Afgrijselijke kindernamen trilogie!!
donderdag 1 juni 2017 om 23:22
Voilla deel 3 inmiddels :
Kijken of we dit deel ook vol kunnen gooien, want afschuwelijker dan de afgelopen 2 edities kan niet....
toch?
Hier gaan we gezellig verder!
over de puntjes tussen de namen:
Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt).
Kijken of we dit deel ook vol kunnen gooien, want afschuwelijker dan de afgelopen 2 edities kan niet....
toch?

Hier gaan we gezellig verder!
over de puntjes tussen de namen:
Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt).

rouge__ wijzigde dit bericht op 01-11-2017 21:29
35.17% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition
woensdag 26 juli 2017 om 21:09
ik heb zelf een 'lastige' naam die vaak vooral in Nederlands heel letterlijk wordt uitgesproken en dan ook meteen met een harde klank
op de middelbare had ik een lerares die altijd mijn naam vernagelde. Op een dag was ik het zo zat dat ik bij een proefwerk in plaats van mijn naam had opschreven hoe ze mijn naam moest uitspreken.
was er even klaar mee

was er even klaar mee

donderdag 27 juli 2017 om 10:51
Vervelend is dat hé? Vooral als kind.Rouge__ schreef: ↑26-07-2017 21:09ik heb zelf een 'lastige' naam die vaak vooral in Nederlands heel letterlijk wordt uitgesproken en dan ook meteen met een harde klankop de middelbare had ik een lerares die altijd mijn naam vernagelde. Op een dag was ik het zo zat dat ik bij een proefwerk in plaats van mijn naam had opschreven hoe ze mijn naam moest uitspreken.
was er even klaar mee![]()
Ik heb een naam die ook anders gespeld kan worden, waardoor ik die variatie vaak zag. Maar ook andere vage dingen. Ik had vroeger zelfs een juf die altijd mijn naam verkeerd schreef, terwijl ze mijn vaste juf was.

Ik ben het wel gewend om mijn naam altijd te moeten spellen, zelfs mijn achternaam. Nu vind ik dat niet erg, maar als kind vond ik het wel vervelend.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
donderdag 27 juli 2017 om 11:03
Neeeee Baloe kan echt niet. Dat is ook gewoon een dierennaam.ShaunTheSheep schreef: ↑26-07-2017 21:00Ik heb wel eens een Borre-Baloe gehoord, dan denk je toch echt helemaal aan de beer uit Jungle Boek?
En dan met een oerhollandse achternaam er nog achter ook he...
''Then let amorous kisses dwell
donderdag 27 juli 2017 om 11:59
donderdag 27 juli 2017 om 12:18
yep, heb echt een hekel aan mijn naam gehad, ben er nog steeds niet dol op maar kan er mee door.-catnip schreef: ↑27-07-2017 10:51Vervelend is dat hé? Vooral als kind.
Ik heb een naam die ook anders gespeld kan worden, waardoor ik die variatie vaak zag. Maar ook andere vage dingen. Ik had vroeger zelfs een juf die altijd mijn naam verkeerd schreef, terwijl ze mijn vaste juf was.![]()
Ik ben het wel gewend om mijn naam altijd te moeten spellen, zelfs mijn achternaam. Nu vind ik dat niet erg, maar als kind vond ik het wel vervelend.
mijn achternaam is juist makkelijk wordt ook wel is lacherig over gedaan.
een makkelijke naam is ook niet alles idd, op de basisschool struikelde je over de Thomassen en Micheal's

donderdag 27 juli 2017 om 12:58
Jeroen en MarkRouge__ schreef: ↑27-07-2017 12:18yep, heb echt een hekel aan mijn naam gehad, ben er nog steeds niet dol op maar kan er mee door.
mijn achternaam is juist makkelijk wordt ook wel is lacherig over gedaan.
een makkelijke naam is ook niet alles idd, op de basisschool struikelde je over de Thomassen en Micheal's

donderdag 27 juli 2017 om 13:22
Pepe is inderdaad de standaard bijnaam in Spanje voor José.
Ik vind dat altijd zo grappig als een standaard bijnaam niet lijkt op de originele naam, net zoals dat Alexander is Rusland altijd Sasha wordt.
Maar goed, buitenlanders zullen het ook wel raar vinden dat wij Cornelis Kees noemen en Jacob Koos.
donderdag 27 juli 2017 om 14:51
Als lerares kan ik je vertellen dat het andersom ook aardig irritant is, hoor: leerlingen die boos worden omdat ik hun naam verkeerd uitspreek, maar er dan vervolgens niks van zeggen. Ja hallo, ik doe mijn best, ik kan ook niet ruiken dat 'Sean' uitgesproken moet worden als See-Jan. Zeg het gewoon, ik word echt niet boos als je me even zegt hoe het dan wel moet.Rouge__ schreef: ↑26-07-2017 21:09ik heb zelf een 'lastige' naam die vaak vooral in Nederlands heel letterlijk wordt uitgesproken en dan ook meteen met een harde klankop de middelbare had ik een lerares die altijd mijn naam vernagelde. Op een dag was ik het zo zat dat ik bij een proefwerk in plaats van mijn naam had opschreven hoe ze mijn naam moest uitspreken.
was er even klaar mee![]()
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
donderdag 27 juli 2017 om 14:52
On that note: de dochter van een collega heet Sasha. Toch geen hele gekke naam of spelling, lijkt me. Toch werd ze bij het consultatiebureau opgeroepen als Sas-Ha. WTF?AnAppleADay schreef: ↑27-07-2017 13:22Pepe is inderdaad de standaard bijnaam in Spanje voor José.
Ik vind dat altijd zo grappig als een standaard bijnaam niet lijkt op de originele naam, net zoals dat Alexander is Rusland altijd Sasha wordt.
Maar goed, buitenlanders zullen het ook wel raar vinden dat wij Cornelis Kees noemen en Jacob Koos.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

donderdag 27 juli 2017 om 15:15
Dat heb ik ook gehad tijdens mijn lesgeeftijd! Zo vroeg ik aan Rachel of het Reetsjel of Raagel was, maar ik had het fout. Het pubermeisje mopperde zwaar gepikeerd dat het Rasjel was. Gut, die optie was er ook nog.Maechtje schreef: ↑27-07-2017 14:51Als lerares kan ik je vertellen dat het andersom ook aardig irritant is, hoor: leerlingen die boos worden omdat ik hun naam verkeerd uitspreek, maar er dan vervolgens niks van zeggen. Ja hallo, ik doe mijn best, ik kan ook niet ruiken dat 'Sean' uitgesproken moet worden als See-Jan. Zeg het gewoon, ik word echt niet boos als je me even zegt hoe het dan wel moet.

donderdag 27 juli 2017 om 21:23
Jan-Arie vind ik echt top! Ben het volkomen met je eens, het moet maar eens afgelopen zijn met Lente en Bickel en Phoenix.Boquiabierto schreef: ↑27-07-2017 20:30Ik heb vandaag een Jan-Arie van 8 ontmoet, dat was wel verfrissend na alle Winters, Bloemen en Lentes![]()
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
donderdag 27 juli 2017 om 22:14
iedere keer dat ze het fout zei, verbeterde ik het haar maar ze bleef maar doorgaan dus ja dan maar zo.Maechtje schreef: ↑27-07-2017 14:51Als lerares kan ik je vertellen dat het andersom ook aardig irritant is, hoor: leerlingen die boos worden omdat ik hun naam verkeerd uitspreek, maar er dan vervolgens niks van zeggen. Ja hallo, ik doe mijn best, ik kan ook niet ruiken dat 'Sean' uitgesproken moet worden als See-Jan. Zeg het gewoon, ik word echt niet boos als je me even zegt hoe het dan wel moet.
En natuurlijk snap ik dat het andersom ook irritant is, 1e kan gebeuren je kent elkaar nog niet maar als je dik 5 maanden verder bent dan mag ik hopen dat je wel door hebt.
en Rachel is idd een lastige omdat het op 3 manieren uitgesproken kan worden

vrijdag 28 juli 2017 om 11:41
Jiftha vind ik eigenlijk wel mooi, zal vast ergens uit het Arabisch ofzo komen.
Geen commentaar op Biggie. Arme jongen zou zoiets als bijnaam moeten krijgen, niet als echte naam.

Ik zag trouwens laatst Lux als meisjesnaam voorbijkomen, Latijn voor licht. Betekenis is mooi, maar ik zou er zelf niet zo snel voor kiezen...
I think I have a problem - I think I think too much.