Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
maandag 24 juli 2017 om 07:17
Hihi moest stiekem wel wat lachen fruity pebbles
ik weet ook niet wat die sprongetjes zijn
maar wij gaan de kans zeker nog krijgen om ze te ontdekken!!
Ik duim voor iedereen op het wachtbankje! Aangezien het nu al 2 keer op rij niets was op de wachtbankjes, hoop ik op derde keer goede keer!! Kom op dames!!

Ik duim voor iedereen op het wachtbankje! Aangezien het nu al 2 keer op rij niets was op de wachtbankjes, hoop ik op derde keer goede keer!! Kom op dames!!
maandag 24 juli 2017 om 08:37
Aaah, ik stond vrijdag met n jongen ( van n jaar of 27) te praten over mijn plannen voor de komende periode en ik vertelde over de IVF. Toen zei hij: "Goed dat je dat gaan doen, je hebt inderdaad een veel grotere kans dan om zwanger te raken, het resultaat staat hier voor je". Hij en zijn broertje waren zelf dus via IVF 'verwekt' , schattig he, dat hij dat vertelde
Deed me op een of andere manier heel veel goed.

maandag 24 juli 2017 om 10:09
Fruity: er is een boek- The wonder weeks waarin alles wordt uitgelegd! Ter geruststelling: Ik had ook nooit van sprongetjes gehoord...
Sense: mooi en wat leuk dat hij het vertelde zeg! Zo zie je maar... IVF werkt! Hou moed!
Wachtbankers: succes!!
Sense: mooi en wat leuk dat hij het vertelde zeg! Zo zie je maar... IVF werkt! Hou moed!
Wachtbankers: succes!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

maandag 24 juli 2017 om 11:24
Hi dames,
Mag ik met jullie meeschrijven?
Mijn situatie is net wat anders. Ik zit vervroegd in de overgang en in Nederland wilde men mij niet meer behandelen. In Düsseldorf hebben we 2 Icsi pogingen gedaan (maart 2015 miskraam) en juni 2015 (niet gelukt). Bijna geen respons op stimulatie en uiteindelijk besloten (ook na gesprekken met de arts) dat het met eigen eicellen niet ging lukken.
In september 2016 een Icsi met eiceldonatie gedaan in Spanje en zwanger geraakt. Onze zoon is nu bijna 14 maanden. In maart 2017 hebben we de cryo's gebruikt en dat is niet gelukt.
Momenteel zit ik in de aanloop naar een nieuwe poging mer donatie. Nu aan de pil, morgen eenmalig decapeptyl spuiten, en wanneer menstruatie start starten met progynova en het spuiten van bloedverdunnens. In september hopen we dat de punctie bij de donor plaats zal vinden en een transfer.
Mag ik met jullie meeschrijven?
Mijn situatie is net wat anders. Ik zit vervroegd in de overgang en in Nederland wilde men mij niet meer behandelen. In Düsseldorf hebben we 2 Icsi pogingen gedaan (maart 2015 miskraam) en juni 2015 (niet gelukt). Bijna geen respons op stimulatie en uiteindelijk besloten (ook na gesprekken met de arts) dat het met eigen eicellen niet ging lukken.
In september 2016 een Icsi met eiceldonatie gedaan in Spanje en zwanger geraakt. Onze zoon is nu bijna 14 maanden. In maart 2017 hebben we de cryo's gebruikt en dat is niet gelukt.
Momenteel zit ik in de aanloop naar een nieuwe poging mer donatie. Nu aan de pil, morgen eenmalig decapeptyl spuiten, en wanneer menstruatie start starten met progynova en het spuiten van bloedverdunnens. In september hopen we dat de punctie bij de donor plaats zal vinden en een transfer.
maandag 24 juli 2017 om 12:17
Miekje hoop voor je dat snel mag starten deze week. Haha dank denk ik dat de mijne nog erger is qua alcoholgebruik haha. Ik kan manlief helaas niks opleggen..dus dat doe ik ook niet..
Dazzle wow dat is een mooi aantal
, hopelijk zijn ze de afgelopen dagen lekker verder gegroeid zodat je wel bij deze poging 2 mooie embryo’s kunt terug plaatsen.
Duufje wat spannend zeg m.b.t. de onderhandeling, ben je er al uit en heb je een tegenbod gedaan vandaag?
Zizo Ik krijg manlief helaas nog niet zover om zijn alcoholverbruik en het roken te verminderen, hij doet nu 1 biertje per dag doordeweeks..en tja dat vind ik al te veel omdat ik helemaal niet drink en rook. Tot nu zijn de resultaten van zijn zaad super dus zolang de gyno het niet zegt dat ie moet minderen doet hij het ook niet..maar goed.. daar heb ik mij bij neergelegd..Fijn dat je je nu weer wat beter voelt en wat spannend zeg..denk ook dat, dat een van de spannendste momenten zijn, het telefoontje met het aantal bevruchtingen. Gefeliciteerd wat fijn!
Jammer dat er geen meerdere bevruchtingen waren, maar hopen dat je dat gewoon ook niet nodig bent en dat het raak is in deze ronde. Ik duim voor je!
Abusu wat fijn om te horen, een mooie TP! Succes in de wachtweken.
Baggal klopt het lijkt allemaal goed te gaan met weinig bijwerkingen..gelukkig.. ja ik zie wel tegen de punctie op, puur omdat ik nog niet weet hoe het zal zijn en hoe ik erop zal gaan reageren. Dus ik vind het wel erg spannend allemaal.
Hopen dat je nu weer tot rust kan komen in de UK na zo’n week!
Windmolen wat spannend zeg..je zit in je laatste daagjes. Hopelijk breek het niet los en ben jij de volgende die goed nieuws krijgt deze week.
Animal en Selin dat vd warme voeten kende ik nog niet.
Fruity haha
grappig wat hormonen allemaal wel niet met je kunnen doen. Sprongetjes? Al sla je me dood..hahah
Sense wat mooi zulke verhalen.
Zojo83 Welkom! Wat een verhaal en erg fijn dat het in 2016 dan eindelijk gelukt is via de eiceldonatie, het is een hele weg... Heel veel succes!
@hier vanochtend de 2e FM gehad. De 5 eitjes rechts waren mooi gegroeid en naar verwachting gaan die ook alleen mee doen met de punctie. De 3 links waren nog te klein ongv. 13 en die zaten ook op een lastig plekje begreep ik van de gyno.
Ik wordt vanmiddag teruggebeld door het zkh en krijg dan te horen of de punctie woensdag of donderdag zal zijn, dat hangt af vd planning etc. En dan in het weekend de TP, we lopen dan ongeveer tegelijk op Fruity!
Wat ik wel vreemd vindt is dat ik juist links de steken voel en rechts totaal niet, terwijl daar meer eicellen groeien..
Pff voel me sinds vrijdag niet lekker
..keelpijn, verkouden, hoesten, hoofdpijn zo nu en dan..gelukkig nog geen koorts gehad…hopelijk heeft dat geen effect..
Dazzle wow dat is een mooi aantal

Duufje wat spannend zeg m.b.t. de onderhandeling, ben je er al uit en heb je een tegenbod gedaan vandaag?
Zizo Ik krijg manlief helaas nog niet zover om zijn alcoholverbruik en het roken te verminderen, hij doet nu 1 biertje per dag doordeweeks..en tja dat vind ik al te veel omdat ik helemaal niet drink en rook. Tot nu zijn de resultaten van zijn zaad super dus zolang de gyno het niet zegt dat ie moet minderen doet hij het ook niet..maar goed.. daar heb ik mij bij neergelegd..Fijn dat je je nu weer wat beter voelt en wat spannend zeg..denk ook dat, dat een van de spannendste momenten zijn, het telefoontje met het aantal bevruchtingen. Gefeliciteerd wat fijn!

