0804-0904
donderdag 12 februari 2009 om 19:31
zaterdag 14 februari 2009 om 21:02
Ja, vind het niet erg dat het uitgesteld is tot 1 maart. Heb trouwens wel zin in werken, maar niet in de file en eigenlijk ook niet in het haasten, vooral niet in het haasten... die ochtenden met broodtrommels enzo, dat is de grootste verschrikking....
Koeka, kom eens tevoorschijn, dan gaan we date plannen! En Morrie, neem je toch een dagje vrij ?
Koeka, kom eens tevoorschijn, dan gaan we date plannen! En Morrie, neem je toch een dagje vrij ?
zaterdag 14 februari 2009 om 22:46
Blegh, ik kan niet vrij. Nog een keer blegh.
Voor Linoleum is het vast ook weer wennen. Die heeft natuurlijk een luizenleventje nu! Harrie is nu best veel thuis, en ik vind het heerlijk. Werk gelijk veel relaxter.
Trouwens, jij hebt dan dus op donderdag vrij? Kunnen we door de weeks ook nooit meer meeten
.
Voor Linoleum is het vast ook weer wennen. Die heeft natuurlijk een luizenleventje nu! Harrie is nu best veel thuis, en ik vind het heerlijk. Werk gelijk veel relaxter.
Trouwens, jij hebt dan dus op donderdag vrij? Kunnen we door de weeks ook nooit meer meeten
zondag 15 februari 2009 om 11:14
Kunnen jullie met Linoleum afspreken . Maar meeten met voetballen enzo is toch alweer moeilijker. En om 12.15 bij school moeten staan enzo. Nu heb ik de donderdagen lekker alleen met BNJMN tot 14.45, want continu rooster van school. Kan ik ook nog eens ergens op de koffie en hoef ik me niet het leplazarus te haasten.
maandag 16 februari 2009 om 10:42
Laatste week van februari is het hier krokusvakantie voor koekie, en ben ik hartstikke flexibel, want ik heb die week in principe vrij.
De bedoeling was eigenlijk om nog een paar dagen weg te gaan met zijn allen (Koekpa probeert zijn agenda die week ook zo leeg mogelijk te houden), maar ik betwijfel of dat er nog van komt. Het zijn drukke en soms wat gespannen weken geweest de afgelopen tijd, en vanuit dat oogpunt meenden we dat we hard een paar dagen weg konden gebruiken, maar eigenlijk vind ik het ook wel een fijn idee om gewoon thuis te zijn en eens wat tijd te hebben voor wat dringende dingen in huis en wat sociale afspraken. Dus waarschijnlijk ben ik die hele week nog beschikbaar, al lijkt de woensdag al bezet te worden door de zussen van koekpa die dan langs zouden willen komen.
De bedoeling was eigenlijk om nog een paar dagen weg te gaan met zijn allen (Koekpa probeert zijn agenda die week ook zo leeg mogelijk te houden), maar ik betwijfel of dat er nog van komt. Het zijn drukke en soms wat gespannen weken geweest de afgelopen tijd, en vanuit dat oogpunt meenden we dat we hard een paar dagen weg konden gebruiken, maar eigenlijk vind ik het ook wel een fijn idee om gewoon thuis te zijn en eens wat tijd te hebben voor wat dringende dingen in huis en wat sociale afspraken. Dus waarschijnlijk ben ik die hele week nog beschikbaar, al lijkt de woensdag al bezet te worden door de zussen van koekpa die dan langs zouden willen komen.
maandag 16 februari 2009 om 15:03
Even iets heel anders, maar ik ben ontzettend benieuwd wat jullie per maand kwijt zijn aan boodschappen. Ik weet dat wij nu niet bepaald weinig uitgeven aan eten (heel veel bio, heel veel verse ingredienten, aangezien koekpa nogal een koker is, eten we vaak vrij lekker en uitgebreid, en last but not least zijn de supermarkten hier kwalitatief een stuk beter, maar ligt het prijsniveau ook een stúk hoger dan in NL), maar ik kwam er op een boodschappentopic op wonen zojuist achter dat wij per week uitgeven, wat sommige andere gezinnen per máand uitgeven!!
Ik ben echt verbijsterd hierover, en érg benieuwd wat voor bedragen jullie als normaal beschouwen.
Ik ben echt verbijsterd hierover, en érg benieuwd wat voor bedragen jullie als normaal beschouwen.
maandag 16 februari 2009 om 21:20
Ik zou het werkelijk niet weten, wat we uitgeven aan boodschappen. Ik heb daar totaal geen zicht op. Ook best erg zeker? Maar komt ook doordat we niet op een vaste dag boodschappen doen en doordat we het allebei weleens doen. Wij wonen tegenover een supermarkt, dus kopen ook vaak per dag wat we die dag nodig hebben.
maandag 16 februari 2009 om 21:26
maandag 16 februari 2009 om 22:12
Morrie, ik heb het ook nooit bijgehouden, maar weet wel dat we iedere week wel zo'n 150-175 euro voor de weekendboodschappen bij de Delhaize afrekenen, en daarnaast toch ook nog wel twee keer tussendoor naar de buurtsuper voor kleinere dingetjes moeten. Bakker komt er dan nog bij, slager soms ook, en drogisterijartikelen haal ik apart bij het kruidvat. Vandaar mijn inschatting van 250 per week. Vond het ook altijd veel geld, maar toen ik zag dat mensen op het forum ditzelfde bedrag per maand (!) uitgaven, sloeg ik toch wel steil achteroveral. Maar goed, mensen bleken dan ook precies te weten hoeveel bepaalde produkten kosten, en dan ook nog eens hoeveel dat scheelde met super B! Ik koop daarentegen gewoon wat we nodig hebben, probeer een beetje op aanbiedingen te letten en koop geen exorbitante dure dingen (maar schrik toch altijd van het totaalbedrag bij de kassa ).
Overigens sla ik luiers e.d. dan ook nog eens bij voorkeur in NL in, aangezien een pak pampers wat bij de AH 10 euro kost, hier dus gewoon 18 euro! kost. Boodschappen in BE zijn in het algemeen een stuk duurder dan in NL, maar dergelijke prijsverschillen vind ik echt veel te gortig, en daarom slaan we eens in de zoveel weken "hollandse boodschappen" in bij de AH (dingen als peperkoek, hagelslag, e.d. maar ook kaas -en zuivelprodukten bijvoorbeeld, allemaal zaken die je hier alleen maar in inimini verpakking aantreft en/of schreeuwend duur zijn). Is ook doorgaans wel 150 euro ofzo, maar daar besparen we per saldo dus hartstikke veel op. Ondanks het feit dat ik niet naar de Aldi e.d ga, ben ik dus ook nog eens best prijsbewust
.
600 euro per maand klinkt overigens heel redelijk hoor. Dat bedrag wordt ook regelmatig genoemd in die topics hier.
Maar goed, tot zover de boodschappen..
Overigens sla ik luiers e.d. dan ook nog eens bij voorkeur in NL in, aangezien een pak pampers wat bij de AH 10 euro kost, hier dus gewoon 18 euro! kost. Boodschappen in BE zijn in het algemeen een stuk duurder dan in NL, maar dergelijke prijsverschillen vind ik echt veel te gortig, en daarom slaan we eens in de zoveel weken "hollandse boodschappen" in bij de AH (dingen als peperkoek, hagelslag, e.d. maar ook kaas -en zuivelprodukten bijvoorbeeld, allemaal zaken die je hier alleen maar in inimini verpakking aantreft en/of schreeuwend duur zijn). Is ook doorgaans wel 150 euro ofzo, maar daar besparen we per saldo dus hartstikke veel op. Ondanks het feit dat ik niet naar de Aldi e.d ga, ben ik dus ook nog eens best prijsbewust
600 euro per maand klinkt overigens heel redelijk hoor. Dat bedrag wordt ook regelmatig genoemd in die topics hier.
Maar goed, tot zover de boodschappen..
maandag 16 februari 2009 om 22:17
Wij doen ook nooit 'weekendboodschappen', het is bij ons zo versnipperd dat ik het echt niet kan zeggen. Vanavond deed ik boodschappen voor het eten vanavond en dat kostte geloof ik 13 euro. Zaterdag deed ik boodschappen voor zaterdag en zondag en toen was het 50 euro (zaten vast ook nog wel dingen bij voor later in de week, in ieder geval veel fruit). O ja, ben vanavond nog teruggegaan voor luiers voor Schorrie: 10 euro. Wel van C1000, zit veel meer in een pak dan de pampers luiers.
Brood koop ik bij de bakker, maar een fijn volkoren kost 2,15 en daar doen we 2 dagen mee. Dat zijn de uitgaven niet.
Ik neem me weleens voor om bonnetjes te gaan bewaren. Maar omdat Harrie dat toch niet gaat doen, begin ik er ook maar niet aan....
Brood koop ik bij de bakker, maar een fijn volkoren kost 2,15 en daar doen we 2 dagen mee. Dat zijn de uitgaven niet.
