Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou, net even een goed gesprek gehad met de gynaecoloog en alles op een rijtje gezet. We gaan toch voor het all inclusive pakket van de kunstmatige cyclus :rolling: Als ik nu een kuur Provera gebruik is de kans héél klein dat er daarna een 'goede' cyclus ontstaat. Dan zou ik over een tijdje opnieuw Provera moeten doen met daarna Progynova en Utrogestan en is de eerste Provera kuur dus eigenlijk voor niets. De gynaecoloog dacht echt goed met mij/ons mee en we hebben besloten toch voor een kunstmatige cyclus te gaan. Hij maakt nu de recepten klaar en dan kan ik vanmiddag al alles ophalen.
Labgeek dank je meid haha ja zeg heeerlijk ff niks moeten doen! Hoe vergaat het jou in de wachtweken??
Smurf wow wat een mooie opbrengst aan embryo’s, bijzonder he de TP! Succes in de wachtweken! Antwoord op je vraag ik had na de punctie nergens last van ook geen krampen etc.
Baggal is ook heel logisch, maar jullie zijn er bijna en binnenkort krijgen jullie, jullie wondertje eindelijk te zien. De laatste loodjes zijn begonnen. Heerlijk ff samen uiteten.
Animal wel fijn dat je idd de TP nog voor jullie vakantie kan doen. Hopelijk gaat dat allemaal lukken.
Mevr. Stippel dank je wel voor de uitleg, nu snap ik het.
Flipje Ik lees net dat je woensdag TP, weet je al wanneer ze de cryo gaan ontdooien?
Selin klopt deze maand nog ff mijn eigen cyclus en verwacht over 2 weken dat ik weer ga beginnen met de pil.
Chevrolet wat vervelend zeg ik lees je zorgen, het is allemaal ook zo spannend, duim voor je dat vandaag een mooie echo kunt hebben. Succes!
Sef fijne vakantie hahaha je eerlijkheid op het vliegveld over de bolletjes hahahaha :rofl: ..Wow wat een mooi aantal cryo’s zeg! :yes:
Doces wat een lastige keuze zeg, maar als je zelf al geen vertrouwen hebt om het in je eigen cyclus te doen / je weet niet wanneer je eigen cyclus weer op gang gaat komen..dan zou ik voor een kunstmatige kiezen. Hopelijk kun je het vandaag een beetje bezinken.
Ik heb geen ervaring met provera.
Boulu & Duufje denk aan jullie! :bigkiss:

@hier Had vanochtend de evaluatie over poging 1. Onze gyno had ook het lab verslag gekregen over de embryo’s. Er bleken 6 vd 7 eicellen bevrucht te zijn, waarvan 3 met 2 zaadcellen, deze worden altijd direct vernietigd omdat ze deze niet mogen gebruiken. Ze kunnen niet zeggen hoe het komt dat deze 3 met 2 zaadcellen bevrucht zijn. Het lijkt mij toch dat ze het strak in de gaten houden allemaal, maar goed het zij zo hoop dat het de volgende keer beter in de gaten wordt gehouden zodat ze dit kunnen voorkomen. De andere 3 waren wel bevrucht met 1 zaadcel. En waren op de dag vd TP allemaal 8-cellig. Helaas waren de overige 2 niet door gedeeld naar 16 de volgende dag. Gelukkig dachten we hetzelfde want in poging 2 krijg ik menopur 300 i.p.v. gonal. Ze vond het wel apart dat ik moeilijk te stimuleren ben op zo’n jonge leeftijd. :sarcastic:
Ik verwacht dat over 2 weken mijn ms weer op gang zal komen, dus dan ga ik weer beginnen met de pil en kunnen we weer verder met poging 2.

Hoe is jullie ervaring met Menopur ipv Gonal? Hoop echt op een beter effect en meer eicellen.
Wanneer mag je trouwens beslissen dat je een escape IUI wilt i.p.v. punctie?
Shine bright like a diamond
suc6 ;-))
Doces: Wijs besluit - ik zou dat in jouw geval ook gedaan hebben zoals ik al schreef. En ook fijn voor de artsen dat ze het moment van ovulatie heel precies kunnen prikken.

Zizo: Hoe gaat het met jou? Iets veranderd aan de werk situatie?

Dazzle: Ik ben benieuwd wanneer je de uitslag krijgt van het NK onderzoek en zo ja of ze intralipids/prednisolone geven bij een volgende ronde. Denk aan je en hoop hoe dan ook dat de cryo's voor succes gaan zorgen!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Diamond30 schreef:
21-08-2017 11:41
Hoe is jullie ervaring met Menopur ipv Gonal? Hoop echt op een beter effect en meer eicellen.
Ik had bij de NHS met alleen gonal-F 17 eicellen en daarval 16 rijpe en bij Boston Place een cocktail van zowel Gonal-F als Menupur. Ik had 15 eicellen, maar daaruit zijn wel 7 embryo's ontstaan (5 cryo's) terwijl ik bij de NHS een dubbele TP had, maar geen enkele cryo. Ik heb altijd begrepen dat je van Menupur niet perse meer eicellen krijgt, maar de kwaliteit wel beter is. :)
Mijn man heeft in de tussentijd natuurlijk ook nog proceed gebruikt dus ik heb geen idee of dat nog van invloed is geweest.

Wel raar en jammer dat twee eitjes met twee zaadcellen bevrucht waren zeg :| Ik weet niet of ze daar iets aan kunnen doen door er beter op te letten - ik bedoel: in het petri schaatje gaat de natuur zijn gang. Wanneer denk je weer van start te gaan? :bigkiss:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik heb vanmorgen een goede echo gehad met een mooi kloppend hartje :heart: :flirting: ben helemaal blij!
Baggal thanks op een of andere manier had ik mijn hoofd dat menopur de meerderheid zou verbeteren, maar de kwaliteit wordt dus beter door menopur, hopen dat het dan ook voor mij van toepassing zal zijn.
Ja ik vond het ook vreemd toen ik het hoorde, wist niet dat het mogelijk was..Bij jou waren de resultaten iig een stuk beter met die cocktail! Ik verwacht over 2 weken als mijn ms weer begint, dan eerst weer beginnen met de pil.
Crosspost wow wat een goed nieuws Chevrolet! Fantastisch! :jump: :cheer2:
Wauw Chevrolet wat een goed nieuws!! Super!! :cheer:
@Chevrolet JAAAAAAAA gefeliciteerd!!! :cheer: :cheer2: :hello:

@Diamond De makkelijkste en meest voor de hand liggende manier om bevruchting door twee zaadcellen te voorkomen lijkt mij door de volgende keer ICSI te doen i.p.v. IVF. Dan kan dat gewoon uberhaupt niet gebeuren.

Ik heb i.d.d. woensdag de terugplaatsing, dus dinsdag begint de ontdooi-procedure. Geen back-up meer in de vriezer nu, dus het moet in 1 keer goed gaan, anders gaat het hele feest natuurlijk niet door.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Wow Chevrolet!!!!! Wat onwijs fijn!!!!! Gefeliciteerd :cheer: :cheer: :cheer: Hoeveel weken ben je nu?
Chevrolet: even een ronde dans voor jou: :jump: :blob: :jump: :blob: :jump: :blob: :jump: :blob: :jump: :blob: :jump: :blob: :jump: :blob: :jump: :blob: !! Heel fijn meis!

Diamond: Het is lastig om te zeggen dat de combi Menopur / Buerselin / Gonal-F het verschil heeft gemaakt met de NHS poging. Je moet niet vergeten dat de oorzaak van de verminderde vruchtbaarheid bij mijn man ligt. Alleen het verschil tussen de NHS en de private poging was gewoon erg groot. Wat Flip zei over ICSI zat ik ook al aan te denken: dan wordt de zaadcel er in het lab ingedaan en kan dat helemaal niet.

Flip: Ik duim dat het ontdooien goed gaat en natuurlijk dat die laatste cryo voor succes gaat zorgen! Ik hoop - ik hoop - ik hoop :bigkiss:
Flipje dank je dat is idd een goeie en waar ik nog niet aan had gedacht, kan het voorstellen. Weet niet wat de regels voor isci zijn, want het zaadkwaliteit van manlief is goed genoeg, maar het zou idd wel dé manier zijn om te voorkomen dat er weer 2 zaadcellen erin terechtkomen.
Baggal klopt bij iedereen is het weer anders, maar het is wel het proberen waard.
Ook hier de felicitaties voor Chevrolet! Gefeliciteerd!!!
:sun: :cheer2: :high5:
He Chevrolet wat fijn zeg!!! Ik ben Erg blij voor jullie!
En wat spannend toch Rucio.
Hoe reageerde jouw man Selin?
Doces, ik denk dat het wel een goede keuze is om een tp te doen met medicatie. Zeker om dat je niet een regelmatige cyclus hebt, dus dan zou je juist vaak voor echo's moeten als je het in een natuurlijke cyclus zou willen, omdat niet duidelijk is wanneer je eisprong zou zijn. Een het is heel persoonlijk hoe je op de medicatie reageert. Ik kreeg van de progynova heel erg hoofdpijn terwijl een ander nergens kaart van heeft.

Diamond, weet je ook wat de reden is dat ze een eicel met 2 zaadjes gelijk weggooien? Zijn ze dan bang dat je een meerling krijgt? Of kan dat niet met 2 zaadcellen? Normaal heeft dat met de deling te maken natuurlijk.. Ik weet niet wat 2 zaadjes doen.

Flipje, succes voor woensdag. Hopelijk ontdooit deze laatste goed en is 4maal scheepsrecht!

Zizo, hoe gaat het met jou nu?

Selin, heb je al een bloeduitslag?
Ik ben even een paar dagen in mijn eigen bubbel gekropen, maar kom nu tevoorschijn :).

Selin & Rucio: gefeliciteerd! :cheer2: Ik hoop dat het goed blijft gaan en dat dit het begin is van een positieve flow :D.
Chevrolet: wat een opluchting! :high5:

Het gaat best goed hier op het wachtbankje. Ik voel van alles, maar blijf tussen hoop en vrees heen en weer slingeren. De ene keer denk ik dat mijn ontregelde thermostaat, lage rugpijn en het (opeens) superlieve gelik van mijn kat goede tekenen zijn en het volgende moment voel ik een venijnige, pijnlijke steek in mijn onderbuik en denk ik weer dat het wel weer niets zal zijn.

Volgens mij was er niets aan te doen dat er onrijpe eicellen geoogst zijn, dat kunnen ze niet zien bij de punctie, maar blijkt pas in het lab. Er waren twee follikels al zo enorm groot dat langer wachten echt niet kon. Bij de evaluatie met de gyn zal ik het wel vragen, maar daar heb ik toch niets meer aan.
Als deze laatste (3e) IVF niet lukt, denk ik dat ik zal proberen verder te gaan met IUI, bijvoorbeeld max. 6x. Als de verzekering dat tenminste dekt. De gyn gaf aan dat de kansen voor IUI en IVF op mijn leeftijd en met mijn medisch dossier (geen aanwijsbare oorzaak infertiliteit) bijna gelijk lopen en ik vind IVF (ICSI) echt wel een grote aanslag op mijn lichaam.
WTF?
@Diamond Het niet goed werken van IVF (meestal het uitblijven van bevruchtingen, maar in jouw geval het ontstaan van niet bruikbare bevruchtingen) is een indicatie om over te stappen op ICSI, dus het lijkt mij dat dat de volgende keer gewoon moet kunnen. Ik zou het in ieder geval even aan je arts vragen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Nog een paar dagen volhouden Abusu! Weet je al wanneer je wil gaan testen?
Chevrolet, gefeliciteerd met het kloppende hartje :hug:
CHEVROLET WAT FIJN OM TE LEZEN!!!! Hopelijk blijft het zo positief doorgaan, in geloven dat het allemaal goed komt!! ;) kan je dan wel wat genieten??

Hier ook een positieve bloedtest gehad, zoals jullie wel allemaal al mooi voorspelde ;) hihi, HCG waarde van 116! Dus mooi met 4 weken!! Het was de huisarts die belde met het resultaat dus morgen nog de gynaecoloog op de hoogte brengen en dan vermoedelijk afspreken hoe of wat nu met medicatie, eerste echo oid. Ga wel volgende week nog eens bloed laten nemen om zeker te zijn dat hcg gewoon mooi stijgt, of is dat niet gebruikelijk en wachten de meesten dan gewoon tot de eerste echo?

Ik kan het nog steeds niet geloven maar het is toch écht zo... ik ben zwanger... jeetje... geeft een gek gevoel, we zijn blij, maar heel voorzichtig, nog even laten 'bezinken' zeg maar, na 2 jaar is het dan eindelijk écht ... :heart: :heart:
ohh selin gefeliciteerd :flirting: je bent welkom he om in vervolgtopic te komen schrijven :)
doces schreef:
21-08-2017 17:35
Nog een paar dagen volhouden Abusu! Weet je al wanneer je wil gaan testen?
Ik was van plan netjes tot zondag te wachten (twee weken na punctie), maar nu ik hier positieve 12 dpo testen voorbij zie komen, ga ik misschien vrijdag al testen.
WTF?
Selin, gefeliciteerd!!! Wat een fantastisch nieuws!! :love:
Abusu ik zit nu op 12 dagen na de terugplaatsing, dus euhm wat is dat dan, 15dagen na punctie zogezegd, maar had cryo tp van 3 dagen oud embryo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven