Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Alle reacties Link kopieren
Marina24 schreef:
18-09-2017 18:50
Ik had het over de heteroseksuele bio vrouw.

Het gaat hier over het bordje op de toiletdeur.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Ginerva schreef:
18-09-2017 15:18
Helaas zijn er nog steeds een hoop onwetende mensen.
Onwetend over wat?
Noisepollution schreef:
18-09-2017 13:59
Er zijn ook wel trans* mensen die graag een ander toilet willen, bijvoorbeeld omdat het tijdens de transitie soms ongemakkelijk kan zijn.
Een collega van mij heeft bij geboorte het labeltje "man" gekregen, maar is nu in transitie om het lichaam te krijgen dat bij haar gevoel hoort. Maar ze durft alleen op het werk maar naar het damestoilet omdat wij weten van haar transitie en we maar met een klein groepje in een uithoek van het gebouw zitten waar we alleen met onze projectgroep de toiletten delen. Ergens anders durft ze niet (of niet zo goed) omdat ze er qua lichaam nog heel mannelijk uit ziet. En daar heeft ze al een paar keer problemen mee gehad. Zo is ze uitgescholden en belaagd door vrouwen in een winkelcentrum waar ze dus het vrouwentoilet wou gebruiken.

Daar kan ik me niets bij voorstellen, vind het van de zotte, want geregeld zie je toch een man op het damestoilet en gebeurt er niets. Waarom dan zo tekeer gaan bij iemand 'in transitie'? Wat is er te zien aan iemand 'in transitie'?
Noisepollution schreef:
Er zijn ook wel trans* mensen die graag een ander toilet willen, bijvoorbeeld omdat het tijdens de transitie soms ongemakkelijk kan zijn.
Een collega van mij heeft bij geboorte het labeltje "man" gekregen, maar is nu in transitie om het lichaam te krijgen dat bij haar gevoel hoort. Maar ze durft alleen op het werk maar naar het damestoilet omdat wij weten van haar transitie en we maar met een klein groepje in een uithoek van het gebouw zitten waar we alleen met onze projectgroep de toiletten delen. Ergens anders durft ze niet (of niet zo goed) omdat ze er qua lichaam nog heel mannelijk uit ziet. En daar heeft ze al een paar keer problemen mee gehad. Zo is ze uitgescholden en belaagd door vrouwen in een winkelcentrum waar ze dus het vrouwentoilet wou gebruiken.
Waarom gaat zij/hij naar een vrouwentoilet als zij/hij nog geen vrouw is? Een vrouwen/herentoilet is er niet om je geslacht te bevestigen.
Afbeelding
Wastafel in Jammerende Jenny's toilet (ergens in de UK) dat zowel meisjes als jongens frequenteerden.
Afbeelding
Moderne genderneutrale toilet op een High School (ook ergens in de UK).
Afgeleid van? Wel erg mooi zo.
:thumbsup:
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Fleurtje_5 schreef:
18-09-2017 23:30
Daar kan ik me niets bij voorstellen, vind het van de zotte, want geregeld zie je toch een man op het damestoilet en gebeurt er niets. Waarom dan zo tekeer gaan bij iemand 'in transitie'? Wat is er te zien aan iemand 'in transitie'?
Kijk dit noem ik nou onwetend, je doet hier net of je voor het eerst leest dat iemand een toilet groep uitgegooit/uitgescholden wordt vanwege niet vrouwelijk genoeg of mannelijk genoeg.
Terwijl als je dit topic helemaal zou lezen, wat ik aanneem dat je dat gedaan hebt gezien je eerder ook al mee schreef, weet je dat het vaker gebeurd.
Siofra schreef:
19-09-2017 00:16
Afbeelding
Wastafel in Jammerende Jenny's toilet (ergens in de UK) dat zowel meisjes als jongens frequenteerden.
Afbeelding
Moderne genderneutrale toilet op een High School (ook ergens in de UK).
Afgeleid van? Wel erg mooi zo.
:thumbsup:
Idd erg mooi
Fleurtje_5 schreef:
18-09-2017 23:11
Het gaat hier over het bordje op de toiletdeur.
Jij vroeg in welke norm jij past. Dat was mijn antwoord.
Alles in ogenschouw nemende blijft het hele wc verhaal gewoon een bijna non-issue.
Hetvrijewoord schreef:
19-09-2017 09:09
Alles in ogenschouw nemende blijft het hele wc verhaal gewoon een bijna non-issue.
Dat sowieso! haha vind het nog steeds ironisch hoe mensen zich hier zo druk om kunnen maken.
Ginerva schreef:
19-09-2017 08:02
Kijk dit noem ik nou onwetend, je doet hier net of je voor het eerst leest dat iemand een toilet groep uitgegooit/uitgescholden wordt vanwege niet vrouwelijk genoeg of mannelijk genoeg.
Terwijl als je dit topic helemaal zou lezen, wat ik aanneem dat je dat gedaan hebt gezien je eerder ook al mee schreef, weet je dat het vaker gebeurd.

Dit noem ik nou onwetend, want je weet heel goed dat wij al eerder in dit topic in discussie waren over die ene meid (dochter van je vriendin?) die door die ene trut werd uitgescholden omdat zij dacht dat het een jongen op een damestoilet was omdat het meisje er jongensachtig uit zag. Niet leuk. Maar dit alles omdat het één keer is voorgekomen, en nu blijkt nog één keer, waarbij ik me niks kan voorstellen want als een man al niet word weggestuurd waarom dan een meiske dat er jongensachtig uit ziet ?

Gisteren DWDD gezien? Over die meis die haar plas in de steeg deed? Er werd verteld dat mannen regelmatig gebruik maken van het damestoilet en daar word niets van gezegd.

Ben ik nou onwetend omdat ik dit verhaal eerder geloof dan jouw verhaal?

Laten we voor het gemak aannemen dat het vijf of tien keren voor komt dat een jongensachtig meisje door een trut word weggestuurd van het damestoilet, moeten we dan alle toiletdeuren aanpassen of moeten de trutten een voorlichtingsfolder in hun vingers drukken? Ik zou zeggen 'je bent zelf een jongen' of 'ik ben helemaal geen jongen'.

Als alle toiletten genderproof zijn, wat te doen met de omroeper die door de microfoon 'beste dames en heren, de trein naar Utrecht heeft vertraging'? Ook maar een folder geven? of moet die gendermeis gewoon denken 'dat is niet mijn trein wat vertraging heeft'.

Als ik post krijg van de loterij met de boodschap 'beste meneer Fleurtje, je bent genomineerd om 100,000 euro te winnen met een extra lot' dan voel ik me niet aangesproken of beledigd omdat er meneer staat in plaats van mevrouw, eerder denk ik 'ammahoela' met je extra lot.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 20-09-2017 14:24
2.80% gewijzigd
Ginerva schreef:
18-09-2017 18:51
Joh stel je niet zo aan.

Ik ben correct, loop niet te schelden en zeg het op een normale manier en jij loopt mij te provoceren.

Zoals ik al schreef. we waren al eerder hier over in gesprek. Je onaardige mening geven over iemands kleren vind je gewoon, maar als iemand moeilijk doet door een jongensachtig meisje weg te sturen moeten alle toiletdeuren vervangen worden. En wat schreef je toen ik vond dat iemand met hoge nood het leegstaande invalidentoilet kon gebruiken? Was dat dan niet moeilijk doen vanwege een toilet?

Case-je schreef:
14-08-2017 18:16
Ach Ginerva... Wel vinden dat je je - eerlijke maar onaardige - mening mag verkondigen over de kleding die iemand draagt (tegen een travestiet hier), maar overgevoelig zijn wanneer het aankomt op aangezien worden voor een ander geslacht dan jij zou willen. En moeilijk doen over wie het invalidentoilet gebruikt...

Dus jouw gevoeligheid is belangrijk, maar die van anderen lang niet zo belangrijk als die van jou?

Wake up and smell the coffee... :koffie:
En succes met je gevoeligheden! :thumbsup:
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 19-09-2017 14:12
0.17% gewijzigd
Fleur heeft wel een punt. Moet je de wereld aanpassen op het wangedrag van criminelen - mensen die menen anderen te mogen lastigvallen - of moet die crimineel gestraft worden tot hij het een keer snapt?
Je kunt iets nog zo prachtig inrichten, maar tradities breek je niet zomaar even.
Gendertoiletten, genderrollen, wat is daar precies mis mee?
- Wat is er verkeerd aan om bevestigd te worden in wie je ogenschijnlijk bent?
- Wat gebeurt er met de ontwikkeling van een individu wanneer die ontwikkeling niet aan de opvoeding, maar aan het toeval wordt overgelaten?

Stel, je wordt geboren met het vrouwelijk geslacht en je ouders voedden je op als een meisje, maar je komt er helemaal zelf achter dat dit niet bij jouw persoonlijkheid past?
- Waarom kan er op dat moment niet geluisterd worden naar deze persoon en vanaf dan een andere weg bewandeld worden, de weg naar transitie, voor mijn part?
- Waarom moet er preventief voorkomen worden dat iemand er zelf achter komt dat wat voor de hand lag niet het juiste uitgangspunt blijkt te zijn?
Ik weet wel dat De Beauvoir schreef dat de vrouw achterdochtig moest zijn over alles wat de man over haar heeft geschreven, maar dat kun je ook overdrijven tot volledige paranoia.
Fleurtje_5 schreef:
18-09-2017 23:30
Ik was er niet bij, dus als ik lieg, lieg ik in commissie. Maar er zijn kennelijk mensen die (net als wat hoort uit de VS in reactie op de Bathroom Bill) die denken dat als je niet de wc hoeft te gebruiken die hoort bij je geslachtsdelen, dit een uitnodiging is voor verkrachters om hun slag te slaan.
Alsof verkrachters zich laten tegenhouden door een bordje op een deur :facepalm:
kadanz schreef:
18-09-2017 23:52
Waarom gaat zij/hij naar een vrouwentoilet als zij/hij nog geen vrouw is? Een vrouwen/herentoilet is er niet om je geslacht te bevestigen.
Hier nog een bevestiging van dit antwoord. Hij/zij reacties, ze zou "nog geen vrouw" zijn
Voor haar gevoel was ze altijd al een vrouw, alleen niet qua lichaam. Sterker nog, ze heeft meegedaan aan een studie naar transgenders, haar hersenen kwamen qua structuur nagenoeg volledig over een met het gemiddelde vrouwenbrein.
Noisepollution schreef:

Het herentoilet nog even gebruiken kan dan niet? Er zijn zat heren die naar een damestoilet gaan. Nooit gehoord dat ze weggestuurd werden. Heeft je collega de vette pech gehad om die trutten tegen te komen.

Andersom lijkt me moeilijker. De dame die in DWDD haar verhaal deed omdat ze twee jaren geleden een bekeuring kreeg voor plassen in een steeg kreeg van de rechter te horen dat ze op een openbaar heren urinoir had kunnen gaan. Zie je het al voor je, een dame boven in die hoge pot waar mannen staand in klateren, en vooral met geen vinger aanraken.
Fleurtje_5 schreef:
19-09-2017 14:21
Het herentoilet nog even gebruiken kan dan niet? Er zijn zat heren die naar een damestoilet gaan. Nooit gehoord dat ze weggestuurd werden. Heeft je collega de vette pech gehad om die trutten tegen te komen.

Andersom lijkt me moeilijker. De dame die in DWDD haar verhaal deed omdat ze twee jaren geleden een bekeuring kreeg voor plassen in een steeg kreeg van de rechter te horen dat ze op een openbaar heren urinoir had kunnen gaan. Zie je het al voor je, een dame boven in die hoge pot waar mannen staand in klateren, en vooral met geen vinger aanraken.
En op sommige plekken hebben de normale toiletten bij de heren geen bril. :sick:
Noisepollution schreef:
19-09-2017 13:43
Ik was er niet bij, dus als ik lieg, lieg ik in commissie. Maar er zijn kennelijk mensen die (net als wat hoort uit de VS in reactie op de Bathroom Bill) die denken dat als je niet de wc hoeft te gebruiken die hoort bij je geslachtsdelen, dit een uitnodiging is voor verkrachters om hun slag te slaan.
Alsof verkrachters zich laten tegenhouden door een bordje op een deur :facepalm:

Hier nog een bevestiging van dit antwoord. Hij/zij reacties, ze zou "nog geen vrouw" zijn
Voor haar gevoel was ze altijd al een vrouw, alleen niet qua lichaam. Sterker nog, ze heeft meegedaan aan een studie naar transgenders, haar hersenen kwamen qua structuur nagenoeg volledig over een met het gemiddelde vrouwenbrein.

Mijn gemiddeld vrouwenbrein ziet regelmatig dames de deur van het herentoilet (of invalidentoilet) binnen gaan als de nood hoog is en de wachtrij bij het damestoilet te lang is. Zelf neem ik het leegstaande invalidentoilet als de rij bij het damestoilet lang is en er geen invaliden in de buurt is.
Het is wel weer handig als je niet hoeft op te letten welke deur je moet hebben. Gewoon een toilet.
Fleurtje_5 schreef:
19-09-2017 12:00
Dit noem ik nou onwetend, want je weet heel goed dat wij al eerder in dit topic in discussie waren over die ene meid (dochter van je vriendin?) die door die ene trut werd uitgescholden omdat zij dacht dat het een jongen op een damestoilet was omdat het meisje er jongensachtig uit zag. Niet leuk. Maar dit alles omdat het één keer is voorgekomen, en nu blijkt nog één keer, waarbij ik me niks kan voorstellen want als een man al niet word weggestuurd waarom dan een meiske dat er jongensachtig uit ziet ?

Gisteren DWDD gezien? Over die meis die haar plas in de steeg deed? Er werd verteld dat mannen regelmatig gebruik maken van het damestoilet en daar word niets van gezegd.

Ben ik nou onwetend omdat ik dit verhaal eerder geloof dan jouw verhaal?

Laten we voor het gemak aannemen dat het vijf of tien keren voor komt dat een jongensachtig meisje door een trut word weggestuurd van het damestoilet, moeten we dan alle toiletdeuren aanpassen of moeten de trutten een voorlichtingsfolder in hun vingers drukken? Ik zou zeggen 'je bent zelf een jongen' of 'ik ben helemaal geen jongen'.

Als alle toilette genderproof zijn, wat te doen met de omroeper die door de microfoon 'beste dames en heren, de trein naar Utrecht heeft vertraging'? Ook maar een folder geven? of moet die meis gewoon denken 'dat is niet mijn trein wat vertraging heeft'.

Als ik post krijg van de loterij met de boodschap 'beste meneer Fleurtje, je bent genomineerd om 100,000 euro te winnen met een extra lot' dan voel ik me niet aangesproken of beledigd omdat er meneer staat in plaats van mevrouw, eerder denk ik 'ammahoela' met je extra lot.
Nogmaals het ging over de dochter van een forumster genaamd dreamer, dus niet over mij of over een vriendin van mij
Fleurtje_5 schreef:
19-09-2017 12:19
Zoals ik al schreef. we waren al eerder hier over in gesprek. Je onaardige mening geven over iemands kleren vind je gewoon, maar als iemand moeilijk doet door een jongensachtig meisje weg te sturen moeten alle toiletdeuren vervangen worden. En wat schreef je toen ik vond dat iemand met hoge nood het leegstaande invalidentoilet kon gebruiken? Was dat dan niet moeilijk doen vanwege een toilet?
Kan je het zelfde stukje wel weer quoten Fleurtje maar je punt was al duidelijk toen je +10 schreef
Ginerva schreef:
10-08-2017 20:29
Praat het maar goed voor jezelf, ik vind het not done dat je gebruik maakt van het invalidentoilet

Fleurtje_5 schreef:
10-08-2017 20:39
Wil jij me nou van het invalidentoilet wegsturen?? Op het invalidentoilet is vaak ook een tafel om je kind te verzorgen terwijl dat kind geen rolstoel heeft. Het is een extra toilet voor mensen die geen gebruik kunnen maken van een normaal toilet. Er staat niet op 'verboden voor validen'.

Als je vind dat het not-done is, Wat maakt jouw dan anders dan 'die persoon' die de dochter-van-dreamer wou wegsturen omdat ze een jongensachtig uiterlijk heeft?

Je hebt gelijk, het ging het over de dochter van Dreamer.

Het meisje had best mogen zeggen dat die schreeuwende vrouw het mis had, en dan het toilet kunnen gebruiken .
En als ik engtevrees heb, of steunbeugels langs het toilet nodig heb, of onder mijn kleren een protése heb die je niet kan zien en die ik niet zou willen laten zien, dan beslis ik zelf welk toilet ik neem egaal of jij dat not-done vind.
Fleurtje_5 schreef:
19-09-2017 15:04
Je hebt gelijk, het ging het over de dochter van Dreamer.

Het meisje had best mogen zeggen dat die schreeuwende vrouw het mis had, en dan het toilet kunnen gebruiken .
En als ik engtevrees heb, of steunbeugels langs het toilet nodig heb, of onder mijn kleren een protése heb die je niet kan zien en die ik niet zou willen laten zien, dan beslis ik zelf welk toilet ik neem egaal of jij dat not-done vind.
Prima Fleurtje je doet maar wat je niet laten kan
Ik maak mij meer zorgen over dat ze vrouwen op urinoirs willen leren plassen haha moet niet gekker worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven