Napraattopic Deel 91

08-09-2017 19:05 3034 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Star² schreef:
25-09-2017 19:21
Eens.
Maar ja, ik ben ook geen leuk mens, dus logisch.
Hier praat je het goed. Door te zeggen eens. Terwijl rb iemand als kroeskop aanduide. Volgens mij heb ik jet uitgelegd en meerdere je ging lekker door in het stel je niet zo aan terwijl kroeskop gewoon een raciale term is.
Star² schreef:
26-09-2017 09:33
DIkgedrukte zijn mijn reacties. Heb het hele woord kroeskop tot nu nog niet getypt.
ja dus? Je bent het er toch mee eens dat het gewoon moet kunnen? Of niet door je zogenaamde roffel en eens reacties maakte dat wel erg duidelijk.
Star² schreef:
25-09-2017 19:35
:rofl:
Dit
Ttass schreef:
26-09-2017 09:33
Hier praat je het goed. Door te zeggen eens. Terwijl rb iemand als kroeskop aanduide. Volgens mij heb ik jet uitgelegd en meerdere je ging lekker door in het stel je niet zo aan terwijl kroeskop gewoon een raciale term is.

Lees mijn quotes. Ik reageer op Moi die dit schrijft:

Sommige mensen zijn zo politiek correct dat ze niet meer kunnen zitten.
Die dikke, die rooie, die met die tieten, die lange, die dooie.
Ik zie het probleem niet.

Waar staat daar kroeskop?
Star² schreef:
26-09-2017 09:38
Lees mijn quotes. Ik reageer op Moi die dit schrijft:

Waar staat daar kroeskop?
Doe jou nou echt alsof je neus bloedt? Je bent slimmer dan dat. Ik zeg toch niet dat je het woord kroeskop in je mond hebt genomen?
Ttass schreef:
26-09-2017 09:38
Dit
Ik lach om een opmerking van Bruise. Die een hele droge opmerking maakt. Ook Bruise schrijft nergens dat iemand een kroeskop noemen ok is.
Zo haal je wel die 3000 reacties voor vandaag.
Ttass schreef:
26-09-2017 09:40
Doe jou nou echt alsof je neus bloedt? Je bent slimmer dan dat. Ik zeg toch niet dat je het woord kroeskop in je mond hebt genomen?

Ik doe niet of mijn neus bloed, ik ben oprecht pissig om al die shit die ik / wij hier nu in mijn schoenen geschoven krijg.
Star² schreef:
26-09-2017 09:41
Ik doe niet of mijn neus bloed, ik ben oprecht pissig om al die shit die ik / wij hier nu in mijn schoenen geschoven krijg.
Hou de eer aan jezelf laat je niet uitdagen.
Star² schreef:
26-09-2017 09:41
Niemand schuift wat in iemand schoenen. En niemand heeft gezegd dat hier mensen racistisch zijn. Het is alleen uitgelegd door meerdere wat voor term het is en wat het effect is van de term kroeskop.
7102 schreef:
26-09-2017 09:42
Hou de eer aan jezelf laat je niet uitdagen.

Je hebt gelijk.
O please echt pff.
Ttass schreef:
26-09-2017 09:43
Niemand schuift wat in iemand schoenen. En niemand heeft gezegd dat hier mensen racistisch zijn. Het is alleen uitgelegd door meerdere wat voor term het is en wat het effect is van de term kroeskop.
dit
Star² schreef:
26-09-2017 09:26
Ik weet het wel zeker. Sterker nog, ik vind het bizar die aantijgingen hier, terwijl de mensen die hier reageren in 'kamp antiracisme' zitten, die aangifte gedaan hebben bij het meldpunt discriminatie, die keer op keer een reactie proberen te krijgen van de CM aangaande het openlijke racisme hier en ga zo nog maar even door. En tegen die mensen durf je te zeggen dat ze racisme goedpraten? Ga je ogen uit je kop schamen.
Huh? Waarom moet ik me nou weer schamen?
Het-groepje schreef:
26-09-2017 09:58
Huh? Waarom moet ik me nou weer schamen?

Je algemeen, niet aan jou, sorry, onduidelijk.
En daarbij vind ik het vervelend dat het standvastig vast gehouden wordt. Terwijl men ook kan zeggen van o dat wist ik niet. Ik wist niet dat de term kroeskop een raciale term is. Waar ik me aan irriteer is het feit dat ik iets probeerde uit te leggen en men gewoon grapjes ging maken en standvastig vast hield dat het gewoon een normale term is.

Het doet gewoon pijn omdat je niet serieus genomen wordt. En dat is nou net het probleem in deze maatschappij weglachen en het niet erkennen van de raciale termen ondanks dat je zo best doet het uit te leggen.

En dan ook nog in ur feelings hangen, terwijl niemand hier uitgemaakt is voor racist wijken we gewoon weer af waar de discussie over begon.

Kijktip: docu wit is ook een kleur. https://youtu.be/UFoDVN-MfEM
S-Meds schreef:
26-09-2017 09:46
dit
En dit. Lange tenen, heel vervelende forummers die maar hihihaha grapjes blijven maken, bahbahbah. Gewoon normaal discussiëren is ook een mogelijkheid hè. Gewoon naar elkaars argumenten luisteren en dan laat je de overduidelijke zuigers lekker links liggen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Tass, even oprechte vraag.
Deze discussie is al vaker gevoerd en ik weet nog dat "zwart" als aanduiding van een getinte huidskleur (als in 'zwarte man/vrouw') ook niet bepaald op prijs werd gesteld (en terecht, laat ik dat voorop stellen). Maar nu zie ik jou en FV die term zelf gebruiken. Wat is er veranderd?
anoniem_146139 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 10:07
7.08% gewijzigd
Grobbekuiken schreef:
26-09-2017 10:05
Deze discussie is al vaker gevoerd en ik weet nog dat "zwart" als aanduiding van een getinte huidskleur (als in 'zwarte man/vrouw') ook niet bepaald op prijs werd gesteld. Maar nu zie ik jou en FV die term zelf gebruiken. Wat is er veranderd?

Zij mogen dat wel.
Logisch toch :biggrin:
Star² schreef:
26-09-2017 09:32
Lady*Voldemort schreef: ↑25-09-2017 18:52
Naja je kunt ook te teergevoelig zijn. Wij hadden vroegah heel veel mensen in de familie die Piet heetten, en voor de duidelijkheid maakten we dan onderscheid in Rooie Piet, Snorrepiet en Piet Krul. En geen Piet die in huilen uitbarstte hoor, tijdens een familiefeestje.

Eens!

Er hangt toch verder geen oordeel aan? Als ze 'die lelijke rooie' zou zeggen wordt het een ander verhaal.

Star² maandag 25 september 2017 19:14

herfstappeltaart schreef: ↑25-09-2017 19:12
Dat noem ik geen sugarcoaten hoor. Wat jij beschrijft is gewoon een botte manier van iemand duiden.

Dat is jouw mening dat het bot is. Een ander vindt het prima.

Zo is RB ook gewoon de autist bijvoorbeeld.

Star² maandag 25 september 2017 19:21

MoirenPhae schreef: ↑25-09-2017 19:21

Eens.
Maar ja, ik ben ook geen leuk mens, dus logisch.

Star² maandag 25 september 2017 19:27

Ttass schreef: ↑25-09-2017 19:23
Wordt dit nou goed geluld? Dus je mag gewoon zeggen hé kijk die "dikke neger" wauw mijn mond valt open.

Jij bent de eerste die er neger bijhaalt. We hadden het over een rooie.

Star² maandag 25 september 2017 19:34

Simitçi schreef: ↑25-09-2017 19:31
Dat staat nergens er staat wel dat over niet westerse mensen vrijwel niks gezegd mag worden, welke niet westerse wordt in het midden gelaten.

