De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.

Dit is deel een De ouderensoos

Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.

Welkom!

Alle reacties Link kopieren
Rockola, Duran Duran, vond ik ook geweldig. Vooral de bassist, John Taylor vond ik errug aantrekkelijk. Verder draaide ik Nena grijs, en wat later Marillion en Whitesnake.
Ik begon ook pas met popmuziek op de middelbare, zwaar kerkelijke ouders, en popmuziek was 'van de duivel'.
Dus opgegroeid met klassieke muziek, Elly en Rikkert( en dan niet het liedje van de kauwgomballenboom, maar de stichtelijke shit)
En hier en daar gospel. Dat vond mijn vader wel leuk, mijn moeder vond dat al te wild.
Ik ben de oudste thuis, dus ik heb het moeilijk gehad. Niet naar de disco, bioscoop, en andere wereldse onzin.
Er was wel tv, maar wij mochten niet zelf kiezen wat we wilden kijken. Dus zijn er wel hitseries geweest die ik niet heb gezien.
Sommige BBC series wel, zoals Dick Turpin (vond pa leuk en ma vooral stout!)
Ik ben dan ook het huis uitgegaan op mijn achttiende en kon toen doen wat ik wilde, maar ik ben gek genoeg best braaf gebleven. Had helemaal verkeerd kunnen aflopen... :rofl:
Op facebook kwam een foto voorbij van de Wrekers. Met John Steed en Emma Peel. Mijn vader was fan! Vooral van Diana Rigg denk ik. In een tweede serie geloof ik was de vrouwelijke tegenspeelster Purdey, gespeeld door Joanna Lumley (Patsy in Absolutely Fabulous).
dutchsuzanne schreef:
04-07-2017 09:43
Op facebook kwam een foto voorbij van de Wrekers. Met John Steed en Emma Peel. Mijn vader was fan! Vooral van Diana Rigg denk ik. In een tweede serie geloof ik was de vrouwelijke tegenspeelster Purdey, gespeeld door Joanna Lumley (Patsy in Absolutely Fabulous).
Dat was de derde serie, met Purdey en Mike Gambit (Gareth Hunt). Het kapsel van Purdey was toen heel populair.
In de tweede serie (eind jaren '60) was Linda Thorson in de rol van Tara King de assistente van John Steed.

De eerste plaat die ik kocht was van Greenfield & Cook, de Nederlandse Simon&Garfunkel. Of was een plaat van Ekseption de eerste? Klassieke melodieën modern gearrangeerd door Rick van der Linden, de man van Toppop danseres Penny de Jager.

Iemand van jullie vorig weekend op de BBC Glastonbury-festival gezien? Super optredens van Barry Gibb, maar vooral van Nile Rodgers & Chic. Fantastische funk !
Hahaha leuk Yas, ben lid geworden.
Mijn eerste eigen LP was Arrival van ABBA.
Schuifelen ( wij noemde dat trouwens slowen ) deden we op oa. Kiss and say goodbye van de Manhattans.
Pluk de dag
Mijne ook Arrival van ABBA!
FF bijgelezen... ik was ook op David Cassidy :heart:
Mijn moeder had zo'n schort... schuifelen? ja zeker op Je t'aime moi non plus... zo spannend! Je verstond er geen hout van maar het voelde gewoon zo zwoel!
Mijn eerste singletje was Sugar Me van Lindsey de Paul en mijn eerste LP Inkpot van Shocking Blue!
Van welk jaar ben jij Barbie?
Mariska Veres en Lindsey de Paul zijn al dood en David Cassidy is dement. Ik bedenk me dat opeens....
francieneke schreef:
04-07-2017 17:46
Mariska Veres en Lindsey de Paul zijn al dood en David Cassidy is dement. Ik bedenk me dat opeens....
Heb deze maand al achter elkaar feesten van vrienden die 60 worden. ZESTIG....

Kan me nog herinneren dat toen ik ergens halverwege de 30 was ik een vrouw van in de vijftig oud vond. Arrogant en kortzichtig - dat snap ik nu ik mijn leeftijd niet meer leuk kan omdraaien zeker, maar geeft wel een beeld van hoe jongere mensen ons zien.

Een van de scenes in Broadchurch idem...dat een vrouw haar vijftigste verjaardag vierde en een twintiger opmerkte dat "er allemaal oudjes waren die dachten dat ze nog jong waren".

Zodra je gaat mijmeren over vroeger begint t :)

Dat gezegd hebbende: De Osmonds...vreemd opwindend en toen later kwam het kleine broertje er ook nog bij, die later verrassend goed opdroogde. Qua looks dan.
Afbeelding
Everything you see I owe to spaghetti!
Jimmy goed opgedroogd? Hebbie een foto?
francieneke schreef:
04-07-2017 18:00
Jimmy goed opgedroogd? Hebbie een foto?
Oh...foutje: Ik bedoel Donny die goed is opgedroogd.

Jimmy: Afbeelding

Nu:[imghttp://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/11/15/article-2061523-0ECB5D9500000578-759_233x350.jpg][/img]

Donny:
Toen: Afbeelding

Nu:Afbeelding
Jimmy osmond heeft vorig jaar meegedaan aan Celebrity Masterchef op de BBC. Is hoog geëindigd. Aardige kerel geworden. Maar niet heel knap of zo. Ik vond the Osmonds altijd veel "tanden".

Zag in Las Vegas 10 jaar geleden posters hangen van David Cassidy die daan toen een show had. Dat is nog steeds een lekker ding. Kan helaas geen plaatjes plakken met mn telefoon.
Edit: ik zoek zojuist een recent plaatje. Hij ziet er nu erg plastic uit. Jammer.
Jimmy doet me wat aan Cliff Richard denken.
Of is die onderste Donny?
We waren ook op David Essex vroeger.

Amarna, hij had onlangs een tijdelijke rol in EE :lol:
Julien Clerc, ook niet vervelend om naar te kijken vroeger.
Niemand is onmisbaar
Ik herinner me behalve Daktari en Bonanza ook Flipper, Comedy Capers, Ivanhoe, Batman, Felix The Cat, Swiebertje en Dorus...
Kijk nou die Donny, zo leuk met dat transistortje.

Ik ben echt een oud wijf. De wereld van nu vind ik helemaal niet meer fijn. Vooral die multimedia, en dan met name de phones waar iedereen aan verslaafd is geraakt. Ik haat die dingen en ik heb ook bewust een koelkastje uit de zero's waarmee ik bereikbaar ben en ook anderen in geval van nood kan bereiken.
Vroegah.......telefoneerde ik uren met mijn vriendinnen, en nu....er wordt geappt. Ik vind er geen dooie fuck aan, aan dat appen. Alles gebeurt digitaal. Als docent word ik ook geacht digitaal les te geven. nou...vaak vertik ik het!! Die smartboards werken de helft van de tijd niet, er is altijd wat met de verbindingspoorten of de lesmethode is onbereikbaar zodat de leerlingen ook niets kunnen.
Dan ga ik lekker kopieren, improviseren en stiften op het whiteboard. De klas doet dan meteen veel actiever mee.
Goh, wat mis ik die krijtborden zeg...

De jaren 90 en de vroege zero's, die waren leuk. Je kon met je mobiel mensen bereiken indien nodig en op het internet kon je van alles opzoeken. Verder had je het te doen met de tv, de radio en de huistelefoon. Men was nog niet verdiept in z'n mobiel, gewoon irl-contact had de overhand. En toch waren we van veel gemakken voorzien.
anoniem_181204 wijzigde dit bericht op 04-07-2017 19:54
Reden: typfoutjes
0.28% gewijzigd
Mmmm....jaaa..David Essex!! Die ogen en die krullen.
Poeh, wat een verhalen weer. Mijn eerste lp was ook Grease..posters van John Travolta in mijn kamer. En later van John Taylor inderdaad Tuingravin! En ik herinner me ook Lindsey de Paul...en wie was die dame met dat hele diepe sexy rugdecollete? Een blonde griet, ik weet het nummer niet meer. Een beetje een apart liedje was het.
En the Manhattans met Kiss And say goodbye, en Champaign met How bout us..zucht...wat een weelde qua muziek was het toen!
RockOla schreef:
04-07-2017 20:49
Poeh, wat een verhalen weer. Mijn eerste lp was ook Grease..posters van John Travolta in mijn kamer. En later van John Taylor inderdaad Tuingravin! En ik herinner me ook Lindsey de Paul...en wie was die dame met dat hele diepe sexy rugdecollete? Een blonde griet, ik weet het nummer niet meer. Een beetje een apart liedje was het.
En the Manhattans met Kiss And say goodbye, en Champaign met How bout us..zucht...wat een weelde qua muziek was het toen!
Was dat Chi Coltrane misschien? (die blonde griet).
bojoti schreef:
04-07-2017 19:08
Julien Clerc, ook niet vervelend om naar te kijken vroeger.
En die zong zo fijn met consumptie.
Sjulijén.
Annapicobella schreef:
04-07-2017 22:30
Was dat Chi Coltrane misschien? (die blonde griet).
Nee, het was een meid die niet engels zong. Italiaans of zo? Ze had een heel strak pakje aan, een soort catsuit met een hele lage rug. Bijna tot haar bilspleet. Mijn opa vond toppop maar niks, maar als zij op tv was maakte hij graag een uitzondering! :biggrin:
En Julien Clerc..ja dat was een mooie krullebol. Ik keek altijd toppop met mijn tantes, en iedereen zwijmelde altijd bij Julien..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven