Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?

maandag 31 juli 2017 om 22:14
Ik ben sprakeloos...
Wat had ik jou nu graag gesteund.
Ik hoop zo dat en vriendinnen hebt waarbij je terecht kan. Naast je ouders. Ik hoop dat je omringt en gesteund wordt door heel veel lieve mensen om je heen
Oh en blijf zo lang het kan met de kinderen in jullie huis. Gooi hem eruit. voor je kinderen is 'thuis' zo belangrijk
Ik hoop zo dat en vriendinnen hebt waarbij je terecht kan. Naast je ouders. Ik hoop dat je omringt en gesteund wordt door heel veel lieve mensen om je heen

Oh en blijf zo lang het kan met de kinderen in jullie huis. Gooi hem eruit. voor je kinderen is 'thuis' zo belangrijk
maandag 31 juli 2017 om 22:15
Tjezes wat een verhaal. Ik wens je veel sterkte toe. Ik hoop dat jouw aankomende ex nooit meer een andere vrouw zoekt want ik denk dat zijn zus zijn grote liefde is.
Ergens jammer dat dit als vies beschouwd wordt. Als mensen daar niet zo hard over hadden geoordeeld, hadden broer en zus toe kunnen geven aan hun gevoel, en werden er geen derden mee bij betrokken die dan vervolgens met de brokken kwamen te zitten, zoals nu het geval is.
En ik vind dat degenen die in het begin van dit topic zo fel van lering trokken en de ts beschuldigden van jalouzie etc, wel een excuses verschuldigd zijn aan de ts.
Ergens jammer dat dit als vies beschouwd wordt. Als mensen daar niet zo hard over hadden geoordeeld, hadden broer en zus toe kunnen geven aan hun gevoel, en werden er geen derden mee bij betrokken die dan vervolgens met de brokken kwamen te zitten, zoals nu het geval is.
En ik vind dat degenen die in het begin van dit topic zo fel van lering trokken en de ts beschuldigden van jalouzie etc, wel een excuses verschuldigd zijn aan de ts.
iones wijzigde dit bericht op 31-07-2017 22:16
16.01% gewijzigd

maandag 31 juli 2017 om 22:18
Vrijwel alles in 1x gelezen. Veel sterkte.
Je bent er waarschijnlijk al. Maar ik kan me ook voorstellen dat je de ellende gedoseerd brengt. Dus eerst het feit dat jullie gaan scheiden + dat er een ander is.
En dan een volgende keer dat die ander zijn zus is.
Niet zozeer uit schaamte maar omdat het nogal een bak informatie is.
Je bent er waarschijnlijk al. Maar ik kan me ook voorstellen dat je de ellende gedoseerd brengt. Dus eerst het feit dat jullie gaan scheiden + dat er een ander is.
En dan een volgende keer dat die ander zijn zus is.
Niet zozeer uit schaamte maar omdat het nogal een bak informatie is.
Je kunt méér.
maandag 31 juli 2017 om 22:19
Ik hoop dat je goed aangekomen bent bij je ouders. Wat hebben je kinderen er tot nu toe van meegekregen?
Ik kan verder de woorden niet vinden wat ik van hem vind. Wát een zak stront! Naast hoe ziek het is om op die manier met je zus om te gaan, ook hoe kwetsend en koud dat hij jou al die jaren bedonderd heeft en eigenlijk z'n hele gezin bij het grof vuil zet. En wat wil ie nou? Gezellig bij z'n zus intrekken? Samen een gezinnetje starten??
Hij trekt uiteindelijk aan het kortste eind en staat met lege handen. Terwijl jij ooit wel weer het geluk gaat vinden (de kans dat je dit een tweede keer overkomt is natuurlijk 0,0...)
Maar voor nu: huil maar, schreeuw maar en rouw maar om wat kapot is. En neem alsjeblieft mensen in vertrouwen! Je hoeft dit niet alleen te dragen
Ik kan verder de woorden niet vinden wat ik van hem vind. Wát een zak stront! Naast hoe ziek het is om op die manier met je zus om te gaan, ook hoe kwetsend en koud dat hij jou al die jaren bedonderd heeft en eigenlijk z'n hele gezin bij het grof vuil zet. En wat wil ie nou? Gezellig bij z'n zus intrekken? Samen een gezinnetje starten??
Hij trekt uiteindelijk aan het kortste eind en staat met lege handen. Terwijl jij ooit wel weer het geluk gaat vinden (de kans dat je dit een tweede keer overkomt is natuurlijk 0,0...)
Maar voor nu: huil maar, schreeuw maar en rouw maar om wat kapot is. En neem alsjeblieft mensen in vertrouwen! Je hoeft dit niet alleen te dragen

maandag 31 juli 2017 om 22:20
Broer en zus die seks hebben... terwijl ze beiden getrouwd zijn en een gezin hebben en er over liegen vind ik niet alleen smerig en vies maar nog walgelijk ook Iones.
Daar ben ik heel eerlijk in.
Wat mensen allemaal met elkaar doen prima. Maar dat stiekeme gegluiper daar houden de meeste mensen niet van.
Het is niet eens het seks hebben met een ander. Het is het stiekeme achter to haar rug om.
En dan met je zus idd.
Daar ben ik heel eerlijk in.
Wat mensen allemaal met elkaar doen prima. Maar dat stiekeme gegluiper daar houden de meeste mensen niet van.
Het is niet eens het seks hebben met een ander. Het is het stiekeme achter to haar rug om.
En dan met je zus idd.
maandag 31 juli 2017 om 22:21
Jemig ik ben hier helemaal stil van. Wat zal jouw wereld op zijn kop staan. Ik zou ook vooral pissed zijn dat jullie al zo vaak ruzie hebben gehad hierover en hij jou altijd voor gek verklaarde. Terwijl je het al die tijd goed gezien had. Jou van alles verwijten, terwijl hij zelf gewoon hartstikke fout zit. En wat wil je man hier nu mee??? Scheiden, en dan een relatie met zijn zus beginnen?? Stoken tussen de relatie van zus en haar man? Voor eeuwig smachten naar deze verboden liefde?? Je hebt nooit een eerlijke kans gekregen, doordat hij zelf de gevoelens bleef voeden door zo close te blijven met haar. Maarja dat is zijn probleem.
Jij hebt iig niks fout gedaan en hoeft je ook niet te schamen. Waarom vertel je je ouders niet gewoon de waarheid? En je vriendinnen? Je hebt je steun hard nodig!!!
Jij hebt iig niks fout gedaan en hoeft je ook niet te schamen. Waarom vertel je je ouders niet gewoon de waarheid? En je vriendinnen? Je hebt je steun hard nodig!!!
maandag 31 juli 2017 om 22:22
Eens met Louhi, het lijkt bijna alsof hij vindt dat het niet erg is omdat het zijn zus is. Alsof het bij een 'vreemde vrouw' een heel ander verhaal zou zijn en dan wel erg.
Terwijl het voor jou andersom is, dat je nog liever had gehad dat het om een vreemde vrouw ging dan om je eigen schoonzus/zijn zus terwijl iedereen er in feite met de neus bovenop stond.
Terwijl het voor jou andersom is, dat je nog liever had gehad dat het om een vreemde vrouw ging dan om je eigen schoonzus/zijn zus terwijl iedereen er in feite met de neus bovenop stond.
Je kunt méér.
maandag 31 juli 2017 om 22:24

maandag 31 juli 2017 om 22:27
En normaal ben ik de eerste die het verafschuwt als de ene partner in een scheiding de kinderen weghoudt bij (meestal) de vader, maar nu zou ik even pas op de plaats maken.
Sex met zijn zus, bizar seksueel afwijkend gedrag, jarenlang liegen, feitelijk een dubbelleven leiden, duidt echt op een gemankeerde persoonlijkheid. Dit lijkt me nu echt dat de raad voor de kinderbescherming hier een onderzoek aan kan gaan wijden of ongecontroleerd bezoek te doen is. Want: de kogel is nu door de kerk, gaat hij zijn kinderen nu bij zijn zus ontvangen? Hoe gaan jouw ex en zijn zus zich naar elkaar toe gedragen in de nieuwe situatie? Als je de kinderen meegeeft heb je daar dus geen enkel zicht op en geen invloed op. Tot je hier meer duidelijkheid over hebt zou ik hem de kinderen alleen laten zien met jou of jouw ouders erbij. Misschien goed om advies in te winnen bij een deskundige?
Sex met zijn zus, bizar seksueel afwijkend gedrag, jarenlang liegen, feitelijk een dubbelleven leiden, duidt echt op een gemankeerde persoonlijkheid. Dit lijkt me nu echt dat de raad voor de kinderbescherming hier een onderzoek aan kan gaan wijden of ongecontroleerd bezoek te doen is. Want: de kogel is nu door de kerk, gaat hij zijn kinderen nu bij zijn zus ontvangen? Hoe gaan jouw ex en zijn zus zich naar elkaar toe gedragen in de nieuwe situatie? Als je de kinderen meegeeft heb je daar dus geen enkel zicht op en geen invloed op. Tot je hier meer duidelijkheid over hebt zou ik hem de kinderen alleen laten zien met jou of jouw ouders erbij. Misschien goed om advies in te winnen bij een deskundige?
anoniem_336977 wijzigde dit bericht op 31-07-2017 22:29
1.14% gewijzigd
maandag 31 juli 2017 om 22:34
En dit idd. Maar zus en broer hadden zelf de keuze moeten maken: wel of niet samen een relatie beginnen. Zo nee, dan in therapie gaan, elkaar niet meer opzoeken en niet voor het oog van de eigen partners en de familie vreemd gaan. Alles bij elkaar liegen. Ze kiezen hier willens en wetens voor. Nou dan moeten ze nu ook maar op de blaren zitten.iones schreef: ↑31-07-2017 22:15

maandag 31 juli 2017 om 22:37
kylie_ schreef: ↑31-07-2017 22:14Ik ben sprakeloos...
Ik hoop zo dat en vriendinnen hebt waarbij je terecht kan. Naast je ouders. Ik hoop dat je omringt en gesteund wordt door heel veel lieve mensen om je heen![]()
In het verwoorden ben ik super slecht maar bij deze reactie ben ik het helemaal mee eens
Veel sterkte to

maandag 31 juli 2017 om 22:38
Ik ben de hele dag al bezig met dit topic en normaal echt nooit. Dit onderwerp raakt mij en moet bekennen dat ik regelmatig twijfelde of dit echt was. Ook omdat te bizar is voor woorden. Het komt voor verliefdheid tussen broers en zussen. Ik had een stiefbroer die verliefd op mij was en zelfs dat vond ik te ver gaan. Zelfs bij een stiefbroer voelde ik mij vies laat staan mijn eigen volle broer, die ik ook heb. Mijn stiefbroer zat ook constant naar mij te lonken, brrrrrrr. Ik voelde helemaal niets voor hem. Je hoeft je nu niet meer af te vragen of je gevoel goed is of niet. Misschien en ik weet het is voorbarig maar misschien krijg je nu hier wel rust in. Het slijt echt waar. Kon ik je maar even een schouderklopje geven, ik heb het oprecht met je te doen!
maandag 31 juli 2017 om 22:39
Wat een toestand TO. Ik wilde zeggen wat "fijn" dat er nu iig duidelijkheid is, maar fijn kan ik deze ontwikkeling niet noemen. Hoewel ik weet "van horen zeggen" dat het voor komt dat familie leden gevoelens voor elkaar hebben is het idee toch een beetje (lees: heel erg) misselijkmakend. Heeft jouw man ook maar een beetje gevoel voor wat de hele situatie met jou doet en jullie kinderen?
Kennelijk is zijn zusje de liefde van zijn leven. Ik zou een dergelijke situatie als een deal breaker zien. Te meer nu hij heeft aangegeven dat zijn gevoelens voor jou veranderd zijn en vanwege het feit dat je zoiets schokkends nooit achter je kan laten. Je kan m.i. nooit meer intiem met je man zijn zonder beelden van hem en zijn zusje te hebben. Gaat gewoon niet lukken - zelfs met beste wil van de wereld niet.
Ik hoop dat je een goed support netwerk om je heen hebt. En tzt een goede advo om de onvermijdelijke scheiding in goede banen te kunnen leiden.
Kennelijk is zijn zusje de liefde van zijn leven. Ik zou een dergelijke situatie als een deal breaker zien. Te meer nu hij heeft aangegeven dat zijn gevoelens voor jou veranderd zijn en vanwege het feit dat je zoiets schokkends nooit achter je kan laten. Je kan m.i. nooit meer intiem met je man zijn zonder beelden van hem en zijn zusje te hebben. Gaat gewoon niet lukken - zelfs met beste wil van de wereld niet.
Ik hoop dat je een goed support netwerk om je heen hebt. En tzt een goede advo om de onvermijdelijke scheiding in goede banen te kunnen leiden.
baggal wijzigde dit bericht op 31-07-2017 22:40
0.58% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 31 juli 2017 om 22:39
Dit is wel heel veel in één keer voor die kinderen. Een scheiding is al vreselijk voor ze, om nu gelijk die vader weg te houden bij ze?HasseSimonsdochter schreef: ↑31-07-2017 22:27En normaal ben ik de eerste die het verafschuwt als de ene partner in een scheiding de kinderen weghoudt bij (meestal) de vader, maar nu zou ik even pas op de plaats maken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

maandag 31 juli 2017 om 22:45
Ik heb toch ook niets gezegd over pedofilie toch?Lampie1986 schreef: ↑31-07-2017 22:44Waarom moet er opeens iemand bij zijn als hij de kinderen ziet?
Ik vind wat er gebeurt is vreselijk hoor...
Maar het maakt hem geen pedo
maandag 31 juli 2017 om 22:51
Het ene staat wel los van het ander. Hadden anderen ook zo gereageerd als het niet de zus was maar een willekeurige minnares? Vast niet. Het feit dat het zijn zus is maakt het walgelijker/ranziger/etc. omdat de meeste van ons zich geen voorstelling kunnen maken bij het idee seks met een familielid - en gelukkig maar. Maar dit alles maakt hem niet meteen een gevaar voor de kinderen. TO heeft al heel duidelijk gemaakt dat ze ook in het belang van de omgang met de kinderen denkt en terecht...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

maandag 31 juli 2017 om 22:53
Waarom moet er dan volgens jou opeens iemand bij het bezoek zijn?

maandag 31 juli 2017 om 22:57
Dit idd!HasseSimonsdochter schreef: ↑31-07-2017 22:08En je hebt inderdaad niks om je voor te schamen.
Prima dat je nu naar je ouders gaat en laat je vertroetelen.
Ik raad je daarnaast wel echt aan om zsm "zakelijk" te worden. Ik bedoel daarmee dat jouw beginopstelling redelijk bepalend kan zijn voor het verdere verloop. Bijvoorbeeld jullie huis. Het is toch zeker van de zotte als jij en de kinderen bij je ouders moeten logeren? Jullie horen thuis en hij gaat maar bij zijn zus of hun ouders. Hij is nu hun probleem. Hij en je schoonfamilie (minstens zus en zwager en waarschijnlijk meerderen)hebben jou jarenlang bedonderd. Hij moet daar dus nu ook het meeste last van hebben. Ik zou zeker niet aansturen op een vechtscheiding maar wel redelijk snel mijn grenzen gaan stellen.
En wat het verhaal naar de buitenwereld betreft (ouders / schoonouders): gewoon zoals het is. Niet erger maken dan het al is (kan dat?) om hem zwart te maken, maar ook zeker hem niet in bescherming nemen. 1 consistent verhaal vertellen als er naar gevraagd wordt: de waarheid. Scheelt een hoop ruis op de lijn, rare interpretaties later en veel meer ellende (voor jou)
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!