Het Krullentopic!
maandag 17 april 2017 om 19:50
Hey ladies,
Hoewel mijn profielfoto anders zou vermoeden, heb ik een stevige bos donkerblonde/lichtbruine krullen (halflang). Helaas loop ik al enkele weken rond met het gevoel dat ik niet alle potentie eruit haal die erin zit Mijn krullen ogen namelijk vaak pluizig en ietwat slordig.. Maar ik doe er ook niets aan: ik was mijn haar met random shampoo uit de supermarkt, kam ze daarna door met random conditioner, gebruik geen haarmaskers oid. En ik heb besloten dit te veranderen! Want de juiste producten kunnen een hele hoop doen, niet?
Daarom open ik dus dit topic Dus mede-krullenbollen, verenig u! Welke shampoo gebruiken jullie? Welke conditioner? Welke haarmaskers? Hoe slapen jullie (los haar, vlecht, knot)? Hoe zorgen jullie ervoor dat je krullen er sprankelend en fris uitzien?
Gisteren heb ik aan een krulharige kennis, tevens model, gevraagd hoe zij haar krullen altijd zo mooi krijgt (althans, zo lijkt dat op Instagram). Dit waren haar tips:
- Gebruik producten, speciaal voor krullen, met natuurlijk ingrediënten, zoals sulfaatvrije shampoo van Shea Moisture
- Gebruik na het wassen een leave-in conditioner
- Gebruik elke week een haarmasker
- Spoel je haar als laatste uit met koud ipv warm water
- Slaap op een satijnen kussensloop
Wie o wie heeft nog meer gouden tips?
Veel liefs
Hoewel mijn profielfoto anders zou vermoeden, heb ik een stevige bos donkerblonde/lichtbruine krullen (halflang). Helaas loop ik al enkele weken rond met het gevoel dat ik niet alle potentie eruit haal die erin zit Mijn krullen ogen namelijk vaak pluizig en ietwat slordig.. Maar ik doe er ook niets aan: ik was mijn haar met random shampoo uit de supermarkt, kam ze daarna door met random conditioner, gebruik geen haarmaskers oid. En ik heb besloten dit te veranderen! Want de juiste producten kunnen een hele hoop doen, niet?
Daarom open ik dus dit topic Dus mede-krullenbollen, verenig u! Welke shampoo gebruiken jullie? Welke conditioner? Welke haarmaskers? Hoe slapen jullie (los haar, vlecht, knot)? Hoe zorgen jullie ervoor dat je krullen er sprankelend en fris uitzien?
Gisteren heb ik aan een krulharige kennis, tevens model, gevraagd hoe zij haar krullen altijd zo mooi krijgt (althans, zo lijkt dat op Instagram). Dit waren haar tips:
- Gebruik producten, speciaal voor krullen, met natuurlijk ingrediënten, zoals sulfaatvrije shampoo van Shea Moisture
- Gebruik na het wassen een leave-in conditioner
- Gebruik elke week een haarmasker
- Spoel je haar als laatste uit met koud ipv warm water
- Slaap op een satijnen kussensloop
Wie o wie heeft nog meer gouden tips?
Veel liefs
Veritas vos liberabit
vrijdag 25 augustus 2017 om 15:43
Ik was mijn haar om de dag of dagelijks. Dus voor mij reinigt hij prima. Geen idee wat er gebeurt als je maar om de 3 of 4 dagen wast bijvoorbeeld. Na het wassen gebruik ik krullencrème van Balea (Duitse DM-Markt) en na het drogen nog een klein beetje Palmers coconut formula. Ik heb geen build-up van stylingproducten dus de shampoo doet zijn werk.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
vrijdag 25 augustus 2017 om 15:50
Om de dag of zelfs dagelijks wassen? Dan zou ik er vervolgens wel een heleboel in moeten gaan stoppen om te zorgen dat mijn haar geen droge bos wordt.
Ik was het 1x per week met conditioner en op die dag en 1-2 dagen erna gebruik ik dan meestal wat krullencreme (Kruidvat) om te zorgen dat de boel niet te pluizig wordt.
Ik was het 1x per week met conditioner en op die dag en 1-2 dagen erna gebruik ik dan meestal wat krullencreme (Kruidvat) om te zorgen dat de boel niet te pluizig wordt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
vrijdag 25 augustus 2017 om 15:57
Tja, ik zweet gemakkelijk op mijn hoofd. Vooral 's nachts. Dus is elke dag douchen en haren wassen 's morgens voor mij vanzelfsprekend.tonkje schreef: ↑25-08-2017 15:50Om de dag of zelfs dagelijks wassen? Dan zou ik er vervolgens wel een heleboel in moeten gaan stoppen om te zorgen dat mijn haar geen droge bos wordt.
Edit: voor mijn droge haren en vooral mijn superdroge huid zou ik dat inderdaad beter niet doen. Maar ik kan niet zonder het frisse gevoel van een douche 's morgens. Ik heb een hekel aan een bedgeur. Dus ook ik moet investeren in allerlei potjes en flesjes om huid en haren te hydrateren.
vrijdag 25 augustus 2017 om 16:00
Aha, dan wil je wel wat vaker wassen.MrsNiceGuy schreef: ↑25-08-2017 15:57Tja, ik zweet gemakkelijk op mijn hoofd. Vooral 's nachts. Dus is elke dag douchen en haren wassen 's morgens voor mij vanzelfsprekend.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
vrijdag 25 augustus 2017 om 16:42
Ik heb die van Garnier gehaald om te proberen, nu 1+1 gratis voor 3,50. Dus maar klein financieel risico,
Iemand ervaring met :
Jessicurl Gentle Lather Shampoo?
Deze is helemaal natuurlijk Protein- Free,Sulfate-Free, Silicone - Free, Glycerin -Free,Paraben-Free en lijkt me super
https://www.mynaturalcurls.com/jessicur ... ampoo.html
Iemand ervaring met :
Jessicurl Gentle Lather Shampoo?
Deze is helemaal natuurlijk Protein- Free,Sulfate-Free, Silicone - Free, Glycerin -Free,Paraben-Free en lijkt me super
https://www.mynaturalcurls.com/jessicur ... ampoo.html
vrijdag 25 augustus 2017 om 23:05
wat een afzetterij, ik koop het voor 16.95 bij de haarwinkel
bij myhairshop.nl kost het 14.95
Relax we're all crazy, it's not a competition
zaterdag 26 augustus 2017 om 15:42
Ik heb ook de Palmers mousse binnen. Ik ben heel benieuwd, heb het in mijn droge haar gedaan. Ruikt heerlijk, geen pluis, voelt fijn aan. Zou dit dan eindelijk de oplossing zijn?
. Mocht het zo goed blijven bevallen dan sla ik toch maar een paar bussen in, want dan zal het wel weer uit de handel gaan. Zo gaat het altijd als ik iets goeds gevonden heb
Ik heb ook Kukui olie shampoo en conditioner van OGX gekocht, ben benieuwd wat dat doet. Heeft één van jullie ervaring met die shampoo?
Ik heb ook Kukui olie shampoo en conditioner van OGX gekocht, ben benieuwd wat dat doet. Heeft één van jullie ervaring met die shampoo?
maandag 28 augustus 2017 om 20:21
Curlsys liet mijn haren eruit zien alsof de ratten eraan gevroten hadden, zo'n ongelijke pluizige bende is t geworden, nog herstellende van wat men Deva-cut noemt, maar gewoon Curlsys is. Wat n vergissing. Palmers is t voor mij ook niet. Gister uit de schuur weer even Tigi uit de box gehaald maar weet vandaag meteen weer waarom die in de schuur lag. Mijn hemel wat is dat met die producten tegenwoordig die n uurtje oke lijken en next day n pluizige droge krul veroorzaken? Vroegah kon je van n product op aan, de boel bleef minimaal 4 dagen oke op je kop. Wordt er zwaar verdrietig van. Heb nu geloof ik alles geprobeerd wat er te proberen valt, van Drogist tot Toko, tot Reform en Sulfaatvrij tot helemaal niets, zucht!
Zijn er toevallig dames waarvan het haar door n lichamelijk mankement droog en pluis is geworden en wat zich heeft hersteld door bijvb bepaalde Vitamines en Mineralen? Maar ja ben al zo vaak geprikt op eea
Of dat het n Hormonaal iets is, ben benieuwd of er dames zijn die dat hebben kunnen oplossen. Als het moet dan ga ik weer aan de Pil, toen zat mijn haar altijd retegoed nl.
Zijn er toevallig dames waarvan het haar door n lichamelijk mankement droog en pluis is geworden en wat zich heeft hersteld door bijvb bepaalde Vitamines en Mineralen? Maar ja ben al zo vaak geprikt op eea
Of dat het n Hormonaal iets is, ben benieuwd of er dames zijn die dat hebben kunnen oplossen. Als het moet dan ga ik weer aan de Pil, toen zat mijn haar altijd retegoed nl.
maandag 28 augustus 2017 om 20:29
Waar is die 1+1 gratis? Ik wil die ook gaan proberen!amsterdamse_29 schreef: ↑25-08-2017 16:42Ik heb die van Garnier gehaald om te proberen, nu 1+1 gratis voor 3,50. Dus maar klein financieel risico,
maandag 28 augustus 2017 om 20:29
Oohh...ben ik eens blij dat ik dezelfde ervaring met Curlsys lees!!! Ik was er zo enthousiast over en mijn haar heeft 2 dagen goed gezeten. Sindsdien was het 1 grote ellende. Het zat voor geen meter meer en het ging steeds slechter aanvoelen. Uiteindelijk bijna 5 maanden later rigoureus de schaar erin moeten laten zetten. Nooit meer Curlsys!
dinsdag 29 augustus 2017 om 08:22
Starshine-2 schreef: ↑18-04-2017 10:26Echt een soort trauma voor kappers ja. Mijn hele jeugd had ik een kort koppie omdat niemand wist wat ze ermee aanmoesten. Eenmaal in de puberteit ben ik zelf gaan experimenteren. Ik heb bv zelf dreadlocks gekweekt. Want ja, je woont in de provincie waar men dus geen enkel benul heeft van natuurlijke krullen. De enkele surinamer die hier woont gaat inderdaad naar Amsterdam voor de kapper.
Ik heb dus echt fijne krullen, bijna kroes, niet een beetje slag.
Ik heb mijn eigen manieren moeten bedenken om de boel mooi te houden.
Edit: toen ik in het verpleeghuis werkte waar ook een kapper werkte, heeft die me eens beticht van liegen.
Ik liep langs zijn ruimte en een van de dames vertelde hem dat ze mijn krullen zo mooi vond enzo en dat het helemaal natuurlijk was (daar zijn al die oudere dames altijd zeer in geïnteresseerd ). Nou, dat kon niet hoor volgens meneer. Hij kon zo zien dat het een permanent was. Lul de behanger
Wat zijn je methodes dan wat betreft een stylingproduct?
Dat vertelde de dame mij later.
Ik heb nog even overwogen om hem te confronteren maar vond het sop de kool niet waard.
dinsdag 29 augustus 2017 om 08:24
Ik ga volgende week maar weer eens naar een kinki. Ben benieuwd.
De vorige kapper was best ok maar die vind dat ik gezien mijn leeftijd zoveel mogelijk mijn haar in mijn gezicht moet, zoiets
Dat zit een uur leuk en daarna kriebelt het.
De afgelopen keren steeds gemopper omdat ik het dan toch weet naar achteren doe.
Dus ik hoop nu eens op wat anders en laat het ook 'creatief' verven.
De vorige kapper was best ok maar die vind dat ik gezien mijn leeftijd zoveel mogelijk mijn haar in mijn gezicht moet, zoiets
De afgelopen keren steeds gemopper omdat ik het dan toch weet naar achteren doe.
dinsdag 29 augustus 2017 om 08:26
Laat je dat Cocosmasker erin zitten, kan dat met n Masker? Heb in het verleden wel eens gedaan met n Masker van Tuinen, Say no to Carrots volgens mij, kreeg breekbaar haar na een paar dagen, welke gebruik jij dan?RaveMeisje schreef: ↑17-04-2017 21:19Heb een gigantische bos pluizige krullen.
Als ik wil dat de krullen meer bij elkaar zijn en niet pluizen doe ik het volgende:
Na het wassen (veel conditioner) mijn haar inwikkelen in een t-shirt.
Wachten tot de handdoek droog is, en het kneden met een cocosmasker en eventueel wat haarolie.
dinsdag 29 augustus 2017 om 18:54
Op pinterest zijn best wel leuke krullenkapsels te vinden. Ik heb kort kapsel krullen in de zoekfunctie ingegeven en zie nu regelmatig mooie kapsels voorbijkomen.Het-groepje schreef: ↑29-08-2017 08:24Ik ga volgende week maar weer eens naar een kinki. Ben benieuwd.
![]()
vrijdag 1 september 2017 om 17:03
Mijn haar pluist minder sinds ik gestopt ben met de pil. En zowiezo sinds ik minder vaak shampoo gebruik. 
sweetmoon schreef: ↑28-08-2017 20:21Curlsys liet mijn haren eruit zien alsof de ratten eraan gevroten hadden, zo'n ongelijke pluizige bende is t geworden, nog herstellende van wat men Deva-cut noemt, maar gewoon Curlsys is. Wat n vergissing. Palmers is t voor mij ook niet. Gister uit de schuur weer even Tigi uit de box gehaald maar weet vandaag meteen weer waarom die in de schuur lag. Mijn hemel wat is dat met die producten tegenwoordig die n uurtje oke lijken en next day n pluizige droge krul veroorzaken? Vroegah kon je van n product op aan, de boel bleef minimaal 4 dagen oke op je kop. Wordt er zwaar verdrietig van. Heb nu geloof ik alles geprobeerd wat er te proberen valt, van Drogist tot Toko, tot Reform en Sulfaatvrij tot helemaal niets, zucht!
zaterdag 2 september 2017 om 21:57
Ik kan mij n zeer goede krullenkapper herinneren, een straat achter de Albert Cuypmarkt, klein zaakje, jonge knul, ondertussen n jaar of 36 denk ik nu, praat over 2009/2010, die gast knipte fantastisch, maar omdat ik verhuisd ben ben ik er eigenlijk nooit meer naartoe gegaan, wellicht zit hij daar niet meer. Misschien herinnerd n Amsterdamse dit nog?
Ook heb ik n paar monstertjes gehaald bij Kinkykappers, eentje vanmorgen geprobeerd, rechtstreeks prullenbak in, vanmiddag gewassen en toen monster twee en die is veelbelovend, even morgen aankijken maar ben erg blij. Weet nu even geen naam maar als het morgen nog zo oke zit ga ik het dinsdag halen en laat ik het jullie weten. Het was iig n roze tube met n wat lijm/serum-achtige substantie, ik dacht eerst dit gaat het vast ook niet worden aangezien mijn slechte ervaringen met serumachtige toestanden, maar wat n surprise dit goedje.
Ook heb ik n paar monstertjes gehaald bij Kinkykappers, eentje vanmorgen geprobeerd, rechtstreeks prullenbak in, vanmiddag gewassen en toen monster twee en die is veelbelovend, even morgen aankijken maar ben erg blij. Weet nu even geen naam maar als het morgen nog zo oke zit ga ik het dinsdag halen en laat ik het jullie weten. Het was iig n roze tube met n wat lijm/serum-achtige substantie, ik dacht eerst dit gaat het vast ook niet worden aangezien mijn slechte ervaringen met serumachtige toestanden, maar wat n surprise dit goedje.
zaterdag 2 september 2017 om 22:05
Even op de sites Kinky gekeken bij de producten en gevonden, het is van L'Oréal, Hollywood waves fatales, naar mijn mening gaat dit n hoop krullies blij maken, zie dat het n serum is en dat was nooit mijn ding maar deze WOW en bij mij werkt normaal niets. Net nog even in de Spiegel gechecked maar zit nog steeds goed, de droogte is er nog niet ingeslagen het blijft zacht en gehydrateerd. Morgen dag 2, keep jullie posted!