Napraattopic deel 86
zaterdag 24 juni 2017 om 13:02
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 29 juni 2017 om 11:06
Dit vat mijn mening wel mooi samen. Dank Dana.Dana schreef: ↑29-06-2017 09:56Maak daar maar van: want ik stuur geen dreigmails vol racistische praat en grove scheldwoorden aan mensen met een andere mening (en nee, daarvoor heeft de afz echt niet bepaald sorry gezegd mocht iemand dat nog denken, integendeel). En ik geef degene die dat wel doet ook geen kushandjes en bloemetjes mee bij vertrek. Oh ja, en ik staf niet en naai anderen geen bannen aan.
Kennelijk is dat een heel bijzondere kwaliteit waar ik inderdaad enorm trots op mag zijn. Want dat andere is kennelijk tegenwoordig normaal, gezien het gemak waarmee o.a. jij het allemaal goedpraat.
Weet je, ik ben het ook spuugzat om er nog maar iets over te typen, ik ga ook echt proberen om het nu niet meer te doen. Maar de blindheid waarmee mensen als jij in die Calimero-act trappen, daar kan ik werkelijk niet over uit.
Ja, ik vorm nu even een groepje met Dana, omdat ik dan niet zelf al die lettertjes nog een keer hoef te typen. Dana is mijn secretaresse zeg maar.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 29 juni 2017 om 11:07
donderdag 29 juni 2017 om 11:07
Waarom zou jij wel je ongenoegen mogen ventileren en ik niet, dat houd elkaar in balans misschien wel.shifty schreef: ↑29-06-2017 10:44Ik blijf het toch opvallend vinden dat mensen wel zien dat iemand vervelend doet, maar als dan veel mensen het daar mee eens zijn en dat dan weer vertalen naar kuddegedrag/meelopen/pesten.
Dus als ik vind dat het wel duidelijk aantoonbaar is dat een persoon vervelend is, mag ik dat ook aangeven maar mag deze mening niet door meer dan een x-aantal personen gedeeld wordt want anders is die persoon niet vervelend maar slachtoffer van mijn pesten. En hoe meer andere personen die mening delen hoe duidelijker die persoon dus gepest wordt en hoe meer excuus en reden die persoon heeft om vervelend te doen.
Lijkt me duidelijk verhaal. Een klein beetje vervelend doen mag want dat valt niet op. Enorm vervelend doen mag ook want dan wordt je gepest en ben je verder gevalideerd om enorm vervelend te doen. Liever niet iets er tussenin want dat is verwarrend.
En in principe is het dus de taak van de koene ridders om te bepalen wanneer het omslagpunt van het x-aantal personen bereikt is voor de juiste validatie. En het is dan tevens hun taak ervoor te zorgen dat het aantal koene ridders niet het x-aantal personen overstijgt anders zijn de koene ridders ineens aan het pesten en dat zou ook verwarrend kunnen zijn natuurlijk.
Ik ben van mening dat iedereen best zijn ongenoegen mag kenbaar maken, alleen de manier waarop is voor mij een reden nu om eens mijn ongenoegen kenbaar te maken en dit ter sprake te brengen op een nette manier.
En ik zie dit niet als een taak en ik zie mezelf ook niet onder de noemer koene ridder, ik heb gewoon een mening over iets
donderdag 29 juni 2017 om 11:08
Timewarp
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
donderdag 29 juni 2017 om 11:12
donderdag 29 juni 2017 om 11:13
Ik doe niet aan aardappelen schillen. Of ik koop voorgekookte geschilde aardappelen om ze daarna te bakken. Of ik kook de aardappelen in de schil nadat ik ze goed heb schoongemaakt en vul de aardappelen vervolgens met zure room, fijngesneden bosuitjes en geraspte kaas.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
donderdag 29 juni 2017 om 11:13
Als je bij een hockeyclub steeds maar weer gaat voetballen en de hele club blijft maar zeggen hoe irritant dat is, is de club dan niet tolerant? Of ben jij zo lekker 'anders dan de meute'? Of kun je beter een andere club zoeken, namelijk een voetbalclub?
Hier wordt gehockeyd en Missie komt daar steeds maar weer doorheen voetballen. Rete-irritant.
Negeren is lastig hè, omdat een voetbal in een hockeyveld nogal storend is.
En vandaag zijn Missies voetbalvriendjes ineens massaal het hockeyveld opgerend met hun voetbal.
En ja, elke vergelijking gaat altijd mank, maar ik vind deze toch best wel duidelijk.
Hier wordt gehockeyd en Missie komt daar steeds maar weer doorheen voetballen. Rete-irritant.
En vandaag zijn Missies voetbalvriendjes ineens massaal het hockeyveld opgerend met hun voetbal.
En ja, elke vergelijking gaat altijd mank, maar ik vind deze toch best wel duidelijk.
donderdag 29 juni 2017 om 11:15
Dit keer lekker niet. Zij denken dat ze alles mogen zeggen met hun walgelijke opmerkingen. En als ze worden gestaft dan is het huilie huilie doen.Rosabella1 schreef: ↑29-06-2017 09:21Ja daar lijkt het wel steeds meer op.
En ze komen er al heel lang mee weg.
donderdag 29 juni 2017 om 11:21
Misschien moet dit topic gewoon eens weer gebruikt worden waar het in eerste instantie voor bedoeld was.. Napraten over topics,voor de rest van de onzin zijn kletstopics en ja dat geldt ook voor mezelf.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
donderdag 29 juni 2017 om 11:23
Ten eerste: het zijn niet "altijd dezelfden". Juist dat de ene forummer altijd negatief geïnterpreteerd wordt en de andere altijd met een korreltje zout genomen wordt, dat zorgt voor een onderscheid dat niet klopt, en willekeur in het modereren.
Ten tweede: een avondje meelezen helpt niet. Want het gaat niet om wat hier op een avondje staat, maar om een patroon wat zich gedurende een aantal weken, maanden misschien ontwikkeld heeft. Als je een avondje meeleest, denk je "wat zei die-en-die nou eigenlijk verkeerd?" Als je wat langer meeleest, zie je dat sommige forummers achtervolgd worden door anderen. Dat er vetes van weken terug meespelen. En er worden berichten achter de schermen gestuurd, die invloed hebben op het gesprek hier.
Als je er op de avond zelf niet bij bent, krijg je bovendien een onjuist beeld van de discussie. Als er 24 uur lang over hetzelfde gepraat is, dan zijn alle argumenten en meningen de revue wel gepasseerd. Als er dan iemand na die 24 uur bij het begin begint om te lezen, dan ervaren mensen dat als oprakelen, opnieuw beginnen, provoceren. Terwijl er met dezelfde opmerking 22 uur eerder niets mis was.
Daar komt bij, dat mods posts verwijderen. Daardoor kun je je achteraf geen juist beeld vormen van de discussie. Dat een post verwijderd is, zegt niet zoveel over of hij echt niet door de beugel kon. Dat zegt hoogstens dat een post gestaft is. Ik heb posts gezien die in het geheel van de discussie veel provocerender waren dan die nu verwijderd zijn, maar die ik niet gestaft heb, omdat ik denk dat staffen in dit geval niks oplost en de discussie verziekt. Dat gummen van posts bevestigt het idee dat het 'altijd dezelfden' zijn, terwijl iemand misschien niks fout zei, maar de mod toevallig ongesteld was. Laten we wel wezen: de mods zitten er geregeld naast.
Ik vind het ook niet juist om het woord 'pesten' in de mond te nemen als je je daarbij vooral baseert op dit topic. Een grote groep forummers wordt al geruime tijd weggetreiterd van de Actueelpijler. Hoe dat precies gaat, daar zijn allemaal voorbeelden van gegeven in een topic dat ik niet meer terug kan vinden, maar dat ga ik nu niet opnieuw doen. Ik zou op zijn minst eens kijken naar de wisselwerking tussen Actueel en hier, voordat je beslist of iets 'pesten' is.
Ik kan niet beweren dat ik neutraal ben, daarvoor vind ik sommige forummers te grote etterbakken. Ik denk alleen dat het voor iedereen heel moeilijk is om hier objectief in te staan, omdat je domweg niet alle informatie hebt. Dus zie jezelf niet te gauw als Redder van de Zieligen.
donderdag 29 juni 2017 om 11:26
De weken worden hier ook steeds korter. Wat een timewarp is dit.
Haai.
Ik doe niet aan hockey en ook niet aan voetballen dus geen vriendjes daar gemaakt en toen ik in deze club naar binnen ging heb ik nergens op de deur gezien dat dit een hockeyclub was, stond er niet bij vermeld.Solomio schreef: ↑29-06-2017 11:13Als je bij een hockeyclub steeds maar weer gaat voetballen en de hele club blijft maar zeggen hoe irritant dat is, is de club dan niet tolerant? Of ben jij zo lekker 'anders dan de meute'? Of kun je beter een andere club zoeken, namelijk een voetbalclub?
Er stond wel welkom iedereen maar misschien had ik een verkeerde bril op ( alhoewel, ik heb helemaal geen bril ).
Wie heeft er een hockeyclub van gemaakt, wanneer is dat bepaald dan ?
Ik dacht dat er in deze club allerlei sporten werden beoefend.
Nou he
Hoi LV
donderdag 29 juni 2017 om 11:27
Mother_Earth schreef: ↑29-06-2017 11:26Ik doe niet aan hockey en ook niet aan voetballen dus geen vriendjes daar gemaakt en toen ik in deze club naar binnen ging heb ik nergens op de deur gezien dat dit een hockeyclub was, stond er niet bij vermeld.
Er stond wel welkom iedereen maar misschien had ik een verkeerde bril op ( alhoewel, ik heb helemaal geen bril ).
Wie heeft er een hockeyclub van gemaakt, wanneer is dat bepaald dan ?
Ik dacht dat er in deze club allerlei sporten werden beoefend.
donderdag 29 juni 2017 om 11:28
Het is natuurlijk best een beetje flauw om altijd maar over groepjes, meelopers en pesten te praten. Een medium als een forum nodigt nu eenmaal uit dat veel verschillende mensen op hetzelfde moment dezelfde of vergelijkbare mening verkondigen, dat gebeurt in ieder topic. Zo werkt een forum gewoon.sjansje schreef: ↑29-06-2017 10:29Oh, het zal best wel ergens op gebaseerd zijn, daar twijfel ik niet aan. En misschien nog wel terecht ook.
Maar om dan met een hoop man het ene na het andere misselijke bericht te plaatsen vind ik inderdaad behoorlijk lijken op pesten en meelopen. En dan maakt het me niks uit al hebben jullie al het gelijk van de wereld; dat doe je niet.
Maar dat zal wel aan mijn beoordelingsvermogen liggen.
Am Yisrael Chai!
donderdag 29 juni 2017 om 11:30
donderdag 29 juni 2017 om 11:30
Wauw die week ging snel.