Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Rucio: wat een opluchting om te horen dat er bevruchtingen zijn hè! Ze belden ons ’s ochtends al, dus toen was de spanning daar van af. En toen de terugplaatsing (vrijdag) doorging, was dat inderdaad vooral leuk en bijzonder. Wij konden ook meekijken, dat is wel heel speciaal! En wij hebben ook een echo-foto, voelt toch al een beetje zwanger bijna :) Hoe voel jij je nu? Nog bloedverlies? Ik nog wat oud bloed en verder een beetje buikpijn. Ben nog steeds veel aan het drinken. Ons embryo was dus 4cellig, maar dat is normaal op dag 2.

Abusu: geen inbrenghulsje hier, lijkt me wel veel handiger en ook hygiënischer. Ik hoef nu eerst niet meer in het ziekenhuis te zijn, anders had ik er 1 gehaald. Elk ziekenhuis is toch weer anders vwb terugplaatsing en invriezen merk ik. Bij ons worden ze dag 3 ingevroren. Aankomende week krijgen we een brief (nog op ons oude adres..niet handig) waarin staat hoeveel cryo’s er zijn. Best spannend, want voor mijn gevoel zegt dat ook iets over het embryo in mijn buik. Hoe voel je je na de punctie? Krijg je woensdag een telefoontje over de bevruchtingen?

Smurf112: fijn dat ze goed groeien en jij dus ook veel drinken! Dinsdag punctie, spannend! En hoeveel dagen daarna de terugplaatsing?

Duufje: fijn dat je wat laat horen, en hier ook een ‘oudere’ moeder, ik ben ondertussen 37 jaar en dat vind ik zelf best oud om voor het eerst moeder te worden. Vooral het gevoel dat je haast hebt en of het wel gaat gebeuren, herken ik wel, ook al heb ik lang niet zoveel meegemaakt als jij.
Leuk dat jullie een huis gaan verbouwen en opknappen, wij zijn net klaar na een jaar. Het is erg druk, maar geeft ook veel afleiding! Veel succes!

Windmolen: wat lastig dat je lichaam zo anders reageert. Knuffel

Labgeek: hoe voel je je? Lastig he, dat vele drinken en dan net zo vaak naar het toilet… Moet je maandag ook bloedprikken en echo ter controle voor de overstimulatie? Mooi 14 eicellen! En nu duimen voor veel bevruchtingen. In welk ziekenhuis ben jij? Als je het wilt vertellen natuurlijk.

Zizo: wat balen dat je nog zo in de lappenmand zit, het herstel kost veel tijd… Jij bent ook in umcg toch? Goed hoe je hebt gereageerd op de babyshower, mooi voor jezelf opgekomen!

Fruity en Dazzle: oh nee :( dikke knuffel

Wija: ik had punctie op woensdag en terugplaatsing op vrijdag, 48 uur na de punctie. In het umcg is dat standaard. De overige embryo’s laten ze nog 1 dag doordelen en dan worden ze ingevroren. Dat was dus gisteren… zo spannend of dat gelukt is!

Animal: hihi moest wel lachen om je post, die hormonen inderdaad! Ik deed niks anders dan aan mijn man plukken. Mijn man wil ook geen zoveel-ling,al hebben wij nooit een seksverbod gehad (wel bij IUI toen ik teveel eitjes had). Toen hij hoorde over mijn 17 eitjes, zei hij: 1 is genoeg hoor, kunnen we de rest niet doneren? De schat is altijd erg positief ingesteld, dus denkt dat het nu gelijk raak is en behandelt me al alsof ik zwanger ben, ben benieuwd hoe lang hij dit verzorgende volhoudt… haha.

Fleurdelys: mooie berichten :):)
Alle reacties Link kopieren
Zizo: heel goed dat je afgezegd hebt en wel op kraamvisite kan komen. Dan kun je zelf het moment bepalen (in overleg met de ouders) en, omdat die van jullie situatie weten, hoef je niet alleen maar met een poker face daar te zitten. Mijn irritatie met de baby shower is ook dat het anderen verplicht gezellig mee te doen in de feestvreugde die daar misschien helemaal geen zin in hebben. Als mij iets duidelijk is geworden in de afgelopen jaren, dan is het wel dat het mogen krijgen van kinderen voor veel vrouwen toch een gevoelig onderwerp is. Niet alleen voor de dames uit de MMM, maar ook voor mensen die bang zijn de boot te missen (klokje tikt) maar om sociale redenen (geen partner) of economische redenen niet in staat zijn om de stap te zetten. Een babyshower verplicht iedereen dan om leuk te doen voor de zwangere vrouw, die dan toch al haar doel bereikt heeft: zwanger zijn en moeder worden. Moet al dat extra's er dan ook nog boven op?! :arrow:

Abusu: Klinkt als een nette score! Hoop op mooie bevruchtingen.

Fleur: wat een mooi nieuws zeg! Voorzichtig gefeliciteerd: :cheer: :hello: Wanneer heb je de 1e echo?

Smuff: Fijn dat de echo goed was!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Boulu wow wat heb je het prachtig omschreven, jullie klinken ook erg sterk samen. Heel veel sterkte samen. :hug:
Labgeek wat een mooi aantal 14 eicellen! Ik duim voor jullie voor een mooi aantal bevruchtingen! :yes:
Baggal het is sinds gisteren weer helemaal weg, gister was ook de officiële testdag. Heb niet getest, want ik weet toch al dat het niet gelukt is. Vanochtend het zkh maar gebeld en volgende week hebben we onze evaluatie.
Jeetje wat slordig zeg van die organisatie dat je niet je check-ups hebt gehad.
Windmolen jeetje wat klote zeg! :hug: knuffels voor jou!
Zizo het valt niet allemaal mee zeg, hoop dat je je goed herstelt en weer helemaal de oude kunt zijn, het heeft tijd nodig. Beterschap gewenst. :rose:
Sef wow wat een mooi aantal bevruchtingen en duim voor een mooie plakker! :yes:Succes in de wachtweken.
Weija klopt idd volgende week eerst evaluatie want wij vonden deze ronde gewoon erg teleurstellend, geen cryo’s en het aantal eicellen en bevruchtingen vond ik ook tegenvallen en daarna weer verder naar poging 2. Hopelijk kunnen bij de 2e poging mssn iets anders voorschrijven dan gonal zodat ik ook wat meer ei blaasjes kan krijgen.
Haha ja dat snap ik dat op een gegeven moment de spanning ervan af is.
Animal haha ja onze 1e poging was ook weinig seks, maar dat lag aan mij omdat ik door al die hormonen gewoon geen libido had. Mn vriend heeft ook heel voor zn voeten gekregen naast dat ik was echt een draak. Achteraf gezien vond hij de eerste poging al met al zwaar..terwijl hij meestal wel heel wat kan hebben.
Miekje tijdens de utro hebben wij sowieso geen seks mn vriend vond het maar vies al dat witte spul..dus ik heb daar geen ervaring mee.
Fruity balen zeg! Sterkte! :hug:
Dazzle oh neee voor jou ook veel sterkte :hug:
Absu gelukkig heb jij de punctie ook weer achter de rug. Hopen op een mooi aantal bevruchtingen en een TP deze week! :yes:
Fleurdelys wow eindelijk wat positief nieuws! Dat kunnen we gebruiken. Een voorzichtige felicitatie voor je! :cheer:

@hier wachten op het gesprek volgende week. Vind het best lastig want iedereen blijft vragen hoe het gaat. Terwijl we blijven volhouden dat we het voorlopig voor onszelf houden en automatisch denken mensen dan aan goed nieuws..
Vooral mijn moeder kon het niet begrijpen dat we het hun niet vertellen want dan kunnen zij toch ook meeleven… pfff en daar zit ik nu gewoon totaal niet op te wachten, maar dat is lastig uit te leggen als iemand dat niet wil begrijpen.
Pff had gister weer een hele uitbarsting tegen manlief waar mijn hele familie bij was :facepalm: ..mijn excuus de hormonen..maar zou dat echt nog kunnen? Mijn irritatie level is gewoon heel hoog nog steeds..

Voor diegenen die in het lange traject zitten, als je weer wilt beginnen, moet je dan eerst weer wachten totdat je ongesteld wordt?
Shine bright like a diamond
Windmolen: Wat enorm irritant is dit zeg. Ik had nog niet uitgebreid gereageerd op jouw nieuws. Heb jij normal gesproken een constante cyclus? Zou wel even de kliniek bellen.

Diamond: Je moeder is waarschijnlijk heel lief, maar soms zijn dit soort dingen gewoon ronduit irritant. Ik ken het hoor - ik had na mijn eerste MK een snikkende moeder aan de telefoon en had toen zoiets van: lief dat je meeleeft, maar ik heb wel even genoeg aan mijzelf - dank je. Ik kon er werkelijk niets mee. En hoewel de omgeving goede intenties heeft gaat het in dit rot proces vooral om waar JIJ JE PRETTIG BIJ VOELT. En dat je moeder betrokken wil zijn is een ding, maar soms is afstand fijner. Ik heb mijn moeder tot voor kort nooit verteld van de 2e VMK omdat ik vond dat zij dat niet aankon. Heb ik mij geen moment schuldig over gevoeld overigens.

Dazzle en Fruity: Dikke knuffel.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik lees helaas niet mega veel positief nieuws :(!!

Dazzle en Fruity Ik had het zo gehoopt voor jullie. Dikke knuffel van mij.

Sef Ik moet echt om de 45 min naar de wc om te plassen inderdaad haha! Ik zit bij het Amphia en de bevruchting en terugplaatsing in Erasmus Rotterdam. Het drinken heeft in ieder geval geholpen want ik heb vandaag een terug plaatsing gehad.

Ik kom dus net terug van de terugplaatsing. Wat een mooie maar enorm aparte ervaring!! Ik had 14 eicellen waarvan er 12 bevrucht zijn en ook alle 12 tot embryo's zijn uitgegroeid. Enorm gezegend dat het er zoveel zijn en hopelijk kunnen ze er een aantal invriezen. Ik heb nu een embryo terug geplaatst gekregen die 8-cellig is en score 1 heeft. Beter kon niet zeiden ze. Hopelijk blijft deze dus goed plakken!!
Baggal Ja dat is het zeker, ik heb al niet zo'n goede band met haar.. Dus ja op deze manier probeert ze weer een ingang te creëren, maar het stoot mij alleen maar meer af. Ze gaat het heel snel in de slachtofferrol zitten en dat irriteert mij mateloos. En ja we zeggen tegen iedereen op dit moment hetzelfde het is niet alleen tegen haar, maar zo neemt zij het wel op..dus ja het is vechten tegen de bierkaai.
Labgeek dat is het een super aantal, het aantal cellen zegt mij nog vrij weinig haha. Maar het ziet eruit als een topper! Het is een mooie en bijzonder ervaring de TP.
Wanneer hoor jij of je cryo's hebt?
Diamond: Maar dan zeg je toch op diplomatieke wijze tegen je moeder dat je het lastig vindt om erover te praten en dat je het om die reden liever prive wil houden? Het is tenslotte al moeilijk genoeg. Het gaat niet om haar op dit moment, het gaat om jou en jouw partner en jullie kinderwens.
Ik had ook een lastige situatie met mijn moeder een paar weken terug die zich al helemaal had voorgenomen om 2 weken (!!!) te komen kramen en dan met mijn pa, wiens gezondheid niet top is, in ons huis te komen bivakkeren. Ik zat er ook mee, want ik wil niemand kwetsen en mijn ouders zijn gewoon enthousiast, maar echt twee weken in ons huis als er net een nieuwe baby is? :wtf: Soms moet je gewoon duidelijk zijn en jouw moeders reactie helpt jou niet in het proces.

Labgeek: YES :blob: !! Dat klinkt als een goede kanshebber! Ik hoop dat je de 2 WW goed doorkomt met genoeg afleiding en dat het broeden kan beginnen :duckie:

Smurff: Veel succes morgen bij de punctie!

Animal: geslacht wel of niet willen weten is natuurlijk heel persoonlijk. Ik zie het krijgen van kinderen als een geschenk, maar vond het wel makkelijk in het kader van de babykamer en dat soort dingen. En ik vond het leuk om haar te leren kennen als ZIJ in plaats van HET :) . Wanneer verwacht je de NK-cellen uitslag?
Sef, haha inderdaad een mini-beetje zwanger! Ik voel me prima, geen bloedverlies meer sinds de terugplaatsing. Ik vind het tot nu toe goed vol te houden, ben zo blij dat ik niet meer hoef te prikken en steeds rekening ermee te houden dat ik dan en dan thuis moet zijn. We hebben bericht gekregen dat er van de 2 resterende embryo's nog 1 embryo is ingevroren. Ook wel een fijne gedachte dat er dan in elk geval eentje achter de hand is en een eventuele volgende poging er mogelijk geen punctie zal zijn. Yes!

Labgeek wat ontzettend goed zeg! Super fijn.

Fleur wat een heerlijk bericht! Gefeliciteerd.

Diamond ik heb nu ook tegen mijn familie gezegd dat ik niet weet wanneer ik iets vertel. We wonen op een paar uur afstand dus even langsgaan is er ook niet bij en ik wil ook liever niks via de telefoon zeggen. Ze snapten het wel maar ik kreeg het idee dat ze toch denken dat ik er wel iets over ga zeggen. Ik weet het gewoon echt nog even niet en wil er nu ook niet over nadenken. Heel vervelend dat je moeder zo in de slachtofferrol gaat zitten, ik snap dat het voor haar ook spannend is maar je hebt al genoeg aan je eigen zorgen.

Zou iemand mij in de tabel kunnen verplaatsen naar de wachtweken? Ik ben bang dat ik alles sloop :facepalm:
Zou degene die dat voor rucio doet ook voor mij willen doen?
Ik ben me aan het inlezen op draagmoederschap. De vraag is wellicht wat off topic. Is er iemand bekend met het traject (hoogtechnologische-) draagmoederschap (bij VUMC)? Als bijvoorbeeld een vriendin zich aanbiedt als draagmoeder? Hoelang een screening duurt? (Er wordt trouwens maar 50% van de aanvragen in behandeling genomen... )
@ dazzle ik wist niet fat dat kon in Nl. Fijn dat er een mogelijkheid is. Ik zal erover lezen en misschien ook in protocollen kijken als ik in Vu kom. Dan laat ik het je weten. Heb je een vriendin die eventueel dat zou willen? Zou zo fijn zijn, maar het liefst hoop ik dat het 'gewoon' een keer raak is bij jou :(
Angel: Dank je wel. Een vriendin van mij heeft het paar maanden geleden aangeboden. Onvoorstelbaar dat iemand dit voor me/ons over heeft. Wat was en ben ik nog steeds overrompeld. Ik hoop dat de laatste twee in de vriezer ons ouders gaan maken. We willen waarschijnlijk hierna niet naar poging 4. Vandaar dat ik me aan het inlezen ben, man wat komt daar veel bij kijken.
Even snel:

Zizo, heel goed gedaan met die baby shower!

Fleurdelys, van harte gefeliciteerd! Fijn dat je even een positief berichtje komt brengen :).

Smurf112, succes alvast met de punctie morgen!

Wow, Labgeek, wat een goede score! Daar moet wel een goede embryo bij zitten! Hopelijk heb je meteen een plakker!

Diamond, oh, wat lastig, die situatie met je moeder. Eens met Baggal, het gaat om jou hier hoor. Maar met je eigen moeder lijkt het me wel lastig om het van je af te zetten.

Rucio, fijn dat je nog een cryo achter de hand hebt, maar hopelijk is-ie niet zo snel nodig!

Dazzle, ik kan je niet helpen met je vraag, maar wat ongelooflijk bijzonder van die vriendin. Heftig ook dat je hierover aan het nadenken bent :hug:.

Nog even over de situatie hier. Ik heb vandaag de kliniek gebeld en alle afspraken voorlopig afgezegd. Ik vond het wel moeilijk, maar ik wil eerst het vertrouwen in m'n lichaam weer terug hebben. Hopelijk is de komende cyclus weer gewoon normaal, dan kunnen we daarna weer verder. Maar er is ook een hele praktische reden, want we zijn wsl begin september op vakantie en dan zou de terugplaatsing zijn, als deze cyclus verder normaal gaat. En ik zou echo's moeten hebben rond de tijd dat we een weekend weg hebben gepland, dus het komt nu gewoon niet goed uit en ik heb geen zin om er omheen te plannen. Even afstand van alles is mss ook wel goed, al vind ik het tegelijk ook wel heel lastig om langer te moeten wachten.
De arts had verder ook geen verklaring voor m'n rare cyclus, behalve dat het gewoon soms kan gebeuren. Het lichaam is geen atoomklok tenslotte. Ik heb van mezelf eigenlijk altijd een vrij regelmatige cyclus. Ik neem dus maar aan dat het eenmalig is. Ik heb ook geen zin om het te laten onderzoeken, want dat kost me alleen maar geld ;). Ik monitor het verder zelf wel.
Zoals gezegd zal ik de komende tijd wsl wat meer in meeleesmodus gaan, aangezien ik zelf niet zoveel te melden zal hebben. Maar mogelijk gaat het me net als Zizo en blijf ik toch reageren ;). Ik zie wel ff. Ik lees en leef iig mee en duim heel hard voor alle wachtbankers. Ik voel dat er binnenkort weer meer goed nieuws aan gaat komen!
Huh, ik ben ineens Weija kwijt in de tabel..? Weija, je zit toch nog wel op het wachtbankje? Of heb ik nu iets gemist?? Ik zie je ook niet meer in de grote tabel (of ben ik blind?).
weija is even uit het topic om persoonlijke redenen ;-)
Baggal, ik denk over ong 3 weken de uitslag te krijgen van het NK-cellen onderzoek, aangezien het bijna 2 weken geleden is geweest. Eerst is Dazzle aan de beurt voor de uitslag.

Zizo, ik ben trots op je dat je dat gedaan hebt! Wij hebben lekker makkelijk praten vanaf de zijlijn, maar goed van je dat het echt gedaan hebt.

Diamond, ik weet ook niet wat ik met zo'n situatie zou doen, maar ik kan me erg goed vinden in het advies van Baggal. Wel rot voor je dat je niet zo'n goede band met jouw moeder hebt...

Labgeek, wat een topscore meid! Als daar geen stapel cryo's bij zit, dan moeten eens een streng gesprek met jullie ziekenhuis aangaan ;-)

Windmolen, hier een beetje dezelfde situatie, normaal strak 28 dagen, na elke punctie ook 28 dagen, nu al dag 30 en zelfs nog geen spotting te zien. Ik kan me niet voorstellen dat HSK, scratch en biopt er invloed op zouden kunnen hebben, maar ben wel een beetje van de leg er van, zowel lichamelijk dus :-) als psychisch. Erg frustrerend...

Dazzle, lijkt me een erg moielijke keuze beslissing om te nemen en om de daadwerkelijke stap ook te zetten. Ik vind het ontzettend dapper van je dat je dit overweegt en heel erg lief van die vriendin die dit aangeboden heeft. Het lijkt me dat het niet zo heel ingewikkeld zou moeten zijn, als je zelf iemand kan aandragen die al een volledig gezin heeft en psychisch stabiel is. Want ik kan me voorstellen dat dat de minimale voorwaarden zouden moeten. Net als dat ze gezond moet zijn. Wacht je niet eerst de uitslag van het biopt af?

Ik heb zo'n pickwick theezakje voor mijn neus: "Wat zou jij doen als je minister-president zou zijn?" Nou, dan mocht iedereen onbeperkte IVF behandelingen ondergaan en ging ks ene Dr S uit Duitsland en ene Dr. S uit Belgie ontvoeren en ze niet meer naar hun oude land gaan voor ze alle IVF artsen in NL de nodige kennis bijgebracht hebben! Ik vond het wel een mooie gedachte! Zo, en nu neem ik nog een heerlijk chocolaatje!
Baggal dank je voor de tip! Jeetje lijkt mij idd ook een lastige situatie zeg. Juist in de kraamtijd wil je rustig en is het belangrijk om te kunnen wennen en genieten van elkaar..is lief bedoeld, maar ja soms moet je even hard en duidelijk zijn..
Rucio haha ja het is ook lastig om jezelf dan stil te houden..maar ja mssn omdat ik juist zo open ben geweest over alles tot nu toe en we nu een duidelijke grens aangeven, komt dat mssn ff hard aan..maar ja als je niet in het proces zit kan je ook niet weten wat het met je doet hoe graag je ook wilt meeleven..Wat fijn dat je nog een cryo hebt! :cheer:
Dazzle Wat bijzonder en een mooi gebaar zeg dat je vriendin dat heeft aangeboden. Kan me voorstellen dat je je er in wilt verdiepen. Ik heb er nooit zo bij stil gestaan maar dacht altijd dat het draagmoederschap in NL te regelen was, maar blijkbaar zijn daar ook best strenge regels voor?
Windmolen Dank je, ik heb het op zich geaccepteerd, maar zij niet. Dus ja de situatie blijft om die reden lastig. Ik hoop dat je cyclus weer wat regelmatiger gaat worden en dat het eenmalig was. Mssn goed om een stapje terug te doen en ook even alles weer op een rijtje te kunnen zetten en natuurlijk genieten van jullie vakantie in september!
Animal Ja dat is het ook, maar goed blijft een lastige situatie. Spannend zeg dat je over ongeveer 3 weken de uitslag krijgt..
haha zeker een mooie gedachte! :-D
Weija: Als je dit nog leest: ik heb geen PB ontvangen. Piene kennelijk wel - maar ik snap dat je even afstand neemt uit haar post. Dat mag natuurlijk altijd: niets moet op het forum. Weet dat ik wel aan je denk en ik enorm hoop dat het je gegund is zwanger te worden.

Windmolen: Dat lijkt mij een heel verstandig besluit. Eerst de cyclus maar eens op orde krijgen. Wel erg frustrerend dat je nu weer in de wachtstand staat.

Dazzle: Wat enorm lief van jouw vriendin zeg. Zou ze dan alleen jullie kind dragen, dat genetisch van jullie is, of ook een eitje ter beschikking stellen? Heeft jouw vriendin zelf al kinderen overigens? Echt een kind voor een ander dragen is de ultieme sister-act naar mijn idee, maar wel eentje waar je niet te lichtvaardig over moet denken, in mijn optiek. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik het zelf zou kunnen. Vandaar ook de vraag of je vriendin zelf al eens ervaren heeft om zwanger te zijn. Een eitje doneren is in mijn optiek iets abstracter dan echt een kind dragen en baren voor een ander en er ontstaat toch een band tussen de draagmoeder en de baby waardoor het mij heel lastig lijkt om daar ook weer afstand van te doen. Hoe meer je ziet op een echo, hoe meer je je bindt en hoe meer je voelt, hoe meer je je betrokken voelt bij de baby. Voor de duidelijkheid: ik sta er niet negatief tegenover, het is ook niet aan mij om er wat van te vinden, alleen is het niet iets wat je moet onderschatten. Goed dat je je aan het inlezen bent!
Als jouw vriendin dit allemaal aankan, stabiel is en hier heel goed over heeft nagedacht is het natuurlijk een prachtige oplossing. Ben benieuwd naar de uitslag van de NK cellen. Ik snap dat je hoopt dat daar iets uitkomt zodat je iig iets hebt om je aan vast te houden, want dit is gewoon enorm onbevredigend en frustrerend. En ik hoop dat de draagmoeder oplossing niet nodig is voor jullie.

