Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Vanmorgen vroeg een hurray gehad vanuit Australië! Ze was erg blij met het zwartwit kaartje wat ik naar haar had gestuurd. Was een oud plaatje met klein kindje en hondje. Nu nog 5 kaartjes die over de wereld gaan, kan er nog 6 opsturen.
oke maar 6 leuke kaartjes gevonden... Was toch wel een tegenvaller.... :-(

Wel leuk een vlinderkaartje op mijn matje.
Leuk te lezen hier over al jullie activiteiten. :D

Ik wist dat er voor mij nog een kaartje onderweg was uit de USA, van mijn direct swap.
En die heb ik nu ontvangen! :cheer: Ze heeft me nu 3 kaartjes gestuurd, namens al haar twee katten en haar hond. Erg leuk!
En... ze had nog een brief gestuurd, die was namens haarzelf. Echt een hele leuke en lieve brief, ook erg mooi gepimpt, net als de kaartjes. En... ze had er ook nog een zakje bloemzaadjes bij gedaan: van de Californian Poppy. Echt zo lief! Ik ben gewoon helemaal overrompeld. :daisy:

Verder verstuur en ontvang ik met regelmaat wat.
Had gisteren nog een blundertje. Toen ik een kaartje registreerde van de Duitse Sabine, zag ik, toen ik op de verzendknop drukte, dat er niet Hallo Sabine in de Hurray stond, maar Hello Saint. :facepalm: Dat had mijn autocorrect er van gemaakt en ik had mijn verhaaltje dus niet goed nagekeken.

Leuk dat je een weekje weg bent (geweest?) Dreamer. Ik hoop dat je beter weer had dan het herfstweer in Stad.

Goed weekend allemaal!
Oh en nog een Postcrossing-hoogtepunt deze week: mijn kaartje naar Rusland is aangekomen na 96 dagen! :cheer2: De Russische was wel continue actief, dus het kaartje heeft er gewoon echt daadwerkelijk 96 dagen over gedaan. En wellicht een paar maanden in een Russische loods gelegen, of op de schoorsteenmantel gestaan bij een Russische postbode. :-)
Yeah Labellei! :cheer2: Bij mij hetzelfde, mijn kaart naar Rusland kwam vandaag na 88 dagen aan. Bij Rusland weet je het gewoon echt nooit. De vorige (eigenlijk die daarna dus) kwam deze week al na 15 dagen aan.

Heb je "Saint" nog verteld waarom je haar zo noemde? :P

Dreamer, fijne vakantie gehad?
:hello: Halloooo :hello:

Heerlijke vakantie gehad. Nouja.. vooral gesport en met sporters aan lange tafels gezeten en bier gedronken Was erg gezellig. Veel Duits gepraat. Wist niet dat ik het kon, maar de sport is in Duitsland erg populair.

Ondertussen 2 blije hurrays gehad en niets ontvangen of verstuurd. In Zweden geen kaartjes gekocht, gewoon niet echt wat gezien maar ook niet gezocht.
Later is nu
Welkom terug Dreamer. Fijn dat je het zo leuk hebt gehad.

Hier behoorlijk wat PC activiteit. Vandaag 2 hele leuke Hurrays ontvangen. Ook weer 2 adressen getrokken. 1 van de kaarten mag naar Hong Kong. Zo leuk!! Nog niet eerder uitwisseling mee gehad, dus voor mij voelt het speciaal. Heb ook dé (in mijn ogen) perfecte kaart. Ben benieuwd hoe snel de kaart daar aan gaat komen.
Guess what? I've decided, I'm not gonna be a tinker fairy anymore
Welkom terug Dreamer.

Vanmorgen ( nou ja vannacht.. ) een blije Hurray vanuit Noorwegen gekregen.
Ik had een hele blije hurray uit China. De ontvanger vond het zo leuk, een kaartje van zover weg :-)

En ik vond nog een kaartje uit China (hoe is het toch mogelijk) in een stapel oude post :-$ Die had ik gewoon nooit gezien, dus ik voel me er niet schuldig over. Grote kans dat die kwam tijdens mijn weekje weg. Staat een soort van gedicht achterop, verder niets persoonlijks, niet eens een naam. En voorop staat een drankje of toetje, met beschrijving in het Chinees. Had ik toch graag een vertaling van gezien.
Afijn, vanavond of dit weekend maar registreren.
Later is nu
O Dreamer, jij ook een gedicht van een Chinees gehad? :hihi: Ik kreeg deze week een kaartje met ook zoiets erop. Ik ben er nog niet over uit of het een Chinees literair werk is dat is verminkt door google translate, of dat de afzender zelf geprobeerd heeft iets poetisch te schrijven in een taal die hij/zij niet beheerst. Kan ook nog een rol spelen dat ik poëzieblind ben. :-?

Gisteren kreeg ik een leuke kaart uit Letland met mooie postzegels. Was een landschap in (denk ik) het nationaal park dat wij vorig jaar bezocht hebben, maar niet echt veel aan gehad door de stromende regen. Dus vond ik het tof daar een kaart van te krijgen!
Ik heb geen kaartjes meer naar Rusland onderweg en ik heb nu al 3 adressen getrokken die niet in Rusland zijn. Ik snap er niks meer van! :woa:
Elvis deed er 111 dagen over om de 2007 kilometers naar (ergens in) Rusland te overbruggen. Ontvangster was er érg blij mee. Ik maakte haar dag :-]
Later is nu
Snorhaar, ik zie dat 'mijn' Chinees nog maar 5 kaarten verstuurd heeft en niet naar jou. Er zijn er dus meer, die gedichten oid plaatsen :)
Later is nu
Ik las net op een ander forum dat een Russische postcrosser 3 maanden geen kaartjes ontvangen had en afgelopen weekend lagen er 64 op de mat. Dus iets is daar post-technisch niet helemaal goed gegaan..

Maar ik ben blij dat ze nu aankomen!
Zooo.. die arme postcrossers daar. 64 in 1x :O
Later is nu
64 in één keer.... wow...

Ik heb momenteel nog 3 kaarten naar Rusland onderweg. Eentje 54 dagen, eentje 34 en eentje 30. Geen van allen heel hoopvol dus.

Verder vandaag een kaart verstuurd naar Canada. Een heel leuk profiel
Sja.. als iemand zoveel kaarten ineens krijgt, duurt het registreren ook wel even. Geduld dus, Tinkerhell ;-)
Later is nu
Wilt u een pizza bij uw post? http://nos.nl/artikel/2182414-de-pakket ... tbode.html

Misschien gaan ze nog een dag minder postbezorgen.. (6)
Later is nu
Wow.. 64 kaartjes op 1 dag... waar zijn ze al die tijd gebleven?! Zou de overheid van Rusland ze hebben doorzocht?! en hoelang ben je dan bezig om ze allemaal te registreren?! op het laatst is het kopiëren en plakken denk ik. Sorry post heeft al mijn kaarten vast houden.. vandaar late reactie..

Ja zou wat zijn nog een dag minder post krijgen.... ben nu al blij dat het dinsdag is.. dagje om weer post te krijgen hihi.

Vannacht mijn kaartje met Anouk zegel in Korea aangekomen. Ze was er blij mee. Anouk heeft ze op YouTube gezocht. Zij had het over een zanger Waren Hamel die erg beroemt is in Korea.. Ik moet zeggen.. ik ken hem niet.. :sarcastic:
Ze bedoelt Wouter Hamel Zomerelfje. Althans dat vermoed ik.

Op zijn Wikipedia staat dat zijn album ook in Korea is uitgebracht. :muziek:

Dit is 'm
Afbeelding
mmhh. Was net wakker toen ik mijn mail lag.. Ben ik ff door de mand gevallen... Ja die bedoelde ze.. Ken hem nog niet... hahaha
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:41
99.68% gewijzigd
Dreamer schreef:
10-07-2017 23:33
Sja.. als iemand zoveel kaarten ineens krijgt, duurt het registreren ook wel even. Geduld dus, Tinkerhell ;-)
:hihi:

Geduld is vandaag weer een beetje beloond. Mijn langst reizende Russische kaartje heeft op dag 56 toch haar einddoel bereikt. Oh yeah! Gelukkig niet expired dus.

Heb gelijk weer een nieuw adres getrokken. Duitsland. Ik twijfel alleen een beetje over de kaart. Ze is over een week jarig en dus zal mijn kaart omstreeks die tijd wel aankomen. Zou het dan leuk zijn om een verjaardagskaart te sturen? Ze schrijft heel specifiek wanneer ze jarig is. Ik heb een aantal verjaardagsansichtkaarten, eentje sluit wel ongeveer aan bij wat wensen die ze heeft. Ze schrijft ook niet dat ze geen verjaardagskaarten wil ontvangen. Normaal stuur ik ze niet, omdat het niet altijd gewaardeerd wordt, maar aangezien ze echt bijna jarig is... wat zouden jullie doen?
Heb inmiddels maar besloten om gewoon voor de verjaardagsansichtkaart te gaan
Hoi hoi,

Het postcrossing heeft ook mijn interesse gewekt.
Nu heb ik het openingsbericht gelezen alleen ik kan er nog niet veel wijs uit.
Is er iemand die mij kort en bondig kan uitleggen waar ik mezelf moet registreren?
Welke website?
En hoe het verder allemaal een beetje in zijn werk gaat?
Als ik alle berichten terug lees kom ik er vast ook wel aan uit, maar dat zijn er nogal wat :bonk:

Thanks alvast! :)
Appreciate the little things in life

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven