Telefoon partner

29-08-2017 21:57 237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even kort, ik vroeg ( om te testen of hij het zou doen) de telefoon van mijn partner, en hij wilde het niet geven, voelde zich gecontroleerd.

Mijn vraag , mogen jullie ten alle tijden in de telefoon van partner kijken?
Ja hoor, ik weet zijn wachtwoord en hij de mijne. Als ik bij hem een bericht hoor binnenkomen dan kijk ik van wie. Ik ben nogal nieuwsgierig. Maar dat doet hij ook bij mij. Ik heb niks te verbergen.
De enige wiens telefoon hier echt prive is is die van puberdochter
lisbeth schreef:
29-08-2017 22:14
Ja hoor, ik weet zijn wachtwoord en hij de mijne. Als ik bij hem een bericht hoor binnenkomen dan kijk ik van wie. Ik ben nogal nieuwsgierig. Maar dat doet hij ook bij mij. Ik heb niks te verbergen.
De enige wiens telefoon hier echt prive is is die van puberdochter
Ik zou dat zo irritant vinden. Stuur ik jou een berichtje, leest je man het. Respectloos tov mijn privacy.
anoniem_338027 wijzigde dit bericht op 29-08-2017 22:15
3.48% gewijzigd
Je moet nooit dingen vragen waarop je het antwoord niet wilt weten, natuurlijk.
Andersom schreef:
29-08-2017 22:09
Nog nooit de behoefte gevoeld om zijn telefoons te controleren. Maar als ik moet bellen leent hij hem gerust uit.

En vice versa.

Heel veel respect hier voor elkaars privé, ik kom niet in zijn kast, hij niet in de mijne. Eigen mail adres etc.

Ja tuurlijk een eigen emailadres. Vind ik altijd zo suf: peter.mieke.jansen@hotmail.com
Ja, als het niet mag dan is het niet goed.
Nee, dat vinden we beide niet nodig. Ook mag er niemand in mn handtas zitten, dat is prive. Ik heb niks te verbergen, maar toch wil ik het niet. Die tas is van mij.
Vind t al raar dat je het vraagt, spreekt wantrouwen uit.
Ik vindt het in ieder geval belangrijk dat de ander niet geirriteerd of boos wordt om zoiets, ik had namenlijk wel de telefoon gegeven en er eigenlijk verder niet bij nagedacht, maar goed hij is mij niet. Maar waarom het mij wel verbaasd is dat hij wel altijd aangaf er geen problemen mee te hebben, nou dus wel.
Andersom schreef:
29-08-2017 22:15
Je moet nooit dingen vragen waarop je het antwoord niet wilt weten, natuurlijk.

Huh? Deze prachtige uitgekauwde oneliner slaat toch nergens op in dit topic?
Sophiever schreef:
Ja, als het niet mag dan is het niet goed.
Hoezo niet?
MoirenPhae schreef:
Ik zou dat zo irritant vinden. Stuur ik jou een berichtje, leest je man het. Respectloos tov mijn privacy.

Nou en? Wat voor stiekeme dingen wil je Lisbeth sturen?
Als mijn vriend dit vraagt zeg ik ook nee. En ik heb NIKS te verbergen. Hij vraagt het alleen niet en ik vraag het hem ook niet. Hij zegt vast ook nee en ik weet 100% zeker dat hij niks te verbergen heeft. Ik vind altijd zo gek dat stellen een soort eenheid worden, wat van jou is van mij onzin. Beh. Ik heb een eigen leven, met eigen spullen en mijn vriend ook.
Dat hij hem niet geeft is 1 ding, maar echt boos om de vraag alleen al? Als mijn vriend in zijn plaats zo zou reageren vond ik hem ietwat lichtgeraakt.
MoirenPhae schreef:
Ik weet bij bepaalde mensen in mijn omgeving dat ik maar beter oplet wat ik schrijf.
Want dat hun man of kind geregeld meeleest.

Verrassingsfeestjes zijn zo bijvoorbeeld verdomd moeilijk te organiseren.
Pluisi schreef:
29-08-2017 22:16
Nee, dat vinden we beide niet nodig. Ook mag er niemand in mn handtas zitten, dat is prive. Ik heb niks te verbergen, maar toch wil ik het niet. Die tas is van mij.
Vind t al raar dat je het vraagt, spreekt wantrouwen uit.

Je man mag niet in je handtas zitten?

Je spreekt hier over 'niemand' maar dat lujkt me toch een behoorlijk groot verschil met je man.
Ja, en hij die van mij ook.
Sophiever schreef:
Nou en? Wat voor stiekeme dingen wil je Lisbeth sturen?
Waarom wordt privacy altijd geassocieerd met stiekem?
Misschien wil ik het over mijn aambeien hebben, of een ruzie met mijn vriend, de tienerzwangerschap van mijn dochter of de kanker van mijn ouders. Als ik het met haar man wil bespreken, app/mail/bel ik hem wel.
Perzina schreef:
29-08-2017 22:17

Je spreekt hier over 'niemand' maar dat lujkt me toch een behoorlijk groot verschil met je man.
Niet zonder vragen. Kind ook niet.
MoirenPhae schreef:
.
Dat heb ik ook met mail, de trainer van mijn zoon heeft één adres samen met haar man. Hij leest dus ook haar berichten over de vereniging/het team etc. Ik vind hem een vervelende vent en dan laat hij ook nog altijd merken dat hij het gelezen heeft. Dat maakt het niet beter.
Zie toch dat merendeel het geen probleem vindt
Billy74 schreef:
Ik vindt het in ieder geval belangrijk dat de ander niet geirriteerd of boos wordt om zoiets, ik had namenlijk wel de telefoon gegeven en er eigenlijk verder niet bij nagedacht, maar goed hij is mij niet. Maar waarom het mij wel verbaasd is dat hij wel altijd aangaf er geen problemen mee te hebben, nou dus wel.
Pff, vertel nou eens waarom jij het nodig vond om hem te controleren.
En dan bedoel ik niet zijn telefoon. Maar of hij hem zou géven. Of hij zich aan zijn eerdere uitspraak zou houden.
Ik proef wantrouwen en een machtspelletje.
Als je ons je werkelijke intenties vertelt, dan kunnen we je beter adviseren.
Courage-- schreef:
29-08-2017 22:01
Als het is om even een telefoonnummer uit zijn mobiel te halen? Ja.
Als ik aangeef dat ik hem ga controleren: grote kans dat hij nee zegt. Vindt hij niet leuk.
Exact dit. Anders om idem dito.
Perzina schreef:

Nee mn man mag niet in mn handtas zitten, en de kinderen ook niet. Dat is mijn stukje prive.
Perzina schreef:

Hier komt man toch ook niet in mijn handtas tenzij ik het hem zelf expliciet zeg of vraag.
Zelfde met de rugzak die ik meestal mee heb.

Nooit gezegd of gevraagd, maar dat is een soort standaard iets.

Ik zit ook niet zomaar aan zijn spullen.
MoirenPhae schreef:
29-08-2017 22:18
Waarom wordt privacy altijd geassocieerd met stiekem?
Misschien wil ik het over mijn aambeien hebben, of een ruzie met mijn vriend, de tienerzwangerschap van mijn dochter of de kanker van mijn ouders. Als ik het met haar man wil bespreken, app/mail/bel ik hem wel.
Juist. Dit soort dingen zijn voor ons dus een van de belangrijkste redenen om niet in elkaars telefoon te komen. Het gaat mijn man geen zak aan dat één van m'n vriendinnen een schimmelinfectie heeft, of dat een andere vriendin met een ander wil zoenen. Ik noem maar wat.
Heb het nooit aan vriend gevraagd, hij ook niet aan mij. Ik zou het een rare vraag vinden en nee zeggen. En misschien ook wel geïrriteerd raken. Niets te verbergen, maar mijn telefoon is gewoon een privéding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven