Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Sawadi kaaaaaaaa

Ik zit momenteel in Nan (in het Noorden dus) en het is helemaal geweldig hier! Er zijn vrijwel geen toeristen en we hebben net een 3 daagse trek door het bergland gemaakt hier. Geslapen in een homestay bij de Hmong en we hebben ook leden van een nomadenstam ontmoet (de Maberey) die midden in de jungle wonen onder een dak van bladeren, zich niet wassen, niet hoger dan 10 kunnen tellen, nog jagen met een speer en volmaakt gelukkig zijn met wat ze hebben. Geweldig!!

Voorlop blijven we nog in het noorden. Het is hier zo mooi en lekker rustig!

Wat de visa's aangaat Moondancer, die 15 daagse entry on arrival (over land) bestaat al en is verdomd lastig! Het beste is inderdaad om bij een Thais consulaat een visum voor 2 maanden aan te vragen voor je Thailand binnenkomt, anders krijg je er geheid 1 voor 15 dagen. Bij binnenkomst op het vliegveld krijg je sowieso een maand (dus ook vanuit Cambodja, mocht je geen 2 maandsvisum kunnen krijgen daar)

Kaar, veel plezier!! Waar ga je heen? Het weer is inderdaad super. Niet te heet en 's avonds best koel......Sorry Dolf en Neel!!
Geniet er maar van Mayou en Kaar!
Hallo meiden,

Ik ga in april een 15-daagse rondreis maken met FOX door Thailand. We komen aan in Bangkok en zullen daar ook weer terugkomen. Echt heel veel tijd om te shoppen zal ik denk niet hebben, maar toch als het even kan dan wil ik daar zeker gaan shoppen.

Wat kun je nou echt heel goedkoop in Thailand kopen, en ook nog makkelijk mee de grens over nemen?? Hebben jullie nog shoptips als het gaat om adresjes/winkels/straten??

Misschien spreekt het wel heel erg voor zich als ik daar eenmaal ben hoor, maar heb er al gewoon erg veel zin in dus wil al een beetje voorpret :-)

Thanks
Ik heb geen tips want als er iets is wat ik niet doe op vakantie is het shoppen...
Ik heb ook geen tips aangezien ik niet naar Thailand ga om te shoppen... Als ik ergens in een winkelcentrum kom (bijv. in BKK) kijk ik heus wel om me heen en ik heb er leuke dingen gekocht maar mijn insteek is niet "waar kan ik winkelen".

Voor vragen over hotels en eten kan je wel bij me terecht:)
Heel veel mensen die ik gesproken heb voordat we naar Thailand gingen zeiden tegen me :"daar kan je goed winkelen" en toen we thuis kwamen:"wat heb je allemaal gekocht?"

Nou niet veel dus:op Kao san Road heeft vriend een korte broek voor zichzelf gekocht en hebben we voor ons alle twee een petje gekocht.

Verder als souvenir een klein beeldje van een olifant en houten fotolijstjes en dat was het geloof ik...

Heb van een tante gehoord dat ze er flink ingeslagen heeft qua zonnenbrillen etc...
Voor shoppen zou ik toch eerder richting Dubai gaan...
Oke, thanks so far.

Ik dacht dat Bangkok een walhallah voor shoppers was, maar dat zal dan wel meevallen allemaal. Heb ook geen idee of ik wel tijd heb om te gaan shoppen, want ik ga met een groep een rondreis maken. We verblijven de eerste en laatste dagen in Bangkok maar zullen daar ook allerlei dingen doen.
Er zijn wel grote shopping centra en een aantal markten waar ze van alles verkopen maar daar zijn wij niet naar toe geweest.

Die 15 daagse reis van Fox hebben mijn zwager en schoonzusje een paar jaar geleden ook gedaan,ze vonden het volgens mij best leuk alleen de afsluiting was in Pattaya dat was wat minder..
Het ligt er ook ff aan hoe groot je bent, ik ben 1.82m en voor mij was het shoppen dus echt niks. Gelukkig had ik me daar ook helemaal niet op verheugd, ik heb een hekel aan shoppen op vakantie. Terwijl ik een ware shop-aholic ben in NL.... Shirtjes werden naveltruitjes en broeken hoefde ik al helemaal niet te proberen! En als je maat 40 of groter hebt, wordt het ook lastig. Maar veel plezier iig!
hello, shoptip in Bangkok: ga met de taxi naar het MBK: winkelwalhalla, Je kunt vervolgens alles wat je hebt ingeslagen laten opsturen naar NL. Dit hebben wij gedaan in een willekeurig winkeltje (postkantoortje) bij de Koh Sahn Road, duurt 3 mnd, maar dan komt het wel aan (heeft mijn zus ook gedaan en is ook aangekomen). Opsturen kost geen drol, kleding ook niet (moet je idd niet te lang zijn). Ik heb er zelfs spijt van dat ik niet meer heb gekocht en opgestuurd!
Ik ben ook Thailand-verliefd....

In 2003 geweest, een maandje rondgetrokken met vriend... je kunt alles zo makkelijk zelf regelen! Nachttrein naar Chiang Mai (geweldige stad!)...

Inmiddels hebben we een dochter van 4 en willen eigenlijk zooo graag terug, maar niet met een georganiseerde reis. Wat vinden jullie een 'goede' leeftijd voor kinderen om te gaan? We hebben 1 kind en ze is een ontzettende wandelaar gelukkig en heel makkelijk. En verder tips? We willen het eigenlijk zo simpel mogelijk houden.... geen luxe...

Heeft iemand dit als eens gedaan met een klein kind?

Ik lees het graag!

(en verder lees ik hier even alles door..... *wilt terug!!!*)
Dag Vakantiegangers, Reislustigen, Stagelopers, enz...

Wat fijn! Een Thailand-Topic.

Mijn lief en ik plannen een reis naar Zuidoost Azie voor deze zomer, waarbij we Thailand zeker ook zullen aandoen! Ik ga dus nog even verder snuffelen tussen jullie tips.

Het is voor ons beide niet de eerste backpacktrip, maar wel voor t eerst in die contreien en ook (spannend en heerlijk tegelijk) voor t eerst zo lang samen weg...

Wij orienteren ons nu een beetje mbt onze route, maar willen zeker geen georganiseerde reis maken. Ik vermoed dat het een begin en eind punt krijgt en we de 5 weken ertussen gaandeweg meer gaan invullen. Ik zit al helemaal in de reis-voorpret!
Hoi Luzzeke,

Hardstikke goed te doen.

Wij zijn afgelopen zomer met onze drie jarige dochter geweest en ze vraagt dagelijks waneer we weer naar Thailand gaan.

Wij hebben rondgereisd met huurauto en hadden alleen in BKK een hotel geboekt. Verder onze neus achterna gereisd. Heerlijk!

Ik kan je geen tips geven behalve gewoon gaan!

Thai zijn dol op kinderen en kinderen volgens mij dol op Thailand.

Ik wil je wijzen op de site www.verrereizenmetkinderen.nl

Daar vind je veel tips en ervaringen.

Veel plezier!
Hoi Neele,

bedankt!

Heeft er iemand een tip voor ons? We willen dus naar Thailand met onze dochter van 4. Het liefst huren we een huis in Chiang mai voor 3 weken- een maand... ik ben aan het google-en maar kom niet verder dan een paar huizen. Het liefst zitten we in het centrum. Iemand tips? Of hoe ik het best kan zoeken?? Volgens mij regel ik zoiets het beste via via.. dus kom maar op mensen! Periode oktober/november... laat je horen!
Hi Luzzeke,

Leuk als je gaat met de kleine. Ik heb drie kinderen van 13 en 3. De eerste keer waren de oudste twee zeven en heb ik alleen met ze gereist van bangkok naat Chang Mai, daarna naar Krabi en vervolgens naar Samui. Fantastische trip geweest. Twee jaar geleden is de ongste ook meegeweest, dit keer hebben we Koh Tao erbij gedaan.

Persoonlijk ga ik niet meer terug aar Koh Tao met zo;n guppy vanwege de vele koralen en de schelpenstranden maar de rest prima te doen. Ik zou alleen niet met zo;n kleintje alleen maar verblijven in zo'n grote stad als Chiang Mai maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik heb toch meer het idee dat een kind graag met water en zand speelt

Wij gaan deze zomer weer. Dit keer gaan we o.a richting Chiang Mai en koh pagnang.

Groetjes

Tjeempie

ps Fietsen met Co van Kessel in Bangkok is ook met kinderen leuk. Voor de jongste een kinderzitje en voor de andere twee kinderrfietsen
hallo, ik heb een vraagje, wij zijn in mei 2 weken vrij en willen dan lekker weg.

we zaten aan phuket te denken, maar in het topic wat ik opende wordt het niet echt aangeraden.

we houden van strand en een paar mooie excursies te doen.

wat raden jullie aan? (in dit topic staan vast genoeg tips, maar 42 bladzijdes om door te lezen vind ik toch best veel)
Hoi Meiden!!

WE GAAN!!!!!!

joehoeeeee, we gaan 3 weken in oktober eerst 2 weken chiang mai (simpelweg verliefd op die stad en omgeving) We zitten in een super guesthouse met zwembad midden in het oude centrum. Vanuit daar gaan we allerlei dingen ondernemen. Dan in 3 dagen terug naat BKK en onderweg ergens 2 overnachtingen. Tot slot 4 dgn Bangkok.....

we verblijven in awana house, daar lees ik zulke goede verhalen over!

Ik ben helemaal happy!!!
even een update uit Vietnam. Eerst 3 dagen aanhet zwembad in Kanchanaburi, dat was heerlijk. Even helemaal niets.

En daarna begon het echte werk. Hanoi is een leuke stad,maar niet iets voor 4 dagen ofzo.

Je wordt helemaal gek vanhet getoeter. Vietnamesen hangen dus voor het minste geringste op hun toeter. Dat gaat de hele dag door en dat met 4 mio scooters in de stad.

Halong Bay is prachtig, Cat Ba island is niks aan. Dat is echt een grote tourist trap. Je komt er ook niet makkelijk op eigen gelegenheid. We moesten dus weer terug naar Hanoi met de boot en de trein. 14 uur in een nachttrein gezeten naar Hoi An.

Dat was ook geen feest, maar het was niet anders.

Nu zitten we in Hoi An, wat een superleuk plaatsje is. Echt een soort Volendam van Azie, maar echt erg gezellig met al die lampionnetjes en leuke authentieke huisjes.

Vanavond gaan we naar Saigon om morgen gelijk door te vliegen naar Phu Quoc, een eiland voor de kust van Cambodja.

Gisteren heel mooi weer gehad en lekker op het strand gelegen, nu regent het helaas.
Jaaah ook wij gaan deze zomer Thailand weer bezoeken en de voorpret is begonnen. We gaan bijna vier weken en ben dus nu aan het puzzelen waar we heen gaan. We willen dit keer Koh Chang, Krabi of omgeving, Tao, Phagnan en Samui doen.

Nu heb ik gelezen dat er tegenwoordig een bootverbinding zou zijn vanaf koh Chang naar Chumpon. Is iemand daar bekend mee of heb ik fabeltjes gelezen? En hoe kom ik het makkelijkst vanuit Bangkok naar Koh Chang toe?

We gaan niets van tevoren boeken omdat ik geen idee heb hoe het met het weer gesteld is. We gaan in juli dus dan wil het rondom Krabi nog weleens behoorlijk regenen en dan wil ik gewoon weer kunnen vertrekken.

Iemand nog leuke tips qua guesthouses, leuke hutjes op het strand? Ik wil wel een beetje rustig zitten maar nog wel een barretje/ restaurantje in de buurt hebben. Ik reis met man en kids waarvan een guppy van 3 dus zee moet niet al te ruw zijn of echt last hebben avn eb/vloed (volgens mij op phagnang last van?) We reizen redelijk budget (het hoeft geen 300 bath per nacht te kosten maar ook geen 1500)

Kenners (vvor zover aanwezig ;) met Kaar in vietnam en Mayou in Thai) Laat u horen

groetjes,

tjeemp
Kaar, klinkt weer heerlijk allemaal. Al vind ik je niet echt heel positief over Vietnam. Mis je nederland al en iedere dag naar je werk gaan:)

Ik vind het echt hardstikke leuk dat je hier een beetje blijft schrijven.

Hebben jullie al bedacht waar jullie gaan trouwen van de zomer en of je ouders nou echt komen?

Vertel, vertel!!!

Tjeempie, Phagnan is heel goed te doen met kinderen .

Wij waren er vorig jaar met onze drie jarige en ze heeft genoten.

We zaten in een prachtige baai in het noordoosten waar kindjes heerlijk kunnen spelen in het zand en in de rustige branding. S'avonds lekker eten met je voeten in het zand.

Het heeft echt nog de sfeer die er een jaar of tien geleden in het noorden van Samui nog te vinden was maar ook daar allang verdwenen is.

Krabi heb ik maar een paar dagen gezien een jaar of 7 geleden en ik vond het er toen heel druk maar dat was ook rond de kerst.

Van een boot van Chang naar Chumpon heb ik nooit gehoord maar ik zou zeggen: Google het even en je weet het.

Van BKK naar Chang gaat geloof ik in een uur of vier met bus en boot.

Chang is in de zomer wel heel nat geloof ik. En velen zeggen dat het een grote bouwput is. Maar dat weet ik niet zeker want ik ben er nooit geweest.

Wat acco's betreft heb ik geen tips. Ik ben een verwend nest dat altijd luxe reist:)

Veel plezier met voorpretten!!!
Hi Neele,

Dank je voor je reactie en tips. Gaan we zeker wat mee doen. Ik reis met 2 grote heren van 13 en een uk van 3 en mijn groete vent (die waar ik mee getrouwd ben ) dus wij huren overal meerdere kamers vandaar dat we er wel een budget aan plakken want luxe is heerlijk! Wij doen wel altijd de laatste paar een eerste paar overnachtingen luxe omdat er niets gaat boven bedden met echte matrassen Maar de rest budget om het goed betaalbaar te houden met de familie heb ik er graag voor over Thailand voelt toch altijd weer als thuiskomen

Waar bgaat jullie reis dit jaar naartoe?

Tijd om te googlen

Groetjes

Tjeemp
Hi Neele,

Dank je voor je reactie en tips. Gaan we zeker wat mee doen. Ik reis met 2 grote heren van 13 en een uk van 3 en mijn groete vent (die waar ik mee getrouwd ben ) dus wij huren overal meerdere kamers vandaar dat we er wel een budget aan plakken want luxe is heerlijk! Wij doen wel altijd de laatste paar een eerste paar overnachtingen luxe omdat er niets gaat boven bedden met echte matrassen Maar de rest budget om het goed betaalbaar te houden met de familie heb ik er graag voor over Thailand voelt toch altijd weer als thuiskomen

Waar gaat jullie reis dit jaar naartoe?

Tijd om te googlen

Groetjes

Tjeemp
Ook wij gaan denk ik voor de laatste keer naar Thailand.

Mijn dochter mag nu nog buiten de schoolvakantie op vakantie dus ik denk aan Juni maar we hebben nog niets geboekt.

De luxe hotels worden in Juli allemaal een stuk duurder en de tickets ook dus volgend jaar zit er niet meer in.

Ik ben van plan dit jaar na twee dagen BKK (heel luxe hotel en bijkomen van de vlucht,beetje in zo,n busboot over de Chao Praya) richting Chiang Mai te vliegen. Daar een auto huren en in een paar weken terug richting BKK rijden. Dan afsluiten of op Koh Chang (nog nooit geweest) of toch weer naar Koh Phagnan.

Zoiets dus.....:)
Hoi Neele,

Wat grappig, onze dochter wordt in december 5 jaar en voor ons ook één van de redenen om dit jaar nog te gaan. We gaan in oktober 3 weken. We vliegen naar Chiang mai en hebben daar 2 weken volgens een (volgens mij súper) guesthouse. Vandaaruit gaan we allerlei excursies doen. dan 3 dagen met trein terug naar bkk, en als afsluiting hotel (super grote kamers, pantip court hotel, 97 vierkante meters!, ook kamers met 2 aparte slaapkamers, heel betaalbaar via booking.com)

zoooooooooooooooooveel zin in!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven