Gierige acties deel VII
donderdag 21 september 2017 om 11:28
Na een heleboel gierige acties gedeeld te hebben (met hier en daar een discussie tussendoor), is het alweer tijd voor het zevende deel.
Hier gaan we weer verder met rinkelende dubbeltjes en theezakjes die hun beste tijd hebben gehad.

Linkjes naar de vorige delen:
Deel VI
Deel V
Deel IV
Deel III
Deel II
Deel I

Linkjes naar de vorige delen:
Deel VI
Deel V
Deel IV
Deel III
Deel II
Deel I

woensdag 27 september 2017 om 09:02
Vraag het nogmaals na. Misschien heeft iemand zich vergist in de administratie.-Bladora- schreef: ↑27-09-2017 01:32Ik vind mijn werkgever gierig. Ik heb 250 overuren staan en zo'n 120 vakantie uren (ik weet niet precies hoeveel uren, maar in totaal 54 dagen). De vakantie dagen mag ik meenemen naar volgend jaar, de overuren niet. Ondanks dat ik heb ingevuld dat mijn vakanties/extra vrije dagen van mn overuren moeten af gaan, halen ze ze van m'n vakantiedagen af. Wat dus betekent dat ik m'n overuren kwijt ben en dat ik minder vakantie dagen meeneem dan ik had gekund naar volgend jaar.
Dat zijn dus een heleboel uren/dagen dat ik gewoon voor niks gewerkt heb.

woensdag 27 september 2017 om 09:03
Het is je vergeven!

woensdag 27 september 2017 om 09:30
Gewoon laten corrigeren.-Bladora- schreef: ↑27-09-2017 01:32Ik vind mijn werkgever gierig. Ik heb 250 overuren staan en zo'n 120 vakantie uren (ik weet niet precies hoeveel uren, maar in totaal 54 dagen). De vakantie dagen mag ik meenemen naar volgend jaar, de overuren niet. Ondanks dat ik heb ingevuld dat mijn vakanties/extra vrije dagen van mn overuren moeten af gaan, halen ze ze van m'n vakantiedagen af. Wat dus betekent dat ik m'n overuren kwijt ben en dat ik minder vakantie dagen meeneem dan ik had gekund naar volgend jaar.
Dat zijn dus een heleboel uren/dagen dat ik gewoon voor niks gewerkt heb.
woensdag 27 september 2017 om 10:55

woensdag 27 september 2017 om 11:01
Ik ken ook een hele gierige variantie op de cadeaumand. Een jeugd vriendinnetje moest vroeger bij iedere verjaardag wat cadeautjes afstaan voor in de cadeaukast. Als zij dan zelf naar een verjaardag ging mocht ze een cadeautje pakken uit de cadeaukast om aan de ander te geven. iemand heeft wel eens een eigen cadeau terug gehad. Mijn moeder besloot toen altijd iets te geven waar haar naam ingeschreven kon worden. Dan kon dat iig niet meer in de cadeaukast en mocht zij er zelf van genieten.
woensdag 27 september 2017 om 11:03
Wat was de gedachte daar achter dan? Hadden ze het heel krap ofzo dat er op die manier cadeaus bij elkaar geschraapt moesten worden?Krulliebollie73 schreef: ↑27-09-2017 11:01Ik ken ook een hele gierige variantie op de cadeaumand. Een jeugd vriendinnetje moest vroeger bij iedere verjaardag wat cadeautjes afstaan voor in de cadeaukast. Als zij dan zelf naar een verjaardag ging mocht ze een cadeautje pakken uit de cadeaukast om aan de ander te geven. iemand heeft wel eens een eigen cadeau terug gehad. Mijn moeder besloot toen altijd iets te geven waar haar naam ingeschreven kon worden. Dan kon dat iig niet meer in de cadeaukast en mocht zij er zelf van genieten.
woensdag 27 september 2017 om 11:07
Krulliebollie73 schreef: ↑27-09-2017 11:01Ik ken ook een hele gierige variantie op de cadeaumand. Een jeugd vriendinnetje moest vroeger bij iedere verjaardag wat cadeautjes afstaan voor in de cadeaukast. Als zij dan zelf naar een verjaardag ging mocht ze een cadeautje pakken uit de cadeaukast om aan de ander te geven. iemand heeft wel eens een eigen cadeau terug gehad. Mijn moeder besloot toen altijd iets te geven waar haar naam ingeschreven kon worden. Dan kon dat iig niet meer in de cadeaukast en mocht zij er zelf van genieten.
Ah wat sneu voor dat meisje

