Napraattopic deel 86

24-06-2017 13:02 3296 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
_Marana_ schreef:
27-06-2017 08:51
Beide zaken werden hoog opgespeeld. Totaal onnodig.
Vandaar dat ik zelf ook regelmatig van nick verander, ik weet dat ik soms iets teveel info loslaat, en dan is dat tenminste niet meer loepbaar. Wat dat betreft vind ik het niet kunnen loepen nu best fijn.
Maar loepen: dat is toch al bewust op zoek gaan? Dat is niet gewoon toevallig feitjes onthouden en die dan nog aan de goeie nick koppelen ook.
_Marana_ schreef:
27-06-2017 08:51
Beide zaken werden hoog opgespeeld. Totaal onnodig.

Orkenflow en Bambi, blijkbaar heb ik een goed geheugen voor stomme feitjes. Mensen die ik hier veel lees vertellen ongemerkt best veel, en mijn geheugen slaat dat dan op. Hoef ik niet voor op zoek te gaan. Sommigen zijn nu eenmaal enorm herkenbaar, als je bijv woonregio, soort werk, gezinssamenstelling, huisdieren, leeftijd, etc etc combineert.
Vandaar dat ik zelf ook regelmatig van nick verander, ik weet dat ik soms iets teveel info loslaat, en dan is dat tenminste niet meer loepbaar. Wat dat betreft vind ik het niet kunnen loepen nu best fijn.
Ik ook, ben blij dat er niet meer geloept kan worden. Ik heb ook nog wel is de neiging te veel over mezelf te vertellen. Daarom wissel ik ook nog wel is van nick.

Ik moet zeggen dat ik het bijzonder kinderachtig vind dat mensen forum en prive namen openbaar maken op facebook en op het forum.
Ik snap hier echt niets van
_Marana_ schreef:
27-06-2017 09:04
Dat vind ik inderdaad het allerschandelijkst wat is gebeurd gisteren. Het stomme is alleen dat degene die dat heeft gedaan buiten schot blijft, niet in de discussie betrokken is omdat het achter de schermen is gebeurd.
Ik ook.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Het geeft je wel te denken, misschien is het maar beter om op anoniem te gaan en niet meer terug te komen op dit forum.

Wel jammer want ik heb een hoop forumvriendinnen en vrienden gemaakt hier, moeilijke keuze.
Ik weet niet eens of ik Napraters op FB heb, er zijn zoveel nicks veranderd.
_Marana_ schreef:
27-06-2017 09:13
Klopt. Ik loep niet maar anderen misschien wel dus vandaar dat ik af en toe anonimiseer. Ik onthou stomme feitjes van sommige mensen zonder loepen en dat doen anderen wellicht ook dus het beste is toch om niet teveel info prijs te geven over werk, regio, gezin, etc etc. Of consequent te zijn in je leugen daarover, bijv altijd zeggen dat je in het zuiden woont terwijl je in het westen woont.
consequent liegen is nog niet zo gemakkelijk
orkenflow schreef:
27-06-2017 09:07
Maar loepen: dat is toch al bewust op zoek gaan? Dat is niet gewoon toevallig feitjes onthouden en die dan nog aan de goeie nick koppelen ook.
Klopt. Ik loep niet maar anderen misschien wel dus vandaar dat ik af en toe anonimiseer. Ik onthou stomme feitjes van sommige mensen zonder loepen en dat doen anderen wellicht ook dus het beste is toch om niet teveel info prijs te geven over werk, regio, gezin, etc etc. Of consequent te zijn in je leugen daarover, bijv altijd zeggen dat je in het zuiden woont terwijl je in het westen woont.
_Marana_ schreef:
27-06-2017 09:15
Dit inderdaad, iedereen beseft toch wel dat het absoluut not done is om echte namen van anderen prijs te geven. Als je dat doet ben je echt bewust fout bezig.
Ja zeker, kan daar best kwaad over worden moet ik zeggen
orkenflow schreef:
27-06-2017 09:07

Precies. Daarom is dat hoog van de toren blazen over mensen opzoeken op FB ook zo bijzonder, terwijl de meesten hier elkaar constant zitten te loepen.
Ginerva schreef:
27-06-2017 09:08
Ik ook, ben blij dat er niet meer geloept kan worden. Ik heb ook nog wel is de neiging te veel over mezelf te vertellen. Daarom wissel ik ook nog wel is van nick.

Ik moet zeggen dat ik het bijzonder kinderachtig vind dat mensen forum en prive namen openbaar maken op facebook en op het forum.
Ik snap hier echt niets van
Dit inderdaad, iedereen beseft toch wel dat het absoluut not done is om echte namen van anderen prijs te geven. Als je dat doet ben je echt bewust fout bezig.
Ginerva schreef:
27-06-2017 09:10
Het geeft je wel te denken, misschien is het maar beter om op anoniem te gaan en niet meer terug te komen op dit forum.

Wel jammer want ik heb een hoop forumvriendinnen en vrienden gemaakt hier, moeilijke keuze.
Nee gewoon erg voorzichtig zijn met wat je vertelt. Overigens kom ik jou geregeld tegen, weet ik ook je vorige nick maar weet ik van jou eigenlijk heel erg weinig. Mocht dat je geruststellen :proud:
_Marana_ schreef:
27-06-2017 09:16
Nee gewoon erg voorzichtig zijn met wat je vertelt. Overigens kom ik jou geregeld tegen, weet ik ook je vorige nick maar weet ik van jou eigenlijk heel erg weinig. Mocht dat je geruststellen :proud:
Ja dat stelt me wel iets gerust :bigkiss:
Ginerva schreef:
27-06-2017 09:10

Ik ga echt niet op anoniem ik heb leuke vriendinnen hier en ga zaterdag gezellig weer meeten met een aantal. :jump:
-bambi- schreef:
27-06-2017 09:11
Ik weet niet eens of ik Napraters op FB heb, er zijn zoveel nicks veranderd.
Ik heb precies 3 FB-vriendjes die ik via Viev ken. Met deze 3 zit ik ook op een zeer besloten schaduwforum waar we echt heel veel privézaken met elkaar delen. Juist omdat we daar zo open zijn naar elkaar vind ik het fijn dat ik deze 3 ook irl ken.
_Inkie_ schreef:
27-06-2017 09:19
Ik ga echt niet op anoniem ik heb leuke vriendinnen hier en ga zaterdag gezellig weer meeten met een aantal. :jump:
Gezellig, veel plezier :cheer2:
MarindaH schreef:
27-06-2017 09:15
Precies. Daarom is dat hoog van de toren blazen over mensen opzoeken op FB ook zo bijzonder, terwijl de meesten hier elkaar constant zitten te loepen.
Daar vind ik toch wel verschil tussen zitten .
Mijn fb is echt privé ik heb daar geen mensen van het forum als vriend ik heb sowieso geen contacten met andere Forummers buiten het forum .
anoniem_171074 wijzigde dit bericht op 27-06-2017 09:25
0.49% gewijzigd
Ik 6 geloof ik. Waarvan ik van precies 0 de huidige nick weet. :'(
Een poosje terug postte iemand op Viev ergens een verslagje over. Dat verslag stond letterlijk ook op een andere site. Via die site heb ik degene die dat verslag schreef wel eens ontmoet. Ik vond het eigenlijk best lastig dat ik nu weet dat wie die forummer is, terwijl die forummer dat niet van mij weet. Het voelt voor mij haast alsof ik ook moet zeggen wat mijn nick hier is. Terwijl ik dat niet wil. Herkennen jullie dat?
Stel dat je nichtje hier iets post over bijv haar ouders, en jij herkent dat verhaal omdat jij je oom en tante ook goed kent, zou jij dan ook het gevoel hebben dat je je nichtje moet vertellen dat je haar hier herkent hebt?
Ik denk dat dat van het onderwerp zou afhangen, Marana.
_Marana_ schreef:
27-06-2017 09:25
Een poosje terug postte iemand op Viev ergens een verslagje over. Dat verslag stond letterlijk ook op een andere site. Via die site heb ik degene die dat verslag schreef wel eens ontmoet. Ik vond het eigenlijk best lastig dat ik nu weet dat wie die forummer is, terwijl die forummer dat niet van mij weet. Het voelt voor mij haast alsof ik ook moet zeggen wat mijn nick hier is. Terwijl ik dat niet wil. Herkennen jullie dat?
Stel dat je nichtje hier iets post over bijv haar ouders, en jij herkent dat verhaal omdat jij je oom en tante ook goed kent, zou jij dan ook het gevoel hebben dat je je nichtje moet vertellen dat je haar hier herkent hebt?
Nee. Nooit.
Zij doet dat anoniem. Derhalve dient je niets te zeggen. Is dat nou zo moeilijk?
_Marana_ schreef:
27-06-2017 09:25

Ja natuurlijk. Zodat ze een andere nick kan nemen, als ze dat wil. Hoef je nog niet over jezelf te vertellen.
Wat ik ook wel interessant vind is dat er twee dagen terug een stuk of 15 mensen pagina's lang over Missie haar smiley vielen.
En bij Impala waren het er nog veel meer, en dat gaat gewoon 24 uur door. We moeten allemaal kenbaar maken hoe fout ze wel niet zijn, inclusief scheldwoorden.
#trotsopjullie
Jarenlang schrijft Eleonora zeer persoonlijke dingen over zichzelf op het forum. Mede over haar dochter (!). En dan kijkt er eens iemand op de aangemaakte FB site/blog over haar dochter vanuit waar er makkelijk doorgelinkt kan worden naar haar eigen FB site.
En dan is Impala opeens een stalker?

Koekoek.
anoniem_268083 wijzigde dit bericht op 27-06-2017 09:41
0.97% gewijzigd
Ik was voorheen altijd heel goed op de hoogte van nickwissels, zeker van mensen die ik graag mag hier of die ik vaak tegenkom. Nu loop ik achter, want ik weet niet wie Ginerva voorheen was en Knuffelheks en zo zijn er nog een paar die ik volgens mij wel "ken", maar nu niet herken.

Op faceboek heb ik ook verschillende mensen van hier, vind ik echt geen probleem want dat zijn voor mij allemaal ok mensen. En ik ken een stel mensen van hier prive, heb hier vrienden gemaakt. Dat vind ik echt tof.

Jammer dat er nu vaste (fijne!!) forummers op anoniem zijn gegaan, ik hoop dat ze weer terug komen. :lips:
@Marana, het ligt eraan. Als het voor jou herkenbaar is zal het dan voor anderen ook heel herkenbaar zijn? Is het iets wat diegene liever niet heeft dat de halve familie of vriendenkring het weet, dan kan je ze erop wijzen. En hoef je niet eens te zeggen wie je zelf bent aangezien jij anoniem wil blijven voor haar.
Ik heb zelf in het verleden enkele mensen via PB gewezen op uitspraken die ze hier deden waarmee ze zich heel herkenbaar maakten.
Dan kunnen ze zelf kiezen of ze het willen weghalen.

Wil je zelf niet de nodige aandacht trekken als iemand iets schrijft waar je niet van gediend bent dan kan je daar ook een PB naar sturen.
Nu gaat dat allemaal niet zo makkelijk meer, maar dan kan je ze hier altijd nog vragen of ze hun PB willen checken i.p.v. de aandacht erop te bevestigen waar de hele mikmwak dan ook weer wat over te zeggen heeft.
anoniem_203722 wijzigde dit bericht op 27-06-2017 09:41
5.83% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven