Gebroken

12-09-2017 09:38 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen...

Ik ben echt gebroken, mijn vriend heeft na een relatie van zes jaar , ongeveer drie weken geleden een punt achter onze relatie gezet. Hij is 33 jaar en ik 29. Wij deden latten. De reden daarom kan ik heel moeilijk verkroppen.

Hij is letterlijk en figuurlijk te moe voor een relatie en kan mij niks meer bieden. Mijn vriend heeft een arbeidsongeschiktheids uitkering omdat hij meerdere keren een psychose heeft gehad en zijn hele leven al stemmen hoort. Hij doet twee dagen vrijwilligerswerk want een normale baan kan hij niet aan.

Ik begrijp wel dat hij moe is want hij slikt best heftige medicijnen, antipsychotica. Ook kan hij uit zichzelf niet slapen en moet veel medicatie innemen om te kunnen slapen maar is dan nooit uitgerust.

Hij heeft twee zoontjes van 7 en 13 die fulltime bij hem wonen omdat moeder uit de ouderlijke macht is gezet vanwege drugsverslaving. De kinderen zien hun moeder al jaren niet meer en zal niet meer gebeuren ook. Mijn vriend is echt een topvader, cijfert zichzelf compleet weg voor de kinderen. En nu komt het, zijn psychische ziekte is zijn tol gaan eisen en hij kan geen relatie meer zegt hij. Hij heeft alles nodig om voor zichzelf en zijn kinderen te zorgen.

Dat is zijn reden. Maar diep in mn hart weet ik ook dat het komt omdat ik de laatste twee jaar niet altijd lief voor hem ben geweest. Hij had heel veel liefde nodig en ik ben snel kattig en snauwerig. Hij is zo overgevoelig dat hij dat niet trok. Ik kon ook niet altijd begrip opbrengen dat hij altijd stemmen hoort en moe was.
Ik werk fulltime, ook ik ben moe. Hij werd onzeker door de stemmen en had bevestiging nodig, dit gaf ik hem niet. Ik raakte geïrriteerd en ging lopen katten.

Ik denk dat dit ook meespeelde hoe ik heb gedaan maar hij zegt dat het komt doordat hij niets meer kan, behalve voor zijn kinderen zorgen. Hij heeft ook teveel meegemaakt zegt hij (mishandeld in zijn jeugd, opgegroeid zonder vader). Het breekpunt is gekomen zei hij en ik zag het niet omdat ik dacht dat het wel meeviel, zijn ellende. Alles kost hem moeite zegt hij, opstaan boodschappen eten koken. Hij doet het wel allemaal en is echt een topvader.

Maar mennn, wat doet dit pijn. Ik hou nog zoveel van hem. Ik app hem dagelijks dat ik hem met alles wil helpen (wat ik hiervoor niet echt deed ivm mijn fulltime baan). Maar hij is op zegt hij, hij kan niet meer.

Maar ik kan niet zonder hem. Moeheid kan toch geen reden zijn om geen relatie meer aan te kunnen? Of zie ik dat verkeerd?
Sassygirl29 schreef:
12-09-2017 12:15
Jullie snappen het niet.
Onzin. Hij smeekt je te stoppen met appen, jij doet het niet. Er is geen scenario denkbaar waarbij onze reacties daarover incorrect zijn. Je gaat te ver en moet ophouden, klaar.
Sassygirl29 schreef:
12-09-2017 11:47
Hij smeekt ook of ik hem met rust wil laten maar dat kan ik nog niet. Ik heb hem altijd voor lief genomen, dat realiseer ik me nu. Ik wil hem alleen helpen. Ik zou kapot gaan als ik hem met iemand anders zou zien.

Hij zei dat hij zolang zijn kinderen nog niet volwassen zijn hij geen relatie meer hoeft en waarschijnlijk nooit meer, puur omdat hij een vrouw niets meer te bieden heeft en hij handen en voeten nodig heeft voor de opvoeding van zijn kinderen. Zijn hele lieve, beleefde en rustige kinderen trouwens. Dus zoveel werk heeft hij niet aan zijn jongens.

Maar hoe kan hij dit nemen, geen relatie meer? Een man van 30 heeft toch ook behoefte aan sex, even kortweg gezegd?
:frusty:
Jij wil hem helemaal niet helpen, anders zou je zijn keuzes wel wat meer respecteren. Maar je bent dom en egocentrisch en ziet daarom alleen maar je eigen belang. Niet die van hem, niet die van de kinderen.
Hopelijk blokkeert hij je snel.
Dit moet een trol zijn, niemand is zo ontzettend dom :bonk:
Wat bedoelen jullie met trol? Ik ben bereid inzicht te krijgen in zijn psychische ziekte. Kan het dan echt dan iemand altijd geestelijk en lichamelijk moe is? Zelfs kleding uit zijn kast opzoeken en aandoen maakte hem al moe.

Kan dit echt? Of gebruikte hij zijn moeheid om er een eind aan te breien met mij? Wees maar eerlijk allemaal
Hij is je grote liefde niet. Een grote liefde behandel je namelijk niet als stront zoals jij doet. En je bent niet verandert. Ook hier laat je zien dat alles om ikke ikke ikke draait. Dus is er niks veranderd. Ga hulp zoeken voor je eigen psychische (enorm grote) tekortkomingen. Ik heb zelden mensen zulke idioterie zien uitkramen. Jonge kinderen 'waar hij weinig werk aan heeft'. Mens, heb je zelf een aantal stukke verbindinkjes in je bovenkamer???? Kannonne zeg. Wat ben jij een rasegoist.

Stop met die man te stalken
Sassygirl29 schreef:
12-09-2017 12:35
Wat bedoelen jullie met trol? Ik ben bereid inzicht te krijgen in zijn psychische ziekte. Kan het dan echt dan iemand altijd geestelijk en lichamelijk moe is? Zelfs kleding uit zijn kast opzoeken en aandoen maakte hem al moe.

Kan dit echt? Of gebruikte hij zijn moeheid om er een eind aan te breien met mij? Wees maar eerlijk allemaal
Het is echt volslagen idioot dat je zo lang met iemand samen bent en letterlijk nooit enige moeite hebt genomen om je in te lezen in zijn ernstige ziektebeeld. Het tekent jouw egoïstische persoonlijkheid. Ook nu lul je alleen maar over jezelf.
Ongelofelijk.

O, als je niet weet wat een trol is dan ben je blijkbaar in de 30 jaar dat je op deze planeet staat nog nooit op het internet geweest. Neem een ander in de zeik.
Sassygirl29 schreef:

Ja dat kan inderdaad.!
Laat hem met rust.!
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
En ja, die moeheid kan een reden zijn. Alhoewel ik vermoed dat de echte reden gewoon is dat je je als een enorme trut gedraagt. En totaal niets te zoeken hebt in een gezin met kinderen.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 12-09-2017 12:41
18.59% gewijzigd
Sassygirl29 schreef:

Ja, dat kan heel goed en er zijn behoorlijk wat mensen die helaas daarmee te kampen hebben. Hoe kan het dat jij dat niet weet en daar geen begrip voor hebt getoond?

Hoe dan ook: het is niet relevant meer om nu kennis te willen vergaren. Een respectvolle partner had dat vanaf dag 1 gedaan. Hij wil nu dat je hem met rust laat. Je moeite doen heeft geen zin meer. Als je zo doorgaat blokkeert hij je en/of doet hij (terecht) aangifte van stalking. Luister nou eens een keer naar iets anders dan je eigen egoïstische wensen en gevoelens.

Eerlijk zijn we de hele tijd al naar je trouwens. Niet dat er ook maar iets binnen komt bij je.
Sassygirl29 schreef:

Net je topic gelezen. Vrouw, wat doe jij moeilijk.
Hij kiest voor zijn kinderen. Kan er momenteel geen relatie bij hebben, vraagt je te stoppen met appen en wat doe jij? Jij gaat door.

Dit valt niet meer te redden, hij heeft de beste keus gemaakt voor hem en zijn kinderen.
Laat hem los, laat hem gaan.

Jouw spijt komt echt te laat.
Sassygirl29 schreef:

We zijn eerlijk tegen jou maar jij hebt het alleen maar over jezelf. Ik ik ik

Ja je kunt snel lichamelijk en geestelijk moe zijn. Als hij de hele dag zijn kracht voor zijn kinderen gebruikt dan is hij als de kinderen op bed liggen helemaal op. Dus stop met hem lastig te vallen dat is geestelijk zwaar voor hem.
Je zegt dat je nooit iets hebt gemerkt en dat hij zijn mond moest open trekken. Tegelijkertijd zeg je dat hij boven een tas staat te huilen, je het irritant vond als hij stemmen hoorde, dat hij veel angstig was en huilde.

Ook nu luister je niet naar hem. Hij wil geeeen contact, maar omdat JIJ het wil doe je het toch. Je klinkt echt heel begaan met hem inderdaad.
Hij zou dit kunnen schrijven:

'Zes jaar lang heb ik een relatie gehad met een vrouw die nooit begrip voor me kon opbrengen en energie vroeg die ik niet heb, omdat ik door mijn chronische psychische ziekte alles nodig heb om een goede vader te kunnen zijn en op mijn manier een steentje bij te dragen aan de maatschappij. In zes jaar tijd heeft ze zich nooit verdiept in mijn ziektebeeld en zich vooral achtergesteld gevoeld terwijl ik niet meer kon. Nu kan ik ècht niet meer en heb ik er een punt achter gezet. Ik ben moe, nog meer vermoeid dan anders, en ik ben op wat relaties betreft. Nu wil ik er geen meer, misschien nooit meer. Ik heb de weinige energie die ik heb echt nodig voor mijn kinderen. Echter, zelfs nu trekt ze aan me en laat ze me niet met rust. Ik heb gesmeekt of ze wil ophouden met appen, maar ze luistert niet, zoals ze nooit luisterde. Allemaal beloftes en wensen om weer samen te komen, maar ik kan gewoon niet meer. Ze trekt nog steeds aan me en wil niet luisteren naar mijn grenzen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze eindelijk gaat luisteren en me met rust laat?

Hoe vind je dat?
koffiehagedis wijzigde dit bericht op 12-09-2017 12:46
Reden: Toevoeging
6.71% gewijzigd
zimi schreef:
12-09-2017 12:43
Je zegt dat je nooit iets hebt gemerkt en dat hij zijn mond moest open trekken. Tegelijkertijd zeg je dat hij boven een tas staat te huilen, je het irritant vond als hij stemmen hoorde, dat hij veel angstig was en huilde.

Ook nu luister je niet naar hem. Hij wil geeeen contact, maar omdat JIJ het wil doe je het toch. Je klinkt echt heel begaan met hem inderdaad.
Ze zag het wel, maar merkte niks want TO is maar met een iemand bezig en dat is ze zelf. Type wel horen maar niet luisteren, wel kijken maar niks zien.
Want hoe kan het zo zijn dat je als ZOGENAAMD liefhebbende partner je in al die 6 jaar nog NOOIT hebt verdiept in zijn psychische toestand en de effecten daarvan. Juist. Omdat het je niks interesseerde. Omdat HIJ je niet interesseerde. Als je van iemand houdt doe je dat namelijk wel. Maar jij houdt niet van hem. Je houdt ervan om van gehouden te worden. Een andere reden is er niet.
Sassygirl29 schreef:

Je bent echt mega irritant...je zuigt energie...jij bent degene die de vermoeidheid enkel erger heeft gemaakt.

Mens ik word al onwijs moe van je..en ken je niet eens.
Heb je zo wel vrienden? Of ben je in alle relatie's zo egocentrisch?
Ik word in minder dan een UUR al doodmoe van je. En ik ben geestelijk gezond. Wat ben jij een enorme zuignap zeg. Laat staat een man die dat niet is en je de hele dag moet aanzien/aanhoren.

Ja! Ik geloof heilig dat hij doodmoe van je is geworden en het niet meer trekt
Koffiehagedis schreef:
12-09-2017 12:45
Hij zou dit kunnen schrijven:

'Zes jaar lang heb ik een relatie gehad met een vrouw die nooit begrip voor me kon opbrengen en energie vroeg die ik niet heb, omdat ik door mijn chronische psychische ziekte alles nodig heb om een goede vader te kunnen zijn en op mijn manier een steentje bij te dragen aan de maatschappij. In zes jaar tijd heeft ze zich nooit verdiept in mijn ziektebeeld en zich vooral achtergesteld gevoeld terwijl ik niet meer kon. Nu kan ik ècht niet meer en heb ik er een punt achter gezet. Ik ben moe, nog meer vermoeid dan anders, en ik ben op wat relaties betreft. Nu wil ik er geen meer, misschien nooit meer. Ik heb de weinige energie die ik heb echt nodig voor mijn kinderen. Echter, zelfs nu trekt ze aan me en laat ze me niet met rust. Ik heb gesmeekt of ze wil ophouden met appen, maar ze luistert niet, zoals ze nooit luisterde. Allemaal beloftes en wensen om weer samen te komen, maar ik kan gewoon niet meer. Ze trekt nog steeds aan me en wil niet luisteren naar mijn grenzen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze eindelijk gaat luisteren en me met rust laat?

