Verloofde liegt over schulden

07-06-2017 15:51 870 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.

Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.

Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc

Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.

Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!

Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......

Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.

Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Wie gaat eigenlijk de bruiloft betalen?
Anna2017 schreef:
07-06-2017 16:02
Zo had niet verwacht dat er zo snel reacties zouden komen, dankjewel.

Ik ben in het verleden twee keer erg boos geweest, een keer met gevolg dat ik uit mijn werk kwam en hij weg was gegaan, zijn telefoon thuis gelaten dus kon hem niet bereiken.
Hij dacht dat ik al bij hem weg was gegaan zeg maar en had een tasje gepakt en was richting Scandinavië betrokken met het plan niemand wat te laten weten en nooit meer terug te keren....
uiteindelijk is die wel weer terug gekomen, maar hier ben ik zo van geschrokken dat ik niet meer boos durf te worden.

En de bruiloft, alles is in gang gezet, kaarten al verstuurd, locatie geregeld etc. Hoe moet ik dit zeggen tegen alle gasten?

Ik zit nu thuis op de bank en over twee uurtjes is hij vrij van zijn werk,
Wauw!! en je bent bij hem gebleven? En nu dit.. Ik zou hem weer een enkeltje scandinavie kopen.
Je durft niet meer boos te worden? Wat voor huwelijk wordt dit?

Run forrest!!!
Anna2017 schreef:

Ik ben in het verleden twee keer erg boos geweest, een keer met gevolg dat ik uit mijn werk kwam en hij weg was gegaan, zijn telefoon thuis gelaten dus kon hem niet bereiken.
Hij dacht dat ik al bij hem weg was gegaan zeg maar en had een tasje gepakt en was richting Scandinavië betrokken met het plan niemand wat te laten weten en nooit meer terug te keren....
uiteindelijk is die wel weer terug gekomen, maar hier ben ik zo van geschrokken dat ik niet meer boos durf te worden.

En de bruiloft, alles is in gang gezet, kaarten al verstuurd, locatie geregeld etc. Hoe moet ik dit zeggen tegen alle gasten?

Liever alles door laten gaan en straks alsnog alleen en met schulden zitten terwijl je het van tevoren allemaal al wist?
Damselindistress schreef:
07-06-2017 15:58
Als je je partner meneer gaat noemen is het einde nabij....

Verder zou ik volledig inzage willen in de toekomstige financiële situatie. Wil hij dat niet geven dan weet je hoe laat het is. Verder zou ik niet trouwen in gemeenschap van goederen.

Wat is dat toch voor een raar forumregeltje, dat gezeik over je partner meneer of mevrouw noemen?

Verder +1.

En serieus, naar Scandinavië vertrokken nadat jij boos was geworden over zijn leugens betreffende schulden? Wat een manipulatieve aansteller zeg!
anoniem_6490a102ced81 wijzigde dit bericht op 07-06-2017 16:09
14.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Anna2017 schreef:
07-06-2017 15:54
Gelukkig kan ik lachen om je reactie ;) want wat je zegt is helemaal waar.

Onze relatie is verder heel goed, en ja hij is inderdaad een hele lieve man
.
Ik denk niet dat het bedoeld was om te lachen, Anna.
Wat er bedoeld wordt is: iedereen is best lief. Maar met lief zijn alleen schiet je niet erg op.
Je partner liegt tegen je, dus je kunt hem niet vertrouwen. Vertrouwen, dat is juist de basis van een goede relatie.
Hij maakt schulden, en jij staat op het punt om met hem te trouwen. Worden zijn schulden straks van jou? En wordt jouw spaargeld van hem? Ik zou het niet doen.

En inderdaad, je komt erg over alsof je geen flauw benul hebt van de financiële status van jullie huishouden.
Je verkeert in een positie waar je jezelf volledig afhankelijk maakt van een onbetrouwbaar persoon.

Uiteindelijk klapt de boel, gaan jullie scheiden, en zit jij met zijn rotzooi opgescheept.

By the way: wie gaat de bruiloft betalen? Jouw aanstaande niet, denk ik.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Anna2017 schreef:
:lightbulb:
Anna2017 schreef:
had een tasje gepakt en was richting Scandinavië betrokken met het plan niemand wat te laten weten en nooit meer terug te keren....
Hij is dus nog labiel, onbetrouwbaar en manipulatief ook.

Je kunt je gasten gewoon een briefje, appje of mailtje sturen met de mededeling dat het huwelijk niet doorgaat. Je hoeft geen reden op te geven. Je gaat niet trouwen omdat er een datum is geprikt en er uitnodigingen zijn verstuurd. Je gaat trouwen omdat je intens veel van iemand houdt en hem een betrouwbare partner vindt met wie je een fijne toekomst kunt opbouwen. Eerlijkheid, stabiele financien (van beide partners) en af en toe eens boos worden op elkaar horen daarbij.
Anna2017 schreef:

Ah, ik heb het woord manipulatie volgens mij al genoemd. Wil je echt met iemand trouwen die dit soort acties flikt? Wat als je aan kinderen krijgt en de schulden blijven oplopen? Gaat hij dan ook dreigen om je kind te ontvoeren naar Scandinavië als je er wat van zegt? Stap er uit nu het nog kan of hou het trouwen in ieder geval af.

En hoe je het moet zeggen? Bellen, zeggen dat je een financiële tegenvaller hebt (hij dus...). Hoef je ook niet te liegen.
Anna2017 schreef:

....., maar hier ben ik zo van geschrokken dat ik niet meer boos durf te worden.

Werkelijk..... en dan toch met diegene trouwen??????
Ga a.u.b. niet trouwen!!

eerst maar eens alles op tafel, hoe komt hij aan de schulden?
Waarom regelen jullie de financiën niet samen??
Oei niet trouwen hoor meis, al breekt het je hart! Hij naait je waar je zelf bij staat! Straks is het mooi 50-50! Tenzij je onder voorwaarden trouwt?

Wil je zo'n huwelijk? Rennen!
Kirikou schreef:
07-06-2017 16:06
Dat schoot ook even door mijn hoofd..
Kirikou schreef:
07-06-2017 16:06
Shit. Ja.
Maar dat zijn dus allemaal signalen, to, dat het helemaal geen fijne man is. Zomaar naar Scandinavië gaan zonder iemand iets te laten weten, met als gevolg dat jij nu niet meer boos durft te worden is helemaal niet lief! Je beschrijft een vreselijke man, sorry!
Je gaat toch niet trouwen omdat 'alles in gang gezet is'?
Hij bewijst keer op keer dat hij geen financiële verantwoordelijkheid kan dragen. Hij liegt over financiën, geeft jou geen inzage in de feiten en zadelt je op met een deurwaarder. Daar ga je toch je leven niet aan verbinden? Gewoon niet, ook niet onder huwelijkse voorwaarden.
En je bent bang dat hij vertrekt als je hier boos over wordt want dat heeft hij je eerder geflikt. Klinkt als een verongelijkte stampende kleuter die geen enkele verantwoordelijkheid neemt.
Bruiloft afblazen en ik zou hier zo op afknappen dat ik heel snel zou verhuizen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oh doe het niet!! Dit is gedoemd te mislukken.
Hij liegt én hij heeft schulden, twee problemen die (met name in combinatie) voor jou alleen maar ellende op gaan leveren! Ja hij is lief, daar hoef je toch niet voor te trouwen? Eén goede reden waarom je jezelf dit aan zou doen?

Ik snap dat je het niet wilt toegeven, want inderdaad alles is al geregeld. Maar meid je gaat jezelf zo voor je kop slaan als het straks allemaal achter de rug is en jij mede verantwoordelijk bent voor zijn schulden! (zoals je het nu schrijft vermoed ik ook nog eens dat jullie in gemeenschap van goederen trouwen??!!)
Hoe meer ik over hem lees hoe meer het gevoel me bekruipt dat je beter af bent zonder hem.

Manipuleren en geldschulden, klinkt niet echt als de prins op het witte paard
Anna2017 schreef:
07-06-2017 15:54
Gelukkig kan ik lachen om je reactie ;) want wat je zegt is helemaal waar.

Onze relatie is verder heel goed, en ja hij is inderdaad een hele lieve man
Jullie hebben een hele goede relatie inderdaad. Denk jij. Je vriend heeft wel wat lijken in de kast, liegt daarover en zadelt jou met de gevolgen op, maar verder is ie heel lief en heeft ie echt het beste met je voor hoor.

Nee maar zonder dollen: je moet openheid en duidelijkheid van hem eisen. Hij gaat jou precies laten zien hoe zijn financiële situatie eruit ziet, welke schulden er zijn en op welke termijn hij die aan het afbetalen is.

Doet ie dat niet, dan trouwen jullie niet. Zo zwart wit is het.

Wat anderen daarvan denken? Lekker boeiend. Het is jouw leven, je hebt er maar 1 en dat is veel te kort om te trouwen met een leugenachtige man die niet met geld om kan gaan en daar over liegt.
Kirikou schreef:
07-06-2017 15:58
Ik pik dit zinnetje er even uit.
Jij hebt alles op orde maar hoe komt het dan dat jij niet weet dat jullie tv en internet afgesloten gaat worden ivm achterstallige rekeningen? Regelt je vriend al jullie gezamelijke financiën?
Je hebt het over hypotheek-schuld, op wiens naam staat de hypotheek?

Ik zou niet trouwen voor alles duidelijk is. En hoe dan ook niet trouwen in gemeenschap van goederen.
De hypotheek staat op zijn naam, ik ben bij hem ingetrokken. We hebben elk ons eigen rekening. Hij betaald een gedeelte van de huishoudelijke dingen van zijn rekening en ik zo ook van mijn rekening (auto, telefoon boodschappen etc)

Daarnaast hebben we een gezamenlijke spaarrekening waar we elke maand alletwee geld op storten. En een gezamenlijke rekening voor de boodschappen.

Ik heb hem al eerder aangegeven dat ik al het geld op een stapel wil gooien en dan alle vaste lasten gewoon van 1 rekening zodat het overzichtelijk is en we er alletwee inzage in hebben. Dit wou hij niet.

Hem nu inzage vragen in zijn rekening durf ik niet, het is immers ZIJN rekening en nu nog ook zijn hypotheek.

En wat er ook nog bij komt... we zijn aan het sparen voor een wereldreis. We waren van plan om vanaf volgend jaar juni 2 jaar te gaan reizen..
Saz schreef:
07-06-2017 15:56
Huwelijkse voorwaarden. Anders ben je echt de lul..
Zo simpel werkt het niet. De bezittingen voor het huwelijk wordt beschermd, schulden tijdens het huwelijk zijn ze beide verantwoordelijk.
Dat alles al getegeld is voor de bruiloft wil niet zeggen dat je het dan ook perse door moet laten gaan he.

Zou het zelf niet fijn vinden als ik bijvoorbeeld op de bruiloft van een vriendin ben en later hoor dat ze zwaar in de problemen zit maar de bruiloft niet af durfde te zeggen.

Maar het klinkt niet goed zo. Hij liegt en jij bent bang om boos te worden. Fine combinatie. ...
Ooit zou ik ook gaan trouwen. Dit hebben we 3 maanden van tevoren gecanceld. Niet om dezelfde reden als jij, maar het principe blijft hetzelfde: locatie afbellen, trouwjurk afbestellen, gasten laten weten dat het niet doorgaat. Niet leuk, maar het was echt noodzakelijk. En dat is het in jouw geval ook! Men heeft er echt wel begrip voor en zo niet, dan niet. Maar jij zit dan gelukkig niet met de gebakken peren.

Schaam je je? Want dat is echt niet nodig! Hij zou zich moeten schamen. Om iemand zo mee te trekken in ZIJN problemen.
Besef je wel dat je je straks vrijwillig laat meeslepen met zijn problemen??
Anna2017 schreef:

.
Dit is een grapje, toch?

Tegen je gasten zeg je gewoon de waarheid.
"De bruiloft gaat niet door want we hebben de boel (nog) niet op orde." of "Ik ga niet trouwen met meneer want hij is een liegbeest."

Ben je 60x €2 kwijt voor nog een kaartje. Maar heb je de rest van je leven geen spijt.

Wat dacht jij dan? Eerst trouwen, en dan pas er achter komen hoeveel financiële problemen hij mogelijk heeft.
Misschien zelfs scheiden. Misschien nog wel de schuld krijgen ook. (Want hij is zo lief, dus het zal wel aan haar liggen.)
Wat zullen jullie gasten dán wel niet denken?
flipje2 wijzigde dit bericht op 07-06-2017 16:12
0.39% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Sophiever schreef:
07-06-2017 16:10
Zo simpel werkt het niet. De bezittingen voor het huwelijk wordt beschermd, schulden tijdens het huwelijk zijn ze beide verantwoordelijk.
Dat is toch die nieuwe 'regeling'.. die pas ingaat op 1 januari 2018...?

(En dus is dat nog niet van toepassing over 3 mnd, helaas, want dat was hier ook heel goed uitgekomen, had weer een bezoekje notaris met bijbehorende kosten gescheeld )
Ja ik schaam me ja....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven