Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
La Femke mooie opbrengst.
Opbrengst was goed afgelopen dagen, allemaal rond de 10. Straks animal nog met mooie opbrengst uit 15 folikels.

Dank je wel dames. Ik vind jullie super lief.

@ Lily ik wed vanochtend na je berichtje best emotioneel. Vond het ontzettend lief.

Ik heb een kruidvat test gedaan en deze was duidelijk positief. Meteen denk kk dan zal de test we goed zijn, maar het is uit zelfde doosje als vorige terugplaatsing en die was duidelijk wit.

Kan ik nu een clearblue test doen, eentje met plusje en minnetje? Ik durf het niet. Of zal ik wachten en morgen weer een kruidvat test en daarna niet meer testen?
PS: clearblue ook duidelijk positief🙌🏼
Angel88 schreef:
22-06-2017 21:55
PS: clearblue ook duidelijk positief🙌🏼
:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Lieverd, je bent echt hartstikke zwanger! :bigkiss:
Ik snap dat je ondersteboven bent. En die symptomen afgelopen dagen waren gewoon jouw zwangerschapsverschijnselen.
Geniet ervan meid!
En dat met avonduren. 2 x.. geloof het nu maar meid..
Wat een fantastisch nieuws Angel!!!! Gewoon lekker zo vaak testen als je zin in hebt. Na al die witte testen is er niets zo leuk als positieve testen :cheer:
Je gaat zometeen gewoon zwanger naar Thailand! Super super fijn!

Windmolen succes met de echo morgen. Ben benieuwd naar de opbrengst. Dank voor je succeswensen btw (mijn echo voor een cryo-tp is een stuk minder spannend dan die van jou).
Waaaahhh Angel, wat geweldig!!!! Wauw! En zo'n duidelijke positieve test is wel fijn hoor! Gefeliciteerd meid! Zo blij voor je!
Hopelijk blijven we samen zwanger (al moet ik het eerat nog maar eens zien).
Angel: ik voelde gewoon dat deze ronde ging lukken bij je! Van harte meid!!!!! Zo gegund !!! Gefeliciteerd !!!!!!!!!
Pssssst, angel... Ik heb toch stress gezegd dat ik alle vertouwen had in jouw embryo's ondanks alle extra stappen? :D

En zie hier: het bewijs! Gefeliciteerd!! :cheer2:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Angel, wat fijn! Gefeliciteerd!

Baggal, succes bij de midwife

Flipje, nog 3 nachtjes slapen
[quote=boulu post_id=27228593 time=1498163868 user_id=20525 (al moet ik het eerat nog maar eens zien).
[/quote]

Oh Boulu: Je bent echt geen haar beter dan ik :hihi: Die onzekerheid had ik nl ook. Maar iets zegt me dat het goed komt.

Weija: succes met de echo!

Angel: Nog steeds zo blij voor je. Plaatje van je test kun je via mupload.nl oploaden ;-))

Fruity: Ik hoop dat je snel weer verder kan. How is het leven als Mrs Fruity? Hoe is het?

Dazzle: Jouw afspraak komt ook steeds dichterbij.

Animal: Ik vind het wel echt bijzonder dat je van slecht stimuleren deze follikel aantallen weet te halen. Sterkt mij erg in de overtuiging dat de behandeling in DD toch wel meer tailored is. Ik heb hetzelfde gevoel bij Boston Place en Homerton. Even los van het feit dat ik bij BP van elke TP zwanger ben geworden, had ik daar opeens ook 7 embryo's en 5 cryo's en bij de NHS 2 embryos en verder niets. Dat kan toch geen toeval zijn?! Heel veel succes zaterdag. En jij ook Doces: op naar de punctie :thumbsup:

Kreeg nog een hele zak kleding van de dochter van mijn man aangeboden. Wel lief. Hoe vaak zal het voorkomen dat eerst het nichtje en daarna de tante de kleding kan dragen :biggrin: ?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@ boulu wij slepen elkaar hierdoorheen. Wij beide hebben evenveel (on)zekerheid. Grappig hoe wij gelijk liepen sinds jouw 2e ivf.

Dames bedankt voor super lieve reacties. Ben jullie ontzettend dankbaar voor alle steun :flirting: Ik heb afgelopen nacht 1,5 uur kunnen slapen, mijn hoofd zat te vol. Heb nu ook bonkende hoofdpijn, maar dat overleef
:-D

Ik reageer later uitgebroeider, ben nu aangekomen op werk en ook geen puf te reageren.

Oh ja, volgens freya ben ik 1 maart uitgerekend, op 1 maar hadden we ook punctie en geen zaad :devil:
Echt zo fijn voor je Angel!!!!

Hier vanmorgen echo gehad. Maandag weer terug. Mijn cyclus is jammer genoeg nog steeds niet normaal na de punctie van februari. Voorheen kon ik altijd op dag 10 pregnyl prikken, maar nu is dat elke keer tot ca een week later. Er lijken ook deze keer weer meerdere follikels te rijpen.
Beetje irritant is dat wel dat het zo ontregeld is. Ik heb juist altijd zo'n regelmatige cyclus gehad en dat is nu (tijdelijk) weg. Ik voel sinds de punctie ook nog steeds mijn ene eierstok duidelijk (de eerste twee maanden deed hij ook echt pijn dat is nu gelukkig wel over.)
Gaat vast weer over, maar eerlijk gezegd voelt het niet goed dat het zo ontregeld is ik kan mij niet voorstellen dat dat de inenstelingskansen bevordert.
Angel, ik wilde van de week al zeggen over je ms klachten of het niet zwangerschapsymptomen kunnen zijn en ja hoor :hello: Super gaaf zeg!
Ik heb de eerste nachten na de positieve test ook zo raar in bed gelegen en weinig geslapen :) kon het gewoon niet geloven en het paste gewoon niet bij mij. Was er echt van overtuigd dat mijn lijf nooit zwanger zou kunnen worden. Het is gewoon gelukt :heart: ben echt heel blij voor je, hoe gelukkig gaan jullie op reis :sun:
Het moment van testen vergeet je nooit meer, ik zie mezelf nog vaak met dat ding in mn handen staan en dat gevoel als je realiseer dat het raak is. Zo mooi!
Heb je het al iemand anders laten weten?
Klinkt goed van die 1 maart :worship:
Jaaaa Angel!! Gefeliciteerd!! :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Jappeta jappeta jippie ja jee, joepeti joepeti jep jep jahoe
Ohhhh breekt weer even in hier... Angel.. :cheer2: Gefeliciteerddd.. :flirting:
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
Ik breek als meelezer ook in voor @Angel! Samen geschreven in een ander topic en nu toch samen zwanger!!! Super!! Gefeliciteerd :D.
En je hebt zelfs nog cryo's joh. Ik moest trouwens wel aan mezelf denken: de ergste menstruatiepijn had ik in de dagen voor mijn positieve test. Dacht ongesteld te gaan worden en dat de krampen door de hormonen extra erg waren haha. En die kruidvattest slaat idd later echt goed uit, mijn man moest toen ook nog zeggen dat ik wat meer geduld moest hebben dan 2 secondes.
Liefs voor jou! (Jeeej!!) En nu ga ik zo hopen voor de andere meiden <3.
Zo, de punctie zit erop. Het viel mij behoorlijk tegen, ondanks de pijnstilling. De gynaecoloog zei ook dat het aanprikken heel lastig ging, dat mijn eierstokken achter mijn baarmoeder lagen (dus die moest ze aan de kant duwen) en dat mijn eierstokken steeds bewogen. Ik heb wel veel pijn gehad. Lig nu even bij te komen en mijn man is op weg naar het andere ziekenhuis met de 'oogst' :) Ben blij dat dit erop zit!
Wauw Angel onwijs gefeliciteerd voor nu. Het blijft nog even spannend maar dit is een fantastische stap in de goede richting.

Doces je had vandaag de punctie toch? Succes!

Animal wat ben ik onwijs blij voor je. Mijn duimen blijven overuren draaien. Ik hoop op een mooie opbrengst morgen en veel bevruchtingen.

Abusu ik duim voor je cryo. Op naar ongeveer 11 juli!

La Femme wat goed van de punctie. Top nieuws.

Sofie en Miekje ik hoop dat jullie plakkers hebben. Gelukkig ook nog allebei cryo's voor moest het nodig zijn.

Dazzle wachten duurt ook lang voor jou. Ik weet helaas hoe dat is. Sterkte met wachten.

Weija verdorie ik hoop dat je cyclus gewoon weer gaat mee werken. Vervelend zeg.

Duufje dikke knuffel. Ik hoop dat het weer ietsje beter met je gaat. Je komt over op mij als een hele krachtige vrouw. Ik hoop dat het geluk in de toekomst aan je zijde staat.

Flipje spannend van de echo. Ik duim. Ik heb net op je blog zitten lezen. Mooi blog met goede info.

Alle nieuwe schrijfsters die nog niet in mijn geheugen zitten. Gezellig dat jullie ook mee schrijven en dat we hier allemaal steun vinden en lief en leed kunnen delen over dit onzekere traject.
Baggal: gelukkig komen de intake gesprekken dichtbij. Maandag dd en dinsdag Gent. Ik wil zo ontzettend graag beginnen met elke cel in mijn lichaam! Ben het wachten zo beu. Volgens mij ben ik als enige nog over van de "oude" garde. :"-( die nog steeds niet zwanger is...
anoniem_257855 wijzigde dit bericht op 23-06-2017 09:43
8.81% gewijzigd
Wilde nog even delen dat het maandenlange prikken van mijn man wel iets opgeleverd lijkt te hebben. Zijn waarden van testosteron zijn behoorlijk gestegen. Naar 14,7. Mooie waarde, waar het eerst echt tegen de ondergrens aan zat.
Ik weet de waarden niet allemaal exact te interpreteren. Maar de uroloog androloog was zeer tevreden en heeft goede hoop voor aanstaande dinsdag. Er kunnen natuurlijk geen garanties gegeven worden maar ook ik hoop dus op het beste.
Dazzle dan ga ik volop duimen voor jou en Duufje nu! Hopelijk volg wk eerste stappen naar iets moois!
Angels, yes yes yes! Wat een mooi nieuws: gefeliciteerd meid! :cheer:

Doces, vervelend dat de punctie zo'n pijn deed gelukkig zit het er nu op. Wanneer hoor je meer over bevruchtingen?

LaFemme, mooie opbrengst! Spannend het telefoontje zaterdag. Ik durfde niet op te nemen, dat heeft mijn vriend moeten doen :facepalm: Ik maak alvast plek op het bankje voor je!

En ik mag gewoon thuis testen, hoef niet naar zkh om bloed te laten prikken. Officieel is 6 juli testdag, geen idee of ik het al eerder aandurf? Hebben sommige van jullie eerder getest dan 14 dagen na de terugplaatsing? Ik heb best wel testangst, van de andere kant is eerder duidelijkheid ook wel prettig... moeilijke keuze :rolling:
Weija: Wat irritant. Heb je dit al aangekaart bij de arts? Ik durf niet te zeggen dat dit de kansen minder maakt, maar ik kan me voorstellen dat het je niet lekker zit. Hopelijk kun je over niet al te lange tijd de trigger injectie zetten. :hug:

Dazzle: Ja - dat zat ik me laatst ook te bedenken inderdaad: het is nu vanaf het eerste topic wel echt tijd voor een positieve test bij jou zeg. Je wacht er al zo lang op... Ik hoop dat je bij de klinieken van 'onze buren' in goede handen bent en ze daar wel voor elkaar krijgen wat in NL nog niet gelukt is. Wat ik ook aan Animal schreef: ik ben er heilig van overtuigd dat het wel uitmaakt bij welke kliniek je terecht komt en ik vermoed dat ik bij de NHS niet zwanger was geworden van een kindje dat van mijn man en mij samen was. Kan m.i. niet alleen maar toeval zijn (of misschien stel ik mijzelf gerust met deze gedachtes vanwege de investering - who knows), maar feit is ook dat Animal toch ook een veel hogere follikel score heeft gehaald bij de ooster buren... Kortom, blijf hoop houden Dazzle! :couple:

MevrouwStippel: Ik moest nog even aan je denken gister en vroeg me al of je goed nieuws had gekregen. Wat fijn dat de injecties zijn vruchten hebben afgeworpen zeg! Super nieuws. :cheer:

Doces: Fijn dat je punctie erop zit - ondanks de pijn. Weet je hoeveel (rijpe) eicellen er gevonden zijn? Nu lekker relaxen, veel blijven drinken en laat je man maar lief voor je zijn! :-]

Angel: Ik had de CB ook naast mijn bed liggen. Vond het zo jammer dat na 24 uur het display niets meer aangaf :cry: Maar heb er wel een foto van gemaakt natuurlijk. En dan te bedenken dat je totaal geen vertrouwen had in reeds bevroren eicellen... :lmao: !! Had ik je niet de link gestuurd destijds met het youtube filmpje van Dr A. in Cambridge? :idee:

Nou dames - het wordt de komende weken weer heel spannend met de hoeveelheid dames op de wachtbank, op stapel staande puncties en bevruchtingen en echo's met kloppende hartjes :heart: . Ik ben over twee weken weer in de UK, maar zal op vakantie het forum zeker af en toe checken. :sun: in de hoop op mooie berichten te lezen.
Tegen de tijd dat ik terug ben kan jij Duuf ook hopelijk weer van start! :smooch:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Doces wat vervelend dat de punctie zo tegenviel.... echt naar dat ze zo lastig bij je eierstokken konden komen. Sterkte met bijkomen. Heb je al nieuws over het aantal eicellen dat is gevonden?

Mevrouw Stippel wat een goed nieuws dat het testosteron gehalte van je man zo is gestegen! Hoop heel erg op heel goed nieuws van je as dinsdag.

Dazzle eindelijk intakegesprek in Gent (en DD)!!!!! Kan mij zo voorstellen dat je het wachten zo zo beu bent. Hoop heel erg voor je dat je weer snel mag beginnen met prikken etc.
Over het enige zijn van de oude garde hier, dat zou zomaar kunnen..... Ik schreef toen weliswaar nog niet mee (maar las wel mee) maar ter 'geruststelling' ik ben al vanaf eind 2013 bezig in de mm. Dus hoe vervelend ook, je bent niet de enige die al heel lang onderweg is. :hug:

Sofie je moet testen op het moment dat je je daar prettig bij voelt. Als indicatie: je kan de dag van de punctie zien als dag van de ovulatie, 14 dagen daarna heb je een heel betrouwbaar beeld of je zwanger bent of niet (net als bij een normale cyclus). Maar veel dames hier testen al op 12 of 13 dagen na de punctie. Doorgaans heb je dan wel een redelijk beeld (maar een test kan als je te vroeg test ook vals negatief zijn omdat het hcg gehalte dan nog te laag is). Ik test zelf daarom nooit eerder dan 13 dpo (days past ovulation) omdat bij mij testen pas positief worden op dag 13 en dag 12 nog negatief zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven