Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Zizo, ik had bloedverlies toen ik met de deca bezig was na het stoppen met de pil. Verpleegkundige had bij de intake gezegd dat dat kon, is normaal :)

Wachtweken zijn killing. De eerste dagen gingen nog wel maar vind het nu zwaarder dan bij de iui wachtweken. Ik voel in ieder geval niks geks. Van de ene kant fijn maar maakt me ook onzeker.... zit nu op een week na de terugplaatsing
Alle reacties Link kopieren
Even snel... ziezo deca legt idd vanalles stil maar niet je menstruatie. Ik moest ook erdoor ongi worden. Daarna echo en starten met volgende spuiten
Animal :yes: fijn dat er 2 aan boord zijb. sucy de aankomende weken
Hoi meiden, ik heb alle berichten gelezen en wat is er veel gebeurd en wat zijn het spannende en zware tijden! Gelukkig ook veel goede berichten waar iedereen weer hoop uit put ☺

Wij staan op het punt om na een jaar verbouwen te verhuizen, dus zeer drukke tijden. Gisteren 'even tussendoor' de ivf voorlichting gehad, schema en medicatie meekregen. zizo er werd idd gezegd dat na stoppen met de pil (in mijn geval Provera) een onttrekkingsbloeding ontstaat. Maar je was al gerustgesteld, soms kan Google dat toch wel ☺

Verder begreep ik dat je van dedecapeptyl overgangsklachten kunt krijgen? o_o Lijkt me echt niet fijn! Hebben jullie daar ook last van?
Ik verwacht mijn menstruatie binnen 1-2 dagen en dan begin ik met de Provera. Volgens mij de 14e met de decapeptyl. 26 juli uitgangsecho! We zijn bijna begonnen :hyper:
@ boulu succes vandaag. Ik hoop dat je een mooie echo hebt met een mooie kloppend hartje. Denk aan je.
Ff een egopost: volgens mij ben ik zojuist ongesteld geworden. Op 4 dpo O_O. Had geen idee dat dat zo snel na de punctie kon als je geen extra hormonen krijgt... Heeft iemand hier daar ervaring mee? Straks de kliniek maar ff bellen en dan kan ik meteen vragen naar onze embryootjes, want ik heb gisteren niets meer gehoord.
Windmolen, als het echt de menstruatie is, kun je snel voor een terugplaatsing! Volgens mij KAN het wel, maar is het wel uitzonderlijk.

Sef, ik heb geen deca gebruikt, maar van elke eisprongremmer kun je dat krijgen. Ik heb er geen noemenswaardige klachten van gehad, 1 week hoofdpijn en 2e week was het weg. Ik heb wel vaak gelezen dat de klachten van de deca verminderen/verdwijnen als je begint met stimuleren. Ik hoop voor je dat het meevalt en het anders snel verdwijnt.

Boulu, ik hoop dat ik vanmiddag even tijd heb om te spieken (drukke dag) en wens je heel veel succes en heel veel plezier met kijken naar jullie kleintje!
@Windmolen: Oh sorry, ik had geschreven succes met de TP, maar het is nog niet zover inderdaad! Dat wist ik wel, want je had geschreven dat je het wel even lekker rustig vond. Maar irritant zeg dat je gisteren niks hebt gehoord!! Ik zou er wel achteraan gaan inderdaad, spannend!
Ben je echt ongesteld al?! Veel bloedverlies? Dat is wel vreemd. Ik heb het ook gehad trouwens hoor, maar dat was na mijn punctie waarbij ik een te vroege eisprong had gehad (ook geen eicellen gevonden). En kan me voorstellen dat het een beetje ontregeld is als je nu geen medicatie gebruikt. Ook maar even vragen in het ziekenhuis!

@Animal: Wauw 2 mooie embryo's!! Hoop zo dat DD jullie wens gaat vervullen!! Nu die spannende wachtweken nog door...

@Sofie: Oh ik snap dat je er helemaal doorheen zit, die laatste dagen zijn echt killing :(. Het punt is dat je op een gegeven moment toch moet testen. Ik snap dat het je onzeker maakt dat je niks voelt, had ik ook altijd. Dit keer ook niks gevoeld (en helaas nog steeds niet) maar wel dikke positieve testen. Ik geloofde het eerst niet bij anderen, dus het kan zeker! Nu alleen de vraag nog of het dan ook goed kan blijven gaan, ook niet onbelangrijk...
Heb je al enig idee wanneer je gaat testen? Duurt nog wel lang he. Heel veel succes!!

@Abusu: Fijn dat je een goed gesprek gehad, maar wel jammer dat dit blijkbaar voor jou goede resultaten zijn. Nou ja niet dat het dramatisch is maar snap dat je liever meer cryo's hebt. Ik heb die ook nooit gehad.

@Doces en Miekje: ook succes op het wachtbankje!!

Hmm nu weet ik het even niet meer.
Ik ben ontzettend gespannen voor vanmiddag, pff ben er echt niet lekker van. Eigenlijk weet ik wel dat het niet goed zit, maar is dan zo confronterend zo'n echo. Ik laat het jullie weten natuurlijk! Bedankt voor alle lieve berichtjes!! :)
Boyle, ik hoop dat je flink naast zit met je gevoel!
Boulu, heel veel succes de laatste paar uurtjes met wachten. Ik vind het zo rot om te lezen dat je er al helemaal vanuit gaat dat het niet goed is. Ik hoop keihard voor je dat je vanmiddag een hele mooie en geruststellende echo krijgt.

Abusu, ik vind het nogal confronterend, die 10%. Ik ben een half jaartje jonger dan jij en weet ook wel dat mijn kansen daardoor behoorlijk minder zijn dan wanneer ik 10 jaar jonger was geweest. Maar ik had die 10% nog niet eerder gehoord. Nou ja, ik trek me in deze situatie sowieso niet teveel aan van statistieken en ergens doet het me ook niet zoveel, maar toch. Aan de andere kant, toen ik zwanger werd van B was ik 38 en na de eerste terugplaatsing meteen zwanger. Daar hou ik me maar aan vast.

Animal, wow! Je bent er nu op 2 aan het broeden... wat goed zeg. Mijn duimen draaien voor je.

windmolen, ik werd ook snel na de punctie ongesteld (8-9 dagen geloof ik) en daar stond ik ook van te kijken. Maar jij bent wel heel snel. Heeft het doorgezet? Ik kan me voorstellen dat het misschien ook nog een beetje bloedverlies kan zijn van het gerommel daarbinnen.

Wat een drukte op het wachtbankje. Succes met wachten allemaal!
Boulu heel veel succes vanmiddag met de echo! Het is ook verschrikkelijk spannend zo'n eerste echo. Hoop dat nu je gevoel er nu ook weer flink naast zit (net als dat er naast zat voor de test en na de test :P )

Windmolen zonder progesteron na de punctie kan je luteale fase idd flink korter zijn. Maar 4 dagen na de punctie is wel heeeel snel. Aan de andere kant dan kan je eerder op voor de tp.
Sofie: klinkt allemaal heel logisch en wel of niets voelen zegt echt niet zoveel in dit stadium. Ik heb ook nooit "geweten" dat ik positief ging testen - niemand hier volgens mij. Blijft Spannend.

Animal: gewoon op 2 (!) aan het broeden! Heel veel succes :thumbsup:

Windmolen: Dat is wel erg snel. Korte LF? Zou het de kliniek wel laten weten denk ik. Hoop op goed nieuws mbt de embryos!

Boulu: Ik weet dat je vanmiddag pas mag en Ik weet niet of ik kan inloggen (ga naar Club 55 en da's @ strand - 4G dekking is niet altijd top) maar ik hoop heel erg dat ik hier straks allemaal vrolijke berichten lees. Ik ben net zo'n doom scenario denker als dat jij bent af en toe en herken de spanning. Om je een voorbeeld te geven: Sweet Pea is meestal best actief en vanmorgen helemaal niets, kon haar ook niet voelen. Mijn man zag mijn blik en zegt heel droogjes: Ze is heus niet "weg" of zo, je bent niet bevallen, ze slaapt waarschijnlijk - waar kan ze heen zijn?" :@@: Echt - waarschijnlijk maak jij je net als ik te vaak te onnodig druk. Zullen we gewoon afspreken dat jij een mooie mini ziet met :heart: ?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Thanks meiden, stelt me wel gerust dat niks voelen dus niet einde oefening is. De eerste dagen vond ik heel bijzonder en liep ik met een grote grijns rond. Dat hoopte ik vast te kunnen houden maar dat is niet gelukt. Misschien had ik de afgelopen twee jaar vaker moeten testen, dan had ik nu minder angst gehad :P

Windmolen, dat is heel snel! Ik had wel een beetje bloedverlies na de punctie maar dat leek niet op een menstruatie. Zou inderdaad even bellen en meteen even een update vragen. Ben zo benieuwd!

Animal, twee in je buik! Oh ik hoop zo voor je dat er minimaal eentje blijft plakken :)

Miekje, Doces (en Lafemme?) hoe vergaat het jullie in de twee ww?

