KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
@macarinata Herkenbaar. Ik ben nu 36 en sta op de wachtlijst van 18 maanden. Wil nu een Deense poging doen omdat die wachtlijst best lang duurt. Nu denk ik soms "had ik me maar eerder ingeschreven". Maar je moet er wel zelf aan toe zijn. En nog blijft het een teer punt hoor, want ik denk dat de meesten het in eerste instantie liever anders hadden gezien. Afstand nemen van dat ideaal plaatje gaat niet zo 1,2,3. Maar wachten op iets wat wellicht niet gaat komen was voor mij geen optie meer. Ik wilde me in ieder geval vast inschrijven. En toen ik daar zat, tijdens dat gesprek, werd ik overvallen door rust en bevestiging. Dit was de juiste weg. Ik voelde me er goed bij. Alle twijfels waren weg toen ik de knoop had doorgehakt. Neemt niet weg dat ik het heel erg jammer vind dit niet te kunnen doen met de man van mijn dromen. Ik geloof heilig in echte liefde. De mijne heeft alleen een beetje pech onderweg ofzo.
Je kan je altijd op intake gaan en je kan dan altijd nog zeggen dat je wil wachten. Maar een wachtlijst verkorten gaat niet. Tenzij je eitjes bijna op zijn en je een indicatie krijgt of met een andere donor. En tijdens een intake kun je ook genoeg vragen stellen. Zie het als een oriëntatie.
Misschien helpt je dit een beetje. Sterkte voor nu. Het is ook best emotioneel om deze keuze te maken. Voor mij was het bevrijdend toen ik de knoop doorhakte. Hopelijk voor jou ook, welke keuze je uiteindelijk ook maakt.
pat36 gefeliciteerd!! :cheer2:
Daar ben ik weer van weg geweest!
Van het weekend over gebuisd, hopelijk heb ik snel wat rust in m'n hoofd.
Het is namelijk nogal een warboel..

Pat gefeliciteerd, wat een super nieuws!

Komt mijn verhaal:
Afgelopen maand heb ik een proefcyclus met hormonen gehad (gonal f) omdat mijn luteale fase veel te kort is.
Veel echo's gehad en lang door gegaan met ovulatie testen. Ik heb geen positieve test in handen gehad. Normaal heb ik een cyclus van zo'n 29 dagen. Nu kwam mijn menstruatie pas na 46(!) dagen. Terug naar Geertgen voor een echo, blijk ik een cyste te hebben. Ze denken dat ik geen eisprong gehad heb en dat de cyste gevuld is met bloed. Aankomende vrijdag moet ik weer terug voor een echo om te kijken of de cyste kleiner is geworden/weg is. Aankomende cyclus gebeurd er sowieso niets, ook geen hormonen. Daarna waarschijnlijk weer een proefcyclus met hormonen en pregnyl.
Normaal zou ik het verschrikkelijk vinden om weer voor minstens twee cyclussen te moeten wachten. Maar wat doet nou het geval, ik heb een leuke jongen ontmoet. Iedereen in mijn omgeving zegt dat t zo heeft moeten zijn en dat we nu twee maanden hebben gekregen om elkaar te leren kennen. Aan de ene kant heel leuk, maar aan de andere kant maakt het me zo onzeker. Hij woont bepaalt niet naast de deur, dus zomaar even afspreken zit er niet in. Ik ben zo bang dat ik mezelf ergens vol instort en er energie in stop en dat het niet wederzijds is of wat dan ook. Merk nu al dat ik het irritant vind als hij niet reageert​ en ik dan meteen denk dat hij me niet meer wil zien/spreken. Het liefste heb ik natuurlijk huisje boompje beestje en wil ik wel kijken of t wat is.. de tijd zal het leren, hopelijk geen verdriet achteraf.. ik hoef nu in ieder geval niet de keuze te maken of ik dit allemaal even uit ga stellen (dat heeft mijn lichaam al voor me gedaan).

Sorry voor de lange ego post..
Egopostje tussendoor:

Mijn prachtige zoon en stoere kleine broer is geboren! :heart:
Helemaal verliefd hier :love:
Gefeliciteerd! Geniet lekker van je mannen!
BecAuseiamhappy: gefeliciteerd!

Hier inmiddels alles echt rond, ik ga na de zomer starten.
@ wannabe; hier trotse moeder van dochter en zoon :)
Jij gefeliciteerd met je zwangerschap, prachtig nieuws!!
Oh sorry :-$ dat is ook super van beide 1. geniet er lekker van!
@Nausicaa wat een fijn nieuws! Hoe ben je eronder nu het wel heel dicht bij komt?

@Becauseiamhapp gefeliciteerd! Ik zie dat je ook in Rijnstate geweest bent. Wat was jou ervaring? Heb je ook kid gehad?
Jootje29 schreef:
03-07-2017 18:36
@Nausicaa wat een fijn nieuws! Hoe ben je eronder nu het wel heel dicht bij komt?

@Becauseiamhapp gefeliciteerd! Ik zie dat je ook in Rijnstate geweest bent. Wat was jou ervaring? Heb je ook kid gehad?
Nu wel weer ok. Nou ja, super spannend en stikzenuwachtig, maar verder ok. Ik had even een soort van paniek-reactie, maar dat kwam volgens mij ook omdat ik er nou eenmaal helemaal niet van hou als iemand anders alles voor me beslist. En ik weet heel goed dat je het met kinderen krijgen totaal niet voor het zeggen hebt, maar in ons geval is het wel heel extreem. De meeste mensen kunnen nog wel zelf beslissen óf ze het willen gaan proberen, wanneer dan, en met wie ;-) . Dat eerste en laatste moeten wij al uit handen geven, het wanneer er ook nog bij werd mij te veel.
Maar gelukkig vroegen ze bij mijn afspraak heel duidelijk: wanneer wil jíj beginnen. Heel stom, maar dat maakte voor mij dus al veel verschil. Dat ik er nog íets zelf over te zeggen had of zo.

Het duurt nog heel even aangezien ik nog even naar het buitenland moet, dus wellicht komt de paniek tzt we weer terug. Maar dat zien we dan wel weer.
Superleuk nieuws becauseiamhappy: van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!

En nausicaa: wat leuk/spannend dat je naar de volgende stap bent overgegaan en binnen afzienbare tijd gaat beginnen. Niet gek dat even een paniek reactie hebt, ik heb het nu ook nog wel eens tussen de pogingen door ;)

Als ik voor iemand wijzigingen in de tabellen moet aanbrengen: let me know :-)
@becauseiamhappy Gefeliciteerd! Prachtig nieuws, lekker genieten.

@nausicaa Spannend he! Ik heb vrijdag ook akkoord gekregen om te starten (met een Deense, de Nederlandse is de wachtlijst nog ruim een jaar voor me). Ik was ook even compleet in paniek, want ik moest ineens in 1 weekend een donor uitzoeken, omdat de donor die ik eigenlijk wilde niet meer beschikbaar is. Dus ik heb besloten me niet gek te maken en in september te starten. Rustig een andere donor uitzoeken. Ook mijn eerste poging. Ontzettend spannend!
@Nausicaa; dat kan ik me goed voorstellen! Helemaal omdat je ook dacht dat het nog wel even ging duren. Geluklig gebeurt het niet meteen morgen en kan je aan het idee wennen.

@SafronSkies; kan je mij erbij zetten? Ik wacht om te starten met kid bij Rijnstate, intake al gehad.
Gefeliciteerd becauseimhappy!!
Lieve Biebke,
Ik weet niet of je hier nog leest, maar hoorde het nieuws vanmorgen. Veel sterkte voor jou en je familie!
Lees net het nieuws over Tijn. Heel veel sterkte voor jou en je familie lieve Biebke!
Vanuit Griekenland het mooiste nieuws: ik ben zwanger!
.
anoniem_265555 wijzigde dit bericht op 03-04-2018 09:13
98.35% gewijzigd
@biebke ik wist het niet, heel veel sterkte! Hier zijn nooit goede woorden voor.
@kusjeopdekop gefeliciteerd, ik heb je privé een berichtje gedaan ;)
Biebke :hug: .

Becauseimhappy van harte met je zoon!

Kusjeopjekop gefeliciteerd!
Biebke : heel veel sterkte voor jou en je familie komende tijd.

Kusopjekop: gefeliciteerd, zo wordt het een vakantie om nooit meer te vergeten.
Heel veel sterkte biebke!
.
anoniem_265555 wijzigde dit bericht op 03-04-2018 09:12
97.59% gewijzigd
Kusjeopkop en becauseiamhappy, heel hartelijk gefeliciteerd!!

Biebke, wat een naar nieuws! De hele tijd weet je een soort van dat het gaat komen, en als het dan zover is, dan is het alsnog heel snel en een grote klap.
Heel veel sterkte voor jou en je familie!! :rose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven