Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
zondag 13 augustus 2017 om 12:01
Oh Dazzle dan moet je nog wel even wachten. Hoop zo dat de uitslagen snel komen. Die onzekerheid is killing. Bij ons is er ook geen officiële oorzaak. Voor mijn gevoel moet er wel iets zijn. Ik snap je gevoel.
Fruity hoeveel dagen oud was je embryo bij tp? Bij mij kwam de menstruatie ook erg vroeg op gang. Volgens mijn ivf-arts kan dit gebeuren, ondanks de utro. Wat ontzettend balen zeg!
Fruity hoeveel dagen oud was je embryo bij tp? Bij mij kwam de menstruatie ook erg vroeg op gang. Volgens mijn ivf-arts kan dit gebeuren, ondanks de utro. Wat ontzettend balen zeg!
zondag 13 augustus 2017 om 12:09
Fruity: ik heb ook telkens vroeg bloedverlies. ook telkens rond 7-10 dagen na TP van 3 daagse embryo. Ook ik had gister al wat (bruin) bloedverlies en vandaag ook. (dag 10 na 5 daagse embryo) Dus voor mijn doen, later dan de andere keren...Fruity-Pebbles schreef: ↑13-08-2017 11:37Weija, vrijdag 4-8 was de terugplaatsing.
Als dit een ongesteldheid is, dan ga ik in september met mijn arts erover hebben. Vorige keren ook 8 dagen na tp al bloedverlies.
zondag 13 augustus 2017 om 12:23
Dazzle wat rot zeg! en dan ook nog binnen jullie vriendenkring zwangerschapsaankondigingen.... Een hele dikke knuffel voor jou.
Ik hoop dat de uitslag snel binnenkomt en dat de uitslag ook wat meer informatie geeft. Ik las op het andere forum een paar keer dat ze zich in DD pas zorgen gaan maken als er een stuk op 8 tp geweest zijn, die niet tot een zwangerschap gezorgd hebben. Maar dat kan natuurlijk ook bij de stellen zijn die een verminderde zaadkwaliteit hebben. Want zolang er niets gevonden wordt, zou het natuurlijk ook al een aantal keren bijna zover hebben moeten komen, lijkt me... Had je nu niet ook extra medicatie om de LF te ondersteunen? Misschien hebben die er wel voor gezorgd dat het nu langer duurde voor je bloedverlies hebt gekregen. Hoe dan ook, je krijgt er altijd hoop door... Sterkte meid! Het is en blijft gewoon erg rot...
(als Weija ook negatief test, ga ik GEEN kaarsjes meer aansteken, het lijkt wel negatief te werken... Grrr...)
Ik hoop dat de uitslag snel binnenkomt en dat de uitslag ook wat meer informatie geeft. Ik las op het andere forum een paar keer dat ze zich in DD pas zorgen gaan maken als er een stuk op 8 tp geweest zijn, die niet tot een zwangerschap gezorgd hebben. Maar dat kan natuurlijk ook bij de stellen zijn die een verminderde zaadkwaliteit hebben. Want zolang er niets gevonden wordt, zou het natuurlijk ook al een aantal keren bijna zover hebben moeten komen, lijkt me... Had je nu niet ook extra medicatie om de LF te ondersteunen? Misschien hebben die er wel voor gezorgd dat het nu langer duurde voor je bloedverlies hebt gekregen. Hoe dan ook, je krijgt er altijd hoop door... Sterkte meid! Het is en blijft gewoon erg rot...
(als Weija ook negatief test, ga ik GEEN kaarsjes meer aansteken, het lijkt wel negatief te werken... Grrr...)
zondag 13 augustus 2017 om 12:48
@ dazzle
ik had het zo anders gehoopt voor jullie. Pff lijkt me ook zo frustrerend dat het maar niet wil werken, helemaal zonder oorzaak. Hoeveel embryo's hadden jullie laten terugplaatsen? Fijn dat er nog 2 zijn. Ik hoop ook heel erg dat er iets uit de onderzoeken komt. Iemand had hier gepost dat ie pas bij 7e tp zwanger was, wel met mannelijk factor, maar ze hadden wel elke keer top embryos terug geplaatst gekregen. Het is mogelijk, sommige kunnen zelfs pas bij 9e of 10e zwanger worden. Geef het nog niet op, je bent al zover gekomen. En dan zwangerschapsaankonidigingen, lijkt me ook zo zwaar. Hele dikke knuffel. Veel sterkte meid.
@ fruity ooo bij jiu niet rooskleurig. Had je ook anders gegund na je MK.
Meiden, ik vind het zo jammer (zachtjes uitgedrukt) dat er geen nieuwe meiden melden in vervolgtopic.
@ weija ik hoop heel erg dat jij dinsdag/woensdag positief test.

@ fruity ooo bij jiu niet rooskleurig. Had je ook anders gegund na je MK.
Meiden, ik vind het zo jammer (zachtjes uitgedrukt) dat er geen nieuwe meiden melden in vervolgtopic.
@ weija ik hoop heel erg dat jij dinsdag/woensdag positief test.
zondag 13 augustus 2017 om 13:05
Hè wat jammer Fruity en Dazzle!
Cryos zijn nu een schrale troost.
Vanochtend punctie gehad. Er zijn vijf eicellen geoogst, net als de vorige keer. Nu afwachten hoeveel embryo's er ontstaan. Woensdag in principe een verse terugplaatsing. Buik is gespannen, dus lekker op de bank met boek en thee.
Cryos zijn nu een schrale troost.
Vanochtend punctie gehad. Er zijn vijf eicellen geoogst, net als de vorige keer. Nu afwachten hoeveel embryo's er ontstaan. Woensdag in principe een verse terugplaatsing. Buik is gespannen, dus lekker op de bank met boek en thee.
WTF?
zondag 13 augustus 2017 om 13:17
Ach, wat shit, Dazzle... Ik had het zo voor je gehoopt. Ik snap ook heel goed dat je na 7 terugplaatsingen moedeloos wordt. Maar toch kan het echt nog wel goed komen. Sommigen hebben om wat voor reden dan ook gewoon meer terugplaatsingen nodig. Mijn arts zei dat van de week ook nog tegen me. Hele dikke knuffel. En hopelijk komt de uitslag van de NK-cellen zo snel mogelijk.
Fruity, ik hoop ontzettend dat het bloedverlies niet doorzet...
Grrr, waar blijft dat goede nieuws nou eens?
Hier is trouwens gisteren na 3 dagen bruinverlies m'n menstruatie gewoon weer losgebarsten, 2 weken na de vorige
. 't Is ook gewoon net zo heftig als normaal. Ik had voor woensdag een afspraak staan om bloed te prikken om te kijken of m'n lichaam weer richting eisprong gaat, maar die ga ik afzeggen. Het vertrouwen in m'n lichaam is even helemaal weg, dus het lijkt me beter om even rustig af te wachten hoe het zich gaat ontwikkelen en dan meld ik me wel weer in de kliniek als het vertrouwen er weer is. Baal wel ontzettend en m'n emoties zijn ook even all over the place. Hopelijk wordt dat snel weer wat beter. Ik denk trouwens dat ik even wat meer in meeleesstand ga de komende tijd.
Fruity, ik hoop ontzettend dat het bloedverlies niet doorzet...
Grrr, waar blijft dat goede nieuws nou eens?

Hier is trouwens gisteren na 3 dagen bruinverlies m'n menstruatie gewoon weer losgebarsten, 2 weken na de vorige

zondag 13 augustus 2017 om 13:23
Abusu wat fijn dat er vijf eicellen zijn gevonden. Ik hoop op mooie bevruchtingen en embryo's voor je!
Dazzle zwangerschapsaankondigingen in deze periode kunnen dan extra hard binnenkomen. En natuurlijk gun je het die ander, maar je had zelf ook zo graag gewild.
Ik heb gisteren een uitnodiging gekregen voor een babyshower. Vanochtend is er een app-groep voor aangemaakt en iedereen gaat helemaal los. Ik trek dit erg slecht. Het gaat over welke (in mijn ogen belachelijke stomme) spelletjes ze willen doen. En allemaal babyspulletjes die de zwangere leuk zou vinden. De zwangere weet van mijn mmm. De meiden in de appgroep niet. Ik ben nl wel bevriend (niet erg close) met haar, maar ken die andere vriendinnen niet echt. Zwangere is echt zo'n prinsesje die altijd in het middelpunt wil staan Ik ga een nette manier zoeken om hier onderuit te komen, maar man wat vind ik die appjes irritant. Kijk ik even niet, dan heb ik weer twintig nieuwe berichten met plaatjes van babydingen. Brrrr!
Dazzle zwangerschapsaankondigingen in deze periode kunnen dan extra hard binnenkomen. En natuurlijk gun je het die ander, maar je had zelf ook zo graag gewild.
Ik heb gisteren een uitnodiging gekregen voor een babyshower. Vanochtend is er een app-groep voor aangemaakt en iedereen gaat helemaal los. Ik trek dit erg slecht. Het gaat over welke (in mijn ogen belachelijke stomme) spelletjes ze willen doen. En allemaal babyspulletjes die de zwangere leuk zou vinden. De zwangere weet van mijn mmm. De meiden in de appgroep niet. Ik ben nl wel bevriend (niet erg close) met haar, maar ken die andere vriendinnen niet echt. Zwangere is echt zo'n prinsesje die altijd in het middelpunt wil staan Ik ga een nette manier zoeken om hier onderuit te komen, maar man wat vind ik die appjes irritant. Kijk ik even niet, dan heb ik weer twintig nieuwe berichten met plaatjes van babydingen. Brrrr!
zondag 13 augustus 2017 om 13:27
zondag 13 augustus 2017 om 13:29
Oh nee Fruity en Dazzle!
wat balen voor jullie allebei.. sterkte.
Ik vind het erg lief van het kaarsje Animal, ik doe met je mee!
Windmolen ook alweer slecht nieuws. Wat vreemd. Heb je dit vaker gehad? Ik snap dat het vertrouwen in je lichaam weg is zeg. Wil je nog laten onderzoeken hoe dit kan of liever even rust nemen nu?

Ik vind het erg lief van het kaarsje Animal, ik doe met je mee!
Windmolen ook alweer slecht nieuws. Wat vreemd. Heb je dit vaker gehad? Ik snap dat het vertrouwen in je lichaam weg is zeg. Wil je nog laten onderzoeken hoe dit kan of liever even rust nemen nu?

zondag 13 augustus 2017 om 13:38
Dazzle: wat enorm jammer! Na 6 rondes IVF schijnt de kans niet meer toe te nemen volgens Dr Abramov. Maar ik weet dus niet of dat verse rondes of ook cryo cycles zijn. Dat gezegd hebbende: Celpa werd bij de 5e poging zwanger en hij had iemand in Israel die zwanger werd bij poging 19 (is Israel krijg je onbeperkt pogingen als het kind 1 of 2 betreft). Maar Je bent hier helemaal niet mee geholpen, op dit moment is het ronduit K#t. Erg benieuwd naar de NK cellen en hoop dat je cryo's voor onverwacht Succes gaan zorgen.
Fruity: voor jou geldt hetzelfde. Bah wat een teleurstelling weer. Heel frustrerend als je wel voor embryos kan zorgen, een VMK hebt gehad en dan weer met een negatieve test staat...
Zizo: Zeg de baby shower af en verwijder jezelf uit de app groep. De zwangere kan heus begrijpen dat je hoofd er even niet naar staat. Overigens: ik HAAT baby showers - het hele concept staat mij tegen en dat komt niet alleen door de MMM-ervaring. Zorg eerst maar dat je bevallen bent denk ik dan. En als er nu een baby shower voor mij georganiseerd zou worden (Ik heb het mijn omgeving verboden) dan stoot ik meiden in mijn omgeving tegen het hoofd: zoals bijvoorbeeld vriendin B. die moeite heeft met een 4D echo. Dus waarom a) de omgeving ongewild pijn doen b) voordat de baby er uberhaupt is. Kortom, Zizo: kwel jezelf niet en zeg af. Ik zou wel op kraamvisite komen, maar da's anders.
Fruity: voor jou geldt hetzelfde. Bah wat een teleurstelling weer. Heel frustrerend als je wel voor embryos kan zorgen, een VMK hebt gehad en dan weer met een negatieve test staat...
Zizo: Zeg de baby shower af en verwijder jezelf uit de app groep. De zwangere kan heus begrijpen dat je hoofd er even niet naar staat. Overigens: ik HAAT baby showers - het hele concept staat mij tegen en dat komt niet alleen door de MMM-ervaring. Zorg eerst maar dat je bevallen bent denk ik dan. En als er nu een baby shower voor mij georganiseerd zou worden (Ik heb het mijn omgeving verboden) dan stoot ik meiden in mijn omgeving tegen het hoofd: zoals bijvoorbeeld vriendin B. die moeite heeft met een 4D echo. Dus waarom a) de omgeving ongewild pijn doen b) voordat de baby er uberhaupt is. Kortom, Zizo: kwel jezelf niet en zeg af. Ik zou wel op kraamvisite komen, maar da's anders.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 13 augustus 2017 om 14:24
Weija, je wilt niet weten hoe nieuwsgierig ik was of de PB functie (ik typete Punctie haha!!) het al weer doet. En wat een verrassing, hij doet het gewoon 
Abusu , wat een mooi aantal! Ik ga voor je duimen! Laat je lekker verwennen meid!
Windmolen, lijkt me verstandig om even een maandje af te wachten. Neem je nog wel contact met de kliniek op of zij er hetzelfde over denken?
Zizo, wat rot zo'n appgroep. Ik snap wel dat de rest er niet bij stilstaat dat het voor iemand ook erg rot kan zijn, maar dat neemt niet weg dat jij je er rot onder voelt. Ik zou denk ik zeggen dat ik zeer waarschijnlijk die dag niet kan, maar het pas kort van te voren zeker weet. Dan kun je je er in ieder geval makkelijk onderuit als je geen zin hebt. (Ik zit vaker in dit soort echte situtaties, dus bij mij kijkt niemand er van op, dus misschien heb ik makkelijk praten...)
De meeleesstand, herkenbaar
Fruity, heel teleurstellend he.... Ik hoop dat de vakantie jullie een boost geeft en je er weer tegen aan kan. Blijven jullie met de 3e IVF in NL? Of ga je verder kijken?
Baggal (en Dazzle), ik dacht dat 90% na 6 IVF pogingen (dus geen cryo's, dit zitten bij een poging in) zwanger is. 50% na 3 IVF pogingen. Dus er is zeker nog hoop...

Abusu , wat een mooi aantal! Ik ga voor je duimen! Laat je lekker verwennen meid!
Windmolen, lijkt me verstandig om even een maandje af te wachten. Neem je nog wel contact met de kliniek op of zij er hetzelfde over denken?
Zizo, wat rot zo'n appgroep. Ik snap wel dat de rest er niet bij stilstaat dat het voor iemand ook erg rot kan zijn, maar dat neemt niet weg dat jij je er rot onder voelt. Ik zou denk ik zeggen dat ik zeer waarschijnlijk die dag niet kan, maar het pas kort van te voren zeker weet. Dan kun je je er in ieder geval makkelijk onderuit als je geen zin hebt. (Ik zit vaker in dit soort echte situtaties, dus bij mij kijkt niemand er van op, dus misschien heb ik makkelijk praten...)
De meeleesstand, herkenbaar

Fruity, heel teleurstellend he.... Ik hoop dat de vakantie jullie een boost geeft en je er weer tegen aan kan. Blijven jullie met de 3e IVF in NL? Of ga je verder kijken?
Baggal (en Dazzle), ik dacht dat 90% na 6 IVF pogingen (dus geen cryo's, dit zitten bij een poging in) zwanger is. 50% na 3 IVF pogingen. Dus er is zeker nog hoop...

zondag 13 augustus 2017 om 16:18
Dankjewel voor het advies. Ik heb het opgevolgd. Ze hadden een paar data in eind september gepland. Ik heb gezegd dat we dan op vakantie zijn en er dus niet ben. Ben uit de groep gestapt. De vakantie boeken we lastminute, ook afhankelijk van waar het dan mooi weer is. Maar dat weten zij niet. Opluchting nu.
Ik snap het hele gedoe met een babyshower ook niet. Het voelt zo Amerikaans. Bovendien begreep ik dat dit in Amerika werd gedaan bij de arme mensen, zodat ze een baby-uitzet hebben. Dan kwamen er geen kraamcadeaus.
Uiteraard ga ik wel op kraamvisite. Dat vind ik ook oprecht leuk.
Ik snap het hele gedoe met een babyshower ook niet. Het voelt zo Amerikaans. Bovendien begreep ik dat dit in Amerika werd gedaan bij de arme mensen, zodat ze een baby-uitzet hebben. Dan kwamen er geen kraamcadeaus.
Uiteraard ga ik wel op kraamvisite. Dat vind ik ook oprecht leuk.
zondag 13 augustus 2017 om 21:13
Dames, omdat jullie zo hunkeren naar mooie berichten, en om Animal te laten weten dat haar kaarsje niet helemaal voor niets is geweest, meldt deze meelezer zich:
Na 10x IUI (6x in eigen cyclus, laatste 4x met extra stimulatie) hebben wij ook de stap naar IVF/ICSI gezet. Het is ICSI geworden. De punctie viel me mee en resulteerde in 8 follikels, 6 goede eicellen, 5 bevruchtingen, 1 tp en nog 2 cryo's.
Vrijdag jl. was pas een week na de tp maar omdat ik met de IUI's altijd al na 10 of 11 dagen na de inseminatie ongesteld werd, kon ik het niet laten om alvast een testje te doen. En die leek toch echt positief.. en de daarop volgende 2 testen dit weekend ook! Ik ben er ook maar in gaan geloven....
Ik weet dat ik me eigenlijk nog helemaal niet rijk mag rekenen. Ik moet die vieze bollen nog een paar dagen gebruiken en weet dat die mijn menstruatie nog kunnen tegenhouden, maar hey, dat HCG is er - en kan echt niet meer van de Ovitrelle zijn. Ik ben in ieder geval voorzichtig blij!
Ik heb regelmatig in dit topic zitten lezen om me over IVF/ICSI in te lezen en tijdens ons traject en verschillende keren getwijfeld om mee te gaan schrijven of niet. Ik vond de overstap van IUI naar IVF/ICSI echt een drempel naar een soort 'last station' waar ik heel erg tegenop zag. Misschien ook omdat IUI voor ons in het verleden ook heeft gewerkt: we hebben een dochter. Tot dusver valt het traject me erg mee, maar ik besef me dat het voor ons tot nu toe ook wel heel goed uit lijkt te pakken. Helaas in tegenstelling tot verhalen hier van sommigen van jullie.
Ik hoop dat jullie allemaal ook snel met positieve testen in handen staan, en vervolgens ook zwanger blijven! Laat mijn berichtje hopelijk het tij keren....
En ja, babyshowers zijn stom. Babyborrels vind ik trouwens ook stom.
Na 10x IUI (6x in eigen cyclus, laatste 4x met extra stimulatie) hebben wij ook de stap naar IVF/ICSI gezet. Het is ICSI geworden. De punctie viel me mee en resulteerde in 8 follikels, 6 goede eicellen, 5 bevruchtingen, 1 tp en nog 2 cryo's.
Vrijdag jl. was pas een week na de tp maar omdat ik met de IUI's altijd al na 10 of 11 dagen na de inseminatie ongesteld werd, kon ik het niet laten om alvast een testje te doen. En die leek toch echt positief.. en de daarop volgende 2 testen dit weekend ook! Ik ben er ook maar in gaan geloven....
Ik weet dat ik me eigenlijk nog helemaal niet rijk mag rekenen. Ik moet die vieze bollen nog een paar dagen gebruiken en weet dat die mijn menstruatie nog kunnen tegenhouden, maar hey, dat HCG is er - en kan echt niet meer van de Ovitrelle zijn. Ik ben in ieder geval voorzichtig blij!
Ik heb regelmatig in dit topic zitten lezen om me over IVF/ICSI in te lezen en tijdens ons traject en verschillende keren getwijfeld om mee te gaan schrijven of niet. Ik vond de overstap van IUI naar IVF/ICSI echt een drempel naar een soort 'last station' waar ik heel erg tegenop zag. Misschien ook omdat IUI voor ons in het verleden ook heeft gewerkt: we hebben een dochter. Tot dusver valt het traject me erg mee, maar ik besef me dat het voor ons tot nu toe ook wel heel goed uit lijkt te pakken. Helaas in tegenstelling tot verhalen hier van sommigen van jullie.
Ik hoop dat jullie allemaal ook snel met positieve testen in handen staan, en vervolgens ook zwanger blijven! Laat mijn berichtje hopelijk het tij keren....
En ja, babyshowers zijn stom. Babyborrels vind ik trouwens ook stom.
anoniem_6711 wijzigde dit bericht op 13-08-2017 21:14
Reden: spelfout!
Reden: spelfout!
0.03% gewijzigd
zondag 13 augustus 2017 om 21:20
Dazzle, wat een naar nieuws! Zeker met alle aankondigingen in je omgeving hoop je dat het eens een keer jouw tijd is!
Fruity voor jou ook even slikken lees ik. Na je vakantie hopelijk de laatste x…
Bleh wat een rotnieuws zeg! Weet niet zo goed wat ik ervan moet maken, leef hier met jullie mee en duim voor Weija!
Zizo ik snap die gekte rondom babyshowers ook niet zo hoor. De eerste keer niet en de tweede keer al helemaal niet! Je blijft bezig
Als et bij mij ooit een keer zo ver is mogen al m'n vriendinnen gewoon aan de wijn, haha! En hoef al helemaal geen gekke spelletjes en dingen te doen.
Fruity voor jou ook even slikken lees ik. Na je vakantie hopelijk de laatste x…
Bleh wat een rotnieuws zeg! Weet niet zo goed wat ik ervan moet maken, leef hier met jullie mee en duim voor Weija!
Zizo ik snap die gekte rondom babyshowers ook niet zo hoor. De eerste keer niet en de tweede keer al helemaal niet! Je blijft bezig

zondag 13 augustus 2017 om 21:24
zondag 13 augustus 2017 om 21:37
Fleurdelys, wat mooi op te horen dat mijn kaarsjes niet voor niets zijn geweest! Go Kaarsjes voor Weija!
Smurff112, spannend meid! Heel veel succes en laat je ons weten hoe het gegaan is als je weer een beetje boven water bent?
Babyshower, nee van mij hoeft dat ook helemaal niet... Lijkt me echt niet wat voor mij. Ik denk (toen we net begonnen waren dachten we er in ieder geval beide zo over) dat we het geslacht niet zouden willen weten. Lijkt me een mooie verrassing namelijk.
Smurff112, spannend meid! Heel veel succes en laat je ons weten hoe het gegaan is als je weer een beetje boven water bent?
Babyshower, nee van mij hoeft dat ook helemaal niet... Lijkt me echt niet wat voor mij. Ik denk (toen we net begonnen waren dachten we er in ieder geval beide zo over) dat we het geslacht niet zouden willen weten. Lijkt me een mooie verrassing namelijk.