En wat goed van je moeder dat ze daar niet in mee ging

woensdag 27 september 2017 om 11:09
Krap hadden ze het zeker niet. Mensen zijn enkele jaren later verhuist naar zeer ruime villa met alles er op en eraan. Ik denk dat het zuinigheid was. Verwarming stond daar ook nooit boven de 18. Verjaardagseten was altijd boerenkool met worst. Dat is niet verkeerd natuurlijk ware het niet dat er 1 worst was voor ongeveer 10 kinderen. Je kreeg dus 2 plakjes. Boterham tussen de middag was ook altijd heeeel mager belegd. Met kaas kreeg je 2 afgesneden plakjes kaas met de kaasschaaf voor een dubbele boterham. Als je daar thuis speelde was het ook altijd behoorlijk mager wat je kreeg maar ik woonde 3 huizen verder en dus hopten we van huis naar huis voor iets lekkers.my-little-appletree schreef: ↑27-09-2017 11:03Wat was de gedachte daar achter dan? Hadden ze het heel krap ofzo dat er op die manier cadeaus bij elkaar geschraapt moesten worden?
woensdag 27 september 2017 om 11:13
Ow wat erg voor dat meisje. Trouwens ook heel onbeleefd tegenover de gever. Heb je met plezier een cadeautje uitgezocht voor het kind, verdwijnt het daarna in de kast. Bedoel, hoe bepaal je dan wat er in de kast gaat. De knuffel van oma niet, maar de barbie-pop van de buurvrouw wel?Krulliebollie73 schreef: ↑27-09-2017 11:01Ik ken ook een hele gierige variantie op de cadeaumand. Een jeugd vriendinnetje moest vroeger bij iedere verjaardag wat cadeautjes afstaan voor in de cadeaukast. Als zij dan zelf naar een verjaardag ging mocht ze een cadeautje pakken uit de cadeaukast om aan de ander te geven. iemand heeft wel eens een eigen cadeau terug gehad. Mijn moeder besloot toen altijd iets te geven waar haar naam ingeschreven kon worden. Dan kon dat iig niet meer in de cadeaukast en mocht zij er zelf van genieten.
Valhalla! Where the brave may live Forever!

woensdag 27 september 2017 om 11:31
Ik denk dat veel mensen ( gevers) het niet wisten. Ik kwam er regelmatig ( buurmeisje) en dan merk je dat soort dingen. Hoe de keuze gemaakt werd weet ik niet. Ik weet wel dat de jarige zelf een paar dingen moest afstaan. Soms merkte ik het op de verjaardag. Dan werd het pak nieuwe viltstiften aan de kant gelegd. Ik was er wel eens bij dat ze stiekem iets uit de cadeaukast terug heeft gepakt. Daar hebben we dan heel stiekem mee gespeeld en dat moest verborgen blijven. Heel sneu. Terwijl ze het echt niet arm hadden.V1k1ng schreef: ↑27-09-2017 11:13Ow wat erg voor dat meisje. Trouwens ook heel onbeleefd tegenover de gever. Heb je met plezier een cadeautje uitgezocht voor het kind, verdwijnt het daarna in de kast. Bedoel, hoe bepaal je dan wat er in de kast gaat. De knuffel van oma niet, maar de barbie-pop van de buurvrouw wel?

woensdag 27 september 2017 om 19:25
Schoonzus en zwager hebben het financieel ruim.
Vragen heel gespecificeerd hun cadeaus, met zorgvuldig opgestelde lijstjes. Ook voor de kinderen.
En nu blijkt dat ze alles via Facebook verkoopgroepen weer verkopen. Ook speelgoed waar de speciaal om vroegen en waar de kinderen zogenaamd (volgens de verkoopomschrijving) op uitgekeken zijn.
Hoezo is een kind van anderhalf al uitgekeken op dure V-tech toot toot auto's?
Nu geef ik enkel nog gepersonaliseerde cadeaus met naam kind er op
Vragen heel gespecificeerd hun cadeaus, met zorgvuldig opgestelde lijstjes. Ook voor de kinderen.
En nu blijkt dat ze alles via Facebook verkoopgroepen weer verkopen. Ook speelgoed waar de speciaal om vroegen en waar de kinderen zogenaamd (volgens de verkoopomschrijving) op uitgekeken zijn.
Nu geef ik enkel nog gepersonaliseerde cadeaus met naam kind er op

woensdag 27 september 2017 om 19:36
Op facebook nog wel dus duidelijk herkenbaar. Je vraagt je af hoe dat toch werkt in die hoofden.Mellona schreef: ↑27-09-2017 19:25Schoonzus en zwager hebben het financieel ruim.
Nu geef ik enkel nog gepersonaliseerde cadeaus met naam kind er op![]()
Creativity is intelligence having fun

woensdag 27 september 2017 om 20:51
Ik was dit topic al kwijt, maar er is gewoon een nieuwe
Meteen een bijdrage:
Ik kon door omstandigheden een maand niet autorijden. Een goede vriendin van mij heeft geen auto en leent de mijne wel eens, dus ik heb gevraagd of zij het fijn vond om mijn auto die maand te hebben, hij staat er toch. Dat vond ze inderdaad fijn.
Ik sprak haar een paar keer en ze vertelde dat ze bijna elke dag met de auto naar haar werk ging. Ze zou hem overmorgen terug komen brengen, maar gisteren appte ze dat ze de sleutel alvast in mijn brievenbus had gegooid omdat de tank leeg was.. Toen Ik vanmorgen instapte ging inderdaad meteen het lampje aan. Terwijl ik hem afgetankt bij haar heb afgeleverd
Verder ook geen "bedankt voor het lenen" of iets.. Het is echt een goede vriendin, dus ik ga het denk ik toch even noemen als ik haar zie. Vind het echt niet zo netjes.

Meteen een bijdrage:
Ik kon door omstandigheden een maand niet autorijden. Een goede vriendin van mij heeft geen auto en leent de mijne wel eens, dus ik heb gevraagd of zij het fijn vond om mijn auto die maand te hebben, hij staat er toch. Dat vond ze inderdaad fijn.
Ik sprak haar een paar keer en ze vertelde dat ze bijna elke dag met de auto naar haar werk ging. Ze zou hem overmorgen terug komen brengen, maar gisteren appte ze dat ze de sleutel alvast in mijn brievenbus had gegooid omdat de tank leeg was.. Toen Ik vanmorgen instapte ging inderdaad meteen het lampje aan. Terwijl ik hem afgetankt bij haar heb afgeleverd

Verder ook geen "bedankt voor het lenen" of iets.. Het is echt een goede vriendin, dus ik ga het denk ik toch even noemen als ik haar zie. Vind het echt niet zo netjes.

woensdag 27 september 2017 om 21:02
Niet zo netjes is nog zacht uitgedruktapppie schreef: ↑27-09-2017 20:51Ze zou hem overmorgen terug komen brengen, maar gisteren appte ze dat ze de sleutel alvast in mijn brievenbus had gegooid omdat de tank leeg was.. Toen Ik vanmorgen instapte ging inderdaad meteen het lampje aan. Terwijl ik hem afgetankt bij haar heb afgeleverd![]()
woensdag 27 september 2017 om 21:31
Agossie... arm kind. Dan heb je toch nooit een leuke verjaardag? Je weet nooit wat je mag houdenKrulliebollie73 schreef: ↑27-09-2017 11:31Ik denk dat veel mensen ( gevers) het niet wisten. Ik kwam er regelmatig ( buurmeisje) en dan merk je dat soort dingen. Hoe de keuze gemaakt werd weet ik niet. Ik weet wel dat de jarige zelf een paar dingen moest afstaan. Soms merkte ik het op de verjaardag. Dan werd het pak nieuwe viltstiften aan de kant gelegd. Ik was er wel eens bij dat ze stiekem iets uit de cadeaukast terug heeft gepakt. Daar hebben we dan heel stiekem mee gespeeld en dat moest verborgen blijven. Heel sneu. Terwijl ze het echt niet arm hadden.
woensdag 27 september 2017 om 22:01
Is ze altijd zo? Of kan het een misverstand zijn dat ze denkt dat ze hem ook leeg gekregen heeft? (Dan nog zou ik hem als dank gewoon volgetankt weer afleveren, dat is toch wel het minste...).apppie schreef: ↑27-09-2017 20:51Ik was dit topic al kwijt, maar er is gewoon een nieuwe![]()
Meteen een bijdrage:
Ik sprak haar een paar keer en ze vertelde dat ze bijna elke dag met de auto naar haar werk ging. Ze zou hem overmorgen terug komen brengen, maar gisteren appte ze dat ze de sleutel alvast in mijn brievenbus had gegooid omdat de tank leeg was.. Toen Ik vanmorgen instapte ging inderdaad meteen het lampje aan. Terwijl ik hem afgetankt bij haar heb afgeleverd![]()
Beter een half motto....

woensdag 27 september 2017 om 22:25
Dat had ik dan weer niet erg gevonden, dat kan altijd gebeuren en ik ben goed verzekerdblauwuiltje schreef: ↑27-09-2017 22:02En wat als ze nou schade had gereden met je auto? Ik zou er zeker iets van zeggen......naar hè denk je dat je een goede vriendschap hebt.......

woensdag 27 september 2017 om 22:29
Geen misverstand helaas - ze weet zeker dat ik hem vol heb afgeleverd, want ze vroeg nog hoe vaak ik dacht dat ze heen en weer kon naar haar werk. Dat is een heel kort ritje en ik heb een zuinige auto, dus als ze hem echt alleen daarvoor heeft gebruikt klopt één tank per maand op zich wel. Ik heb wel eens andere kleine dingetjes gemerkt, maar dit is het eerste waar ik echt van baal eigenlijk.
woensdag 27 september 2017 om 22:32
Ik zou de auto volgooien een een ‘tikkie’ sturenapppie schreef: ↑27-09-2017 22:29Geen misverstand helaas - ze weet zeker dat ik hem vol heb afgeleverd, want ze vroeg nog hoe vaak ik dacht dat ze heen en weer kon naar haar werk. Dat is een heel kort ritje en ik heb een zuinige auto, dus als ze hem echt alleen daarvoor heeft gebruikt klopt één tank per maand op zich wel. Ik heb wel eens andere kleine dingetjes gemerkt, maar dit is het eerste waar ik echt van baal eigenlijk.

woensdag 27 september 2017 om 22:33
Dit en het kind dat cadeautjes in de kast moest leggen om door te geven vind ik het ergst. Op de rug van je kinderen ... bah!Mellona schreef: ↑27-09-2017 19:25Schoonzus en zwager hebben het financieel ruim.
Nu geef ik enkel nog gepersonaliseerde cadeaus met naam kind er op![]()

Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.