Zoon is homo
zaterdag 30 september 2017 om 22:17
Ik heb lang getwijfeld of ik dit topic zou openen, maar naar aanleiding van een andere topic heb ik toch de stap gezet. Ik wil hiermee niemand tegen de borst stoten.
Mijn tienerzoon heeft enkele maanden verteld dat hij homo is. Ik voelde mij gefaald als moeder, omdat ik het nooit heb zien aankomen. Ik heb mezelf altijd relatief ruimdenkend gevonden, maar toch heb ik het hier moeilijker mee dan ik wil toegeven. Waarmee ik precies moeite heb weet ik niet. Ik wil er zo niet over denken en ik probeer dan ook mijn best te doen. Ik heb hem gezegd dat het niets uitmaakt en dat ik niet minder van hem hou (wat ik wel meen), ik probeer naar hem te luisteren als hij er iets over verteld en de juiste vragen te stellen, ik probeer ook op andere manieren nog aandacht aan hem te geven, maar toch voel ik een soort afstand met hem. Bv seksuele voorlichting. Er zijn al heel vaak "gewone" vrienden blijven slapen en nu twijfel ik of ik de regels moet veranderen. Ik maak mij zorgen over de mogelijke risico's.
Ik heb hem eerlijk verteld dat ik tijd nodig had om aan het idee te wennen en ik heb hem dan ook gevraagd het nog even stil te houden. Hij heeft dit niet gedaan en heeft al enkele vrienden ingelicht. Ik vind het zo erg dat sommige mensen nu misschien minder over hem gaan denken. Ik vind het ook erg dat door zijn keuze van nu er andere dingen moeilijker/onmogelijk gaan worden (bv kinderen).
Ik vraag mij af hoe andere ouders met die twijfels omgaan.
Mijn tienerzoon heeft enkele maanden verteld dat hij homo is. Ik voelde mij gefaald als moeder, omdat ik het nooit heb zien aankomen. Ik heb mezelf altijd relatief ruimdenkend gevonden, maar toch heb ik het hier moeilijker mee dan ik wil toegeven. Waarmee ik precies moeite heb weet ik niet. Ik wil er zo niet over denken en ik probeer dan ook mijn best te doen. Ik heb hem gezegd dat het niets uitmaakt en dat ik niet minder van hem hou (wat ik wel meen), ik probeer naar hem te luisteren als hij er iets over verteld en de juiste vragen te stellen, ik probeer ook op andere manieren nog aandacht aan hem te geven, maar toch voel ik een soort afstand met hem. Bv seksuele voorlichting. Er zijn al heel vaak "gewone" vrienden blijven slapen en nu twijfel ik of ik de regels moet veranderen. Ik maak mij zorgen over de mogelijke risico's.
Ik heb hem eerlijk verteld dat ik tijd nodig had om aan het idee te wennen en ik heb hem dan ook gevraagd het nog even stil te houden. Hij heeft dit niet gedaan en heeft al enkele vrienden ingelicht. Ik vind het zo erg dat sommige mensen nu misschien minder over hem gaan denken. Ik vind het ook erg dat door zijn keuze van nu er andere dingen moeilijker/onmogelijk gaan worden (bv kinderen).
Ik vraag mij af hoe andere ouders met die twijfels omgaan.
zaterdag 30 september 2017 om 22:31
Dat valt te bediscussiëren, maar dat is nu niet belangrijk.
Partnerkeuze is altijd een keuze, of je nu hetero bent of niet. Er is niet één of andere hogere kracht die mensen samen houdt, of een concept zoals zielsverwanten. Je kiest voor iemand omdat je die persoon en de relatie de moeite waard vindt.
zaterdag 30 september 2017 om 22:32
zaterdag 30 september 2017 om 22:32
Klinkt alsof het toekomstbeeld dat jij had voor je zoon nu in duigen valt. Maar dat is echt jouw probleem en daar moet je je zoon niet mee opzadelen. Laat hem alstjeblieft vrij om te zijn wie hij is en daarvoor uit te komen.
Verder heb je nogal wat (voor)oordelen over homo's. Doe hier iets aan, zonder je zoon te beschadigen.
Verder heb je nogal wat (voor)oordelen over homo's. Doe hier iets aan, zonder je zoon te beschadigen.
zaterdag 30 september 2017 om 22:33
Vertel je zoon dat je trots op hem bent.
Vertel je omgeving dat je trots op hem bent.
Vertel je zoon dat hij enkel gewone vrienden mag hebben slapen. Zoon is volwassen genoeg aan te geven wie een liefde is en wie een gewone vriend is.
Vraag hem of hij nog vragen heeft over seks en liefde.
Wanneer jij je gaat schamen voelen andere mensen ruimte om kritiek te geven. Houd dus op met je bekrompen gedrag.
Vertel je omgeving dat je trots op hem bent.
Vertel je zoon dat hij enkel gewone vrienden mag hebben slapen. Zoon is volwassen genoeg aan te geven wie een liefde is en wie een gewone vriend is.
Vraag hem of hij nog vragen heeft over seks en liefde.
Wanneer jij je gaat schamen voelen andere mensen ruimte om kritiek te geven. Houd dus op met je bekrompen gedrag.
Ik heb het echt met je kind te doen. Arme jongen. Komt uit de kast en moet zijn mond houden en dan heeft zijn moeder ook nog allemaal nare vooroordelen over zijn seksuele geaardheid. Net of hij niet meer zichzelf is.
kia wijzigde dit bericht op 30-09-2017 22:33
99.08% gewijzigd
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Maar je aangetrokken voelen tot een bepaald geslacht of meerdere geslachten is geen keuze.Pascaline schreef: ↑30-09-2017 22:31Dat valt te bediscussiëren, maar dat is nu niet belangrijk.
Partnerkeuze is altijd een keuze, of je nu hetero bent of niet. Er is niet één of andere hogere kracht die mensen samen houdt, of een concept zoals zielsverwanten. Je kiest voor iemand omdat je die persoon en de relatie de moeite waard vindt.
zaterdag 30 september 2017 om 22:34
Net zoals er onder hetero's mensen zijn die graag eens wat rondhoppen van de een naar de ander, is dat bij homo's ook. Maar als de wilde haren weg zijn, is dat bij allemaal wel over, op een enkele uitzondering na. De homo's die ik ken zijn heel brave mannen zonder AIDS of andere enge ziektes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je zult je toekomstbeeld wat je had voor je zoon even los moeten laten. Je bent ruimdenkend alleen maar als het anderen betreft. Dat is helemaal niet erg om dat te ontdekken, maar zorg er voor dat je zoon hier geen last van heeft. Hij heeft het waarschijnlijk verteld omdat jij verkondigd hebt dat je zo ruimdenkend bent. Zorg dat je hem niet kwijt raakt. Je zoon is nog steeds je zoon.
Find people who will make you better (M. Obama)
het is biologisch bepaald.Pascaline schreef: ↑30-09-2017 22:31Dat valt te bediscussiëren, maar dat is nu niet belangrijk.
en als het goed is heb jij hem netjes voorgelicht over soa's en condooms enzo. no problemo daar.
ook kinderen krijgen is mogelijk.
ik zie geen problemen?
Ik zou als ik jouw partner was en je dit soort onzin hoor uitkramen tegen ons kind, per direct van je scheiden.
Maar geloof weinig van dit topic, komt omdat ik erg moe ben van al die andere, toevallig, zeer controversiele topics.
Maar geloof weinig van dit topic, komt omdat ik erg moe ben van al die andere, toevallig, zeer controversiele topics.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 30-09-2017 22:35
0.22% gewijzigd
Dat is gewoon zo. Is wetenschappelijk onderzocht. En door feiten neer te schrijven, ben ik niet homofoob. Ik heb mij ingelezen, en dit staat oa ook te lezen op sites zoals Sensoa.
Pascaline, wordt het in jouw familie afgekeurd? Kom je uit een streng gelovig milieu ofzo?
Ik snap wel een klein beetje dat je je misschien wat meer zorgen maakt dan als je kind hetero was geweest trouwens. Je hoopt natuurlijk toch dat ze allemaal veilig en gelukkig zijn natuurlijk. Maar dat kan nog steeds heel goed natuurlijk.
Ik snap wel een klein beetje dat je je misschien wat meer zorgen maakt dan als je kind hetero was geweest trouwens. Je hoopt natuurlijk toch dat ze allemaal veilig en gelukkig zijn natuurlijk. Maar dat kan nog steeds heel goed natuurlijk.
zaterdag 30 september 2017 om 22:35
Ik vind dat in dit topic eerlijk gezegd wél belangrijk. Essentieel zelfs.
Dus verklaar jezelf nader...
Natuurlijk is wie je kiest als partner een keuze.Partnerkeuze is altijd een keuze, of je nu hetero bent of niet. Er is niet één of andere hogere kracht die mensen samen houdt, of een concept zoals zielsverwanten. Je kiest voor iemand omdat je die persoon en de relatie de moeite waard vindt.
Of bedoel je nu eigenlijk te zeggen dat je als homo toch best een hetero-relatie aan kunt gaan? Of de rest van je leven single kan blijven?
Omdat homoseksualiteit eigenlijk verkeerd is?
Of bedoel je iets anders?
anoniem_296755 wijzigde dit bericht op 30-09-2017 22:37
0.53% gewijzigd
zaterdag 30 september 2017 om 22:36
U zegt wat?!?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
zaterdag 30 september 2017 om 22:36
Hem naar een psycholoog sturen? Je maakt een grapje zeker. Die jongen is zoals hij is. Homo of niet, dat zou geen ene bal uit moeten maken.
zaterdag 30 september 2017 om 22:37
Jezus Gristus, ik weet niet eens waar ik moet beginnen
zaterdag 30 september 2017 om 22:38
Ach ja. Ik ken homo's die "keurig" zijn en hetero's die erop los neuken met anderen. Het zijn allemaal vooroordelen die niet voor iedereen gelden.
Tuurlijk sleep hem naar een psycholoog. Wisselbaden en een dwangbuis schijnen ook te helpen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Het is Ksenia, dus je hoeft niet te beginnen. Laat zitten.
Eng dit.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.