Hoe vind je dat?
Tja ik zou hem dan vragen waarom hij daar 6 jaar in is blijven hangen.
Staat verder los van dat to moet kappen met stalken. Hem zou ik adviseren om to overal te blokkeren.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
12-09-2017 13:00
Tja ik zou hem dan vragen waarom hij daar 6 jaar in is blijven hangen.
Staat verder los van dat to moet kappen met stalken. Hem zou ik adviseren om to overal te blokkeren.
Tja, waarom zijn er zoveel vrouwen die 15 jaar bij een man blijven door wie ze 3 keer per week in elkaar getrapt worden.
Moeheid kan zeker wel een reden zijn om geen relatie aan te gaan. In een relatie moet je investeren, aandacht geven.. Etc etc.
Ik vind je nogak egoïstisch en begrijp waarom jou vriend op zichzelf en de kids wil focussen. Geef hem die tijd en ruimte, als je hem alsmaar blijft appen en het alleen van jou kant bekijkt, raakt hij alleen bekneld.

Probeer even in zijn schoenen te staan.
Sassygirl29 schreef:
12-09-2017 09:57
Ik had wel een mooie toekomst verwacht en ik denk ook inderdaad dat hij me niet wilt kwetsen en daarom moeheid en "ik kan niet meer" als reden aanvoert.
Maar ik weet in mn hart dat het grotendeels aan mij ligt. Hij kon niet tegen mijn kattige gedrag. En het latten viel hem ook zwaar. Het slapen moest altijd bij mij gebeuren omdat ik honden en een kat heb die nogal slopen (bank, gordijnen) dus die kunnen niet mee. Dus hij moest altijd met de kinderen naar mij int weekend. En hij kwam steeds minder, stond een keer huilend boven een weekendtas, niet weten hoe die in te pakken.

En ik kwam dan overdag of savonds wel naar hem maar dan gedroeg ik me soms chago omdat ik liever had dat hij naar mij kwam. Ik denk dus dat hij dat niet meer trok. Heb hem geapt dat ik nu dit inzie en ik dan meer naar hem toe kan komen. Maar ik krijg alleen maar wanhopige apjes terug dat hij echt niet meer kan en mij een vriend gunt die wel alles voor mij kan doen. Ook sex kon hij niet meer.
Duidelijk, je vroeg teveeeeel voor hem. Hij deed zijn best en gaf jou je zin. Uiteindelijk raakte hij op. Logisch dat hij nu moe is.
Sassygirl29 schreef:
12-09-2017 10:04
Hij is geestelijk en lichamelijk moe zegt hij inderdaad. Ik snap alleen zijn ommekeer niet want ondanks alles was hij er eigenlijk altijd voor mij. En ik heb hem beterschap beloofd maar het lijntje is gebroken zegt hij.
Ik wou dat hij het eerder had gezegd en niet gedaan had alsof er niets was.
Dan had ik hem kunnen helpen.
Je merkt absoluut niets aan de buitenkant bij hem, maar hij zegt dat hij dit voor zijn zoontjes doet, dat masker.
Wees jij dan ook een een verstandige vrouw en jou grenzen te kennen, zijn situatie te begrijpen. En niet tot het jou gezegd wordt.
Laat hem met rust en gun hem rust.
En wellicht uiteindelijk een relatie met een vrouw die hem energie gééft i.p.v. energie uit hem zuigt.
Sassygirl29 schreef:
12-09-2017 11:47
Hij smeekt ook of ik hem met rust wil laten maar dat kan ik nog niet. Ik heb hem altijd voor lief genomen, dat realiseer ik me nu. Ik wil hem alleen helpen. Ik zou kapot gaan als ik hem met iemand anders zou zien.

Hij zei dat hij zolang zijn kinderen nog niet volwassen zijn hij geen relatie meer hoeft en waarschijnlijk nooit meer, puur omdat hij een vrouw niets meer te bieden heeft en hij handen en voeten nodig heeft voor de opvoeding van zijn kinderen. Zijn hele lieve, beleefde en rustige kinderen trouwens. Dus zoveel werk heeft hij niet aan zijn jongens.

Maar hoe kan hij dit nemen, geen relatie meer? Een man van 30 heeft toch ook behoefte aan sex, even kortweg gezegd?
Oke, als je aa n het trollen bent, niet grappig.

Als je serieus bent, zoek aub hulp, anders komt het nooit goed met jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven