Bizarre 'regeltjes' op bruiloft... (?)
maandag 29 mei 2017 om 10:09
In mijn vriendenkring trouwen niet gek veel mensen. Ik ben afgelopen jaren op een handjevol bruiloften geweest van vrienden. Altijd een leuk en ontspannen feest (behalve eentje, daar waren naar mijn mening gewoon teveel mensen, maar dat terzijde).
Nu gaan er binnenkort weer vrienden trouwen. De brief die bij de uitnodiging was stond bol van de 'regeltjes'. Geen foto's maken tijdens de ceremonie (dat lijkt me een ongeschreven regel), geen foto's op social media, je mag het bruidspaar pas feliciteren na de familie, kinderen moet je thuis laten en als je het feest eerder verlaat dan het einde mag je geen afscheid nemen van het bruidspaar zodat zij ongestoord verder kunnen feesten.
Mijn ex is ceremoniemeester en een van mijn beste vriendinnen vertelde me dit weekend dat hij ook een beetje gek aan het worden is van de hele organisatie. Via haar hoorde ik dat er een tafelschikking is bij het diner en dat hij dus aan de tafel zit met het bruidspaar, maar dat zijn eigen vriendin ergens anders moet gaan zitten...
Huh?!! Dat is toch bizar!! Vind ik gewoon niet kunnen.
Wat vinden jullie van dit soort regeltjes? Ik vind het allemaal nogal zwaar overdreven... Het is hun dag, zij moeten het vooral doen zoals zij het willen, maar het moet ook wel leuk blijven voor de gasten..
En oh ja, ook nog benieuwd wat jullie geven (als cadeau) op een bruiloft. Bruid (of moet ik zeggen bridezilla?) was een tijd terug bij een vriendin aan het vissen wat iedereen gaf. Zogenaamd omdat zij nogal verbaasd was dat er bij een bruiloft in de straat (van een van de bevriende buren) de meeste buren 100 euro per stel gaven en zij dat aan de magere kant vond. En zij dus 120 euro hadden gegeven...
Nu gaan er binnenkort weer vrienden trouwen. De brief die bij de uitnodiging was stond bol van de 'regeltjes'. Geen foto's maken tijdens de ceremonie (dat lijkt me een ongeschreven regel), geen foto's op social media, je mag het bruidspaar pas feliciteren na de familie, kinderen moet je thuis laten en als je het feest eerder verlaat dan het einde mag je geen afscheid nemen van het bruidspaar zodat zij ongestoord verder kunnen feesten.
Mijn ex is ceremoniemeester en een van mijn beste vriendinnen vertelde me dit weekend dat hij ook een beetje gek aan het worden is van de hele organisatie. Via haar hoorde ik dat er een tafelschikking is bij het diner en dat hij dus aan de tafel zit met het bruidspaar, maar dat zijn eigen vriendin ergens anders moet gaan zitten...
Wat vinden jullie van dit soort regeltjes? Ik vind het allemaal nogal zwaar overdreven... Het is hun dag, zij moeten het vooral doen zoals zij het willen, maar het moet ook wel leuk blijven voor de gasten..
En oh ja, ook nog benieuwd wat jullie geven (als cadeau) op een bruiloft. Bruid (of moet ik zeggen bridezilla?) was een tijd terug bij een vriendin aan het vissen wat iedereen gaf. Zogenaamd omdat zij nogal verbaasd was dat er bij een bruiloft in de straat (van een van de bevriende buren) de meeste buren 100 euro per stel gaven en zij dat aan de magere kant vond. En zij dus 120 euro hadden gegeven...
Live life to the fullest
maandag 29 mei 2017 om 11:08
Ik opende dit topic omdat ik benieuwd was naar de meningen van anderen. Verder lig ik er niet wakker van. Hun dag. Ik zou het zelf heeeeeeel anders doen. Maar dat terzijde.nicole123 schreef: ↑29-05-2017 11:04Maakt het je echt veel uit of een 'regel' door de ceremoniemeester verteld wordt of in de brief staat? Want de regels zelf zijn dus blijkbaar niet echt het punt, maar vooral de manier van communiceren. Misschien willen ze de ceremoniemeester niet vermoeien met het moeten onthouden van al dat soort dingen op de dag zelf, of hun gasten niet met allerhande huishoudelijke mededelingen op het moment dat ze liever feest willen vieren. Weet jij veel. Door er zoveel belang aan te hechten hoe ze het precies doen en inrichten (terwijl je er zelf nou niet echt last van hebt) lijk je zelf ook een beetje op die bruid. Laat het lekker los joh.
Live life to the fullest
maandag 29 mei 2017 om 11:09
maandag 29 mei 2017 om 11:10
Ik geloof dat ik vooral het moeilijke gedoe wat bij trouwen hoort niet snap. Zowel van het bruidspaar als van de gasten.
Ik vond mijn trouwdag een hele leuke en bijzondere dag hoor maar daar houdt het dan ook bij op. Het is ook niet bij me opgekomen om regeltjes te gaan stellen ofzo, dan sta je maar ergens op socialmedia, nou en?! Er waren een paar kinderen, prima toch, ik hoef niet op ze te letten, daar hebben ze ouders voor. Ik vind al die regeltjes doorgaans zo betuttelend en control freakerig, ik kan me niet voorstellen dat ze bijdragen aan een leukere tijd voor jou & je gasten.
En als gast: ga gewoon (of ga niet, is ook een optie) en laat je vooral niet opjutten door dit soort gezeik. Bij een opgeprikte bedoening van iemand die ik verder wel leuk en lief vindt ga ik meestal gewoon en probeer ik er wat van te maken. Je hoeft me alleen niet op de afterparty te verwachten want dan ben ik wel klaar met alle toestanden.
Ik vond mijn trouwdag een hele leuke en bijzondere dag hoor maar daar houdt het dan ook bij op. Het is ook niet bij me opgekomen om regeltjes te gaan stellen ofzo, dan sta je maar ergens op socialmedia, nou en?! Er waren een paar kinderen, prima toch, ik hoef niet op ze te letten, daar hebben ze ouders voor. Ik vind al die regeltjes doorgaans zo betuttelend en control freakerig, ik kan me niet voorstellen dat ze bijdragen aan een leukere tijd voor jou & je gasten.
En als gast: ga gewoon (of ga niet, is ook een optie) en laat je vooral niet opjutten door dit soort gezeik. Bij een opgeprikte bedoening van iemand die ik verder wel leuk en lief vindt ga ik meestal gewoon en probeer ik er wat van te maken. Je hoeft me alleen niet op de afterparty te verwachten want dan ben ik wel klaar met alle toestanden.
maandag 29 mei 2017 om 11:12
Precies dat!moringa schreef: ↑29-05-2017 11:10Ik geloof dat ik vooral het moeilijke gedoe wat bij trouwen hoort niet snap. Zowel van het bruidspaar als van de gasten.
Live life to the fullest
maandag 29 mei 2017 om 11:12
Wij gaan over ruim een maand trouwen en hebben een deel van deze "regels" ook opgenomen in onze brief. Het boeit me niet wat voor en of iemand een cadeau mee neemt, daarom trouwen we niet.
Wij hebben ongeveer 50 daggasten en s avonds komt daar nog een man of 20 bij. Wij hebben dus ook vermeld dat we geen rij vormen s avonds voor de felicitaties maar dat je gewoon tijdens de dag zelf gezellig kan komen babbelen.
Ook het social media verhaal staat erin, mensen staan hier gewoon niet bij stil.
Het enige echt strikte wat wij erin hebben staan is dat de mensen echt uitgenodigd zijn met zijn/haar naam op de enveloppe.
Wij willen een intieme kleine bruiloft als afsluiting voor een paar pittige jaren en hadden gewoon totaal geen zin in +1's die we 1 x of nog nooit gezien hadden.
Je zou ook denken dat dit vanzelf spreekt maar zelfs met vermelding in de brief kwamen er toch nog vragen over. Dus bij op de enveloppe was gewoon vermeld Fam. Puk of
Petra Puk of
Pietje Puk
We hebben ook een tafelschikking maar dat hebben we juist gedaan zodat iedereen die elkaar kent bij elkaar kan zitten.
Wij hebben ongeveer 50 daggasten en s avonds komt daar nog een man of 20 bij. Wij hebben dus ook vermeld dat we geen rij vormen s avonds voor de felicitaties maar dat je gewoon tijdens de dag zelf gezellig kan komen babbelen.
Ook het social media verhaal staat erin, mensen staan hier gewoon niet bij stil.
Het enige echt strikte wat wij erin hebben staan is dat de mensen echt uitgenodigd zijn met zijn/haar naam op de enveloppe.
Wij willen een intieme kleine bruiloft als afsluiting voor een paar pittige jaren en hadden gewoon totaal geen zin in +1's die we 1 x of nog nooit gezien hadden.
Je zou ook denken dat dit vanzelf spreekt maar zelfs met vermelding in de brief kwamen er toch nog vragen over. Dus bij op de enveloppe was gewoon vermeld Fam. Puk of
Petra Puk of
Pietje Puk
We hebben ook een tafelschikking maar dat hebben we juist gedaan zodat iedereen die elkaar kent bij elkaar kan zitten.
maandag 29 mei 2017 om 11:13
Als het ze alleen te doen is om het aan hun tafel hebben van de leukste mensen en het boeit ze niet dat die vriendin eenzaam aan een andere tafel zit dan vind ik het inderdaad egoïstisch. Ik houd in die zin ook niet van de uitspraak 'het is toch onze dag'. Ik vind dat je er als bruidspaar een feest van moet maken voor iedereen en moet zorgen dat iedereen het naar zijn zin heeft. Dat je het middelpunt bent als bruidspaar betekent niet dat iedereen zich maar moet schikken en het niet uitmaakt of je gasten het leuk hebben. Dus het zou voor mij wel uitmaken of een tafelschikking zo gemaakt is dat juist alle gasten het naar hun zin hebben (wij hadden de stellen wel bij elkaar bijv, dat vinden de meeste mensen gewoon prettig namelijk), of dat alles alleen maar ter meerdere eer en glorie is van het bruidspaar.loveden schreef: ↑29-05-2017 11:05Absoluut, jullie dag en dus zeker doen zoals je het zelf wilt. Ik opende dit topic omdat ik erg benieuwd was wat meningen van anderen waren hierover. Want wat ik gek vind, vind een ander misschien wel normaal. Ik zou gewoon niet op die manier willen trouwen, maar dat is mijn mening. Ik hoop van harte dat zij een hele fijne en mooie dag hebben.
Dat er een tafelschikking is hoorde ik afgelopen weekend pas. Dat is dus niet iets wat al algemeen bekend is. Ik heb begrepen dat mijn ex not amused was over het feit dat zijn vriendin ergens anders zit. Serieus, wat boeit het of ze pas een half jaar samen zijn en het bruidspaar haar minder goed kent? Het gaat er toch om dat het voor hun ook leuk is dat ze samen zitten. Hij doet als ceremoniemeester superveel moeite voor het bruidspaar, regelt vanalles. Het zou niet eens in me opkomen om een stel apart te zetten aan andere tafels. Het is hun dag, maar je wilt toch ook dat je gasten een topdag hebben? Ik vind dit gewoon ronduit egoistisch.
maandag 29 mei 2017 om 11:13
Ze hebben de ongeschreven regels opgeschreven, maar eigenlijk vind ik de regels vallen onder normaal fatsoen. Behalve misschien die van het eerder weggaan en geen afscheid nemen. Die vind ik wat vreemd.
Je kinderen neem je alleen mee naar een bruiloft als die expliciet worden uitgenodigd door het bruidspaar.
Alleen het bruidspaar bepaalt welke foto's er op sociaal media komen, lijkt me ook logisch.
Dat je eerst de directe familie laat feliciteren is ook niet meer dan normaal.
Je kinderen neem je alleen mee naar een bruiloft als die expliciet worden uitgenodigd door het bruidspaar.
Alleen het bruidspaar bepaalt welke foto's er op sociaal media komen, lijkt me ook logisch.
Dat je eerst de directe familie laat feliciteren is ook niet meer dan normaal.
maandag 29 mei 2017 om 11:20
Lekker dan, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je met zo’n houding vaak wordt uitgenodigd op een bruiloft. Tenzij het van je mans kant is en ze helaas niet om je heen kunnen.
Alleen maar denken dat een bruiloft voor de show gehouden wordt en dan een poule starten met wanneer ze gaan scheiden
Oh en geld uit de envelop halen als je denkt dat je teveel hebt gegeven
Fruit ziet er lekker uit
Daar is het forum voor. Ideeen delen toch? Maar dan is het ook goed een 'andere kant te horen'loveden schreef: ↑29-05-2017 11:05Absoluut, jullie dag en dus zeker doen zoals je het zelf wilt. Ik opende dit topic omdat ik erg benieuwd was wat meningen van anderen waren hierover. Want wat ik gek vind, vind een ander misschien wel normaal. Ik zou gewoon niet op die manier willen trouwen, maar dat is mijn mening. Ik hoop van harte dat zij een hele fijne en mooie dag hebben.
Dat er een tafelschikking is hoorde ik afgelopen weekend pas. Dat is dus niet iets wat al algemeen bekend is. Ik heb begrepen dat mijn ex not amused was over het feit dat zijn vriendin ergens anders zit. Serieus, wat boeit het of ze pas een half jaar samen zijn en het bruidspaar haar minder goed kent? Het gaat er toch om dat het voor hun ook leuk is dat ze samen zitten. Hij doet als ceremoniemeester superveel moeite voor het bruidspaar, regelt vanalles. Het zou niet eens in me opkomen om een stel apart te zetten aan andere tafels. Het is hun dag, maar je wilt toch ook dat je gasten een topdag hebben? Ik vind dit gewoon ronduit egoistisch.
Je viert een topdag samen en wilt dat delen met anderen. In eerste instantie zijn wij niet bezig een topdag voor de gasten te organiseren. We doen het op onze manier en het zal zeker meerendeel van vrienden aanspreken, maar wel op onze manier. In begin heel druk geweest met aan iedereen denken maar dat gaat gewoon niet.
Wij hebben heel klein dineetje (20 man) eerlijk? Als er nu iemand ineens een date gaat meebrengen die wij niet kennen weet ik niet hoe leuk ik dat vind. Sorry maar het is echt een heel intiem moment. Uiteraard zit de vriendin van de CM wel aan tafel. Zijn jaren samen, Ken haar niet heel goed maar dat hebben we gewoon ondervangen door paar weken terug een etentje te organiseren. Helemaal goed. Zou niet bij me opkomen haar dan niet uit te nodigen.
Echter hebben we uitnodigingen op naam, en is het niet helemaal de bedoeling dat bijvoorbeeld collega's hun partner meenemen of mensen een date. Daarvoor is het gewoon domweg te kostbaar.
Ik vind die regels niet abnormaal en het geeft ook duidelijkheid over wat je moet doen als je eerder weg wil, dat voorkomt gehannes. Een stel niet bij elkaar laten zitten is wel heel raar, maar als ik het goed begrijp is het niet zeker dat dit zo is.
Bij mijn eigen bruiloft (ceremonie, receptie, diner, feest, overnachting en ontbijt de volgende dag, was allemaal inbegrepen (door ons betaald dus)) bleek een bedrag van 50 euro per stel normaal. Behalve voor mijn vader, die is schathemeltjerijk en gaf 5 euro.
Bij mijn eigen bruiloft (ceremonie, receptie, diner, feest, overnachting en ontbijt de volgende dag, was allemaal inbegrepen (door ons betaald dus)) bleek een bedrag van 50 euro per stel normaal. Behalve voor mijn vader, die is schathemeltjerijk en gaf 5 euro.
satchel wijzigde dit bericht op 29-05-2017 11:26
0.69% gewijzigd
Spreuken 18:2
maandag 29 mei 2017 om 11:25
Ik word zelf dus weer treurig van het feit dat er überhaupt een tafelschikking moet zijn. Urenlang op een plek zitten die je aangewezen wordt, echt supervermoeiend, alle goede bedoelingen ten spijt. Ik zal het braaf doen hoor als je mijn vriendin bent en ik zal zelfs heel gezellig doen maar leuk: not at all!nicole123 schreef: ↑29-05-2017 11:13Als het ze alleen te doen is om het aan hun tafel hebben van de leukste mensen en het boeit ze niet dat die vriendin eenzaam aan een andere tafel zit dan vind ik het inderdaad egoïstisch. Ik houd in die zin ook niet van de uitspraak 'het is toch onze dag'. Ik vind dat je er als bruidspaar een feest van moet maken voor iedereen en moet zorgen dat iedereen het naar zijn zin heeft. Dat je het middelpunt bent als bruidspaar betekent niet dat iedereen zich maar moet schikken en het niet uitmaakt of je gasten het leuk hebben. Dus het zou voor mij wel uitmaken of een tafelschikking zo gemaakt is dat juist alle gasten het naar hun zin hebben (wij hadden de stellen wel bij elkaar bijv, dat vinden de meeste mensen gewoon prettig namelijk), of dat alles alleen maar ter meerdere eer en glorie is van het bruidspaar.
Als je als vriendin zonder partner bent en niemand kent, kan je wat mij betreft ook iemand meenemen als je daardoor meer op je gemak bent.
maandag 29 mei 2017 om 11:29
Hoezo begrijp je niet zeker dat dit zo is? Dit is zo, ze zitten niet bij elkaar.Satchel schreef: ↑29-05-2017 11:20Ik vind die regels niet abnormaal en het geeft ook duidelijkheid over wat je moet doen als je eerder weg wil, dat voorkomt gehannes. Een stel niet bij elkaar laten zitten is wel heel raar, maar als ik het goed begrijp is het niet zeker dat dit zo is.
Bij mijn eigen bruiloft (ceremonie, receptie, feest, overnachting en ontbijt de volgende dag, was allemaal inbegrepen (door ons betaald dus)) bleek een bedrag van 50 euro per stel normaal. Behalve voor mijn vader, die is schathemeltjerijk en gaf 5 euro.
En wat vond je van 50 euro per stel? Prima toch? Je vader gaf serieus 5 euro?? Bizar! Had hij het wel in een envelop gedaan...?
De bruiloft van het stel wordt bijna in zijn geheel door haar ouders betaald...
Live life to the fullest
maandag 29 mei 2017 om 11:32
En dit is nu precies het moeilijke aan bruiloften. Het word ineens wel heel duidelijk wie waar staat in de sociale rangorde. Jij hoort en wel bij, jij niet. Jij mag overdag komen, jij alleen 's avonds. Jij mag je partner meenemen, jij niet. Jij mag bij mij aan tafel, jij niet.Potjepindakaasmetnootjes schreef: ↑29-05-2017 11:20Wij hebben heel klein dineetje (20 man) eerlijk? Als er nu iemand ineens een date gaat meebrengen die wij niet kennen weet ik niet hoe leuk ik dat vind. Sorry maar het is echt een heel intiem moment.
Dat mag hoor, het is je goed recht. Maar ik begrijp eerlijk gezegd wel dat mensen daar een beetje moeilijk van gaan doen.
Ik heb zelf gewoon geen zin in dat soort gezeur. De meeste mensen die ik ken zijn heel redelijk en gaan echt niet al hun collega's en het hele fanfare orkest meenemen. En die ene die dan toch iemand extra meeneemt kan er wat mij betreft ook nog wel bij.
maandag 29 mei 2017 om 11:34
+1moringa schreef: ↑29-05-2017 11:32En dit is nu precies het moeilijke aan bruiloften. Het word ineens wel heel duidelijk wie waar staat in de sociale rangorde. Jij hoort en wel bij, jij niet. Jij mag overdag komen, jij alleen 's avonds. Jij mag je partner meenemen, jij niet. Jij mag bij mij aan tafel, jij niet.
Dat mag hoor, het is je goed recht. Maar ik begrijp eerlijk gezegd wel dat mensen daar een beetje moeilijk van gaan doen.
Ik heb zelf gewoon geen zin in dat soort gezeur. De meeste mensen die ik ken zijn heel redelijk en gaan echt niet al hun collega's en het hele fanfare orkest meenemen. En die ene die dan toch iemand extra meeneemt kan er wat mij betreft ook nog wel bij.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 29 mei 2017 om 11:40
Daar zou ik ook niet blij mee zijn inderdaad. Ben ik blij dat ik donderdag een überlosse bruiloft heb. Mag zelfs de kinderen (1 en 3) meenemen tijdens de plechtigheid. Al gaat de jongste gewoon heerlijk spelen bij de opvang. 
Oh, en gewoon 50 euro in de envelop hoor. Dat het paar een flinke reis wil maken wil ik best aan bijdragen, maar het hoeven geen gekke bedragen te zijn lijkt me.
Oh, en gewoon 50 euro in de envelop hoor. Dat het paar een flinke reis wil maken wil ik best aan bijdragen, maar het hoeven geen gekke bedragen te zijn lijkt me.
anoniem_291221 wijzigde dit bericht op 29-05-2017 11:41
26.33% gewijzigd
maandag 29 mei 2017 om 11:41
Waarom geen foto's maken tijdens de ceremonie?! Juist dan, toch?
Ik heb 500 euro gegeven, maar dat was familie en ik kon er niet bij zijn. 600 gasten waren er! Kennissen 100 euro zelfs als ik er niet bij kon zijn. In ieder geval zoveel als je kunt missen. Maar dat is ook een beetje cultuur eigen, hoor.
Ik zou me gewoon aanpassen en er niet zoveel over nadenken. Zij willen het zo en klaar. Het is maar 1 malig en verder onbelangrijk voor jouw leven.
Ik heb 500 euro gegeven, maar dat was familie en ik kon er niet bij zijn. 600 gasten waren er! Kennissen 100 euro zelfs als ik er niet bij kon zijn. In ieder geval zoveel als je kunt missen. Maar dat is ook een beetje cultuur eigen, hoor.
Ik zou me gewoon aanpassen en er niet zoveel over nadenken. Zij willen het zo en klaar. Het is maar 1 malig en verder onbelangrijk voor jouw leven.
anoniem_106277 wijzigde dit bericht op 29-05-2017 11:45
75.24% gewijzigd
maandag 29 mei 2017 om 11:44
Het grootste deel van de ´regeltjes´ vind ik vrij logisch eerlijk gezegd, ik zou ook niet zitten wachten op een oncharmante foto van mezelf op facebook terwijl ik een paar honderd euro uitgeef aan een fotograaf.
Kinderen is aan het paar zelf, of ze die er wel of niet bij willen hebben. Het verhaal van de tafelschikking vind ik ronduit bizar, dan zou ik zijn vertrokken, maar dat even terzijde.
Wat betreft het bedrag dat je geeft; niemand kan in jouw portemonnee kijken en/of voor jou bepalen wat je moet/kunt missen. Vijftig euro is echt een mooi bedrag, tenzij het gaat om je eigen zus of allerbeste vriendin. Aan anderen opleggen hoeveel je dient te geven vind ik persoonlijk de overtreffende trap van inhaligheid en ik zou er dus niet in meegaan. Geen enveloppe geven maar een cadeau, is dat nog een optie?
Kinderen is aan het paar zelf, of ze die er wel of niet bij willen hebben. Het verhaal van de tafelschikking vind ik ronduit bizar, dan zou ik zijn vertrokken, maar dat even terzijde.
Wat betreft het bedrag dat je geeft; niemand kan in jouw portemonnee kijken en/of voor jou bepalen wat je moet/kunt missen. Vijftig euro is echt een mooi bedrag, tenzij het gaat om je eigen zus of allerbeste vriendin. Aan anderen opleggen hoeveel je dient te geven vind ik persoonlijk de overtreffende trap van inhaligheid en ik zou er dus niet in meegaan. Geen enveloppe geven maar een cadeau, is dat nog een optie?
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 29 mei 2017 om 11:48
Het is ook lastig. Maar die 20 man zijn ouders, broers, zussen, getuigen en CM. Daar is niet zo heel veel speling in rangorde.moringa schreef: ↑29-05-2017 11:32En dit is nu precies het moeilijke aan bruiloften. Het word ineens wel heel duidelijk wie waar staat in de sociale rangorde. Jij hoort en wel bij, jij niet. Jij mag overdag komen, jij alleen 's avonds. Jij mag je partner meenemen, jij niet. Jij mag bij mij aan tafel, jij niet.
Feest en dag heb je altijd een aantal twijfelgevallen, maar het zijn keuzes. Daar kun je het mee eens zijn of niet maar ik zou het ergelijk vinden als mensen moeilijk gaan doen omdat ze geen daggast zijn.
maandag 29 mei 2017 om 11:49
Dat baseerde ik op wat jij schreef, namelijk "Via haar hoorde ik [...]". In mijn ervaring betekenen dat soort uitspraken dat het nog bepaald niet zeker is dat het zo is, omdat er met communicatie via derden veel mis kan gaan.
Ja hoor, vond ik een prima bedrag. En van mijn vader wist ik al wel dat hij zoiets zou doen, hij staat nogal bekend om zijn onwaarschijnlijke gierigheid. Ik zou zo'n topic met gierige acties helemaal vol kunnen plaatsen met verhalen over hem alleen.
Doe mij zulke ouders
Spreuken 18:2
maandag 29 mei 2017 om 11:53
Juist niet, als er een ingehuurde fotograaf is dan kan die bijna zijn werk niet doen omdat anderen dan in de weg staan, of al fotografernd op de foto's komen van de fotograaf.Ksenija schreef: ↑29-05-2017 11:41Waarom geen foto's maken tijdens de ceremonie?! Juist dan, toch?
maandag 29 mei 2017 om 12:00
Daarom vind ik de meeste bruiloften echt stom. En hebben wij dit bewust allemaal niet gedaan. Huwelijk snap ik helemaal. Contract en voor elkaar willen zorgen enzo. Maar dat gezeik met die domme feestjes en geld geven en regeltjes waardoor je mensen buitensluit of apart aan tafels gaat zetten. Gewoon debiel.
Maar mocht er ooit een feest komen dan is iedereen waar ik van hou welkom. Ook kinderen.
En hoeft niemand op sjiek en hoeven ze ook geen zakken geld mee te nemen.
Maar mocht er ooit een feest komen dan is iedereen waar ik van hou welkom. Ook kinderen.
En hoeft niemand op sjiek en hoeven ze ook geen zakken geld mee te nemen.