En daar heb ik het niet over. Dus Tass, hoe haal je het in je hoofd te suggereren dat ik iets goedpraat?
Ondanks de camouflage, is dit gewoon een multiquote.
;)
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
simbalabimba schreef:
26-09-2017 10:13
Ondanks de camouflage, is dit gewoon een multiquote.
;)

Ja vet moeilijk man!
Het is niet letterlijk gezegd 'jullie zijn racisten' (dat hele jullie laat ik maar even voor wat het is), maar ik heb persoonlijk net zo goed moeite met kreten als goedpraten en wegkijken.
Grobbekuiken schreef:
26-09-2017 10:05
Deze discussie is al vaker gevoerd en ik weet nog dat "zwart" als aanduiding van een getinte huidskleur (als in 'zwarte man/vrouw') ook niet bepaald op prijs werd gesteld (en terecht, laat ik dat voorop stellen). Maar nu zie ik jou en FV die term zelf gebruiken. Wat is er veranderd?
Ik blijf dat als zwart/getint/bruin-in-de-winter-beige ook ingewikkeld vinden.
Ik vind het in bepaalde context heel naar klinken ' een pikzwarte neger liep in het donker, en ik zag hem niet eens. En hij schold ne heel asociaal uit'.
Ik vind dat een beledigende omschrijving gevoelsmatig, terwijl de anekdote inderdaad juist om de huidskleur is.
Ttass schreef:
26-09-2017 09:43
Ik heb hier 'n Surinaamse buuf in mijn straat wonen waarmee ik wel 'ns een bakkie doe en die draagt altijd gave fel gekleurde mutsjes die heel goed staan bij haar bruine huid. Toen ik haar daar 'n keer 'n compliment over maakte zei ze dat het vooral praktisch was om haar kroeskop te temmen. Háár woorden! Dus niet iedereen van Surinaamse komaf heeft lange tenen.
Alhoewel ik moet zeggen dat ik getwijfeld heb of ik hier nog zou posten, moet me toch het een en ander van het hart.
Ik post altijd met open vizier en ik ben een vrij voorspelbare persoonlijkheid. In de jaren dat ik hier post, heb ik altijd min of meer dezelfde standpunten. Bekende stokpaarden zijn dan homorechten, emancipatie, de herwaardering van de volkse cultuur en vrij duidelijk antiracisme.
Het zal ongetwijfeld dom en kinderachtig van me zijn, maar wanneer ik dan, in alle oprechtheid, post dat mijn vader zijn eigen haar (als witte man) als kroes omschreef en dat ik me bij het gebruik van dat woord derhalve in alle eerlijkheid van geen kwaad bewust was, hier neergesabeld wordt alsof ik persoonlijk verantwoordelijk ben voor het al het racisme in Nederland, dan vind ik dat vervelend.

Ten eerste vind ik het heel erg vervelend dat er sprake is van racisme in Nederland. Ik probeer dagelijks vorm te geven aan een vriendelijker Nederland, waar iedereen mag zijn zoals hij/zij is. Ik neem dat heel serieus en mensen die posten op dit forum en mijn posts lezen, moet dat toch opgevallen zijn.
Maar ten tweede vind ik het heel vervelend dat er een reflex bestaat waarbij elke (achteraf gezien, maar niet bewust) onhandige opmerking mijnerzijds aanleiding moet zijn mij te plaatsen in het hokje met de mensen waar ik me nu juist elke dag bewust en actief van onder- en afscheid.
Mijn gekwetstheid valt in het niet bij het moeten ervaren van dagelijks racisme, dat begrijp ik best. Maar, en nogmaals, in alle eerlijkheid en bewustheid dat mensen me nu een doos vinden, maar dan moet dat maar, ik vind het stikirritant en het ontneemt me alle zin tot deelname aan discussies op dit forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven