ervaringen bam-moeders?
dinsdag 18 juli 2017 om 07:14
Dat is helemaal waar. Ik wilde mijn huidige ervaring delen. Maar misschien was ik ook niet zo voorbereid..Alhoewel. . Kun je je echt voorbereiden op het ouderschap? Ik was wel een beetje naïef. . Zeg ik eerlijk. Er zijn zoooo veel zwangerschap cursussen en betaling cursussen. . . Maar daarna?? Neem dat kleine hoopje mens maar mee naar huis en ervaar het maar! Heftig vond ik zelf..Frizz schreef: ↑17-07-2017 20:26Oh Rosings nog eventjes. Ik hoop dat je net zo'n fijne kraamtijd tegemoet gaat als wij hadden. En een betere bevalling, haha!
Babs als je er alleen voor kiest sta je er zo anders in. Dan kan het ook heel zwaar zijn, maar je weet niet beter dan dat je alleen bent. Ik hoop dat het snel makkelijker wordt voor jullie!
dinsdag 18 juli 2017 om 15:00
Ik vond het stukje over de onzekerheid wel interessant. Ik ben zelf heel onzeker en bang dat ik veel fouten ga maken. Ik heb ook het gevoel dat ik me dubbel ga moeten bewijzen omdat er mensen zijn die het bekijken in de zin van 'Wat doe jij je kind nu aan?" Het lijkt wel dat je jezelf dan heel erg moet gaan bewijzen en ik ben bang voor die druk (vooral ook de druk/meningen/oordelen uit de omgeving). Hebben jullie dat ook gehad? Gaat dit over eens het kind er is of wordt het nog erger?
dinsdag 18 juli 2017 om 16:36
Ik herken het wel, maar ik had gelukkig genoeg mensen om me heen die me vertelden dat ik het prima deed.skipper2 schreef: ↑18-07-2017 15:00Ik vond het stukje over de onzekerheid wel interessant. Ik ben zelf heel onzeker en bang dat ik veel fouten ga maken. Ik heb ook het gevoel dat ik me dubbel ga moeten bewijzen omdat er mensen zijn die het bekijken in de zin van 'Wat doe jij je kind nu aan?" Het lijkt wel dat je jezelf dan heel erg moet gaan bewijzen en ik ben bang voor die druk (vooral ook de druk/meningen/oordelen uit de omgeving). Hebben jullie dat ook gehad? Gaat dit over eens het kind er is of wordt het nog erger?
Wel hebben mensen de neiging om evt probleemgedrag bij je kind direct toe te schrijven aan het feit dat het kind een vader mist. Maar daar was ik altijd erg fel op, want daarmee doe je het kind (en de moeder) tekort.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 18 juli 2017 om 17:56
Ik herken dat ook wel...ik heb vooral het gevoel dat ik ook alles alleen MOET doen, want ja, ik wilde het op deze manier...dus hulp accepteren vind ik lastig. En mijn kleine uk is grof motorisch niet de snelste en dan ga ik toch twijfelen of ik het wel goed doe, haar genoeg stimuleer etc. Maar, volgens mij is onzekerheid, zeker bij een 1e kindje ook gewoon onderdeel van het moederschap. Je moet echt gaan leren vertrouwen op je gevoel, had ik bijv in het begin bij borstvoeding ook, steeds die twijfel of ze wel genoeg had maar het went!skipper2 schreef: ↑18-07-2017 15:00Ik vond het stukje over de onzekerheid wel interessant. Ik ben zelf heel onzeker en bang dat ik veel fouten ga maken. Ik heb ook het gevoel dat ik me dubbel ga moeten bewijzen omdat er mensen zijn die het bekijken in de zin van 'Wat doe jij je kind nu aan?" Het lijkt wel dat je jezelf dan heel erg moet gaan bewijzen en ik ben bang voor die druk (vooral ook de druk/meningen/oordelen uit de omgeving). Hebben jullie dat ook gehad? Gaat dit over eens het kind er is of wordt het nog erger?
dinsdag 18 juli 2017 om 17:59
Onzekerheid hoort geloof ik wel bij moederschap. Maar als je het gevoel hebt dat je je moet bewijzen tegenover anderen dan wil ik je de vraag stellen of je zelf wel helemaal achter je besluit staat het alleen te doen. Want als dat zo is, waarom zou je je dan willen bewijzen?skipper2 schreef: ↑18-07-2017 15:00Ik vond het stukje over de onzekerheid wel interessant. Ik ben zelf heel onzeker en bang dat ik veel fouten ga maken. Ik heb ook het gevoel dat ik me dubbel ga moeten bewijzen omdat er mensen zijn die het bekijken in de zin van 'Wat doe jij je kind nu aan?" Het lijkt wel dat je jezelf dan heel erg moet gaan bewijzen en ik ben bang voor die druk (vooral ook de druk/meningen/oordelen uit de omgeving). Hebben jullie dat ook gehad? Gaat dit over eens het kind er is of wordt het nog erger?
•
dinsdag 18 juli 2017 om 20:41
Druk/oordelen van anderen heb ik juist geen last van. Degenen die dichtbij me staan drukken me juist constant op het hart dat hulp vragen niet gelijk staat aan falen. Ze zeggen juist dat de gedachte "ik moet het allemaal zelf kunnen want heb er voor gekozen het alleen te doen" onzin is (ik ben daar in het begin best vaak tegenaan gelopen namelijk). Ook stellen roepen hulp in van familie/vrienden dus waarom zou jij als alleenstaande dat dan niet doen? En de meningen of oordelen van mensen die niet dicht bij me staan laten me koud, dus ik ervaar gelukkig geen bewijsdruk.
woensdag 19 juli 2017 om 14:19
donderdag 20 juli 2017 om 10:19
Helemaal mee eens hahaha.
Lot alsjeblieft, zou je ergens anders een topic willen gaan vervuilen. Je aanwezigheid hier is absoluut niet nodig en je vrolijkt de boel ook niet bepaald op. Het is nutteloos, dat je hier meepraat en gewoonweg ontzettend irritant.
donderdag 20 juli 2017 om 10:33
Rosings wat spannend! Eindelijk is het bijna zover, je bent bijna mama! Hoe gaat het met de laatste loodjes?
Ben je er al uit hoe je de donor (& vrouw?) op het geboortekaartje gaat zetten.
Naast dat ik het zwaar vind, ben ik wel heel blij dat ik twee kinderen van een donor heb mogen krijgen. Mijn dochtertjes kunnen ook echt ruzie maken, maar zijn ook elkaars vriendinnetjes en kunnen heel lief samen spelen. Financieel vind ik 1 of 2 ook niet zo'n groot verschil. Mijn toeslagen zijn omhoog gegaan en dat ondervangt het meeste. Plus dat ik toch niet zoveel tijd heb om nog geld aan mezelf uit te geven hahaha. Het zwaarst vind ik vooral de nachten/ vroege opstaan . Overdag is oppas voor als ik iets moet doen, nog best te regelen, maar ze slapen toch wel bijna altijd 's nachts thuis. Ik vind ook niet van anderen, dat ik kan verwachten, dat ze aanbieden dat ze daar een nachtje kunnen slapen, dus 's nachts bijtanken kan ik eigenlijk niet. Maar ach ze zullen vanzelf steeds beter gaan slapen, dat begint nu gelukkig al wat.
Ben je er al uit hoe je de donor (& vrouw?) op het geboortekaartje gaat zetten.
Naast dat ik het zwaar vind, ben ik wel heel blij dat ik twee kinderen van een donor heb mogen krijgen. Mijn dochtertjes kunnen ook echt ruzie maken, maar zijn ook elkaars vriendinnetjes en kunnen heel lief samen spelen. Financieel vind ik 1 of 2 ook niet zo'n groot verschil. Mijn toeslagen zijn omhoog gegaan en dat ondervangt het meeste. Plus dat ik toch niet zoveel tijd heb om nog geld aan mezelf uit te geven hahaha. Het zwaarst vind ik vooral de nachten/ vroege opstaan . Overdag is oppas voor als ik iets moet doen, nog best te regelen, maar ze slapen toch wel bijna altijd 's nachts thuis. Ik vind ook niet van anderen, dat ik kan verwachten, dat ze aanbieden dat ze daar een nachtje kunnen slapen, dus 's nachts bijtanken kan ik eigenlijk niet. Maar ach ze zullen vanzelf steeds beter gaan slapen, dat begint nu gelukkig al wat.
donderdag 20 juli 2017 om 20:38
Dochter kwam met 10 weken al niet meer voor nachtvoedingen, dus slaapt 90% van de tijd echt goed door. Alleen bij tandjes, ziek, nachtmerries etc zijn de nachten gebroken. En die vind ik wel zwaar omdat het dan direct uren spoken is, bij voeden was het half slapend voeden en weer verder slapen, dat vond ik ook niet erg.
Dochter is al wel een paar keer uit logeren geweest. Als ik sociale verplichtingen heb tot laat, dan vind ik dat wel fijn (en het logeeradres ook). Ik neem me dan voor heerlijk uit te slapen en te genieten van even mijn handen vrij. In de praktijk mis ik dr dan enorm en ben ik alsnog om 07:00 uur klaarwakker haha.
Dochter is al wel een paar keer uit logeren geweest. Als ik sociale verplichtingen heb tot laat, dan vind ik dat wel fijn (en het logeeradres ook). Ik neem me dan voor heerlijk uit te slapen en te genieten van even mijn handen vrij. In de praktijk mis ik dr dan enorm en ben ik alsnog om 07:00 uur klaarwakker haha.
vrijdag 21 juli 2017 om 18:01
Haalbaar om te werken? Ik moet gewoon. Ik vind t niet ok om me ziek te melden met de mededeling: Ik heb vannacht maar 4 uur geslapen, maar moe ben ik dan natuurlijk wel. Nu mijn kinderen wat ouder worden kan ik weer zo'n 7 uur per nacht maken, maar dat is ook tijden veel minder geweest. Ik vind het ook fijn om 's avonds, als mijn kinderen slapen,en de rommel opgeruimd is, nog een uurtje of twee voor mezelf te hebben. Maar energie om dan wat te doen, is er niet altijd. Ik heb ook tijden gehad, dat ik tegelijk met de meiden ging slapen, om maar genoeg uurtjes te pakken. Twee kinderen slapen namelijk helaas niet altijd tegelijk. En ach deze tijd was zwaar, maar ik heb t er zeker voor over hoor.
vrijdag 21 juli 2017 om 18:07
Mijne is anderhalf. Ik slaap doorgaans 6-7 uurtjes ofzo. Als ik eens leerde wat vroeger naar bed te gaan was het meer.
Ik was vroeger een slechte slaper maar met kind slaap ik makkelijk weer in. Waarschijnlijk ook door borstvoeding.
•
vrijdag 21 juli 2017 om 18:49
Tuurlijk is het haalbaar om te werken, ik zal wel moeten ook. Overigens heb ik echt qua hoeveelheid slaap echt geen klagen. Dochter slaapt 12-13 uur aaneengesloten per nacht. In theorie zou ik dus ook zoveel kunnen gaan slapen. Ik heb wel een beetje hetzelfde probleem als Frizz, ga vaak te laat naar bed. Meestal kom ik echt wel rond de 7-8 uur uit, afhankelijk dus van hoe laat ik erin ga. Maar met vlagen hebben we bar slechte nachten met urenlang spoken. Ik kom dan zelf heel moeilijk (weer) in slaap. Dan is slechts 2-4 uur slaap per nacht geen uitzondering. En nee dat is niet tof, maar tanden op elkaar en zo goed mogelijk de dag proberen door te komen dan maar. Ik voel me dan zowel fysiek als mentaal echt klote, maar ben er nog niet dood aan gegaan tot nu toe.
vrijdag 21 juli 2017 om 19:20
Waarom zou Lot niet meer mogen reageren? Omdat ze niet zegt wat jullie willen horen? Het is een openbaar forum en ook mensen die niet in jullie straatje praten mogen reageren. Ik ben het trouwens ook eens met het meeste wat ze schrijft.
vrijdag 21 juli 2017 om 19:46
Idd, niet gaan werken is geen optie...gelukkig hier (even afkloppen...) op wat spooknachten na...ook een goede slaper die van 19-6.30 slaapt, vaak ga ik zelf iets vroeger dan voorheen als ik echt moe ben, maar over het algemeen dus zelf ook nachten van 7-8 uur...prima dus!
vrijdag 21 juli 2017 om 19:48
Tuurlijk is het een openbaar forum...maar het idee achter een forum is ook dat de discussie / gesprek gaat over het topic...en niet dat iemand continue haar mening gaat verkondigen en dat niet meer los laat. De discussie mag best gevoerd worden, maar dan in een nieuw topic dat met dat doel is gestart...logisch, toch?Blondie456 schreef: ↑21-07-2017 19:20Waarom zou Lot niet meer mogen reageren? Omdat ze niet zegt wat jullie willen horen? Het is een openbaar forum en ook mensen die niet in jullie straatje praten mogen reageren. Ik ben het trouwens ook eens met het meeste wat ze schrijft.
vrijdag 21 juli 2017 om 20:15
Dit dus. Lot haar bijdragen zijn volledig off-topic. Dit is een topic waar TO ervaringen wil uitwisselen. Als Lot of jij graag willen discussiëren over de voors en tegens van BAM ouderschap en meningen hierover willen uitwisselen, dan kunnen jullie daar een eigen topic over openen.jiggles1980 schreef: ↑21-07-2017 19:48Tuurlijk is het een openbaar forum...maar het idee achter een forum is ook dat de discussie / gesprek gaat over het topic...en niet dat iemand continue haar mening gaat verkondigen en dat niet meer los laat. De discussie mag best gevoerd worden, maar dan in een nieuw topic dat met dat doel is gestart...logisch, toch?
vrijdag 21 juli 2017 om 20:23
vrijdag 21 juli 2017 om 22:17
Pffffffft, zoals L0t (en jij, en iedereen) mag reageren, mag ook iedereen vragen of ze wil stoppen met reageren. Ook vanwege dat openbare forum.Blondie456 schreef: ↑21-07-2017 19:20Waarom zou Lot niet meer mogen reageren? Omdat ze niet zegt wat jullie willen horen? Het is een openbaar forum en ook mensen die niet in jullie straatje praten mogen reageren. Ik ben het trouwens ook eens met het meeste wat ze schrijft.
En dat verzoek kan L0t (of jij, of iedereen) naast zich neerleggen.
Verder verbaast het me niets dat jij je kunt vinden in het meeste wat L0t schrijft, maar in dit topic is daar verder weinig interesse in, omdat hier vrouwen zitten die die keuze voor het bam-schap al gemaakt hebben.
Lekker interessant wat L0t en jij ervan vinden, met jullie gebrek aan voorstellingsvermogen.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.