Jongensnamen topic
donderdag 22 juni 2017 om 07:03
Hoi allemaal,
Wij krijgen in augustus ons tweede kindje. We willen het geslacht niet weten! We hebben al een dochter van 2, genaamd Féline.
Voor een meisje zijn we er al uit: Amélie.
Maar een jongetje vinden we lastiger. Mijn vriend vindt Joris een mooie naam. Ik vind dat ook wel leuk staan bij onze dochter, maar de naam ook een tikkeltje ouderwets.
De andere optie die steeds terugkomt is Lewis. Ik vind de uitspraak mooi klinken, maar het is in verhouding met de rest van onze Hollandse gezin namen wel erg Engels.
Graag jullie mening:
1. vinden jullie Joris of Lewis leuker voor ons?
2. Of nog andere ideeen?
3. En evt een leuke passende 2e naam bij Joris of Lewis?
Bedankt vast!
Wij krijgen in augustus ons tweede kindje. We willen het geslacht niet weten! We hebben al een dochter van 2, genaamd Féline.
Maar een jongetje vinden we lastiger. Mijn vriend vindt Joris een mooie naam. Ik vind dat ook wel leuk staan bij onze dochter, maar de naam ook een tikkeltje ouderwets.
De andere optie die steeds terugkomt is Lewis. Ik vind de uitspraak mooi klinken, maar het is in verhouding met de rest van onze Hollandse gezin namen wel erg Engels.
Graag jullie mening:
2. Of nog andere ideeen?
Bedankt vast!
donderdag 22 juni 2017 om 10:14
donderdag 22 juni 2017 om 10:43
1.JorisMommy-of-2 schreef: ↑22-06-2017 07:03Hoi allemaal,
Graag jullie mening:
2. Of nog andere ideeen?
Bedankt vast!
2. Jonas
Louis
Levi
donderdag 22 juni 2017 om 13:29
Frans omdat je amelie mooi vindt (ik ook trouwens). En vind ik ook mooi bij feline. Feline en -loe-wie.
Maar Engels kan ook, wat is het dan? Lijkt best op Lewis dan toch?
donderdag 22 juni 2017 om 17:49
Ik vind Lewis heel leuk, maar inderdaad niet helemaal passen bij Feline. Of je dat belangrijk moet vinden is natuurlijk aan jullie. In hun jeugd zullen de namen regelmatig samen worden genoemd, maar in hun volwassen leven bijna niet meer.
Joris vind ik mwah. Niks mis mee, maar ook niet heel leuk.
Misschien:
Serge
Laurens
Leon
Phillip
Matteo
Misha
Christian
Bastiaan
Michel
Victor
Jurgen
Mathis
Tobias
Joris vind ik mwah. Niks mis mee, maar ook niet heel leuk.
Misschien:
Serge
Laurens
Leon
Phillip
Matteo
Misha
Christian
Bastiaan
Michel
Victor
Jurgen
Mathis
Tobias
vrijdag 23 juni 2017 om 21:35
Oehh Louis vind ik zo mooi en dan idd als Loe-wie. Als mijn neefje niet zo heette zou ik die naam aan onze zoon-to-be hebben gegeven!
Wat vinden jullie van Yves? Onze dochter heeft ook een Franse naam en vinden hem zelf erg mooi. Tuurlijk is dat het belangrijkste maar ik ben benieuwd naar jullie mening en ook naar eventuele aanvullingen die jullie erbij zouden vinden passen!
Wat vinden jullie van Yves? Onze dochter heeft ook een Franse naam en vinden hem zelf erg mooi. Tuurlijk is dat het belangrijkste maar ik ben benieuwd naar jullie mening en ook naar eventuele aanvullingen die jullie erbij zouden vinden passen!
donderdag 6 juli 2017 om 10:28
Hallo allemaal,
Wij hebben een klein dilemma(tje).
Met nog 10 weken te gaan zijn we het helemaal kwijt wat betreft namen.
We hadden eerst T(h)om Ravi voor onze zoon. Maar nu vinden we Ravi eigenlijk een veel leukere eerste naam. Het probleem wat wij alleen nu hebben is dat we niks leuk vinden als 2e naam bij Ravi, Ravi Tom vinden wij namelijk niet echt klinken.
Hebben jullie misschien nog suggesties van ons?
Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Wij hebben een klein dilemma(tje).
Met nog 10 weken te gaan zijn we het helemaal kwijt wat betreft namen.
We hadden eerst T(h)om Ravi voor onze zoon. Maar nu vinden we Ravi eigenlijk een veel leukere eerste naam. Het probleem wat wij alleen nu hebben is dat we niks leuk vinden als 2e naam bij Ravi, Ravi Tom vinden wij namelijk niet echt klinken.
Hebben jullie misschien nog suggesties van ons?
Alvast bedankt voor jullie hulp!!
zaterdag 8 juli 2017 om 11:42
Hellup!
Ik ben in verwachting van de tweede. We hebben al een zoon, Julian, maar mijn vriend en ik liggen qua namen zo ver uit elkaar dat het een wonder is dat we er de eerste keer zo snel uit waren.
Een paar dingen:
- De achternaam begint met een S en we vinden het niet mooi als de voornaam daarmee eindigt. Thomas en Matthijs bijvoorbeeld vallen dan af.
- Ik sta voor de klas en wil geen naam die ik al eens in de klas heb gehad (nog nooit een Julian gehad; populaire namen vallen hiermee niet automatisch af)
- Vriend wil geen Engelse namen en liefst niks aparts. Ik hou juist wel van iets apartere namen. Ik had Ezra, Elliot, Finnegan en Allard op mijn lijstje staan maar die zijn al geveto'd. Vriend wil Wessel of Sebastiaan.
- We hebben allebei grote families en veel vrienden met kinderen, dus veel namen die we leuk vonden (Jesper (ik) of Sepp (hij)) zijn al bezet, en het staat vaak iets te dichtbij om het dan toch te doen.
Het duurt nog even maar ik denk niet dat we er snel uit gaan komen. Heeft iemand suggesties voor een ietwat aparte maar niet al te gekke naam die niet Engels is en niet op een S eindigt?
Ik ben in verwachting van de tweede. We hebben al een zoon, Julian, maar mijn vriend en ik liggen qua namen zo ver uit elkaar dat het een wonder is dat we er de eerste keer zo snel uit waren.
Een paar dingen:
- De achternaam begint met een S en we vinden het niet mooi als de voornaam daarmee eindigt. Thomas en Matthijs bijvoorbeeld vallen dan af.
- Ik sta voor de klas en wil geen naam die ik al eens in de klas heb gehad (nog nooit een Julian gehad; populaire namen vallen hiermee niet automatisch af)
- Vriend wil geen Engelse namen en liefst niks aparts. Ik hou juist wel van iets apartere namen. Ik had Ezra, Elliot, Finnegan en Allard op mijn lijstje staan maar die zijn al geveto'd. Vriend wil Wessel of Sebastiaan.
- We hebben allebei grote families en veel vrienden met kinderen, dus veel namen die we leuk vonden (Jesper (ik) of Sepp (hij)) zijn al bezet, en het staat vaak iets te dichtbij om het dan toch te doen.
Het duurt nog even maar ik denk niet dat we er snel uit gaan komen. Heeft iemand suggesties voor een ietwat aparte maar niet al te gekke naam die niet Engels is en niet op een S eindigt?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
zaterdag 8 juli 2017 om 11:54
zaterdag 8 juli 2017 om 11:56
Jude law werd in het begin van zijn carrière ook vaak genoeg voor een meisje aangezien...
Het komt doordat Jude een mannennaam is (komt van Judah), maar ook een bijnaam van Judith.
Ik vind het een leuke naam maar zou het zelf niet gebruiken. Teveel uitspraak/geslachtsverwarringsissues.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
zaterdag 8 juli 2017 om 12:10