Abusu wat fijn om te horen, een mooie TP! Succes in de wachtweken.
Baggal klopt het lijkt allemaal goed te gaan met weinig bijwerkingen..gelukkig.. ja ik zie wel tegen de punctie op, puur omdat ik nog niet weet hoe het zal zijn en hoe ik erop zal gaan reageren. Dus ik vind het wel erg spannend allemaal.

Hopen dat je nu weer tot rust kan komen in de UK na zo’n week!
Windmolen wat spannend zeg..je zit in je laatste daagjes. Hopelijk breek het niet los en ben jij de volgende die goed nieuws krijgt deze week.
Animal en Selin dat vd warme voeten kende ik nog niet.
Fruity haha

Sense wat mooi zulke verhalen.
Zojo83 Welkom! Wat een verhaal en erg fijn dat het in 2016 dan eindelijk gelukt is via de eiceldonatie, het is een hele weg... Heel veel succes!
@hier vanochtend de 2e FM gehad. De 5 eitjes rechts waren mooi gegroeid en naar verwachting gaan die ook alleen mee doen met de punctie. De 3 links waren nog te klein ongv. 13 en die zaten ook op een lastig plekje begreep ik van de gyno.
Ik wordt vanmiddag teruggebeld door het zkh en krijg dan te horen of de punctie woensdag of donderdag zal zijn, dat hangt af vd planning etc. En dan in het weekend de TP, we lopen dan ongeveer tegelijk op Fruity!
Wat ik wel vreemd vindt is dat ik juist links de steken voel en rechts totaal niet, terwijl daar meer eicellen groeien..

Pff voel me sinds vrijdag niet lekker

diamond30 wijzigde dit bericht op 24-07-2017 20:30
0.55% gewijzigd
Shine bright like a diamond

maandag 24 juli 2017 om 18:16
maandag 24 juli 2017 om 22:36
Jeetje Zizo: wat een toestand allemaal. Ik snap dat je geen hoop durft te hebben en durf je niet te zeggen of morfine invloed heeft op de innestelling. En dan die spoed operatie... Knuffel!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

dinsdag 25 juli 2017 om 07:05
Aaah jeetje zizo. Wat heftig en een gedraaide ovarium geeft vreselijke pijn! Gelukkig heb je een ovariumsparende operatie hebben gehad! Als de dokters zeggen dat het geen invloed heeft op de embryo dan moet je daarop vertrouwen. Maar snap heel goed dat je het niet zit zitten!
had je een vergroot ovarium/cyste? Sterkte meid

anoniem_221035 wijzigde dit bericht op 25-07-2017 07:20
4.96% gewijzigd
dinsdag 25 juli 2017 om 07:17
@ abusu wat een val zeg. 'Gelukkig' zijn het wat blauwe plekken en schaafwonden en niks gebroken en gekneusd. Fijn dat je een blastcyst in je bm hebt! Succes op wachtbankje.
@ dazzle dat zijn mooie aantallen. Hopelijk groeien er veel door en dat je snel een tp hebt van 2 top embryo's. Ga je je nog extra verzekeren? Hoop niet dat het nodig is! maar meer achter de hand.
@ windmolen spannend! Hoelang blijft je loge? Kun je niet daarna testen?
@ dazzle dat zijn mooie aantallen. Hopelijk groeien er veel door en dat je snel een tp hebt van 2 top embryo's. Ga je je nog extra verzekeren? Hoop niet dat het nodig is! maar meer achter de hand.
@ windmolen spannend! Hoelang blijft je loge? Kun je niet daarna testen?
dinsdag 25 juli 2017 om 07:22
Oh zizo wat een verschrikkelijk berichtje
!! Hoe voel je je nu?? Kan me voorstellen dat je hoop even helemaal gekelderd is, maar dit wil niets zeggen, houd je goed he lieverd, veel beterschap en sterkte, ben je nog in het zh?
Windmolen, nog heel eventjes!!!
Zojo welkom hier, schrijf zeker mee met ons!!
Diamond en Fruitypebbles, voor jullie dus ook nog een spannende week! Fijn!!
Dames sorry voor m'n stilte hier, heb het ontzettend druk op het werk maar lees zeker nog mee en probeer af en toe te reageren!

Windmolen, nog heel eventjes!!!
Zojo welkom hier, schrijf zeker mee met ons!!
Diamond en Fruitypebbles, voor jullie dus ook nog een spannende week! Fijn!!
Dames sorry voor m'n stilte hier, heb het ontzettend druk op het werk maar lees zeker nog mee en probeer af en toe te reageren!
dinsdag 25 juli 2017 om 07:47
Oh nee Zizo! Wat schrikken om dit te lezen!! Hopelijk gaat het snel beter met je en ik duim met je mee dat de Embryo een goede is en er niets van heeft gemerkt. Als je dit eenmaal heb gehad kan het dan nogmaals voorkomen of is het pure toeval dat het gebeurt?
Windmolen: Zie dat je nog maar paar daagjes op het wachtbankje zit! Ik duim nog even een paar dagen met je mee.
Diamon en Fruity-pebbles: Oeee de punctie! Spannend en laat weten hoe het is gegaan he ben heel erg benieuwd
Op dit moment ben ik aan het wachten op de bloeding daarna beginnen met de volgende spuiten! Decaptyl gaat op dit moment erg goed. Nergens last van en het spuiten is al routine geworden. Wel merk ik dat rechts in mijn buik prikken meer zeer doet dan links. Toch misschien iets meer vet daar haha.
Windmolen: Zie dat je nog maar paar daagjes op het wachtbankje zit! Ik duim nog even een paar dagen met je mee.
Diamon en Fruity-pebbles: Oeee de punctie! Spannend en laat weten hoe het is gegaan he ben heel erg benieuwd

Op dit moment ben ik aan het wachten op de bloeding daarna beginnen met de volgende spuiten! Decaptyl gaat op dit moment erg goed. Nergens last van en het spuiten is al routine geworden. Wel merk ik dat rechts in mijn buik prikken meer zeer doet dan links. Toch misschien iets meer vet daar haha.
dinsdag 25 juli 2017 om 08:24
Zizo, wat ontzettend naar! Ik ken verschillende vrouwen die het gehad hebben en oh wat een pijn hebben ze gehad. Arme meid! Ik hoop dat je snel opknapt. Ik begrijp goed dat je bang bent voor de embryo, maar ik denk dat het mij op dat moment echt niets meer zou kunnen schelen, maar dat ik achteraf zou gaan balen. Beterschap!
Abusu ook al zo pech... Ik snap dat je je wat minder op je gemak gevoelt hebt... Onze hond is altijd erg enthousiast en vloog een keer tussen mijn benen door met de riem aan zijn tuig. Dat het niet fijn aanvoelde dat wist ik wel. Maar dat ik echt een enorme blauwe plek had aan de binnen-achterkant van mijn been, die had ik nog niet gezien. De fertiliteitsarts vroeg er toen wel naar. Je had het gezicht van mijn man moeten zien! Haha!! Thuis viel het kwartje pas. Ik hoop dat het jouw lijf net een extra zetje geeft om die embryo vast te houden!
Zojo, Welkom! Wat fijn dat het via eiceldonatie gelukt is! Ik hoop dat jullie 2e kindje zich net zo vlot zal aanmelden. Heb je nu dezelfde donor? Of heb je daar totaal geen invloed op? Lijkt me, net als een donor-man uitzoeken, best een lastige en ingrijpende beslissing.
Diamond, succes morgen!
Dazzle, zet hem op! Heb je al zicht op de punctie?
Fruity, ik hoop voor jou ook op mooie aantallen!
Abusu ook al zo pech... Ik snap dat je je wat minder op je gemak gevoelt hebt... Onze hond is altijd erg enthousiast en vloog een keer tussen mijn benen door met de riem aan zijn tuig. Dat het niet fijn aanvoelde dat wist ik wel. Maar dat ik echt een enorme blauwe plek had aan de binnen-achterkant van mijn been, die had ik nog niet gezien. De fertiliteitsarts vroeg er toen wel naar. Je had het gezicht van mijn man moeten zien! Haha!! Thuis viel het kwartje pas. Ik hoop dat het jouw lijf net een extra zetje geeft om die embryo vast te houden!
Zojo, Welkom! Wat fijn dat het via eiceldonatie gelukt is! Ik hoop dat jullie 2e kindje zich net zo vlot zal aanmelden. Heb je nu dezelfde donor? Of heb je daar totaal geen invloed op? Lijkt me, net als een donor-man uitzoeken, best een lastige en ingrijpende beslissing.
Diamond, succes morgen!
Dazzle, zet hem op! Heb je al zicht op de punctie?
Fruity, ik hoop voor jou ook op mooie aantallen!
dinsdag 25 juli 2017 om 08:54
Oh, Zizo, wat ontzettend naar. Dat moet ongelooflijk pijn hebben gedaan
. Heel veel beterschap! Ik begrijp dat ze je eierstok wel hebben kunnen redden? Dat is iig al heel fijn. En probeer toch maar te vertrouwen op de artsen als ze zeggen dat de embryo dit moet kunnen overleven. Maar ik snap dat dat moeilijk is. Dikke knuffel!
Zojo, welkom! Wat een traject hebben jullie al doorgemaakt en wat fijn dat het met donoreitjes gelukt is bij je zoon. Is het dezelfde donor als nu?
Diamond, morgen punctie, spannend! Heel veel succes alvast! En beterschap, ik hoop dat je je inmiddels alweer iets beter voelt. Ik denk trouwens niet dat het echt kwaad kan, dat je je niet helemaal lekker voelt. Zolang je niet megaziek bent iig. En wat betreft de steekjes, weet je zeker dat je links en rechts goed geïdentificeerd hebt? Ik kwam er laatst pas achter dat wat ik zie op de echo bij ons gespiegeld is ten opzichte van m'n buik. En dat wanneer ze me links pookt met de echostick, ze juist rechts in beeld aan het brengen was. Was heel verwarrend allemaal. Sindsdien vraag ik altijd voor de zekerheid wat rechts en links is
. Ik hoop trouwens dat de kleine eitjes toch nog een beetje mee gaan groeien en hopelijk komt ze er wel bij, ondanks dat het een lastig plekje is.
Fruity, succes met je follikelmeting vandaag!!
Angel, die logé blijft op zich maar één nachtje, dus natuurlijk zou ik in principe erna ook kunnen testen. Maar m'n cyclus is superregelmatig, dus ik weet vrijwel zeker dat als ik ongesteld ga worden, ik dat donderdagochtend al ga merken en dan is ze er nog. Hoe gaat het met jou? Ben je nog op vakantie? Is dat een beetje te doen? Ik begrijp dat het eerste trimester best lastig kan zijn qua vermoeidheid en misselijkheid enzo.
Animal, wanneer heb jij ook al weer je onderzoeken? En lukt het nog een beetje met afwachten enzo? Heb je nog goede afleiding aan je werk?
Abusu, hoe gaat het bij jou op het wachtbankje?
Hier gaat het nog goed, al vind ik het nu wel spannend worden. Ik heb geen echt duidelijke symptomen, maar dat is ook nog wel erg vroeg. Ik heb wel wat last van zeurende buikpijn en krampjes, al vanaf de terugplaatsing eigenlijk, maar dat kan ook van alles zijn. M'n temperatuurcurve ziet er wel mooi uit, hij is continu aan het stijgen, en vanochtend had ik een iets grotere stijging. Meestal fluctueert-ie tijdens m'n luteale fase wat meer en heb ik ook wat dipjes, nu dus niet. Al kan dat natuurlijk goed ook toeval zijn. Maar een paar dagen voor m'n nod zet-ie meestal de daling al in, dus ben ik extra blij met de stijging van vanochtend. Al houd ik een slag om de arm, mogelijk is m'n eisprong toch een dagje later geweest en dan verschuift alles natuurlijk.

Zojo, welkom! Wat een traject hebben jullie al doorgemaakt en wat fijn dat het met donoreitjes gelukt is bij je zoon. Is het dezelfde donor als nu?
Diamond, morgen punctie, spannend! Heel veel succes alvast! En beterschap, ik hoop dat je je inmiddels alweer iets beter voelt. Ik denk trouwens niet dat het echt kwaad kan, dat je je niet helemaal lekker voelt. Zolang je niet megaziek bent iig. En wat betreft de steekjes, weet je zeker dat je links en rechts goed geïdentificeerd hebt? Ik kwam er laatst pas achter dat wat ik zie op de echo bij ons gespiegeld is ten opzichte van m'n buik. En dat wanneer ze me links pookt met de echostick, ze juist rechts in beeld aan het brengen was. Was heel verwarrend allemaal. Sindsdien vraag ik altijd voor de zekerheid wat rechts en links is

Fruity, succes met je follikelmeting vandaag!!
Angel, die logé blijft op zich maar één nachtje, dus natuurlijk zou ik in principe erna ook kunnen testen. Maar m'n cyclus is superregelmatig, dus ik weet vrijwel zeker dat als ik ongesteld ga worden, ik dat donderdagochtend al ga merken en dan is ze er nog. Hoe gaat het met jou? Ben je nog op vakantie? Is dat een beetje te doen? Ik begrijp dat het eerste trimester best lastig kan zijn qua vermoeidheid en misselijkheid enzo.
Animal, wanneer heb jij ook al weer je onderzoeken? En lukt het nog een beetje met afwachten enzo? Heb je nog goede afleiding aan je werk?
Abusu, hoe gaat het bij jou op het wachtbankje?
Hier gaat het nog goed, al vind ik het nu wel spannend worden. Ik heb geen echt duidelijke symptomen, maar dat is ook nog wel erg vroeg. Ik heb wel wat last van zeurende buikpijn en krampjes, al vanaf de terugplaatsing eigenlijk, maar dat kan ook van alles zijn. M'n temperatuurcurve ziet er wel mooi uit, hij is continu aan het stijgen, en vanochtend had ik een iets grotere stijging. Meestal fluctueert-ie tijdens m'n luteale fase wat meer en heb ik ook wat dipjes, nu dus niet. Al kan dat natuurlijk goed ook toeval zijn. Maar een paar dagen voor m'n nod zet-ie meestal de daling al in, dus ben ik extra blij met de stijging van vanochtend. Al houd ik een slag om de arm, mogelijk is m'n eisprong toch een dagje later geweest en dan verschuift alles natuurlijk.
dinsdag 25 juli 2017 om 09:13
Zizo wat heftig zeg!
Heel veel sterkte meid
gelukkig waren ze er snel bij en hopelijk heeft het geen effect op de embryo.
Weten ze nu ook de reden hoe dit gebeurd kon zijn?
Selin dankje
Labgeek dank je wel, ik houd je op de hoogte morgen van mijn ervaring met de punctie, gelukkig dat het je tot nu toe allemaal meevalt. Ja en prikken was bij mij ook erg snel routine.
animal dank je. Hoe gaat het met jou?
Ik krijg nu al de zenuwen voor morgen...ik moet vanavond al een pijnstiller innemen en morgen nog 1 en nog een zetpil. Bah zetpil vind ik echt niet fijn..

Selin dankje

Labgeek dank je wel, ik houd je op de hoogte morgen van mijn ervaring met de punctie, gelukkig dat het je tot nu toe allemaal meevalt. Ja en prikken was bij mij ook erg snel routine.
animal dank je. Hoe gaat het met jou?
Ik krijg nu al de zenuwen voor morgen...ik moet vanavond al een pijnstiller innemen en morgen nog 1 en nog een zetpil. Bah zetpil vind ik echt niet fijn..

dinsdag 25 juli 2017 om 09:31
zizowat heftig heel veel sterkte. Iemand die ik ken kreeg flink zwanger morfine voorgeschreven en nu n wolk van n baby. Dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Maar nu eerst herstellen. Of t nou gelukt is of niet kindje heeft een fitte mama nodig
diamond doe zetpil viel mij erg mee. Al stond het me wel tegen. Succes morgen. Ik heb donderdag pas afspraak. Hoop idd daarna weer te mogen starten
Succes allemaal ik lees nog steeds mee maar reageer ff wat minder.
Maar nu eerst herstellen. Of t nou gelukt is of niet kindje heeft een fitte mama nodig
diamond doe zetpil viel mij erg mee. Al stond het me wel tegen. Succes morgen. Ik heb donderdag pas afspraak. Hoop idd daarna weer te mogen starten
Succes allemaal ik lees nog steeds mee maar reageer ff wat minder.
dinsdag 25 juli 2017 om 09:39
Windmolen Dank je..Oh wat goed zeg, heb daar idd nooit bij stil gestaan. Ik zie het natuurlijk vanuit mijzelf..maar mssn dat het idd dan andersom wordt bedoeld. Nou ik voel het morgen wel bij de punctie aangezien ze maar 1 kant gaan aanprikken..
En ja hopen dat die 3 kleine toch nog wat gaan groeien..wie weet..
En ja hopen dat die 3 kleine toch nog wat gaan groeien..wie weet..
dinsdag 25 juli 2017 om 09:49
Zizo wat heftig joh. Echt heel naar voor je. Ik ga keihard duimen dat je embryo het goed blijft doen. Gatver zeg, wat een vervelend verhaal. Ik heb enorm met je te doen.
Abusu Jaaa! Nu broeden
.
Ik was tijdens de vorige punctie ook volledig geschaaft en blauw uitgeslagen grappig genoeg... was onderuit gegaan met hardlopen. Zei tijdens de punctie tegen de verpleegkundige met een knikje naar mijn man 'tja, hij lijkt zo lief'. Vond mijn man niet zo grappig geloof ik, maar ik had er even plezier mee.
Windmolen nog maar een paar dagen... spannend hoor
Diamond succes morgen!
Zojo welkom hier. Wat een bijzonder verhaal. Gaat deze poging ook weer via Spanje?
Ik heb gisteren een evaluatiegesprek gehad met mijn eigen fertiliteitsarts en de embryoloog van het IVF-lab.
Is niet zoveel uitgekomen, maar was wel prettig om alles nog een keer goed uitgelegd te krijgen. Het grootste probleem is eigenlijk dat ik steeds zo weinig eicellen heb. Eicellen die uberhaupt niet of niet goed worden bevrucht komen best vaak voor, maar meestal staat daar dan tegenover dat er ook eicellen uit dezelfde punctie wel goed bevrucht worden en is de uiteindelijke uitkomst dus minder negatief.
Voor nu laat ik het maar even zoals het is en gaan we volle kracht vooruit. We hebben er maar 1 nodig. Vrijdag de eerste follikelmeting, ben heel benieuwd. Ik merk nog helemaal niets, maar ben ook nog maar 5 dagen aan het stimuleren.
En wij hebben het huis gekocht! Zowaar, na 2 weken onderhandelen zijn we eruit gekomen. We gaan dus een druk najaar/winter tegemoet, want het huis moet helemaal opgeknapt worden. Baggal, ik zou willen dat het alleen een nieuwe keuken/vloer was
We moeten alles aanpakken. Er gaan muren uit, de ondervloer gaat eruit, en alle vloeren en plafonds ook, alle kozijnen moeten vervangen, er komt een aanbouw, nieuwe keuken, nieuwe badkamer (die ook wordt verplaatst) en nog meer. Houdt ons in elk geval wel een paar maanden van de straat.
Ik hoop dat dit het eerste goede nieuws van een reeks is eigenlijk... en dat we ook een nieuwe kinderkamer mogen gaan inrichten.
Abusu Jaaa! Nu broeden

Ik was tijdens de vorige punctie ook volledig geschaaft en blauw uitgeslagen grappig genoeg... was onderuit gegaan met hardlopen. Zei tijdens de punctie tegen de verpleegkundige met een knikje naar mijn man 'tja, hij lijkt zo lief'. Vond mijn man niet zo grappig geloof ik, maar ik had er even plezier mee.
Windmolen nog maar een paar dagen... spannend hoor
Diamond succes morgen!
Zojo welkom hier. Wat een bijzonder verhaal. Gaat deze poging ook weer via Spanje?
Ik heb gisteren een evaluatiegesprek gehad met mijn eigen fertiliteitsarts en de embryoloog van het IVF-lab.
Is niet zoveel uitgekomen, maar was wel prettig om alles nog een keer goed uitgelegd te krijgen. Het grootste probleem is eigenlijk dat ik steeds zo weinig eicellen heb. Eicellen die uberhaupt niet of niet goed worden bevrucht komen best vaak voor, maar meestal staat daar dan tegenover dat er ook eicellen uit dezelfde punctie wel goed bevrucht worden en is de uiteindelijke uitkomst dus minder negatief.
Voor nu laat ik het maar even zoals het is en gaan we volle kracht vooruit. We hebben er maar 1 nodig. Vrijdag de eerste follikelmeting, ben heel benieuwd. Ik merk nog helemaal niets, maar ben ook nog maar 5 dagen aan het stimuleren.
En wij hebben het huis gekocht! Zowaar, na 2 weken onderhandelen zijn we eruit gekomen. We gaan dus een druk najaar/winter tegemoet, want het huis moet helemaal opgeknapt worden. Baggal, ik zou willen dat het alleen een nieuwe keuken/vloer was

We moeten alles aanpakken. Er gaan muren uit, de ondervloer gaat eruit, en alle vloeren en plafonds ook, alle kozijnen moeten vervangen, er komt een aanbouw, nieuwe keuken, nieuwe badkamer (die ook wordt verplaatst) en nog meer. Houdt ons in elk geval wel een paar maanden van de straat.
Ik hoop dat dit het eerste goede nieuws van een reeks is eigenlijk... en dat we ook een nieuwe kinderkamer mogen gaan inrichten.
dinsdag 25 juli 2017 om 09:59
Ik breek even in voor zizo! Zizo ik heb ook een operatie aan een torsie van mijn eierstok gehad. Superpijnlijk echt niet te doen die pijn maar eierstok is gespaard gebleven en inmiddels 26 weken zwanger. Heb de operatie nog terug mogen kijken en ze konden echt duidelijk laten zien dat ze niet eens ik aanraking zijn gekomen met de baarmoeder. Ondanks alles blijft het heel spannend als je weet dat er een klein embryo in je baarmoeder zijn best doet om te blijven plakken maar volgens mijn gyneacoloog hoeft deze operatie een succesvolle zwangerschap echt niet in de weg te staan. Succes meid geef jezelf echt de tijd om te herstellen want dit geeft echt een extra deuk in het vertrouwen in je lichaam. en embryo go for iT!