Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ach neeee... wat lees ik nou, wat verdrietig Duufje :-( . Ik had net nog een PB teruggestuurd en was nog voor je aan het duimen en dan lees ik nu dit, sorry.
Oh ik snap dat je helemaal kapot bent van verdriet/angst/niet weten hoe verder te moeten/gaan. Wat oneerlijk zeg. Pff, hoe kan het nou. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, had zo anders gehoopt voor jullie en jullie hebben het meer dan wie ook verdiend.
Jullie moeten gewoon tot die stap van een terugplaatsing komen maar nu lukt het elke keer maar niet :(.

@Zizo: Ik snap dat je er ook even helemaal doorheen zit. Afgelopen poging was natuurlijk een drama voor jullie. Met die ziekenhuisopname, niet normaal. Toch weet ik dat elke poging wel heel anders kan zijn. Ik snap dat je dan uiteindelijk DD overweegt.
Misschien moet je het even allemaal laten bezinken, rust nemen, tijd nemen en weer een keer verder gaan als je eraan toe bent.

Bedankt meiden voor jullie lieve reacties. We hebben gisteren inderdaad een goede uitslag gekregen: geen Down of Turner. We zijn een beetje verbaasd maar ook blij. Maar dan baal ik weer dat ik blij ben want er kan nog van alles anders uit komen natuurlijk...
Oh Duufje néééé :( wat een verschrikkelijk nieuws :( ..; oh bah :( moet je een mislukte ronde ook betalen en is die dan écht verloren of krijg je die alsnog opnieuw als er geen bevruchtingen zijn? :( Oh lieve duufje...
fuckk zeg duufje :@@: nou dit is echt ronduit k*t!!!

hele dikke knuffel ben even sprakeloos :hug:
Oh Duufje, wat vind ik dit verdrietig om te lezen. Kan even de juiste woorden niet vinden, maar ik had het zo zo graag anders voor je gezien. Hele dikke knuffel :hug: :hug: :hug:
@duufje, wat een verschrikkelijk nieuws.. :hug: ik weet niet zo goed wat te zeggen. Veel sterkte. Ik hoop dat ze nog een alternatieve methode voor jullie hebben, waarbij meer kans is. Of dat ze kunnen achterhalen waarom het niet lukt (of dit aan de eicel of zaadcel ligt).
Oh lieve duufje, wat erg dit! Had echt goede hoop met bevruchtingen! Dit is gewoon kut! Ben er echt sprakeloos van. Laat het even bezinken lieve duufje en dan later bedenken hoe verder, misschien Düsseldorf? Extra verzekeren bij PNO of UMC? Voor nu heel erg verdrietig :(
ooohh neee lieve Duufje wat verschrikkelijke verdrietig voor jullie. Dikke :hug:
Shine bright like a diamond
Oh Duufje nee wat erg! :-( wat zal je kapot zijn nu. Ik snap dat het erg lastig is om positief te blijven ( in reactie nog op je vorige posts). Ik hoop dat ze met een plan (kunnen) komen :hug:
En anders? Sta je überhaupt open voor eicel- en/of zaaddonatie? Of wil je daar totaal niet aan denken (nog)? ( sorry dan!)
Duufje: als het goed is zit er een PB in je postvak. Ik weet niet of je dit goed ontvangt met de huidige interface van het forum. Zo niet, laat me het dan even weten. Nogmaals een enorm dikke knuffel...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lieve Duufje, ik heb hier geen woorden voor. Ik vind het intens verdrietig voor jullie.

Zizo ook voor jou. Wat ontzettend zwaar is het traject tot op heden voor je geweest. En dan zo'n uitkomst.

En lieve Flip ook voor jou een dikke knuffel.

Sorry voor degenen die ik vergeet of niet noem. Ik lees een beetje half mee op het moment.

Ik raak er met momenten helemaal ondersteboven van. Van al dat moeilijke nieuws hier. Wat een ontzettende lijdensweg is dit traject. Voor sommigen lijkt het dan ondanks de moeilijkheden van het traject redelijk vlot te lukken. En wat anderen allemaal moeten doorstaan vind ik zo verschrikkelijk.
Boulu positief nieuws voor nu. Ik blijf duimen voor het wondertje in je buik. Ik hoop dat hij/zij jullie en ons gaat verbazen. Al begrijp ik heel goed dat jullie nog niet helemaal gerust kunnen zijn en in spanning blijven zitten.

Weija heel veel succes morgen met de tp. Ik duim voor een plakkertje.
Wat is het deze ronde toch een slagveld! Vreselijk! :rose: :'( :cry: :hug:

Even een vraag die niet geheel ontopic is. Ik overweeg er een nieuw topic over, maar misschien kunnen jullie me helpen.
Ik heb een Braun thermoscan oorthermometer. Als ik hiermee meet, krijg ik soms wisselende resultaten. Linker en rechteroor schelen soms wel 0,3 graden Celsius. Ik heb daarom een 15-jaar oude digitale thermometer gepakt. Rectaal meet deze 37,6 terwijl mijn oorthermometer 38,1 meet. Wat moet ik nu vertrouwen? Ik snap er niets meer van.
Ach lieve Duuf wat ongelooflijk shit dit :hug: :redrose:
Zag net iets langskomen op het vervolgtopic... Ow Duuf, dit is zo oneerlijk en verschrikkelijk shit :'(. Sterkte lieve meid.
@ zizo rectaal is altijd betrouwbaarder en oor geeft vaker hoger temp aan. Maar welke thermometer het wel goed doet weet ik niet. Je kunt bijna in elke drogist eentje kopen van rond 5 euro die prima doet.
Oh Duufje wat ontzettend verdrietig dat er geen embryo's zijn ontstaan..... alle woorden die ik kan bedenken schieten te kort voor weer zo'n teleurstelling. Had zo voor je/ jullie gehoopt op een mooie terugplaatsing en zwangerschap.
Heel veel sterkte samen om dit verdriet samen te verwerken. :hug:

Zizo bij mijn weten is rectaal je temperatuur meten altijd het meest betrouwbaar.
Dank je wel mevrouw Stippel. Ik snap dat je wat teneergeslagen wordt van de verhalen hier de laatste tijd. Want het is idd een redelijk slagveld hier de afgelopen weken. Maar onthoud dat ook een heel stel vrouwen gewoon van ivf 1 de eerste terugplaatsing zwanger worden. Over 2 weken begint het avontuur 2.0 voor jullie ook. Succes met aftellen.
Duufje, wat een ontzettend klote nieuws... Echt ontzettend verdrietig... ik kan me voorstellen dat jullie er al wel over na gedacht hebben dat als er weer geen bevruchtingen zouden zijn. Misschien kan eicelactivatie jullie wel helpen en er zijn ongetwijfeld nog meer dingen die ze kunnen doen. Dit is wel een ontzettende teleurstelling zeg... Sterkte de komende dagen...

Selin, als er min 1 eicel gevonden wordt met een punctie, kost je dat een poging.

Weija, heel veel plezier morgen met het ophalen van de embryo. Net als de afgelopen tp, vind ik dat deze gewoon moet blijven plakken! Ik denk aan je meid.

Mevrouw Stippel, het is inderdaad wel een week met veel slecht nieuws... wanneer mogen jullie starten? Ik hoop zo dat het bij jullie allemaal goed gaat komen!
Duufje, wat ontzettend verdrietig zeg. Er zijn echt geen woorden voor en iedereen had het je zo gegund.
Mocht je je op het buitenland gaan oriënteren, kijk dan ook eens bij Gent. Daar hebben ze MOAT en AOA, iets wat kan helpen bij bevruchten en doordelen geloof ik. En Dusseldorf heeft natuurlijk het calciumbadje en picsi. Hoe dan ook, voor nu heel veel sterkte. Ik snap dat je er even helemaal doorheen zit en het weer mama mogen worden verder weg lijkt dan ooit.
ach duuf, sprakeloos van dit slechte nieuws. wat een vervelend k##-traject is het ook. na wat jullie eerder is overkomen gun ik jullie op dit vlak, misschien wel meer dan de anderen op dit topic , de wereld toe. en dit voelt alsof het niet eens tot een eerlijke kans daarop komt. dikke knuffel!!! :hug:
Wat zijn jullie lief... Bedankt.

Ik weet nog niet hoe we verder gaan. Eerst dit maar laten bezinken en weer in gesprek met onze fertiliteitsarts. Ik denk dat we wel gaan overstappen naar Düsseldorf. Terwijl ik aan de andere kant ook heel erg vind dat je je er soms ook maar bij moet neerleggen dat iets misschien wel gewoon niet gaat gebeuren en niet tot in den treure alle strohalmen moet proberen te grijpen. Misschien moeten we ook wel gaan nadenken over adoptie (ook niet eenvoudig vanwege onze leeftijd, bovendien was dat tot nu toe eigenlijk geen optie voor mij) of pleegzorg.

Voor nu is het echt nog te vers om daar al over te denken en word ik letterlijk misselijk van het idee dat wij misschien wel die uitzondering zijn die aan het einde van het traject met lege handen staan.

Baggal, ik heb je pb gelezen, ben erdoor geroerd, vind het echt heel bijzonder. X

Chevrolet, ik heb elders gelezen dat jij wel heel fijn nieuws heb. Durf het alsjeblieft wel hier te melden, dat geeft alleen maar hoop. Van al die triestigheid wordt niemand beter... Heel erg ontzettend gemeend; van harte!
@duufje, lief dat je ondanks je eigen situatie toch ook nog een berichtje voor mij hebt. Zit hier gewoon met tranen in mijn ogen, ook om jullie situatie. Het is gewoon een kl*te traject en uiteindelijk weet je gewoon niet wat de uitkomst zal zijn en dat is heel vervelend en soms ook wel beangstigend. Ik hoop dat jullie voor je zelf een goede beslissing kunnen maken in het vervolg traject. Misschien zijn er nog andere opties binnen het ziekenhuis. nogmaals een dikke knuffel :hug:
Zeg dat Chevrolet! Kl#te is idd een omschrijving...

Ik heb de MMM vaak aanbeden om het moois dat het kan geven, maar op dagen als deze vervloek ik het ook en vind ik het allemaal enorm oneerlijk Duufje! Niet dat jij daarmee geholpen bent, maar Grrrr!!

Diamond: erg benieuwd wanneer je gaat testen. Hoop dat je het roer kan omgooien en dat er straks iets van een positief geluid komt. En daarna Dazzle en Fruity...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lieve Duufje, wat een verschrikkelijk bericht. Ik wens je heel veel sterkte, ook met het vervolg. Voor nu ook voor jou een dikke knuffel :hug:

Hier: fm was goed. Maandag is de punctie. Er zijn nog 2 follikels bij gekomen maar die zijn waarschijnlijk te klein.
Duufje wat is dit een kutnieuws. Ik weet ff niet wat ik aan je moet schrijven verder. Maar echt superkut, dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven