Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
Wow weer veel geschreven.

Canofcoke gewoon blijven meeschrijven hoor! Mijn intentie was om je proberen rustig te krijgen en je misschien handvaten aan te bieden die je kunnen helpen ontspannen. Vind het namelijk zo sneu voor je dat je zo voelt. Mijn gevoel is dat saga dat ook probeerde. :hug:

SRS, wij zijn exact even ver (hoop ik). Die bloeding kan van alles zijn miskraam of niet. Ik vind de dagen al langzaam gaan kan me niet voorstellen hoe het voor jou moet zijn echt aftellen tot vrijdag. Ik ga voor je duimen. Ik heb trouwens ook weinig symptomen hoor. Heel af en toe een mini speldenprikje (maar niet meer zoals vorige week). En verder alleen moe, vroeg wakker en vannacht 3x eruit om te plassen.
Borsten doen nog steeds niet pijn en ook niet misselijk of iets.
Het enige dat kan bevestigen of het nog goed is of niet is een echo. Symptomen zeggen niets.

Mij maakt het zo niets uit jongen of meisje. Het lijkt me fantastische om mezelf terug te zien in een jongentje of mijn vriend in een meisje.
Aan mijn kant worden alleen maar meisjes geboren in de familie (zussen, kinderen van mijn zus, nichtjes, kinderen van nichtjes). Dus mijn moeder is overtuigd van een meisje Haha.
Maar aan mijn vriend zijn kant is het precies andersom en aangezien hij het geslacht bepaald.... we zien het wel.

Meisjesnaam hebben we al heel lang al hebben we ook een andere waar we soms over twijfelen. Maar denk dat we bij onze eerste keus gaan blijven uiteindelijk.
Jongensnaam hebben we 2 waar we steeds tussen twijfelen.
Bij ons is het lastige dat veel namen en letters afvallen ivm totaal andere uitspraak in het Nederlands of Spaans. We willen graag iets dat in beide hetzelfde wordt geschreven en uitgesproken. Niet makkelijk :'(
Begrijpelijk PDS91
Ik worstel met de zelfde gedachten
Ik ga ook steeds negatiever denken door er zoveel mee bezig te zijn
Ik wens jou een fijne zwangerschap toe en alle goeds
PDS, jammer! Als je later toch wilt aanhaken weer ben je altijd welkom! Ik wens je alle goeds!

Zwanger 0418 ik heb via bol een zwangerschapsdagboek gekocht. Daar heb je veel opties moet je maar eens kijken.
Ik schrok vanochtend ook toen ik in de spiegel keek, ik heb mega veel last van puisten :(. Ben de hele dag bezig met camouflagestift enzo, gatver ik baal echt van mijn huid nu.
PKT oei lastig inderdaad, een naam vinden die zowel in het Spaans als Nederlands kan!
Evaviva, ik heb dat ook met mijn buik! Alsof het opgezwollen is ofzo. Kan ook niet mijn buik inhouden. Heel raar en best irritant. Daarom ging ik gister ook kijken voor handige bloesjes, maar niks gevonden dus.

Pds, mocht je dit nog lezen, fijne zwangerschap!

PKT, Spaans en Nederlands is inderdaad niet het makkelijkst! Kinderen van een Zuid-Amerikaanse die ik ken die in NL woont hebben gewoon namen uit haar taal, maar moet eerlijk zeggen dat ik best moeite heb met de juiste uitspraak.

Ik heb totaal geen gevoel over het geslacht. De ene toekomstige oma zegt een jongetje en de ander een meisje haha. Vriend wil graag een jongetje, ik een meisje, omdat ik meisjesbaby's gewend ben. Maar eigenlijk maakt het ons niet zoveel uit. Mijn familie zal tzt wel een weddenschap beginnen, doen ze altijd :biggrin:

Hebben jullie ook last van hoofdpijn? Ik ontzettend gisteravond, ook in nek. Vermoed dat het door drukte van binnenstad kwam. Toch maar iets meer van prikkels afsluiten denk ik. Volgens mij is het opeens ruiken van alles wat je tegenkomt ook best vermoeiend voor je hoofd.
Hallo dames,
Ook ik worstel met zorgen, vandaar dat ik een paar dagen niets heb geschreven. Ik wil jullie niet ook onzeker maken, en tegelijkertijd vind ik het ook lastig om vooruit te kijken naar babykamer, namen etc. Voelt toch een beetje als op de zaken vooruit lopen.

Om toch even een korte update te geven hoe het bij mij gaat: net toch een vroege echo gehad ivm wat bruinverlies sinds gisteren. Al was er nog niet veel te zien met 6w2d, de grootte van het vruchtzakje ligt wel op schema en er was een vlekje te zien wat het vruchtje moet zijn. Dus voor nu geen reden tot ongerustheid.

Srs ik wens jou heel veel sterkte met wachten en ik hoop zo dat je goed nieuws krijgt!
Yeti, fijn dat er geen reden voor bezorgdheid is!

Saga, ik heb ook af en toe last van hoofdpijn ja, balen he. Jammer dat jij ook moeite hebt met handige kleren voor het buikje ;). Ik heb net nog wat tuniekjes/wijde en lange shirts besteld...
Wat naar Yeti, maar je moet het niet laten te delen om ons niet onzeker te maken hoor! Wanneer krijg je weer een echo? Sterkte! :hug:
Yeti heb je een inwendige echo gehad of uitwendig? Spannend maar wel fijn dat het nu nog allemaal goed loopt.

Vwb buikjes kleden jasjes altijd af en natuurlijk geen broek aan die knelt en alles naar boven perst. Oh ik heb genoeg lossere blousjes die ik hoop ik voorlopig nog wel aankan. Tenminste dat hoop ik.

Evaviva wat balen van je huid. Ik heb 2 kleine puistjes maar verder niets bijzonders. Ik weet niet waarom maar dacht dat je huid mooier werd bij een zwangerschap haha.
Jo, het is bij iedereen anders maar bij veel vrouwen wordt de huid mooier inderdaad. Ik had later in de zwangerschap wel een gave huid, volle haardos... toen voelde ik me echt een stralende zwangere ;). Nu nog niet haha. Hopelijk komt dat later nog, ook deze zwangerschap.

Losse bloesjes heb ik ook wel maar zijn nog te kort naar mijn smaak (onderbuik zie je dan toch nog).
Ik had een uitwendige echo bij de verloskundige zelf, voor een inwendige echo in het zkh zou k pas over 2 weken terecht kunnen. Was wel heel lief van haar dat ik meteen mocht komen en ze deed erg haar best om me iets te kunnen vertellen.
De volgende (uitwendige) echo staat voor 26 augustus, dan zou k 8w5d zijn.
De tijd kruipt echt voorbij!
Fijn van de verloskundige inderdaad Yeti! Fijn dat ze iets konden zien met een uitwendige echo! De eerste twee echo's moesten bij mij inwendig anders zag ze niks.
Ik kreeg ook tot 8 wkn inwendige echo's. Het voordeel is dat je iets beter beeld krijgt in zon vroege termijn maar nadeel is dat het toch altijd een beetje ongemakkelijk is iets in je.

Heb nu na en tijdens de miskraam zoveel inwendige echo's gehad en inwendige onderzoeken dat ik me op een gegeven moment net een kijkdoos voelde dus liever nu iets langer wachten en hopen op uitwendige echo.

Ja namen zijn lastig dus best content dat we er dus 4 hebben (2 voor meisje en 2 voor jongens).

Ik heb nog nergens last van met mijn buik. Moet wel zeggen dat ik een hele platte redelijk gespierde buik heb en ook altijd heb gehad. Mijn zus tekende ook pas om die redenen heel laat en had een heel bescheiden buikje bij 9 maanden. Ze is ook weer helemaal teruggeveerd. Ik hoop dat mij dat ook gegund is maar heb besloten daar niet over te gaan stressen.

Ik eet wanneer ik trek heb en merk dat ik vooral sochtends meer trek heb. Normaal at ik 1 cracker of boterham en nu 2 (niet dat dit nou zo schokkend is). Verder over de dag valt het nu nog mee Haha geen gekke dingen. Nou ja alleen sandwichspread daar heb ik de hele dag zin in. En groentes heb echt een verlangen naar groentes en fruit.
Puistjes hier ook! Vind mezelf er zeker niet als een stralende zwangere eruit zien. Meer als een uitgewrongen 3 jaar niet geslapen puber.
Haha PKT uitgewrongen ;-).

Ik hoop ook dat het je gegund is om weer terug te veren naar je platte buik!! Sommige vrouwen hebben dat geluk! :)
Haha dan moet je dus gaan shoppen voor wat praktische kleding. Ik durf nu ook geen nieuwe broeken te kopen of een zwangerschaps broek ik weet niet of de rest ook allemaal dik gaat worden. Dat zijn zorgen voor later ik verwacht tot de 12e week het goed te kunnen verbergen.

Ah uitwendig ik heb zelf namelijk een vroege echo staan ivm miskraam en medisch traject. Het kan dan nog zo zijn dat het hartje (nog) niet klopt. Dus ik ben nog even aan het kijken of ik hem laat staan. Het is bij6+1 en ik moet nog ruim een week!

Ik weet nou niet of ik beter ruik maar ben mij wel meer bewust van geurtjes heel gek.
Spannend voor ons allemaal he toeleven naar die eerste echo!

Yeti blijf lekker meeschrijven, je hoeft niet elke dag te reageren of op iedereen te reageren toch!

@PDS weet niet of je dit nog leest maar in ieder geval goed dat je kiest waar je jezelf goed bij voelt en als je van dit topic te onzeker wordt dat is niet de bedoeling natuurlijk! Hele fijne zwangerschap gewenst!

@Pkt ik krijg volgens mij ook een inwendige echo de eerste keer. Lijkt me zo voor het eerst ook gek.

Wat kleding betreft. Ik heb opzich al een buikje en wat extra vetjes ;) dus ik draag vaak wat hogere broeken en wijdere/langere shirtjes. Verwacht ook niet dat ik veel moeite moet doen om het verbergen.

Nu even egopost
Ik dacht vanmiddag lekker een eind te gaan wandelen met hond... niet dus. Krampen niet normaal. Ik moest echt stilstaan en diep in en uit ademen om het te houden.
Zakte na 10 min wel weer weg maar blij nu nog steeds dat menstruatie achtige kramp gevoel hebben.
Ach ook dat schijnt erbij te horen maar jeetje wat voelde ik me ineens beroerd en bang.
Tralalalala
EvaViva schreef:
09-08-2017 13:30
Jeetje ook heftig wat jij hebt meegemaakt zeg Marlous :(,
Ongelooflijkdat je zo snel de zwangerschapskilo's kwijt was! Ben erg jaloers, ik heb er zeker een jaar over gedaan op mijn oude gewicht terug te komen.

SRS, goed dat je geen test meer hebt gedaan. Waarvoor moet de vk je nog terugbellen?
Ze zou vandaag even bellen om te vragen hoe het met me ging, maar dat heeft ze dus niet gedaan.. Dat vind ik dan wel weer een beetje slecht, spreek dan niets af. En het is ook weer wat om zelf te bellen voor zoiets terwijl ik over 2 dagen een echo gepland heb staan, dus ik wacht wel gewoon rustig af.
He bah SRS Zo'n ervaring had ik dus ook met verloskundige bij vorige zwangerschap Dat ik steeds niet terug gebeld werd Snap dat ze druk zijn maar het is vervelend als je zit te wachten
PKT schreef:
09-08-2017 14:18
Ik heb trouwens ook weinig symptomen hoor. Heel af en toe een mini speldenprikje (maar niet meer zoals vorige week). En verder alleen moe, vroeg wakker en vannacht 3x eruit om te plassen.
Dit heb ik ook nog steeds wel.. Ik word iedere ochtend vroeg wakker en ga er ook een paar keer uit om te plassen. Maar vorige week voelde alles zo levendig en dat heb ik nu niet. I.c.m. de bloeding maakt dat me onzeker. Ik heb al 2 dagen overleefd, nog 2 te gaan.. De dagen gaan inderdaad ontzettend sloom, maar we komen er wel! :)
canofcoke schreef:
09-08-2017 18:26
He bah SRS Zo'n ervaring had ik dus ook met verloskundige bij vorige zwangerschap Dat ik steeds niet terug gebeld werd Snap dat ze druk zijn maar het is vervelend als je zit te wachten
Klopt! Ik heb m'n mobiel de hele dag bij me gedragen met het geluid op z'n hardst, zodat ik haar telefoontje echt niet zou missen en dan belt ze niet. Jammer, ik hoopte dat zij mij nog iets van moed in zou spreken. Ik hoop maar dat het iets eenmaligs is, anders ga ik toch een andere zoeken. Vind het wel belangrijk dat ik op m'n vk kan bouwen..
Misschien ben ik de enige, maar heeft iemand anders ook dat ie soms zo'n ontzettende honger heeft?
Dat vind ik bij mij heel opvallend.
Als ik dan te lang wacht met eten, word ik een beetje duizelig.
Nou heb ik altijd wel een lage bloeddruk gehad, dus misschien heeft het daar mee te maken.

Maar in ieder geval staat het op mijn lijst van vragen voor de verloskundige (wat ik dan in zo'n situatie het beste kan doen). Het is namelijk meestal vlak voor de lunch of voor het avondeten.
Als iemand moeite heeft met mijn verhalen hoor ik dat trouwens graag. Ik vind het fijn om hier steun te zoeken, maar het is zeker niet de bedoeling om andere zwangeren onzeker te maken!! Het is, zoals PDS al aan gaf, de mooiste tijd van jullie leven en daar moeten jullie volop van genieten!
EvaViva schreef:
09-08-2017 15:50
wel een gave huid, volle haardos... toen voelde ik me echt een stralende zwangere ;).
Grappig, ik wist niet dat je haar ook voller kan worden tijdens een zwangerschap. Nou heb ik al een vrij volle haardos, maar ik ben benieuwd :-D
srs schreef:
09-08-2017 18:40
Als iemand moeite heeft met mijn verhalen hoor ik dat trouwens graag. Ik vind het fijn om hier steun te zoeken, maar het is zeker niet de bedoeling om andere zwangeren onzeker te maken!! Het is, zoals PDS al aan gaf, de mooiste tijd van jullie leven en daar moeten jullie volop van genieten!
Voor mij absoluut geen probleem srs! Gewoon van je af schrijven en steun krijg je zeker!
Tralalalala

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven