Napraattopic Deel 91
vrijdag 8 september 2017 om 19:05
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
maandag 25 september 2017 om 22:18
anoniem_287855 wijzigde dit bericht op 25-09-2017 22:19
14.47% gewijzigd
maandag 25 september 2017 om 22:19
Nee, LV niet. RB wel, en als ik het goed onthouden heb Star en Moi ook. Maar dat weet ik niet zeker meer en ik ben te lui om terug te zoeken.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ja oké, rb mag dat normaal vinden maar in de rest van de berichten komt toch echt duidelijk naar voren dat mensen die aanduiding niet oké vinden. En dat er altijd naar de context gekeken moet worden ipv enkel een woord.
kia wijzigde dit bericht op 25-09-2017 22:20
0.35% gewijzigd
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
In haar hypothetische voorbeeld. In reactie op het al dan niet bestaan van een hetze tegen mods/actuele modereerbeleid. Zover ik het heb begrepen.
maandag 25 september 2017 om 22:20
Grappig. Ik schreef net eigenlijk dat mijn haar niet kroest maar krult en haalde dat weer weg.
Kroes was zelden een positieve omschrijving, (' als het regent kroest mijn haar') gelukkig wordt dat anders.
maandag 25 september 2017 om 22:20
Die met die kroeskop. Die met die krullen. Die met die stekels. Die met dat huiskapperkapsel. Ik zie het probleem niet.
maandag 25 september 2017 om 22:21
Dus je beschuldigt mensen er maar gewoon van racist te zijn zonder dat je echt weet wat je gelezen hebt?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maandag 25 september 2017 om 22:21
maandag 25 september 2017 om 22:22
Oh ja, dat zou kunnen. Ik moet zeggen dat ik het staffen van zoiets in dat hypothetische voorbeeld trouwens ook onnodig vind. Spreek iemand erop aan, maar staf het niet, is mijn devies.
Ik ben trouwens al heel lang nog steeds niet gewend aan jouw (al lang niet meer) nieuwe ava.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
maandag 25 september 2017 om 22:23
met kroeskop wordt kroeshaar bedoeld, geen krullen. alsof je tegen een aziaat zou zeggen: die met die spleetogenMoirenPhae schreef: ↑25-09-2017 22:20Die met die kroeskop. Die met die krullen. Die met die stekels. Die met dat huiskapperkapsel. Ik zie het probleem niet.
maandag 25 september 2017 om 22:24
Dit. Je kan alles in een verkeerde context plaatsen. Afhankelijk van het gezelschap ben ik de 'witte mevrouw' of die 'grijze dame' of 'die hele dunne' of 'die met dat Belgische accent' in een groep die mijn naam nog niet kent. Geen grijs haar op mijn hoofd dat daar aanstoot aan neemt; Zij duiden mij door herkenbare kenmerken te noemen zonder enige negatieve bijbedoelingen, maar om snel naar elkaar duidelijk te maken dat ze het over mij hebben.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
maandag 25 september 2017 om 22:25
Ben de oude kwijt (nieuwe tablet) en Google images levert niets meer opDana schreef: ↑25-09-2017 22:22Oh ja, dat zou kunnen. Ik moet zeggen dat ik het staffen van zoiets in dat hypothetische voorbeeld trouwens ook onnodig vind. Spreek iemand erop aan, maar staf het niet, is mijn devies.
Ik ben trouwens al heel lang nog steeds niet gewend aan jouw (al lang niet meer) nieuwe ava.![]()
https://media.giphy.com/media/9hCoXkIXAOq9q/giphy.gif
maandag 25 september 2017 om 22:25
het is best duidelijk uitgelegd wat het probleem is. Heb je ttas onder de negeer ofzo?MoirenPhae schreef: ↑25-09-2017 22:20Die met die kroeskop. Die met die krullen. Die met die stekels. Die met dat huiskapperkapsel. Ik zie het probleem niet.
maandag 25 september 2017 om 22:27
Ik noem haar toch niet een kroeskop? Ik omschrijf haar/kapsel.Het-groepje schreef: ↑25-09-2017 22:25het is best duidelijk uitgelegd wat het probleem is. Heb je ttas onder de negeer ofzo?
maandag 25 september 2017 om 22:27
Komt goed!!! maar morgen!!! Zit nu in bed met de tablet, morgen start ik de lap wel effe op.lemoos2 schreef: ↑25-09-2017 22:25Ben de oude kwijt (nieuwe tablet) en Google images levert niets meer op. De huidige is eigenlijk een gif maar doet het niet.
https://media.giphy.com/media/9hCoXkIXAOq9q/giphy.gif
enn wijzigde dit bericht op 25-09-2017 22:28
1.68% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 25 september 2017 om 22:28
Ja tuurlijk. Zo ben ik.
Tjesus, mens. Ik zeg alleen maar dat ik meen dat geschreven hebben dat ze er niets mis mee vinden om een donkere vrouw die op tv was met de woorden die kroeskop aan te duiden.. En ik ken ze toch echt lang en goed genoeg om ervan overtuigd te zijn dat ze het echt wel zelf kunnen zeggen tegen me als zij dat niet geschreven hebben.
Maar maak jij er even lekker van dat ik ze voor racist loop uit te maken etc, joh. Voelt dat lekker of zo?
nee kroeshaar is een negroide kenmerk te vergelijken met de spleetogen. Hoe aardig is het om tegen een chinees te zeggen; hij met die spleetogen. Is er dan geen ander kenmerk dan raciaal te vinden om iemand te duiden?MoirenPhae schreef: ↑25-09-2017 22:25Zo heten doe krullen toch ook?
Maar okay. Die met dat haar dat niet nader omschreven mag worden dan.
Die krullen heten geen kroesKOP. Kroes, kroeshaar, afro, krullen ,....kroeskop is synoniem voor " nikkertje " oid. .MoirenPhae schreef: ↑25-09-2017 22:25Zo heten doe krullen toch ook?
Maar okay. Die met dat haar dat niet nader omschreven mag worden dan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 25 september 2017 om 22:29
Oh en lemoos gifjes doen het niet meer hier, het gaat dus een glitterloze kerst worden.
enn wijzigde dit bericht op 25-09-2017 22:29
2.22% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.