Uitgerekend begin december 2017!
maandag 3 april 2017 om 11:41
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!
Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
| Naam | Leeftijd (v/m) | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
| Bessie2017 | 29/33 | Eerste | 3 december | Jongen! | |
| ElCid79 | 37/38 | Tweede | 26 november | Jongen! | |
| Mevrouw85 | 3 december | Jongen! | |||
| MevrouwTomatensoep | 32/24 | Eerste | 10 december | Jongen! | |
| Kaartje1 | 26/26 | Eerste | 2 december | Meisje! | |
| mycupoftea | 26/31 | Eerste | 30 november | Meisje! | |
| Sleutels | Derde | 12 december | Meisje! | ||
| Lentegroetjes | 26/28 | Eerste | 3 december | Meisje! | |
| fritzzz | 28/30 | Eerste | 10 december | Meisje! | |
| Marilynne | 28/32 | Eerste | 6 december | Meisje! | |
| VashtaNerada | 36/37 | Eerste | 1 december | Jongen! | |
| -cactus- | Tweede | 6 december | Jongen! |
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
woensdag 5 april 2017 om 19:24
Julie, wat betreft die bijzonderheden, dat had ik idd nog willen zeggen: ik heb ze er niet bijgezet omdat ik niet wist of iedereen dat op prijs zou stellen. Maar in die kolom kan men de voorgeschiedenis vermelden indien gewenst. Het is inderdaad wel handig om het een beetje te kunnen onthouden.
Tabel sluiten: ik zou niet te strikt kijken in de eerste weken, er vallen helaas ook altijd weer mensen af. Topics waar ik tot nu toe in meeschreef bleef maar de helft over na een week of 4 (ook gewoon door niet meer schrijven, niet alleen door slecht nieuws). Eentje werd daarna ook heel rustig (zijn maar 9 pagina's bijgekomen in 7 maanden) en dat zou ook wel jammer zijn. Misschien is de 11e december een mooie grens, kan vanaf die uitgerekende datum een nieuw topic worden gestart.
Wat ook helpt om mensen uit elkaar te houden, is als iedereen een avatar/plaatje instelt. Dan ben je veel herkenbaarder. Dus misschien een voorzichtig verzoekje aan de mensen die nu nog het standaardplaatje hebben? Het is heel eenvoudig in te stellen bij je accountgegevens.
Lolly-pop: ik heb bij mijn eerste zwangerschap vorig jaar 3 echo's voor de 10e week gehad, maar heb niets zelf hoeven betalen. Alles is vergoed.
Misselijkheid begint hier gestaag toe te nemen trouwens. En helaas houdt die zich niet aan de ochtend.
Tabel sluiten: ik zou niet te strikt kijken in de eerste weken, er vallen helaas ook altijd weer mensen af. Topics waar ik tot nu toe in meeschreef bleef maar de helft over na een week of 4 (ook gewoon door niet meer schrijven, niet alleen door slecht nieuws). Eentje werd daarna ook heel rustig (zijn maar 9 pagina's bijgekomen in 7 maanden) en dat zou ook wel jammer zijn. Misschien is de 11e december een mooie grens, kan vanaf die uitgerekende datum een nieuw topic worden gestart.
Wat ook helpt om mensen uit elkaar te houden, is als iedereen een avatar/plaatje instelt. Dan ben je veel herkenbaarder. Dus misschien een voorzichtig verzoekje aan de mensen die nu nog het standaardplaatje hebben? Het is heel eenvoudig in te stellen bij je accountgegevens.
Lolly-pop: ik heb bij mijn eerste zwangerschap vorig jaar 3 echo's voor de 10e week gehad, maar heb niets zelf hoeven betalen. Alles is vergoed.
Misselijkheid begint hier gestaag toe te nemen trouwens. En helaas houdt die zich niet aan de ochtend.
woensdag 5 april 2017 om 21:06
Pfff hier ook, zo misselijk de hele dag door, vooral savonds en in de middag.. En mn borsten doen ook veel pijn en de moeheid.. Pff! Ik zie het maar als iets positiefs, dan ben je in ieder geval echt zwanger
@kaartje1, gelukkig.. Ik had er nog niet bij nagedacht dat er ook mensen wat minder enthousiast kunnen reageren dan gedacht. Dat zal bij ons ook wel zijn, wij hebben net een huis gekocht waar nog veel aan verbouwd moet worden dus mensen zullen het bij ons ook misschien niet de handigste timing vinden.. Ook goed om voor te bereiden op minder enthousiaste reacties dus!
@kaartje1, gelukkig.. Ik had er nog niet bij nagedacht dat er ook mensen wat minder enthousiast kunnen reageren dan gedacht. Dat zal bij ons ook wel zijn, wij hebben net een huis gekocht waar nog veel aan verbouwd moet worden dus mensen zullen het bij ons ook misschien niet de handigste timing vinden.. Ook goed om voor te bereiden op minder enthousiaste reacties dus!
woensdag 5 april 2017 om 21:52
@mycupoftea succes met het verbouwen van jullie huis. Leuk zeg! Wij wonen sinds 3 maanden in ons nieuw bouw huis. Moet ook nog genoeg gebeuren. Mijn schoonouders weten trouwens ook dat wij een kindje verwachten. Zijn super enthousiast.
@arinna wat jij verteld over de tabel zit zeker wat in. Wachten we mooi nog even af.
Hier valt de misselijkheid nog mee. Dus ik mag niet klagen.
@arinna wat jij verteld over de tabel zit zeker wat in. Wachten we mooi nog even af.
Hier valt de misselijkheid nog mee. Dus ik mag niet klagen.
woensdag 5 april 2017 om 22:29
donderdag 6 april 2017 om 06:58
Omdat wij zo lang bezig zijn geweest wilde de vk een vroege echo. Ben daar zelf wel blij om want ben heel bang dat het mis gaat. Probeer positief te blijven maar gister had ik echt een rot dag. Hopelijk gaat het vandaag beter.
Heb ook weinig klachten en niet misselijk dus dat maakt me onzeker.
Wij zijn zelf een huis aan het bouwen. We hopen tegen de bouwvak klaar te zijn en te kunnen verhuizen. Mijn schoonvader helpt heel veel op de bouw en ik nu iets minder dus daarom willen wij het met Pasen ook al gaan vertellen. Alleen aan de ouders en broers. De rest pas na 12 weken.
Ik denk dat wij de nipt wel gaan doen.
Heb ook weinig klachten en niet misselijk dus dat maakt me onzeker.
Wij zijn zelf een huis aan het bouwen. We hopen tegen de bouwvak klaar te zijn en te kunnen verhuizen. Mijn schoonvader helpt heel veel op de bouw en ik nu iets minder dus daarom willen wij het met Pasen ook al gaan vertellen. Alleen aan de ouders en broers. De rest pas na 12 weken.
Ik denk dat wij de nipt wel gaan doen.
donderdag 6 april 2017 om 09:11
Steenbok, ik heb ook weinig tot geen klachten. Dat maakt ook mij super onzeker. Ik kijk ook zo uit naar volgende week, krijgen we eindelijk duidelijkheid of het goed is ja of nee. Volgens mij hebben wij dit dezelfde dag, spannend he!
Doordat de onzekerheid zo overheersend is gaan wij het verder niet veel mensen vertellen. Pas na de 12 weken is het zover. Maar zover zijn we nog lang niet.
Ook wij gaan de nipt doen.
Doordat de onzekerheid zo overheersend is gaan wij het verder niet veel mensen vertellen. Pas na de 12 weken is het zover. Maar zover zijn we nog lang niet.
Ook wij gaan de nipt doen.
donderdag 6 april 2017 om 09:18
donderdag 6 april 2017 om 10:22
Nipt: willen wij wel doen, ook omdat ik wat ouder dan gemiddeld ben en dus iets meer risico op sommige afwijkingen.
Veel succes aan iedereen die nog aan het bouwen of verbouwen is. Ik kan me voorstellen dat dat ook een reden is om je familie al iets eerder op de hoogte te stellen als zij daarbij betrokken zijn. Wij zijn net klaar met verbouwen, maar vorige zomer (toen ik ook zwanger was) zaten we nog in de laatste maanden en heb ik allerlei smoezen moeten verzinnen om niet te schilderen (terpentineverf), wat normaal echt mijn taak is. We wilden het toen na de eerste echo opbiechten om die reden, maar daar was al te zien dat het niet de goede kant opging dus toen hebben we het uiteindelijk niet verteld.
Symptomen: vooral misselijkheid/weeig gevoel de hele dag en af en toe pijnlijke borsten. Darmen rommelen wel veel, maar geen last of pijn. Wel of geen symptomen hoeft allemaal niks te zeggen, maar ik begrijp heel goed dat het je onzeker maakt als je niet veel voelt, nemoo en Steenbok! Het kan natuurlijk ook ineens van de een op de andere dag beginnen. Duimen voor allemaal goede echo's vanaf volgende week!
Veel succes aan iedereen die nog aan het bouwen of verbouwen is. Ik kan me voorstellen dat dat ook een reden is om je familie al iets eerder op de hoogte te stellen als zij daarbij betrokken zijn. Wij zijn net klaar met verbouwen, maar vorige zomer (toen ik ook zwanger was) zaten we nog in de laatste maanden en heb ik allerlei smoezen moeten verzinnen om niet te schilderen (terpentineverf), wat normaal echt mijn taak is. We wilden het toen na de eerste echo opbiechten om die reden, maar daar was al te zien dat het niet de goede kant opging dus toen hebben we het uiteindelijk niet verteld.
Symptomen: vooral misselijkheid/weeig gevoel de hele dag en af en toe pijnlijke borsten. Darmen rommelen wel veel, maar geen last of pijn. Wel of geen symptomen hoeft allemaal niks te zeggen, maar ik begrijp heel goed dat het je onzeker maakt als je niet veel voelt, nemoo en Steenbok! Het kan natuurlijk ook ineens van de een op de andere dag beginnen. Duimen voor allemaal goede echo's vanaf volgende week!
donderdag 6 april 2017 om 10:45
Hier even een ego-post.. ik heb net wat helder bloedverlies. Geen krampen. En het lijkt inmiddels weer minder te worden. Net de vk gebeld. De assistente gaat even overleggen en belt me terug. Omdat ik het thuis met niemand kan delen en m'n man aan het werk is deel ik het maar even hier.. we blijven hopen op een goede afloop.
donderdag 6 april 2017 om 12:57
De echo is passend bij een zwangerschap van 5 weken. Het kan twee kanten op gaan, dus het is echt afwachten. Volgende week zaterdag stond de echo gepland en dan mogen we weer langs komen en zouden we een hartje moeten horen. Ze zag wel een cyste in m'n linkereierstok. Deze houden ze ook goed in de gaten. Ben vergeten te vragen wat dat betekend. Ze gaf wel aan dat dot vaker voorkomt. Voor nu ben ik wat meer gerust en wachten we weer af.
donderdag 6 april 2017 om 13:11
Gelukkig niet meteen slecht nieuws.. Sterkte met afwachten, hopelijk zet het bloeden niet door!
Hier heel veel kwaaltjes.. Pff begin er echt moedeloos van te worden hoe supermisselijk ik constant ben. Ik hoop niet dat dit zo door blijft gaan want ik voel me er behoorlijk rot door en ben alleen maar aan t zuchten en steunen bij mijn vriend..
Ik dacht altijd hoe erg kan dat nou zijn een beetje misselijk! Maar nu denk ik er heel anders over, constant het gevoel hebben dat je moet overgeven is echt vreselijk
Hier heel veel kwaaltjes.. Pff begin er echt moedeloos van te worden hoe supermisselijk ik constant ben. Ik hoop niet dat dit zo door blijft gaan want ik voel me er behoorlijk rot door en ben alleen maar aan t zuchten en steunen bij mijn vriend..
Ik dacht altijd hoe erg kan dat nou zijn een beetje misselijk! Maar nu denk ik er heel anders over, constant het gevoel hebben dat je moet overgeven is echt vreselijk
donderdag 6 april 2017 om 13:47
Lentegroetjes: fijn dat de echo vooralsnog positief is. Hopelijk geen bloedingen meer (al kan ook dat er bijhoren) en volgende week een kloppend hartje!
mycupoftea: vervelend! Heb je al wat geprobeerd tegen de misselijkheid, zoals gemberthee ofzo? Als het echt heel erg wordt, schijn je ook bij de dokter iets te kunnen krijgen ervoor.
mycupoftea: vervelend! Heb je al wat geprobeerd tegen de misselijkheid, zoals gemberthee ofzo? Als het echt heel erg wordt, schijn je ook bij de dokter iets te kunnen krijgen ervoor.
donderdag 6 april 2017 om 13:59
donderdag 6 april 2017 om 15:49
@Lentegroetjes, wat schrikken zeg! Heel fijn dat het er op de echo goed uit zag. Hopelijk blijft het bij dat kleine beetje en is er niets aan de hand!
Hier vandaag precies 5 weken! (Volgens m'n eigen berekening weliswaar...)
Julie, volgens mij zei jij dat, dat die eerste 12 weken heeeeel lang gaan duren. Ik ben nu pas 5 weken, dus weet pas een klein weekje dat ik zwanger ben, maar 't lijkt al wel een maand! Wat kruipt de tijd inderdaad zeg... Herkennen anderen dit ook?
Sterkte aan degenen die zich zo rot voelen! Misselijk zijn vind ik ook altijd vreselijk, gelukkig heb ik er bijna nooit last van en ik hoop dat het mij bespaard zal blijven. Hang in there!! Hier wel wat lichte symptomen, maar geen klachten eigenlijk.
Hier vandaag precies 5 weken! (Volgens m'n eigen berekening weliswaar...)
Julie, volgens mij zei jij dat, dat die eerste 12 weken heeeeel lang gaan duren. Ik ben nu pas 5 weken, dus weet pas een klein weekje dat ik zwanger ben, maar 't lijkt al wel een maand! Wat kruipt de tijd inderdaad zeg... Herkennen anderen dit ook?
Sterkte aan degenen die zich zo rot voelen! Misselijk zijn vind ik ook altijd vreselijk, gelukkig heb ik er bijna nooit last van en ik hoop dat het mij bespaard zal blijven. Hang in there!! Hier wel wat lichte symptomen, maar geen klachten eigenlijk.
donderdag 6 april 2017 om 16:37
Over de tijd die langzaam gaat dat is zo herkenbaar! De vorige keer kwam ik er pas met 7 weken achter door een bloeding. Dus had ik veel minder wachttijd. Maar zelfs de 4 weken toen tot de miskraam kropen ook voorbij. Niet geweten dat het zo langzaam kan gaan!l Haha.
Klachten heb ik nog vrij weinig, wel moe en als ik een lege maag heb een weeeig gevoel. Plus echt totaal geen trek in koffie. Terwijl ik normaal een koffieleut ben. Ik heb overigens deze week nachtdiensten. Wel pittig hoor. Normaal al maar nu voel ik ze extra.
Klachten heb ik nog vrij weinig, wel moe en als ik een lege maag heb een weeeig gevoel. Plus echt totaal geen trek in koffie. Terwijl ik normaal een koffieleut ben. Ik heb overigens deze week nachtdiensten. Wel pittig hoor. Normaal al maar nu voel ik ze extra.
donderdag 6 april 2017 om 19:50
@Julie, mijn ouders zijn voorzichtig omdat ik in oktober een miskraam gehad heb. Sorry voor de late reactie. We hebben dat toen wel aan naaste familie en een paar beste vrienden verteld, omdat we er stuk van waren. Dan is het fijn om te kunnen delen. Daarom hebben we het nu ook al zo vroeg aan mijn ouders, zus en beste vriendin verteld.
De griep is toch nog niet weg en dat maakt mij wel onrustig. Maak me dan toch zorgen of het een effect heeft op de zwangerschap. Ik voel niet zo veel zwangerschapskwaaltjes, maar misschien komt dat ook doordat ik zoveel "griep-kwaaltjes" heb. Af en toe enorme hartkloppingen, dat herken ik wel van de vorige keer.
De tijd gaat inderdaad ontzettend langzaam. Ik ben toch wel blij dat we de echo nu gepland hebben voor volgende week, want wachten tot 8 weken had ik toch niet volgehouden denk ik. Zoveel onzekerheid!
@Lente, fijn dat je zo snel terecht kon voor de echo! Klinkt als een fijne verloskundige die zo kordaat reageert. Je kunt misschien morgen nog even bellen om te vragen over de cyste, als je daar meer over wil weten.
De griep is toch nog niet weg en dat maakt mij wel onrustig. Maak me dan toch zorgen of het een effect heeft op de zwangerschap. Ik voel niet zo veel zwangerschapskwaaltjes, maar misschien komt dat ook doordat ik zoveel "griep-kwaaltjes" heb. Af en toe enorme hartkloppingen, dat herken ik wel van de vorige keer.
De tijd gaat inderdaad ontzettend langzaam. Ik ben toch wel blij dat we de echo nu gepland hebben voor volgende week, want wachten tot 8 weken had ik toch niet volgehouden denk ik. Zoveel onzekerheid!
@Lente, fijn dat je zo snel terecht kon voor de echo! Klinkt als een fijne verloskundige die zo kordaat reageert. Je kunt misschien morgen nog even bellen om te vragen over de cyste, als je daar meer over wil weten.
vrijdag 7 april 2017 om 08:45
Pff wie is hier nog meer zo misselijk? Ik trek het echt even niet meer, heb net de dokter gebeld, wordt in de loop van de ochtend terug gebeld.. Ik heb sinds 2 dagen constant koude rillingen, en echt kotsmisselijk. De hele dag het gevoel dat ik moet kotsen. Gelukkig ben ik vrij vandaag, anders weet ik niet of ik kon werken:( hebben nog meer meiden dit? en tips?