Boulu, heel veel succes met de echo. Lijkt me ook heel spannend! Maar ik hoop dat er een mooi baby'tje voor jullie te zien is :)
Ja, het is echt een normale menstruatie hier, geen nabloeding ofzo. Heb ook volop menstruatiekrampen en m'n temperatuur was laag vanochtend. Kan niet missen eigenlijk. Heb inmiddels ook gebeld en het kan inderdaad zo snel doorbreken, vooral omdat ik m'n eisprong met decapeptyl heb opgewekt, ipv ovitrelle. Normaal heb ik een LF van 11 dagen. Bijzonder dit, haha. Scheelt wel heel veel wachttijd idd :hyper:. Ik weet nog niets over de embryo's, maar daar krijgen we vandaag nog bericht over. Pfff, zenuwachtig...

Boulu, sterkte met de laatste uurtjes afwachten. Vind het zo naar voor je dat je er zo erg tegenop ziet en dat je er van overtuigd bent dat het niet goed zit :hug:. Moet je vanochtend gewoon werken? Heb je wat afleiding? Ik duim keihard dat er een mooi kloppend hartje te zien is vanmiddag!
Gelukkig valt het spuiten en de bijwerkingen je mee Zizo, ja klopt dat je last van bloedingen kan krijgen. Ik begin morgen met spuiten en stop dinsdag met de pil. De verpleegkundige zei al dat het heel normaal is dat je last van bloedingen krijgt wanneer je stopt met de pil.
Sef dat zei de verpleegkundige gister ook tegen mij dat wanneer ik morgen ga beginnen met Lucrin kan ik last krijgen van opvliegers en 's nachts er veel kan zweten, maar wanneer ik er weer mee stop zal dit weer moeten afnemen :roll: Dus ben heel benieuwd of ik hier last van ga krijgen. Ik houd je op de hoogte. Heel veel succes het komt voor jou ook stapje voor stapje dichterbij.
Bolou heel veel succes vanmiddag!
Winmolen Dat is idd snel, kan het niet te maken hebben met de punctie? Hopelijk is niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken.

Ik heb besloten komende maandag de rest van mijn collega's op de hoogte te stellen van het IVF-traject. Vind het spannend, maar ook eng vooral omdat ik het moeilijk vind voor een groepje mensen te praten. Ook al ken ik ze goed. Maar ja ik vind dat ik het moet doen want ik wordt het een beetje zat als mij gevraagd wordt waarom / wanneer ik met kinderen begin..En dat gebeurd regelmatig.. :roll: En ook na mijn ziekenhuisbezoekjes krijg ik weleens vragen. Tot nu toe kwam ik er goed vanaf met smoesjes en lachen, maar voel mij daar ook niet meer zo prettig bij. We zijn een kleine club met maar 10 - 15 personen. Mijn directeur die weet het al en gaf mij als tip om het mssn 1 op 1 te vertellen..
Wie van jullie heeft dit ook verteld aan collega's en hoe pakte jij dit aan. Tegen allemaal tegelijk of 1 op 1?
Shine bright like a diamond
Diamond, ik heb het de eerste keer alleen aan mijn leidinggevende verteld ivm de vele ziekenhuisbezoekjes.
Vooral omdat mijn werk en mijn ziekenhuis nogal ver uit elkaar liggen, dus ik kan ook niet even snel heen en weer.
De rest van het team waarbinnen ik werk was niet op de hoogte en dat vond ik ook prima. Ik had toen ook een hele zelfstandige functie en mijn collega's hadden er ook niet direct last van als ik er niet was (ik deed mijn werkzaamheden dan vaak thuis of haalde 's avonds of in het weekend wat in).

Inmiddels heb ik een andere functie en heeft het voor mijn directe collega's wel gevolgen als ik er niet ben. Nu heb ik ze dus wel op de hoogte gesteld. Ik heb dat in 1 keer gedaan, tijdens een meeting met het hele team. Ik heb het kort gehouden, verteld dat ik weer ga beginnen met vruchtbaarheidsbehandelingen en er daarom geregeld niet zal zijn. Dat deze afspraken niet op lange termijn te plannen zijn en ze daarom helaas af en toe pas kort van tevoren zullen horen dat ik afwezig ben. De details van de behandelingen deel ik niet met collega's. Ze weten alleen dat ik er niet ben en dat dat iets te maken heeft met het vruchtbaarheidstraject. Maar of ik een echo, een punctie of terugplaatsing heb hou ik in deze voor mezelf. Ik kan goed overweg met (de meeste van) mijn collega's, maar dit vind ik te prive om tot in detail met hen te delen.
Bolou héél erg veel succes!! We denken allemaal aan jou!!

Diamond, wij zijn met 5 op kantoor en heb het ook tegen ze alle 5 tegelijk verteld, reacties heel positief en eigenlijk dachten ze het al wel omwille van de vele ziekenhuisbezoekjes. Zou het persoonlijk gewoon 1 keer tegen iedereen zeggen, omdat je anders je verhaal 10 keer opnieuw moet doen, en het is zo al zwaar en moeilijk genoeg lijkt me! Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt ;)!

Windmolen, omdat ik zelf geen eigen cyclus heb kan ik je daar eigenlijk geen raad oid op geven, heb geen idee of dit zo snel kan, maar de andere dames lijken het wel te bevestigen dat het mogelijk is ;) en wat houdt dat in dan? Dat de terugplaatsing ook sneller zal plaatsvinden??

Animal, wauw wat bijzonder en spannend, 2 embryo's!! Heel veel succes!!

Sef jij dus ook weer bijna begonnen! Heel erg veel succes!!

Hier vanmorgen de punctie gehad, heb 9 eitjes en spermakwaliteit was optimaal. Nu nog hopen op rijpe eitjes en goede bevruchtingen! Morgen horen we meer! Voorlopig nog geen pijn, maar er werd me gezegd dat ik wel veel moest drinken en moest rusten vandaag, dus lig nu op de bank, laptop, netflix, vivaforum ;) !
Oh ja, heb trouwens geen idee of 9 eitjes goed of matig is, de gynaecoloog leek niet echt enthousiast vond ik?! Ik vroeg of 9 eitjes goed was, hij zei dan dat dit wel oké was, maar het leek zo 'goed maar niet heus' :(
op mn werk werken we ongeveer met 10 dames en 3 daarvan zijn met ivf zwanger geraakt. dus om het te vertellen was totaal niet lastig:) wel heb ik de tp data enz niet verteld maar wel van het traject en als ik er dan even doorheen zat dan was het gewoon fijn dat ze het weten:)

sofie met de keren dat ik zwanger was voelde ik juist niks ;-) en een ander heeft juist menstruatie gevoel dus ja geen pijl op te trekken haha
Selin wat een mooie opbrengst! 9 is echt keurig en eigenlijk het optimum waar ze op mikken. Ik duim voor mooie bevruchtingen. En kom lekker een dagje rustig bij op de bank met Netflix.

Diamond bij mij op het werk weet niemand het. Ik heb een baan waarbij ik sowieso veel onderweg ben dus nog wat vaker afwezig valt niet zo heel snel op. (En anders zijn er altijd smoesjes te bedenken over auto naar de garage, cv ketel onderhoud etc. ) Maar ik kan mij voorstellen dat je met ander soort werk het wel moet/ wil delen met collega's. Deel de informatie voor zover je je er goed bij voelt, als je het algemeen wilt houden, hou je het algemeen en zeg je alleen dat je ivm vruchtbaarheidsbehandelingen regelmatig naar het ziekenhuis moet als je behoefte hebt aan meer te delen dan kan je dat ook doen. (Maar ik vind het persoonlijk bv heel vervelend als mensen weten wanneer je moet testen en dat je dan elke maand de vraag krijgt of het al gelukt is. Dus bij mij is eigenlijk maar 1 iemand op de hoogte van de tp).
Een tip als je m.n. opziet tegen het moment van 'spreken voor een groep' blijf lekker zitten ipv te gaan staan dan voelt het minder als iets vertellen aan de hele groep maar meer als aan één persoon.

Sofie zoals de rest al zegt, niets voelen tijdens de ww zegt helemaal niets. Blijft lastig en spannend tot aan het testmoment.

Boulu succes met de echo zometeen!
Boulou heel veel sterkte vanmiddag!! :lips:

Sef en Diamond: dankjewel, ik denk dat mijn heftige buikkramp door het stoppen met de pil komt. Fijn dat mijn menstruatie nu echt hoort en dat ik dus op schema lig. Verder weinig last van de decapeptyl. Ik heb alleen last van zweetaanvallen/opvliegers. Gelukkig geen hoofdpijn. Dus dit overleef ik wel, Haha.

Windmolen, dag is zeker een snelle bloeding. Gelukkig maar dat het in dit geval in je voordeel kan werken.

Selin, volgens mij zijn negen eitjes een goede score. Spannend om af te wachten hoeveel er bevruchten.

Baggal, wat heerlijk dat jij nu lekker naar het strand kunt! Hier is het een lekkere temperatuur, maar veel regen. Daardoor ook erg klam. Zullen we ruilen? ;-)

Ik heb het op mijn werk niet verteld. Close vrienden en familie zijn op de hoogte, maar de details (wanneer punctie en tp) houden we voor onszelf. Ben bang dat anders iedereen twee weken na de punctie gaat vragen of het is gelukt.

Inmiddels gaat het wel weer. Heb menstruatiepijn en ben hormonaal, maar ach wie is dat laatste niet in dit traject :-)-)
Diamand: op mijn vorige werk heb ik heel weinig losgelaten maar in April vorig jaar kwam ik bij dit kantoor terecht kwam was de opdracht voor de eerste weken: work as much as you physically can (met werk weken van 90+ uur). Ik heb toen de klus aangenomen en gezegd dat ik af en toe weg moest ivb vruchtbaarheidsbehandelingen. Twee directe collega's heb ik het ook verteld. Ik vond de steun wel heel prettig. Ik heb alleen wel het moment van een TP voor me gehouden omdat ik niet wilde dat iemand zou vissen of er al nieuws was. Hier op het topic is dat anders: daar kies je voor om in te loggen. Soms is de afleiding van werk heel fijn en wil je niet denken aan het traject. Nu ben ik er overigens heel open over - bewust trouwens. Mensen hoeven niet te denken dat alles altijd maar zo makkelijk is in Baggal's leven (ik heb dat nl. ook wel eens te horen gekregen zo van "nu heb je echt alles". As if...

Windmolen: Dan heb je wss sneller je TP! Fijn!

Sofie: nogmaals herkenbaar. Eerst de euforie van bevruchtingen en een TP en naarmate het test moment dichterbij komt, komt ook de angst op een teleurstelling.

Boulu: Toi-toi-toi!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Selin: 9 eitjes is een nette score!
Bedankt voor jullie reacties en tips dames, daar heb ik veel aan. :yes: Ik wil het idd ook niet uitgebreid vermelden en zeker niet wanneer de puncties en tp enzo zijn. De meeste mensen die mij kennen weten ook dat ze niet zomaar iets uit mij kunnen trekken, dan houd ik mijn mond daarover dicht. Ja ik heb een functie dat het snel opvalt wanneer ik er niet ben, ik kan ook niet thuiswerken dus dat maakt het wat lastiger heb ik ondervonden. Dat is zeker vervelend als er elke maand naar gevraagd wordt.
Tip van het zitten is ook een goeie idd en nee mijn gevoel zegt ook dat ik het niet op 1 op 1 wil doen want dan moet je het hele verhaald idd 10x herhalen daar zit ik ook niet op te wachten tis idd al moeilijk genoeg.
Klinkt als een mooi aantal vind ik Selin, duimen voor een mooi aantal bevruchtingen!
Dat is idd erg fijn als er meerdere dames zijn die in de MMM hebben gezeten Piene, ik heb 1 collega die idd ook via IVF zwanger is geraakt, maar zij zit ziek thuis.
Sterkte met de bijwerkingen Zizo, ja hoofdpijn is killing lijkt me. Gelukkig ligt alles op schema, fijn. Gelukkig is het (bijna) weekend.
Boulou heb je de echo al gehad?
Baggal schreef:
30-06-2017 14:36
Diamand: op mijn vorige werk heb ik heel weinig losgelaten maar in April vorig jaar kwam ik bij dit kantoor terecht kwam was de opdracht voor de eerste weken: work as much as you physically can (met werk weken van 90+ uur). Ik heb toen de klus aangenomen en gezegd dat ik af en toe weg moest ivb vruchtbaarheidsbehandelingen. Twee directe collega's heb ik het ook verteld. Ik vond de steun wel heel prettig. Ik heb alleen wel het moment van een TP voor me gehouden omdat ik niet wilde dat iemand zou vissen of er al nieuws was. Hier op het topic is dat anders: daar kies je voor om in te loggen. Soms is de afleiding van werk heel fijn en wil je niet denken aan het traject. Nu ben ik er overigens heel open over - bewust trouwens. Mensen hoeven niet te denken dat alles altijd maar zo makkelijk is in Baggal's leven (ik heb dat nl. ook wel eens te horen gekregen zo van "nu heb je echt alles". As if...
Klopt heb je helemaal gelijk in, mensen die niet in dit traject zitten denken maar dat het allemaal vanzelf gebeurd, maar dat is niet zo vanzelfsprekend. Bij mij weten 2 collega's het al vanaf het begin, want zij moeten het ook weten wanneer ik er niet ben ivm eventuele vervanging enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven