Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
maandag 31 juli 2017 om 09:55
Ik zou ook wel het gesprek met zwager nog aangaan. Gewoon om beiden je ei kwijt te kunnen, want hij is de enige die ook in deze situatie zit. Zeker als jullie uit elkaar gaan, zal hij het nog zwaar gaan krijgen want dan komt je man daar nog veel vaker over de vloer denk ik.
Veel sterkte!! Wat zegt je omgeving erover? En hoe reageerde je man toen je wegging?
Veel sterkte!! Wat zegt je omgeving erover? En hoe reageerde je man toen je wegging?

maandag 31 juli 2017 om 09:56
-Kia-Ora- schreef: ↑31-07-2017 09:53Hoe boos je ook bent en hoe goed ik het ook allemaal kan begrijpen, dit vind ik dan weer niet oké. Het is wel de vader van je kinderen... Je gunt je kinderen dus een leven zonder vader of wellicht een zwaar gehandicapte vader.
Verder,en sterkte. Gaat een zware tijd worden. En niet meer gaan zelf gaan rijden. Je hebt veel minder concentratie dan normaal, straks rijd je zelf nog tegen een boom. Of je rijdt iemand dood...
Ach, dat is in emotie gezegd en ik begrijp dat helemaal!!!

maandag 31 juli 2017 om 09:56
Och lieve Maxisma, wat leef ik met je mee. Een heel dikke knuffel voor jou. Goed en dapper dat je je gevoelens niet negeerde (zoals schoonbroer is gaan doen). Een vreselijke uitkomst, dat wel. Je verdient iemand waarbij je op nummer 1 staat! Doe wat voor jou nu goed voelt, praten met zwager kan opluchten, lijkt mij. Stap voor stap nu. Neem de tijd en omring je met mensen die van je houden (is mijn advies). Nog een dikke knuffel

maandag 31 juli 2017 om 09:57
En dat was het?
Daarmee is de zaak voor hem afgedaan?
Tijd voor een goed stevig gesprek waar liggen zijn prioriteiten?
Bij jou en de kinderen of bij zijn zus?
maandag 31 juli 2017 om 09:58
Stukkie doorscrollen HabbekratzHabbekratz schreef: ↑31-07-2017 09:57En dat was het?
Daarmee is de zaak voor hem afgedaan?
Tijd voor een goed stevig gesprek waar liggen zijn prioriteiten?
Bij jou en de kinderen of bij zijn zus?

maandag 31 juli 2017 om 09:59
Forum kan als katalysator dienen. Door alle reacties besloot ze het gesprek aan te gaan. Met alle gevolgen van dien. Een forum is is erg confronterend en kan veel losmaken.Rooss4.0 schreef: ↑31-07-2017 09:53Bijzonder forum toch dit. Zo heb je het over een ietwat kleffe broerzus relatie (maar niet op de manier zoals normaliter omschreven) en zo staat er een scheiding voor de deur en wens je je man in een boomomarming.
En dat alles in nog niet eens één dag. Blijft bijzonder. Heel erg.

maandag 31 juli 2017 om 10:00
Dat gesprek is dus geweest.Maxisas87 schreef: ↑31-07-2017 09:10Het was een kort gesprek, nog redelijk beheerst ivm de kinderen.
Ik heb gevraagd of hij zelf ook ziet dat we nog amper een relatie hebben en dat beaamde hij.
Toen stelde ik hem letterlijk de vraag wat we kunnen doen zodat onze relatie, ons huwelijk ook ZIJN prioriteit wordt. (Speciaal zus niet genoemd)
Krijg ik verd*** weer zo'n kutreactie!
"Nouja, we kunnen wel wat vaker samen iets doen." (Op toon van "als het moet")
Ja als je niet wilt, dan laat maar hoor. Ik wil een gezin! Geen man die doet alsof er niks aan de hand is, terwijl hij liever andere dingen doet dan bij zijn gezin zijn.
En toen kwam de pijnlijkste opmerking van de afgelopen 8 jaar:
"Jij wilt dat je mijn prioriteit bent. Dat gaat niet lukken en volgens mij weet je dat ook wel."
Dat was mijn grens! Ik heb de kinderen nu achterin de auto en ben op weg naar mijn ouders. Hoe duidelijk wil ik het hebben?
(Sta op parkeerplaats overigens, wilde dit even van me af typen en janken enz.)
Wat een lul. Wat een ontzettende lul! En wat achterlijk dat ik het verdomme nog zo lang heb geprobeerd om niet te willen zien wat er loos was.![]()
![]()
![]()
Maar goed dat je nu weet waar je aan toe bent Sterkte!

maandag 31 juli 2017 om 10:03
Het is zomervakantie voor de kinderen. Wellicht ook voor de ouders.appelientjex schreef: ↑31-07-2017 10:01Het is maandag vandaag, moet er niemand werken of heeft iedereen zich ziek gemeld?
Zwager kwam uit de nachtdienst.

maandag 31 juli 2017 om 10:03
Laat dat gesprek met haar man doorgaan dan weet hij ook gelijk waar hij aan toe is en of hij het 5de rad aan het wiel wil blijven zijn.Maxisas87 schreef: ↑31-07-2017 09:43Dat blijkt inderdaad wel.
En waar die prioriteit wel ligt, hoeft hij niet te zeggen. Dat is overduidelijk.
De kinderen (3 en 5) zijn bij mijn ouders en ik zit op een bankje bij een tankstation te janken.
Twijfel nu of het gesprek met de man van schoonzus nog iets kan toevoegen. Of dat ik het ga afzeggen.
maandag 31 juli 2017 om 10:04
Ja sorry. Natuurlijk meen ik dat niet echt. Maar mijn emoties zijn binnen 24 uur van "is dit nou raar of zie ik dingen die er niet zijn?" naar "ok kut ik had gelijk, mijn relatie is voorbij, wat nu?!" gegaan.-Kia-Ora- schreef: ↑31-07-2017 09:53Hoe boos je ook bent en hoe goed ik het ook allemaal kan begrijpen, dit vind ik dan weer niet oké. Het is wel de vader van je kinderen... Je gunt je kinderen dus een leven zonder vader of wellicht een zwaar gehandicapte vader.
Verder,en sterkte. Gaat een zware tijd worden. En niet meer gaan zelf gaan rijden. Je hebt veel minder concentratie dan normaal, straks rijd je zelf nog tegen een boom. Of je rijdt iemand dood...
Ik heb nog niks aan mijn omgeving verteld. Ik heb wel wat vriendinnen, maar niemand waarbij ik dit nou zo even op tafel kan gooien. Vandaar dat ik het topic hier ook plaatste.
Ik ben thuis, ga nu een lange douche nemen en dan rond de middag praten met man van zus. En een handvol paracetamol nemen tegen de hoofdpijn.
En vloeken.

maandag 31 juli 2017 om 10:05
De eerste paar pagina's deed me denken aan een aflevering van Friends. Waarbij de (nieuwe)vriend van Rachel afspreekt met zijn zus. Die elkaar de kieteldood geven en gezellig samen in bad gaan...
Maar allejezus; die opmerking over dat je zijn prioriteit niet bent
En hij is dus ook direct naar zijn zus gegaan om haar op te halen?!
Of het nou zijn zus, buurman, collega, huisarts of beste vriend is: de verdeling van zijn liefde, aandacht en tijd is niet zoals je hem zou willen zien. En nu is dit hard voor jou, maar nog 40 jaar zo doorgaan en op de 'zoveelste' plaats staan, ipv bovenaan zijn lijstje; no way.
Ik ben benieuwd of dit ook een trigger gaat zijn in het huwelijk van zijn zus.
Sterkte!
Probeer in gedachten te houden: beter een dramatisch einde, dan een eindeloos drama.
Maar allejezus; die opmerking over dat je zijn prioriteit niet bent

En hij is dus ook direct naar zijn zus gegaan om haar op te halen?!
Of het nou zijn zus, buurman, collega, huisarts of beste vriend is: de verdeling van zijn liefde, aandacht en tijd is niet zoals je hem zou willen zien. En nu is dit hard voor jou, maar nog 40 jaar zo doorgaan en op de 'zoveelste' plaats staan, ipv bovenaan zijn lijstje; no way.
Ik ben benieuwd of dit ook een trigger gaat zijn in het huwelijk van zijn zus.
Sterkte!
Probeer in gedachten te houden: beter een dramatisch einde, dan een eindeloos drama.

maandag 31 juli 2017 om 10:05
Eens. Zelf ooit TO geweest in een "mijn relatie loopt niet goed" topic. Heeft wonderen gedaan en is goed afgelopen gelukkig. Het was olie op het vuur en dat was nodig.appelientjex schreef: ↑31-07-2017 09:59Forum kan als katalysator dienen. Door alle reacties besloot ze het gesprek aan te gaan. Met alle gevolgen van dien. Een forum is is erg confronterend en kan veel losmaken.
anoniem_321063 wijzigde dit bericht op 31-07-2017 10:06
4.32% gewijzigd

maandag 31 juli 2017 om 10:06
Lieve Maxisa hou er nou rekening mee dat het gesprek met zwager niet uitpakt zoals je verwacht. Bel liever je ouders.Maxisas87 schreef: ↑31-07-2017 10:04Ja sorry. Natuurlijk meen ik dat niet echt. Maar mijn emoties zijn binnen 24 uur van "is dit nou raar of zie ik dingen die er niet zijn?" naar "ok kut ik had gelijk, mijn relatie is voorbij, wat nu?!" gegaan.
Ik heb nog niks aan mijn omgeving verteld. Ik heb wel wat vriendinnen, maar niemand waarbij ik dit nou zo even op tafel kan gooien. Vandaar dat ik het topic hier ook plaatste.
Ik ben thuis, ga nu een lange douche nemen en dan rond de middag praten met man van zus. En een handvol paracetamol nemen tegen de hoofdpijn.
En vloeken.![]()
![]()
maandag 31 juli 2017 om 10:07
Reële optie inderdaad. Het kan best zijn dat zwager juist hoopt dat dit zus haar ogen opent mbt hun relatie. Zijn daar kinderen?badmeester schreef: ↑31-07-2017 10:06Lieve Maxisa hou er nou rekening mee dat het gesprek met zwager niet uitpakt zoals je verwacht. Bel liever je ouders.
maandag 31 juli 2017 om 10:08
Qué?Habbekratz schreef: ↑31-07-2017 10:03Laat dat gesprek met haar man doorgaan dan weet hij ook gelijk waar hij aan toe is en of hij het 5de rad aan het wiel wil blijven zijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

maandag 31 juli 2017 om 10:13
Weer met je eensRooss4.0 schreef: ↑31-07-2017 09:53Bijzonder forum toch dit. Zo heb je het over een ietwat kleffe broerzus relatie (maar niet op de manier zoals normaliter omschreven) en zo staat er een scheiding voor de deur en wens je je man in een boomomarming.
En dat alles in nog niet eens één dag. Blijft bijzonder. Heel erg.

maandag 31 juli 2017 om 10:18