Ik neem me weleens voor om bonnetjes te gaan bewaren. Maar omdat Harrie dat toch niet gaat doen, begin ik er ook maar niet aan....
dinsdag 17 februari 2009 om 13:53
Huishouden: 80-100 euro supermarktboodschappen, verder los bakker, slager en soms (als niet geslaagd bij supermarkt) groente op de markt. Daarnaast inderdaad ook tussendoor nog drogist (eerder maandelijks dan wekelijks), een krentenbol bij de bakker (dat weer wel vaker) of weet ik wat. En ook nog kleren en schoenen... sja... dat laatste kost echt geld...
En luiers van de Lidl, als ik zin/tijd heb, anders lui bij de supermarkt.
En nu ga ik naar het tuincentrum: aarde halen en wat potten (en o jee wat zal dat kosten ).
En luiers van de Lidl, als ik zin/tijd heb, anders lui bij de supermarkt.
En nu ga ik naar het tuincentrum: aarde halen en wat potten (en o jee wat zal dat kosten ).
dinsdag 17 februari 2009 om 19:42
dinsdag 17 februari 2009 om 19:58
Ik vind die Harrie van jou toch zo aandoenlijk lief, Morrie!
Hier gemiddeld 100-150 euro aan boodschappen per week, dit is inclusief drogistspullen (luiers ook)
Wij letten er wel heel erg op, moet ook wel met mijn zorgsalaris en drie kinderen.
Dus brood en vlees gewoon van de supermarkt. Wel bij de AH, doen we de boodschappen, maar we letten dan wel op de goedkope merken. Luiers koop ik bij Kruidvat en luierdoekjes in de aanbieding.
Koop ook dingen die we veel gebruiken met meerdere verpakkingen tegelijk (3 halen 2 betalen enzo)
En stoer hoor van Schorrie op zwemles!!
Hier gemiddeld 100-150 euro aan boodschappen per week, dit is inclusief drogistspullen (luiers ook)
Wij letten er wel heel erg op, moet ook wel met mijn zorgsalaris en drie kinderen.
Dus brood en vlees gewoon van de supermarkt. Wel bij de AH, doen we de boodschappen, maar we letten dan wel op de goedkope merken. Luiers koop ik bij Kruidvat en luierdoekjes in de aanbieding.
Koop ook dingen die we veel gebruiken met meerdere verpakkingen tegelijk (3 halen 2 betalen enzo)
En stoer hoor van Schorrie op zwemles!!
woensdag 18 februari 2009 om 00:04
Als jullie toch ook tot 150 euro per week uitgeven, zitten wij met de 200 euro per week waarmee we het bij de AH wel zouden redden, weliswaar hoog, maar ook weer niet absurd hoog, vind ik. Verder houden we het helemaal niet bij, dat is onbegonnen werk aangezien koekpa daar toch toch niet aan mee zou doen, en hij degene is die doorgaans de grote boodschappen haalt.
Wat stoer van Schorrie, speeltjes van de bodem rapen!
Misschien leert hij wel veel sneller zwemmen dan je verwacht, Morrie!
Is inderdaad erg aandoenlijk van Harrie! Koekpa kan ook zo ontroerd zijn over kleine dingen van de kinderen. Ik ben zelf tot mijn schaamte echt een ontzettende emo-doos geworden sinds ik moeder ben, dus we zijn vaak maar een weekhartig stel bij elkaar
!
Wat stoer van Schorrie, speeltjes van de bodem rapen!
Misschien leert hij wel veel sneller zwemmen dan je verwacht, Morrie!
Is inderdaad erg aandoenlijk van Harrie! Koekpa kan ook zo ontroerd zijn over kleine dingen van de kinderen. Ik ben zelf tot mijn schaamte echt een ontzettende emo-doos geworden sinds ik moeder ben, dus we zijn vaak maar een weekhartig stel bij elkaar
maandag 23 februari 2009 om 16:57
Ik ben benieuwd hoe je weekend was, Lien!
Hier is het dus krokusvakantie, en op zich zou dat erg leuk kunnen zijn, en hadden we wel een aanatl leuke activiteiten gepland, maar Koekie is ziek geworden en Koekpa heeft toch, tegen zijn belofte in, een spoedopdracht aangenomen, waardoor hij nu al voor de derde dag op rij het grootste deel van de dag weg is, en ook de rest van deze vakantieweek waarschijnlijk veel zal moeten werken. Bleggh, baal d'r echt van.
Hier is het dus krokusvakantie, en op zich zou dat erg leuk kunnen zijn, en hadden we wel een aanatl leuke activiteiten gepland, maar Koekie is ziek geworden en Koekpa heeft toch, tegen zijn belofte in, een spoedopdracht aangenomen, waardoor hij nu al voor de derde dag op rij het grootste deel van de dag weg is, en ook de rest van deze vakantieweek waarschijnlijk veel zal moeten werken. Bleggh, baal d'r echt van.