hij moest naar bed, en dat hebben we dan ook doorgezet..
Veel plezier Tinus!

Falcon:

Oh, je wast hem wel ja? haha!

Maar even serieus, lijkt me heel lastig als je kindje zo in paniek schiet... succes dr mee!!!

Muurschildering:

Helaasssssss die mogen jullie niet zien

Tis namelijk de naam van de baby Leuk hoor! op de andere kamers kon ik niets tekenen oid omdat die op kleur gespartelpoetst zijn (stucadoorswerk), de nieuwe babykamer is gewoon getext dus kan ik mn gang gaan.

Alleen mn stift is op dus mn werk ligt even stil....

xx
Falcon:

Ohh, wat zal je giftig geweest zijn toen ie je gebeten had!
zo het speelkwartier is weer begonnen, hoe kunnen we zo snel mogelijk van de ene kant van de andere kant van de kamer rennen in 5 minuten, met helaas halverwege een hindernis, alle houten puzzels die over de hele vloer zijn gegooid... gelukkig hebben ze een grote lol. oh en nu heeft C hun aan het werk gezet, de hele berg puzzels opruimen..

da's ook moeilijk, zo'n angst bij in bad/douche. zou het echt alleen de angst voor het poepen zijn (hier soms ook nog een badpoeper, maar die vind het eigelijk prima).

ik zou toch proberen een kort ritueel ervan te maken, iets wat wel gebeurd, maar kort duurt en waarbij hij uiteindelijk positieve ervaringen kan gaan opdoen...

het klinkt best mooi zo, maar casper heeft momenteel veel problemen met verschonen en hoe leuk we het ritueel maken, regelmatig is het echt een drama

muurschildering, wil ik ook eigenlijk, maar alle muren zijn dus ook gestucd en ik vind dat zo zonde.. leuk dat jullie eindelijk een vrije muur hebt dat je aan de slag kan..

het puzzelopruimen is alweer gestaakt, ze zijn tot het visspel gekomen, dus nu wordt er alleen nog gevist...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven