Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Alle reacties Link kopieren
Marina24 schreef:
18-09-2017 14:47
Ik snap je reactie ff niet? Ik heb nooit gezegd dat iedereen per se in een hokje geplaatst moet worden? Of dat ik het er niet mee eens ben? Mijn reactie was puur om het even duidelijk te maken, meer niet.
Oh wacht.. jouw reactie was sarcastisch geloof ik. Je reactie laat wel weer zien hoe onwetend je dan bent, omdat jij niet zo bent is het raar en snap je 't niet dus is het onzin?
Marina24 schreef:
18-09-2017 14:49
Oh wacht.. jouw reactie was sarcastisch geloof ik. Je reactie laat wel weer zien hoe onwetend je dan bent, omdat jij niet zo bent is het raar en snap je 't niet dus is het onzin?
Helaas zijn er nog steeds een hoop onwetende mensen.
Ginerva schreef:
18-09-2017 15:18
Idd. Ik vind alleen als je er niks over weet, het niet begrijpt, of ga je erin verdiepen en geef dan je mening, of zeg gewoon niks. Onwetend je mening rondschreeuwen is zo makkelijk.
Fleurtje_5 schreef:
18-09-2017 14:23
Omdat sommigen niet in een 'hokje' geplaatst willen worden. ;-) Iemand zou eens kunnen zien welk geslacht men heeft als ze naar een toilet gaan. Ze willen ook niet dat op stations word omgeroepen 'geachte dames en heren' want misschien voelen ze zich wel geen heer en ook geen dame, wie is dan die persoon achter de microfoon die het dan toch maar even alleen tegen dames en heren heeft. :yawnee:
Goh Feurtje jij dacht ik haal dit topic maar weer is naar boven om nog even extra te laten weten hoe je er overdenkt?

Zo te lezen bent nog even kortzichtig als een paar weken geleden
Marina24 schreef:
18-09-2017 15:22
Idd. Ik vind alleen als je er niks over weet, het niet begrijpt, of ga je erin verdiepen en geef dan je mening, of zeg gewoon niks. Onwetend je mening rondschreeuwen is zo makkelijk.
Ja precies
Ik ben heel blij voor fleur dat zij wel in de ''norm'' past.. dan kan je lekker makkelijk je oordeel geven over mensen en dingen die niet in de ''norm'' passen, zonder er maar iets over te weten. Dan hoef je je ook niet in te leven in andere mensen die het niet altijd zo makkelijk hebben als jezelf in de maatschappij.
Marina24 schreef:
18-09-2017 15:24
Ik ben heel blij voor fleur dat zij wel in de ''norm'' past.. dan kan je lekker makkelijk je oordeel geven over mensen en dingen die niet in de ''norm'' passen, zonder er maar iets over te weten. Dan hoef je je ook niet in te leven in andere mensen die het niet altijd zo makkelijk hebben als jezelf in de maatschappij.
Sommige mensen kunnen zich helaas niet zo inleven in andermans gevoel.
Ginerva schreef:
18-09-2017 15:28
Sommige mensen kunnen zich helaas niet zo inleven in andermans gevoel.
Maar weet je, als je je niet kunt inleven of het niet snapt.. dan nog.. waar maak je je druk om? Leven en laten leven toch!
Wat kan jou het dan schelen als iemand zich geen man en geen vrouw voelt? Ik bedoel beïnvloedt het je leven? Hou je lekker bezig met je eigen leven zou ik zeggen toch?
Marina24 schreef:
18-09-2017 15:30
Maar weet je, als je je niet kunt inleven of het niet snapt.. dan nog.. waar maak je je druk om? Leven en laten leven toch!
Wat kan jou het dan schelen als iemand zich geen man en geen vrouw voelt? Ik bedoel beïnvloedt het je leven? Hou je lekker bezig met je eigen leven zou ik zeggen toch?
Eens
Ginerva schreef:
18-09-2017 15:18
Is genderneutraliteit dan wetenschap of een ideologie?
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Siofra schreef:
18-09-2017 15:49
Niet alles hoeft perse wetenschap of een ideologie te zijn om ergens onwetend over te zijn.
Ginerva schreef:
18-09-2017 15:51
Niet alles hoeft perse wetenschap of een ideologie te zijn om ergens onwetend over te zijn.
Dat je de vraag ontwijkt zegt genoeg. ;-)
Siofra schreef:
18-09-2017 15:53
Dat je de vraag ontwijkt zegt genoeg. ;-)
O ja en wat zegt het jou dan?
Ginerva schreef:
18-09-2017 15:54
O ja en wat zegt het jou dan?
Geef eerst zelf maar antwoord.
Siofra schreef:
18-09-2017 15:56
Geef eerst zelf maar antwoord.
Touché
Marina24 schreef:
18-09-2017 14:47
Ik snap je reactie ff niet? Ik heb nooit gezegd dat iedereen per se in een hokje geplaatst moet worden? Of dat ik het er niet mee eens ben? Mijn reactie was puur om het even duidelijk te maken, meer niet.
Hierboven is 1 reactie
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Marina24 schreef:
18-09-2017 14:49
:biggrin:

En dit is de 2-de reactie op precies het zelfde stukje.Had ik A gezegd was het niet goed, had ik B gezegd was het niet goed.
Wat ik er wel van vind?

Fleurtje_5 schreef:
14-08-2017 19:50
:rofl:
Als een meisje op een jongen lijkt kan het gebeuren dat het jongensachtige meisje word aangezien voor jongen. Het meisje kan de pech hebben dat ze op het damestoilet een 'trut' tegen komt die ervan overtuigd is dat het een jongen is. Zelf vind ik dat het niemand wat aan gaat welk toilet het meisje kiest, net zoals het niemand wat aan gaat als iemand met hoge nood het leegstaande invalidentoilet gebruikt.
Siofra schreef:
18-09-2017 15:49

Goede vraag.
Ginerva schreef:
18-09-2017 15:22
Goh Feurtje jij dacht ik haal dit topic maar weer is naar boven om nog even extra te laten weten hoe je er overdenkt?

Zo te lezen bent nog even kortzichtig als een paar weken geleden
Zoals ik ginder al eens schreef: 'alleen daar'.
Marina24 schreef:
18-09-2017 15:24
Misschien pas ik op een andere manier niet in dé 'norm'. Welke norm? Dé norm. Waar staat die norm? Wat zit er in die norm?
Wat een gezeik allemaal
Fleurtje_5 schreef:
18-09-2017 18:48
Misschien pas ik op een andere manier niet in dé 'norm'. Welke norm? Dé norm. Waar staat die norm? Wat zit er in die norm?
Ik had het over de heteroseksuele bio vrouw.
Fleurtje_5 schreef:
18-09-2017 18:44
Zoals ik ginder al eens schreef: 'alleen daar'.
Joh stel je niet zo aan.

Ik ben correct, loop niet te schelden en zeg het op een normale manier en jij loopt mij te provoceren.
anoniem23081410 schreef:
18-09-2017 18:49
Wat een gezeik allemaal
Ja hehe daarom gaat het ook over toiletten, duhhu :P
Ginerva schreef:
18-09-2017 18:53
Ja hehe daarom gaat het ook over toiletten, duhhu :P
:lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven