Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd

vrijdag 28 juli 2017 om 08:57
Angel klopt idd, ik heb het overleefd ben gisteren niet gebeld dus ga ervan uit dat er dan sowieso 1 bevruchting is. Ik word morgenochtend tussen 10 – 11 gebeld hoeveel er idd zijn en dan is in de middag de terugplaatsing. Hoe voel jij je? Toeleven naar de volgende echo?
Boulou het ging om gisteren, dus ben niet gebeld. Oh meid wat een verschrikkelijk verdrietig nieuws
..ik weet even niet wat ik moet zeggen..wens jullie heel veel sterkte en steun toe.
Het was je zo gegund!
Miekje lief dat je het vraagt, het gaat prima met mij af toe last van krampjes na de punctie maar thats it gelukkig. Wat jammer dat je niet meer duidelijkheid krijgt dan alleen maar “pech”.. Ik heb geen ervaring met Menopur alleen met gonal. Vreemd dat ze idd daar niet al eerder mee zijn begonnen dan.
Windmolen ohhh wat een jammer zeg meid, sterkte!
We hadden zo goed hoop met je hoge temperaturen de afgelopen dagen..
Boulou het ging om gisteren, dus ben niet gebeld. Oh meid wat een verschrikkelijk verdrietig nieuws

Miekje lief dat je het vraagt, het gaat prima met mij af toe last van krampjes na de punctie maar thats it gelukkig. Wat jammer dat je niet meer duidelijkheid krijgt dan alleen maar “pech”.. Ik heb geen ervaring met Menopur alleen met gonal. Vreemd dat ze idd daar niet al eerder mee zijn begonnen dan.
Windmolen ohhh wat een jammer zeg meid, sterkte!

Shine bright like a diamond
vrijdag 28 juli 2017 om 09:01
Hier nog steeds een hoge temperatuur. Wat een mindf*ck, zeg. Mijn vermoeden nu is dat het komt omdat ik twee weken geleden ben begonnen met medicijnen voor een te trage schildklier. Ik heb net wat op internet gelezen en een te trage schildklier kan ook zorgen voor een kortere luteale fase (de mijne was altijd 11 dagen de laatste tijd). Dus mogelijk is m'n nod helemaal niet meer m'n nod. Weet iemand hier toevallig meer over?

vrijdag 28 juli 2017 om 09:33
Even snel via de telefoon: 6 eitjes tussen de 11 en 15 mm die hopelijk allemaal doorgroeien en geprikt kunnen worden. Ook nog 2 kleine en 1 hele grote die waarschijnlijk niet mee gaan doen. Nog ff doorprikken en maandag terug. Woensdag of donderdag waarschijnlijk punctie. Ik ben blij. Heb er nog nooit 6 gehad.
Boulu heel veel sterkte. Wat een enorm k*tnieuws
Boulu heel veel sterkte. Wat een enorm k*tnieuws
vrijdag 28 juli 2017 om 10:01
Windmolen, wat ontzettend verdrietig van je negatieve test. Ik voelde me ook zo verslagen toen. Sterkte.
Duufje, wauw dat is een mooie opbrengst!! Ben blij voor je, heb je verdiend!!
Dank jullie wel lieve meiden. Zal het hier nog even kort vertellen, kan me voorstellen dat je niet willen meelezen op het andere topic. Gisteren hebben we een echo gehad (10+5wkn zwanger) en helaas blijkt dat het niet goed zit met ons kindje. Hartje klopt en het is mooi gegroeid maar er zit veel vocht rondom het hoofdje en lijfje wat wijst op een ernstige afwijking. We gaan nu de onderzoeken maar we zijn ontzettend verdrietig. Hoe kunnen we nou zoveel pech hebben?! Of is het geen eens pech en blijken we geen gezonde kinderen te kunnen krijgen?! Het is afwachten...
Duufje, wauw dat is een mooie opbrengst!! Ben blij voor je, heb je verdiend!!
Dank jullie wel lieve meiden. Zal het hier nog even kort vertellen, kan me voorstellen dat je niet willen meelezen op het andere topic. Gisteren hebben we een echo gehad (10+5wkn zwanger) en helaas blijkt dat het niet goed zit met ons kindje. Hartje klopt en het is mooi gegroeid maar er zit veel vocht rondom het hoofdje en lijfje wat wijst op een ernstige afwijking. We gaan nu de onderzoeken maar we zijn ontzettend verdrietig. Hoe kunnen we nou zoveel pech hebben?! Of is het geen eens pech en blijken we geen gezonde kinderen te kunnen krijgen?! Het is afwachten...
vrijdag 28 juli 2017 om 10:30
Windmolen: Heb je vanmorgen nog gestest? Ik kan je vragen niet beantwoorden - sorry.
Diamond: Heel fijn dat je niet gebeld bent en er iig een TP op staple staat!
Duufje: Wat een ontzettende mooie opbrengst! Ook ik ben blij voor je, want volgens mij is dit de beste FM ever! Even geen smileys vandaag, maar weet dat ik heel blij voor je ben!
Boulu: Ik heb net een heel verhaal geschreven in het vervolg topic in de hoop dat je er iets mee kan. Ik denk aan je. Succes vanmiddag.
Diamond: Heel fijn dat je niet gebeld bent en er iig een TP op staple staat!
Duufje: Wat een ontzettende mooie opbrengst! Ook ik ben blij voor je, want volgens mij is dit de beste FM ever! Even geen smileys vandaag, maar weet dat ik heel blij voor je ben!
Boulu: Ik heb net een heel verhaal geschreven in het vervolg topic in de hoop dat je er iets mee kan. Ik denk aan je. Succes vanmiddag.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 28 juli 2017 om 11:17

vrijdag 28 juli 2017 om 13:51
Fruity: dat klinkt inderdaad veel belovend - wat fijn!
Zizo: Jeetje wat ben ik blij dat ze je eierstok wel hebben kunnen behouden. Jij hebt wel de meest bizarre wachtweken gehad van iemand hier geloof ik. Normaliter maken de dames zich alleen maar zorgen over de uitkomst van de behandeling en jij had opens hele andere zorgen. Zorg goed voor jezelf.
Selin: Dat kon jij ook niet weten natuurlijk. Ik voelde me ook een beetje ongemakkelijk in het vervolgtopic, want ik had net 8 minuten na Boulu's topic mijn reactie gestuurd (die dus vervolgens nergens meer op sloeg), en had haar post niet gezien. Dat soort dingen gebeuren nu eenmaal op een forum.
Morgen een 4D echo. Bij 36 weken heb ik wss een bevallingsdatum. Wel een raar idee overigens, maar ik kan zo wel dingen plannen met werk en zo.
Zizo: Jeetje wat ben ik blij dat ze je eierstok wel hebben kunnen behouden. Jij hebt wel de meest bizarre wachtweken gehad van iemand hier geloof ik. Normaliter maken de dames zich alleen maar zorgen over de uitkomst van de behandeling en jij had opens hele andere zorgen. Zorg goed voor jezelf.
Selin: Dat kon jij ook niet weten natuurlijk. Ik voelde me ook een beetje ongemakkelijk in het vervolgtopic, want ik had net 8 minuten na Boulu's topic mijn reactie gestuurd (die dus vervolgens nergens meer op sloeg), en had haar post niet gezien. Dat soort dingen gebeuren nu eenmaal op een forum.
Morgen een 4D echo. Bij 36 weken heb ik wss een bevallingsdatum. Wel een raar idee overigens, maar ik kan zo wel dingen plannen met werk en zo.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 28 juli 2017 om 14:07
Zizo, poeh, ben blij wat van je te horen! Fijn dat het weer beter gaat inmiddels en super dat je eierstok niet weggehaald is! Doe rustig aan meissie, en hopelijk mag je gauw naar huis.
Duufje en Fruity, topscores voor jullie allebei, wat fijn!
Bedankt voor al jullie lieve reacties voor mij (in het bijzonder van Boulu, zo lief dat je ondanks jouw nare nieuws mij nog sterkte komt wensen). Ik heb inmiddels bruinverlies dus alle hoop is weg. Het zal morgen wel doorbreken. Erg kut, vooral omdat ik zoveel hoop had doordat ik maar niet ongesteld werd. Ik zal dat met de arts wel bespreken of zij daar een verklaring voor heeft. Nu eerst balen en daarna weer met goede moed verder. We hebben nog 2 cryo's, dus hopelijk hebben we komende ronde meer geluk.
Duufje en Fruity, topscores voor jullie allebei, wat fijn!
Bedankt voor al jullie lieve reacties voor mij (in het bijzonder van Boulu, zo lief dat je ondanks jouw nare nieuws mij nog sterkte komt wensen). Ik heb inmiddels bruinverlies dus alle hoop is weg. Het zal morgen wel doorbreken. Erg kut, vooral omdat ik zoveel hoop had doordat ik maar niet ongesteld werd. Ik zal dat met de arts wel bespreken of zij daar een verklaring voor heeft. Nu eerst balen en daarna weer met goede moed verder. We hebben nog 2 cryo's, dus hopelijk hebben we komende ronde meer geluk.
vrijdag 28 juli 2017 om 14:58
Duufje wat een mooi aantal!
Hopelijk doen ze alle 6 mee met de punctie!
Windmolen Kun je het niet aan het zkh vragen of dat effect kan hebben op je NOD? Hoop zo voor je dat dat het is zolang er nog niks doorbreekt en je temp hoog blijft lijk mij een goed teken. Duim voor je meid!
Boulou ik had het gelezen in het andere topic, echt heftig nu afwachten wat er uit de onderzoeken gaat komen. Krijgen jullie daar snel duidelijkheid over? Dikke knuffel en veel sterkte
Fruity wow ook al zo'n goede opbrengst
succes met nog even stimuleren en hopen dat de kleintjes ook mee kunnen doen.
Zizo wat fijn om een berichtje van je te lezen. Gelukkig zeg dat ze je eierstok konden behouden. Klinkt heftig allemaal zeg wist niet dat zoiets kon gebeuren, maar wat je het zegt het is een unieke situatie. Heel veel sterkte en hopelijk mag je dit weekend naar huis.
Vraagje, namen jullie na de TP ook extra vitaminen? Ik heb nog een mama compleet liggen, denk dat ik die ga slikken vanaf morgen..

Windmolen Kun je het niet aan het zkh vragen of dat effect kan hebben op je NOD? Hoop zo voor je dat dat het is zolang er nog niks doorbreekt en je temp hoog blijft lijk mij een goed teken. Duim voor je meid!

Boulou ik had het gelezen in het andere topic, echt heftig nu afwachten wat er uit de onderzoeken gaat komen. Krijgen jullie daar snel duidelijkheid over? Dikke knuffel en veel sterkte

Fruity wow ook al zo'n goede opbrengst

Zizo wat fijn om een berichtje van je te lezen. Gelukkig zeg dat ze je eierstok konden behouden. Klinkt heftig allemaal zeg wist niet dat zoiets kon gebeuren, maar wat je het zegt het is een unieke situatie. Heel veel sterkte en hopelijk mag je dit weekend naar huis.

Vraagje, namen jullie na de TP ook extra vitaminen? Ik heb nog een mama compleet liggen, denk dat ik die ga slikken vanaf morgen..
Shine bright like a diamond
vrijdag 28 juli 2017 om 16:20
Vanaf mijn vakantie adres aan de andere kant van de wereld lees ik mee. Ik schrijf niet actief mee op het moment, omdat ik moet wachten op een cryo terugplaatsing. Niet veel te melden dus, hier.
Zizo, wat schrikken van je ziekenhuisopname! Vreselijk, die pijn... Fijn dat het nu wat beter gaat!!
Windmolen, wat ongelooflijk jammer dat je negatief hebt getest... Ik had ook zo'n hoop, dacht echt dat het wel goed zat! Neem de tijd om dit te verwerken. Heb je cryo's in de vriezer liggen? Sterkte!
Boulu, wat een verdriet zullen jullie hebben... Ik weet gewoon even niet wat ik moet zeggen... Heel veel sterkte gewenst...
Welkom aan alle nieuwe schrijfsters
Ik wacht mijn menstruatie af en moet dan het ziekenhuis op de hoogte stellen zodat er op dag 10 een echo gemaakt kan worden. We gaan proberen de cryo in de natuurlijke cyclus terug te laten plaatsen. Als dat niet lukt wordt het alsnog een kunstmatige cyclus. Hopelijk blijft mijn menstruatie nog even uit, want als ik te snel ongesteld word zit ik nog aan de andere kant van de wereld op dag 10 en dan moeten we weer een maand wachten
Sterkte iedereen, ik blijf mee lezen en meeleven met iedereen maar ik reageer niet op alles. Ik denk aan jullie!
Zizo, wat schrikken van je ziekenhuisopname! Vreselijk, die pijn... Fijn dat het nu wat beter gaat!!

Windmolen, wat ongelooflijk jammer dat je negatief hebt getest... Ik had ook zo'n hoop, dacht echt dat het wel goed zat! Neem de tijd om dit te verwerken. Heb je cryo's in de vriezer liggen? Sterkte!

Boulu, wat een verdriet zullen jullie hebben... Ik weet gewoon even niet wat ik moet zeggen... Heel veel sterkte gewenst...

Welkom aan alle nieuwe schrijfsters

Ik wacht mijn menstruatie af en moet dan het ziekenhuis op de hoogte stellen zodat er op dag 10 een echo gemaakt kan worden. We gaan proberen de cryo in de natuurlijke cyclus terug te laten plaatsen. Als dat niet lukt wordt het alsnog een kunstmatige cyclus. Hopelijk blijft mijn menstruatie nog even uit, want als ik te snel ongesteld word zit ik nog aan de andere kant van de wereld op dag 10 en dan moeten we weer een maand wachten

Sterkte iedereen, ik blijf mee lezen en meeleven met iedereen maar ik reageer niet op alles. Ik denk aan jullie!