Afgrijselijke kindernamen trilogie!!

01-06-2017 23:22 4003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilla deel 3 inmiddels :

Kijken of we dit deel ook vol kunnen gooien, want afschuwelijker dan de afgelopen 2 edities kan niet....
toch? :|

Hier gaan we gezellig verder!

over de puntjes tussen de namen:

Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt).
:whistle:
rouge__ wijzigde dit bericht op 01-11-2017 21:29
35.17% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition
EvaHier2 schreef:
26-07-2017 13:12
Dat is wel zo. Maar ik vond het zo twee uitersten.
Daarnaast is Brooklyn niet zo mijn smaak maargoed het is niet zo afgrijselijk als wat ik hier lees
Klopt.
Al vind ik Jip toch ook wel heel erg.
ik heb zelf een 'lastige' naam die vaak vooral in Nederlands heel letterlijk wordt uitgesproken en dan ook meteen met een harde klank :nope: op de middelbare had ik een lerares die altijd mijn naam vernagelde. Op een dag was ik het zo zat dat ik bij een proefwerk in plaats van mijn naam had opschreven hoe ze mijn naam moest uitspreken.

was er even klaar mee :thunder:
Rouge__ schreef:
26-07-2017 21:09
ik heb zelf een 'lastige' naam die vaak vooral in Nederlands heel letterlijk wordt uitgesproken en dan ook meteen met een harde klank :nope: op de middelbare had ik een lerares die altijd mijn naam vernagelde. Op een dag was ik het zo zat dat ik bij een proefwerk in plaats van mijn naam had opschreven hoe ze mijn naam moest uitspreken.

Vervelend is dat hé? Vooral als kind.
Ik heb een naam die ook anders gespeld kan worden, waardoor ik die variatie vaak zag. Maar ook andere vage dingen. Ik had vroeger zelfs een juf die altijd mijn naam verkeerd schreef, terwijl ze mijn vaste juf was. @(
Ik ben het wel gewend om mijn naam altijd te moeten spellen, zelfs mijn achternaam. Nu vind ik dat niet erg, maar als kind vond ik het wel vervelend.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Een 'normale' naam is ook niet alles. Ik zat op een gegeven moment met vier 'meghan's' in de klas. Daar wordt je ook niet blij van.
ShaunTheSheep schreef:
26-07-2017 21:00
Ik heb wel eens een Borre-Baloe gehoord, dan denk je toch echt helemaal aan de beer uit Jungle Boek?

En dan met een oerhollandse achternaam er nog achter ook he...
Neeeee Baloe kan echt niet. Dat is ook gewoon een dierennaam.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Jip vind ik inderdaad ook niet echt.... Als baby/kind wel schattig, maar als Jip (indien het een man is) in de twintig is, een boom van een vent is en komt solliciteren, klinkt het toch anders! "Hallo ik ben Jip" o_o

Gisteren hoorde ik een vader zijn kind roepen: "Phoenix"......
-catnip schreef:
27-07-2017 10:51
Vervelend is dat hé? Vooral als kind.
Ik heb een naam die ook anders gespeld kan worden, waardoor ik die variatie vaak zag. Maar ook andere vage dingen. Ik had vroeger zelfs een juf die altijd mijn naam verkeerd schreef, terwijl ze mijn vaste juf was. @(
Ik ben het wel gewend om mijn naam altijd te moeten spellen, zelfs mijn achternaam. Nu vind ik dat niet erg, maar als kind vond ik het wel vervelend.
yep, heb echt een hekel aan mijn naam gehad, ben er nog steeds niet dol op maar kan er mee door.
mijn achternaam is juist makkelijk wordt ook wel is lacherig over gedaan.

een makkelijke naam is ook niet alles idd, op de basisschool struikelde je over de Thomassen en Micheal's
Rouge__ schreef:
27-07-2017 12:18
yep, heb echt een hekel aan mijn naam gehad, ben er nog steeds niet dol op maar kan er mee door.
mijn achternaam is juist makkelijk wordt ook wel is lacherig over gedaan.

een makkelijke naam is ook niet alles idd, op de basisschool struikelde je over de Thomassen en Micheal's
Jeroen en Mark :cry:
Ik vind ouderwetse namen ineens weer stoer. Jan, Kees, Piet etc...
EvaHier2 schreef:
26-07-2017 19:47
Oh Pom vind ik wel leuk eigenlijk

Pepe doet me denken aan Pepe le Pew, dat stinkdier van de Looney Tunes.
Is Pepe niet Spaans ofzo?
Pepe is inderdaad de standaard bijnaam in Spanje voor José.
Ik vind dat altijd zo grappig als een standaard bijnaam niet lijkt op de originele naam, net zoals dat Alexander is Rusland altijd Sasha wordt.

Maar goed, buitenlanders zullen het ook wel raar vinden dat wij Cornelis Kees noemen en Jacob Koos.
xRSNx schreef:
26-07-2017 11:26
FB: Borre.. :huh:
Ik ken een Bor, vind ik nog raarder.
Rouge__ schreef:
26-07-2017 21:09

Als lerares kan ik je vertellen dat het andersom ook aardig irritant is, hoor: leerlingen die boos worden omdat ik hun naam verkeerd uitspreek, maar er dan vervolgens niks van zeggen. Ja hallo, ik doe mijn best, ik kan ook niet ruiken dat 'Sean' uitgesproken moet worden als See-Jan. Zeg het gewoon, ik word echt niet boos als je me even zegt hoe het dan wel moet.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
AnAppleADay schreef:
27-07-2017 13:22
Pepe is inderdaad de standaard bijnaam in Spanje voor José.
Ik vind dat altijd zo grappig als een standaard bijnaam niet lijkt op de originele naam, net zoals dat Alexander is Rusland altijd Sasha wordt.

Maar goed, buitenlanders zullen het ook wel raar vinden dat wij Cornelis Kees noemen en Jacob Koos.
On that note: de dochter van een collega heet Sasha. Toch geen hele gekke naam of spelling, lijkt me. Toch werd ze bij het consultatiebureau opgeroepen als Sas-Ha. WTF?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Maechtje schreef:
27-07-2017 14:51
Als lerares kan ik je vertellen dat het andersom ook aardig irritant is, hoor: leerlingen die boos worden omdat ik hun naam verkeerd uitspreek, maar er dan vervolgens niks van zeggen. Ja hallo, ik doe mijn best, ik kan ook niet ruiken dat 'Sean' uitgesproken moet worden als See-Jan. Zeg het gewoon, ik word echt niet boos als je me even zegt hoe het dan wel moet.
Dat heb ik ook gehad tijdens mijn lesgeeftijd! Zo vroeg ik aan Rachel of het Reetsjel of Raagel was, maar ik had het fout. Het pubermeisje mopperde zwaar gepikeerd dat het Rasjel was. Gut, die optie was er ook nog.
Sas-ha? Wat raar! Sasha is toch een normale (overigens erg leuke) naam?
Joppe en Pluk; broer en zus.
Ik heb vandaag een Jan-Arie van 8 ontmoet, dat was wel verfrissend na alle Winters, Bloemen en Lentes :)
Boquiabierto schreef:
27-07-2017 20:30
Ik heb vandaag een Jan-Arie van 8 ontmoet, dat was wel verfrissend na alle Winters, Bloemen en Lentes :)
Jan-Arie vind ik echt top! Ben het volkomen met je eens, het moet maar eens afgelopen zijn met Lente en Bickel en Phoenix.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Maechtje schreef:
27-07-2017 14:51
iedere keer dat ze het fout zei, verbeterde ik het haar maar ze bleef maar doorgaan dus ja dan maar zo.

En natuurlijk snap ik dat het andersom ook irritant is, 1e kan gebeuren je kent elkaar nog niet maar als je dik 5 maanden verder bent dan mag ik hopen dat je wel door hebt.

en Rachel is idd een lastige omdat het op 3 manieren uitgesproken kan worden :frusty: wel een leuke naam trouwens :$
Jiftha; een jongetje

Biggie: een flinke negroïde jongen. Werd ook uitgesproken op zijn Engels
Frankly my dear, I don"t give a damn
Pritt.

Maar goed, wel Afghaans, dus daar een hele normale naam. Maar ik kreeg pritt-stift niet uit mijn hoofd, arme knul.
Simon (van Nick) heeft gisteren een dochtertje gekregen, met de geweldig allitererende naam KIKI Keizer :facepalm:
Je kind zou maar stotteren...
EvyBlissy schreef:
27-07-2017 21:23
Jan-Arie vind ik echt top! Ben het volkomen met je eens, het moet maar eens afgelopen zijn met Lente en Bickel en Phoenix.
Nou, ik zou liever Lente heten dan Jan-Arie hoor :-?
calvijn1 schreef:
27-07-2017 22:44
Jiftha; een jongetje

Biggie: een flinke negroïde jongen. Werd ook uitgesproken op zijn Engels

Jiftha vind ik eigenlijk wel mooi, zal vast ergens uit het Arabisch ofzo komen.
Geen commentaar op Biggie. Arme jongen zou zoiets als bijnaam moeten krijgen, niet als echte naam. :facepalm:

Ik zag trouwens laatst Lux als meisjesnaam voorbijkomen, Latijn voor licht. Betekenis is mooi, maar ik zou er zelf niet zo snel voor kiezen...
I think I have a problem - I think I think too much.
Ik 'ken' ook een Lux, maar die wordt dan ook nog op zn Nederlands uitgesproken, dus met de korte u.
Als je dan een Latijns woord kiest, spreek het dan ook op zn Latijn uit: Loeks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven