Borstvoeding/kinderwens, eind 2016
zondag 30 oktober 2016 om 14:00
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.
Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!
De zwangeren onder ons!
BEVALLEN!
Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!
De zwangeren onder ons!
| Naam | Leeftijd | Eerste kindje |
Uitgerekende datum | Bijzonderheden |
| Mayolijn | 28 | Mei 2015 | 7 januari 2018 | |
| Nienemunt | 24 | December 2015 | 18 maart 2018 | |
| Worteltaart | 36 | April 2016 | 21 maart 2018 |
BEVALLEN!
| Naam | Leeftijd | Eerste kindje |
Tweede kindje |
| Fee90 | 27 | Februari 2016 | 1 augustus 2017 |
| GMS | 30 | Februari 2016 | 29 september 2017 |
| es1984 | 32 | Oktober 2015 | 25 november 2017 |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
maandag 31 juli 2017 om 10:08
Even een ego update: vliezen zaterdag vals alarm, maar zondag nacht gingen de sluizen open.
Dat was wel positief getest, maar geen weeën. Nu in ziekenhuis voor ctg, wordt sowieso zkh bevalling ivm infectie risico. Morgen 07 uur inleiding gepland, maar nog hopen dat het spontaan begint.to be continued;)
Dat was wel positief getest, maar geen weeën. Nu in ziekenhuis voor ctg, wordt sowieso zkh bevalling ivm infectie risico. Morgen 07 uur inleiding gepland, maar nog hopen dat het spontaan begint.to be continued;)
maandag 31 juli 2017 om 10:13
Hé Fee
! Wat vervelend dat de weeën nog niet komen. Je wilde eigenlijk thuis bevallen toch? Ik hoop voor je dat het vandaag nog op gang komt, lijkt me fijner dan inleiden van de verhalen die ik hoor.
Zet hem op! Binnen een paar dagen is jullie meisje er!
Hele "fijne" bevalling gewenst!
En hou ons een beetje op de hoogte als je er tijd en zin in hebt, beetje medeleven graag
Zet hem op! Binnen een paar dagen is jullie meisje er!
Hele "fijne" bevalling gewenst!
En hou ons een beetje op de hoogte als je er tijd en zin in hebt, beetje medeleven graag
maandag 31 juli 2017 om 10:44
Haha Mayo, ik zal mijn empathisch vermogen aanspreken.
En inderdaad , thuis gaat hem nu niet worden. Super jammer maar het is niet anders... Hoef ook niet weer 3 weken te wachten, zo relativeer ik maar.
Brei me nog de RamBam onder deze tijd te doden. Tis wel een mindfuck, een stapje verder maar er gebeurt niks.
Maar voel me verder ook niet slecht en heb goed geslapen dus dat scheelt weer.
Nog even een live update 10.44 uur: hartje 159, kind wokkelt zich een ongeluk en we wachten nu tot de VK zich weer meldt:p
En inderdaad , thuis gaat hem nu niet worden. Super jammer maar het is niet anders... Hoef ook niet weer 3 weken te wachten, zo relativeer ik maar.
Brei me nog de RamBam onder deze tijd te doden. Tis wel een mindfuck, een stapje verder maar er gebeurt niks.
Maar voel me verder ook niet slecht en heb goed geslapen dus dat scheelt weer.
Nog even een live update 10.44 uur: hartje 159, kind wokkelt zich een ongeluk en we wachten nu tot de VK zich weer meldt:p
maandag 31 juli 2017 om 21:36
Update: nog geen wee in zicht, dus morgenochtend vroeg in zkh zijn
Voor wie het leuk vindt, de kaarten kloppen tot nu toe precies over het verloop zover en op de vraag of de bevalling nog spontaan begint trok ik:
Berg+beer+ sleutel
Blokkade/vertraging+fysieke kracht/moederschap+ doorbraak/oplossing
Dus ik denk dat het nog best wel eens vannacht kan doorbreken als ik ze letterlijk zou lezen, was eerste gevoel.
Maar misschien betekent het dat er een fysieke blokkade is die doorbroken moet worden. Haha uiteindelijk kunnen we alle kanten op, maar de kaarten voelen in elk geval positief en dat het sowieso de tijd is om in actie te komen. Het is niet te vroeg.
Nou ja, wat er ook gebeurt, spontaan of inleiding ziekenhuis wordt het toch , ouders slapen hier en we gaan er met vertrouwen in.
Houd jullie op de hoogte!!!
Voor wie het leuk vindt, de kaarten kloppen tot nu toe precies over het verloop zover en op de vraag of de bevalling nog spontaan begint trok ik:
Berg+beer+ sleutel
Blokkade/vertraging+fysieke kracht/moederschap+ doorbraak/oplossing
Dus ik denk dat het nog best wel eens vannacht kan doorbreken als ik ze letterlijk zou lezen, was eerste gevoel.
Maar misschien betekent het dat er een fysieke blokkade is die doorbroken moet worden. Haha uiteindelijk kunnen we alle kanten op, maar de kaarten voelen in elk geval positief en dat het sowieso de tijd is om in actie te komen. Het is niet te vroeg.
Nou ja, wat er ook gebeurt, spontaan of inleiding ziekenhuis wordt het toch , ouders slapen hier en we gaan er met vertrouwen in.
Houd jullie op de hoogte!!!
dinsdag 1 augustus 2017 om 20:29
Nou lieve mensen, ze is er!
3200 gram en 50 cm ( broer was 4280 en 54 cm).
De lange versie:
Vannacht al voorweeen en harde buiken, maar zette niet door. Kwart over zeven in het ziekenhuis, gelukkig al 2 cm ontsluiting maar wel harde baarmoeder mond. Kon pas aan de weeopwekkers om 08.45 door een planfout ziekenhuis, maar met maar één snufje kwam het op gang. Laatste duwtje.
Ik kreeg buik weeën, hoera. Hypno birthing werkte geweldig, ik heb een heel jasje afgebreid tijdens de eerste 4cm:p maar toen... Werden het rugweeen... En had ik maar meteen ingegrepen. Maar ik heb eerst nog een uur onder de douche om de twee minuten een wee opgevangen. Echte storm werd het. Met als resultaat 5 cm. Ik had het niet meer en heb gesmeekt om.ruggenprik. Alsof m'n rug doormidden brak.
Toen die gezet werd had ik al 7 cm. Ging zo hard. Door de prik kon ik weer ontspannen, werkte niet volledig maar niet meer die helse pijn. Mocht heel vlot gaan persen. Heb om een spiegel gevraagd en het hoofdje was al beetje zichtbaar. Heel mooi rustig geboren binnen 25 minuten, had complete controle. Weefsel werd mooi opgerekt dus maar 1 mini hechting. Voelde me ook heel anders dan vorige bevalling, veel minder gesloopt.
Maar toen. Bloedverlies. Anderhalve liter. Wat een zegen dat we al in het ziekenhuis waren, anders moesten we hals over de kop alsnog naar het ziekenhuis.
Ze hebben infuus toegediend met vocht, hb was verder goed. We moesten toch al 24 uur blijven ivm infectie gevaar vliezen en nu houden ze dit ook extra in de gaten.
Kleine hapt perfect aan, drinkt goed, slaapt nu lekker op mijn borst , ik voel me zoveel fitter dan vorige keer dus happy mom!!
3200 gram en 50 cm ( broer was 4280 en 54 cm).
De lange versie:
Vannacht al voorweeen en harde buiken, maar zette niet door. Kwart over zeven in het ziekenhuis, gelukkig al 2 cm ontsluiting maar wel harde baarmoeder mond. Kon pas aan de weeopwekkers om 08.45 door een planfout ziekenhuis, maar met maar één snufje kwam het op gang. Laatste duwtje.
Ik kreeg buik weeën, hoera. Hypno birthing werkte geweldig, ik heb een heel jasje afgebreid tijdens de eerste 4cm:p maar toen... Werden het rugweeen... En had ik maar meteen ingegrepen. Maar ik heb eerst nog een uur onder de douche om de twee minuten een wee opgevangen. Echte storm werd het. Met als resultaat 5 cm. Ik had het niet meer en heb gesmeekt om.ruggenprik. Alsof m'n rug doormidden brak.
Toen die gezet werd had ik al 7 cm. Ging zo hard. Door de prik kon ik weer ontspannen, werkte niet volledig maar niet meer die helse pijn. Mocht heel vlot gaan persen. Heb om een spiegel gevraagd en het hoofdje was al beetje zichtbaar. Heel mooi rustig geboren binnen 25 minuten, had complete controle. Weefsel werd mooi opgerekt dus maar 1 mini hechting. Voelde me ook heel anders dan vorige bevalling, veel minder gesloopt.
Maar toen. Bloedverlies. Anderhalve liter. Wat een zegen dat we al in het ziekenhuis waren, anders moesten we hals over de kop alsnog naar het ziekenhuis.
Ze hebben infuus toegediend met vocht, hb was verder goed. We moesten toch al 24 uur blijven ivm infectie gevaar vliezen en nu houden ze dit ook extra in de gaten.
Kleine hapt perfect aan, drinkt goed, slaapt nu lekker op mijn borst , ik voel me zoveel fitter dan vorige keer dus happy mom!!
dinsdag 1 augustus 2017 om 21:14
Gefeliciteerd fee met jullie kleine meid!! Wat fijn dat het uiteindelijk goed gegaan is. Heftig van die ruggenweeen en het vele bloedverlies, je hebt haar niet cadeau gekregen! Maar wat heerlijk dat je ondanks dat zoveel fitter bent dan vorige keer, geniet!
Worteltaart, wat een hysterisch goed nieuws, gefeliciteerd met je positieve test!! Leuk dat we samen tegelijk oplopen! Ik heb 21aug de eerste echo, kleine is dan ruim 8 weken. Zo spannend!
Nienemunt hoe is het nu met je?
Worteltaart, wat een hysterisch goed nieuws, gefeliciteerd met je positieve test!! Leuk dat we samen tegelijk oplopen! Ik heb 21aug de eerste echo, kleine is dan ruim 8 weken. Zo spannend!
Nienemunt hoe is het nu met je?
dinsdag 1 augustus 2017 om 21:49
woensdag 2 augustus 2017 om 12:32
Wauw, gefeliciteerd fee! Je verhaal roept herinneringen op, niet alleen aan die ellendige weeën maar vooral aan dat hoopje baby dat daarna zo lekker op je ligt en bij je gaat drinken. Hopelijk voel je je nog steeds redelijk fit en kun je helemaal opgaan in het cocoonen!
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
woensdag 2 augustus 2017 om 15:10
Heerlijk fee! Hoe vindt de grote broer het?
Met mij gaat alles goed, weer aan het werk na de vakantie. Zoontje moest vandaag ineens huilen bij oma omdat hij mama mist
Ik voel sinds een paar dagen de baby bewegen, wat is dat toch leuk en gezellig. Het is in ieder geval een druktemaker.
15-8 de 20-wekenecho al weer.
Met mij gaat alles goed, weer aan het werk na de vakantie. Zoontje moest vandaag ineens huilen bij oma omdat hij mama mist
Ik voel sinds een paar dagen de baby bewegen, wat is dat toch leuk en gezellig. Het is in ieder geval een druktemaker.
15-8 de 20-wekenecho al weer.
woensdag 2 augustus 2017 om 18:17
Wauw ze is er fee: GEFELICITEERD! Bijzonder! Fijn dat ze het goed doet en het met jou ook vrij goed gaat. Heftig zoveel bloedverlies, laat jezelf maar goed verzorgen want daar kun je helaas behoorlijk last van hebben (heb het zelf ook gehad). Hoe was de ontmoeting tussen de kindjes? En inmiddels weer fijn thuis samen?
Worteltaart, over een paar weken de echo! Spannend en leuk!
Worteltaart, over een paar weken de echo! Spannend en leuk!
woensdag 2 augustus 2017 om 18:33
Hier gaat het goed. Ik heb s ochtends wel wat moeite met opstarten, dan ben ik wat misselijk maar verder gaat het prima. Ik hoop wel dat schoonmoeder nog niks opvalt als ik morgenochtend met mijn ontbijt zit te treuzelen. Ze komt altijd op donderdag oppassen. We willen het eigenlijk na de echo pas vertellen.
Ik zie dat de tabel is aangepast
, alleen de tabel met niet-zwangeren is verdwenen?
@mayolijn, o, wat komt de 20 weken echo alweer dichtbij!
@es, wat fijn dat je de baby zoveel voelt!
Ik zie dat de tabel is aangepast
@mayolijn, o, wat komt de 20 weken echo alweer dichtbij!
@es, wat fijn dat je de baby zoveel voelt!
woensdag 2 augustus 2017 om 20:12
Vakantie was leuk! Zijn niet weg geweest ivm de verbouwing maar wel af en toe een dagje weg en verder genoten van het huis en de tuin. Zoontje is nu gek op MonkeyTown 
Ja ze doen bij mijn ziekenhuis de 20-wekenecho tegenwoordig met 19 weken. Door verbeterde apparatuur zien ze net zo veel blijkbaar. Wel weer een spannend moment!
Fijn dat de misselijkheid te doen is Worteltaart, hopelijk blijft dat zo!
Ja ze doen bij mijn ziekenhuis de 20-wekenecho tegenwoordig met 19 weken. Door verbeterde apparatuur zien ze net zo veel blijkbaar. Wel weer een spannend moment!
Fijn dat de misselijkheid te doen is Worteltaart, hopelijk blijft dat zo!
woensdag 2 augustus 2017 om 20:27
Ja wortel, ik ben zo vrij geweest om je naar de onderste tabel te verplaatsen en ik hoop dat je dat geen probleem vindt... Ik heb mezelf er vervolgens maar uit gehaald want dat schiet nog niet op en ik sta er dan zo zielig alleen
Ik lees nog wel mee en schrijf nog als ik zin heb, maar sta er dus niet meer bij.
Ben ook wel benieuwd naar Nienemunt, hopelijk gaat alles wat beter daar!
Ik lees nog wel mee en schrijf nog als ik zin heb, maar sta er dus niet meer bij.
Ben ook wel benieuwd naar Nienemunt, hopelijk gaat alles wat beter daar!
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
woensdag 2 augustus 2017 om 21:44
Fijn dat het goed met je gaat Worteltaart, al is misselijkheid natuurlijk niet fijn. Moet je er ook echt van spugen of dat niet? Hopelijk valt het inderdaad niet op en kunnen jullie het nog even voor jezelf houden.
Mayolijn klinkt als een prima vakantie! Helemaal happy in jullie huis? Ik heb ook mijn 1e werkdagen gehad na onze vakantie. Ook wij zijn niet weg geweest ivm de koop van het huis, maar net als jullie genoten van dagjes uit. Ook heerlijk! Wij hadden onze 20-weken echo ook gehad bij 19 weken, toch wel een spannende echo he?!
Mayolijn klinkt als een prima vakantie! Helemaal happy in jullie huis? Ik heb ook mijn 1e werkdagen gehad na onze vakantie. Ook wij zijn niet weg geweest ivm de koop van het huis, maar net als jullie genoten van dagjes uit. Ook heerlijk! Wij hadden onze 20-weken echo ook gehad bij 19 weken, toch wel een spannende echo he?!