Flipje: Mag jij alweer bijna van start?
even een ego-post. Voel me kut. Er is uit de 5 eicellen maar 1 embryo ontstaan. Van de 5 waren er 3 onrijp en konden dus niet bevrucht worden en de vierde heeft niet goed gedeeld. Morgenmiddag terugplaatsing, maar ik heb er nu een heel zwaar hoofd in dat dit gaat lukken.
WTF?
Oh abusu wat een rot nieuws!! :-( Is de punctie dan toch iets te vroeg geweest ofzo?

Ik hoop en ik duim dat dat ene embryo dat gouden wonder embryo is... :rose:

Zo gaat het wel heel erg hard allemaal... :-/

Wat een kak-maand is het toch!!!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ooh bah Abusu wat klote nieuws! Laten we duimen dat je morgen een mooi embryo terug geplaatst krijgt.
pff ja echt wel een rot maand :swear:, hopen op beter nieuws voor de dames in de wachtweken en anders in de volgende rondes!
Aaargh wat stom Abusu! Het zit jou ook niet mee met de resultaten na de puncties. Ik hoop echt dat dit embryo succesvol gaat zijn, maar ik snap je teleurstelling. :hug:
Abusu :hug:
Abusu wat Kl~te :@ . Snap dat je er niet meer op durft te hopen en ook omdat dit de laatste verzekerde poging is. Snap dat de moed in je de schoenen zakt en hoop toch op onverwacht succes. Iedere TP is in feite wel een kans natuurlijk :hug:

Kijkt iemand hier trouwens naar ''Hopen op een Wonder?'' Ik zag het op LindaTV even voorbij komen. Ik verbaas me er altijd over dat andere mensen vaak zo onderschatten wat infetiliteit met een mens doet en dan menen dat 'ze' het maar 'moeten accepteren' :@ . Werd ook niet veel vrolijker van sommige reacties die ik daar las, zeker als die mensen zelf geen enkel probleem hadden om zich voort te planten. Feitelijk gezien zit er wellicht wat in dat men dingen moet accepteren die je niet kan afdwingen, maar emotioneel is zoiets enorm pijnlijk en een rouwproces. Anyway, ik hoop hier toch wel heel gauw beter nieuws te lezen, want dit is gewoon niet echt een positieve flow hier @(

Liefs en een zwaai voor allemaal!
wat een shitnieuws Abusu!! Maar er is maar een goede nodig.... hoop voor je dat dat deze is.

Lees later even verder terug hoe het met de rest is!

Ik heb vanmorgen de punctie gehad. Vond het heel spannend en was best zenuwachtig maar het viel me alles mee. Had een infuusje met een soort van roesje, heerlijk!

Resultaat was minder en daar baal ik nu wel van. Vd 13 follikels hebben ze maar 4 eitjes gevonden. Ik weet dat er soms minder uitkomt en dat ik blij moet zijn met deze 4, maar vraag me toch echt wel af waar de rest dan is gebleven???? Arts wist het ook niet, kan gebeuren zei ze, er was dubbel gecheckt in het lab maar dit was het.

Toch zuur... had echt wel op een betere score gehoopt :"-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven