Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)
zondag 24 september 2017 om 20:20
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...
Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom
.
Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden
. Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden
!
Bezig met behandelingen
Zwanger!
Mama geworden!
Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel
Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 
Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom
Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Gestart | Medisch | Status | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|
| Puk32 (34/38) |
eerste | 2015 oktober | Verminderde zaadkwaliteit | IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 | Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2 |
| Ka14 (30/34) |
tweede | 2016 januari | Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen | Eerder: BBZ | |
| Sunny_Lady (32/33) |
eerste | 2017 februari | Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH | Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Gestart | UD | Geslacht | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|
| WildePerzik (29/32) |
Eerste | 2017 oktober | jongetje |
| Naam |
Kindje | Gestart | Bevallen | Geslacht |
|---|---|---|---|---|
| Tara92 | Eerste | 2017 Januari | september 2018 | dochtertje |
| RainIsJustConfetti | Eerste | 2017 Maart | oktober 2018 | dochtertje |
| Lalameme | Eerste | 2016 December | 8 november 2018 | dochtertje |
| Devenie | Eerste | 2017 Maart | 4 december 2018 | zoontje |
| Yellow002 | Eerste | 2016 November | 28 december 2018 | dochtertje |
Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
dinsdag 31 oktober 2017 om 18:54
Devenie: wat een emotionele tijd voor jullie zeg... het hele romantische proces van voor een kindje gaan is er wel af he? En wat jammer is dat eigenlijk... tenminste dat vind ik. Fijn dat je het hebt kunnen delen.
Hier: Wat betreft die check. Er bestaat een uitgebreide gynaecologische check. Daar kunnen vrouwen, zonder verwijzing, een check op de standaard dingen laten doen. Dit kost 275,-
Dus als iemand interesse heeft?
In wou dat eerst maar vooral met als doel mijn bms een week na eisprong te laten meten. Echter, heb ook een echoscopisch centrum mijn vraag voorgelegd en zij willen de echo om mijn bms te meten voor me uitvoeren. De uitgebreide gyn check is dan dus niet nodig. Dus krijg nu op 3/4e van mn cyclus een echo. En nu maar hopen dat daar een goede dikte bms en zien is
Hier: Wat betreft die check. Er bestaat een uitgebreide gynaecologische check. Daar kunnen vrouwen, zonder verwijzing, een check op de standaard dingen laten doen. Dit kost 275,-
Dus als iemand interesse heeft?
In wou dat eerst maar vooral met als doel mijn bms een week na eisprong te laten meten. Echter, heb ook een echoscopisch centrum mijn vraag voorgelegd en zij willen de echo om mijn bms te meten voor me uitvoeren. De uitgebreide gyn check is dan dus niet nodig. Dus krijg nu op 3/4e van mn cyclus een echo. En nu maar hopen dat daar een goede dikte bms en zien is
woensdag 1 november 2017 om 09:53
Dankjewel voor jullie begrip en lieve berichtjes!
Echt raar maar het lijkt alsof ik de mislukte pogingen heel goed kan handelen maar de gedachte dat het niet door zou gaan zorgde echt voor verdriet. Het zullen misschien de hormonen zijn met al die eitjes
maar de positiviteit was tot gister ver te zoeken. Maar echt dank voor het meeduimen, het gaat door maar ga toch maar vragen als ik verder moet of dat het met minder hormonen kan. Dan maar 2 of 1 follikel maar dit wil ik niet iedere maand.
Lalameme een
voor jou. Gewoon bagger dat het ook deze maand niet gelukt is. Nu maar weer toe leven naar het volgende vruchtbare moment. Al nieuws op huisartsengebied? En ik ben het met je eens, het wordt echt tijd voor een positieve test! Iemand moet het weer even op gang zetten zodat we allemaal kunnen volgen
Tara, gewoon bah! En helemaal prima hoor dat er minder berichtjes komen bij drukte. Snappen we allemaal! Ik ben het ook met de anderen eens. Ik zou ook echt naar de huisarts gaan. Je hebt nu zo weinig kans en het is misschien heel makkelijk op te lossen. Als je cyclus nou 40 of 50 dagen was maar 130 is echt te veel. Ook inderdaad niet mijn bedoeling om te pushen of dat je je extra zorgen gaat maken maar ik geloof echt dat er misschien niet heel veel hoeft te gebeuren om ervoor te zorgen dat je goede (en meer) kansen hebt. Zou zooo fijn zijn!
Ka, het was dus inderdaad niet gelijk dezelfde dag. Kan volgens mij ook niet met het lab. Ze waren allemaal tussen de 1.7 en 2.0 dus blijkbaar was woensdag dan ook nog net te vroeg. Op zich helemaal prima want morgen ben ik vrij, komt dus wel handig uit
Kan me voorstellen dat het moeilijk is om je gevoel te plaatsen. Is Tilburg ver voor jullie? En ik snap dat je er wel verdrietig van kan worden maar op een of andere manier ben ik nu vooral blij voor jullie dat er een echte kans aan gaat komen! Zwanger worden is al eerder gelukt dus als ze nu een bevrucht eicelletje terug plaatsen heb je hopelijk hoge kansen. Het zal heftig worden maar we gaan al door zo veel met zo veel periodes van hoop en teleurstellingen dat dit ook gaat lukken! Ik kan me goed voorstellen dat je blij bent als je het gesprek vrijdag hebt gehad! En succes en sterkte, het is gewoon heftig, die stap van gezond naar IVF.
Devenie, ik ben blij dat je er goed over hebt kunnen praten en ik kan me voorstellen dat het fijn is om het te delen met je moeder! En ondanks dat de verrassing weg is gaat het ook zo mooi zijn om het te vertellen nadat ze meegeleefd heeft met een periode van mislukte pogingen. Al hoop ik natuurlijk dat die periode snel gaat ophouden! Ik merk dat nu ook bij mijn schoonouders. Die leven zo mee en het nieuws brengen wanneer het dan zo ver mag zijn, gaat hoe dan ook geweldig worden.
Eve, sorry!! Ik heb er ook niet meer aan gedacht. Wat fijn dat je de dag goed doorgekomen bent! En fijn dat ze je BMS gaan checken. Is de afspraak al bijna?
Lalameme een
Tara, gewoon bah! En helemaal prima hoor dat er minder berichtjes komen bij drukte. Snappen we allemaal! Ik ben het ook met de anderen eens. Ik zou ook echt naar de huisarts gaan. Je hebt nu zo weinig kans en het is misschien heel makkelijk op te lossen. Als je cyclus nou 40 of 50 dagen was maar 130 is echt te veel. Ook inderdaad niet mijn bedoeling om te pushen of dat je je extra zorgen gaat maken maar ik geloof echt dat er misschien niet heel veel hoeft te gebeuren om ervoor te zorgen dat je goede (en meer) kansen hebt. Zou zooo fijn zijn!
Ka, het was dus inderdaad niet gelijk dezelfde dag. Kan volgens mij ook niet met het lab. Ze waren allemaal tussen de 1.7 en 2.0 dus blijkbaar was woensdag dan ook nog net te vroeg. Op zich helemaal prima want morgen ben ik vrij, komt dus wel handig uit
Kan me voorstellen dat het moeilijk is om je gevoel te plaatsen. Is Tilburg ver voor jullie? En ik snap dat je er wel verdrietig van kan worden maar op een of andere manier ben ik nu vooral blij voor jullie dat er een echte kans aan gaat komen! Zwanger worden is al eerder gelukt dus als ze nu een bevrucht eicelletje terug plaatsen heb je hopelijk hoge kansen. Het zal heftig worden maar we gaan al door zo veel met zo veel periodes van hoop en teleurstellingen dat dit ook gaat lukken! Ik kan me goed voorstellen dat je blij bent als je het gesprek vrijdag hebt gehad! En succes en sterkte, het is gewoon heftig, die stap van gezond naar IVF.
Devenie, ik ben blij dat je er goed over hebt kunnen praten en ik kan me voorstellen dat het fijn is om het te delen met je moeder! En ondanks dat de verrassing weg is gaat het ook zo mooi zijn om het te vertellen nadat ze meegeleefd heeft met een periode van mislukte pogingen. Al hoop ik natuurlijk dat die periode snel gaat ophouden! Ik merk dat nu ook bij mijn schoonouders. Die leven zo mee en het nieuws brengen wanneer het dan zo ver mag zijn, gaat hoe dan ook geweldig worden.
Eve, sorry!! Ik heb er ook niet meer aan gedacht. Wat fijn dat je de dag goed doorgekomen bent! En fijn dat ze je BMS gaan checken. Is de afspraak al bijna?
donderdag 2 november 2017 om 10:42
Nou, ik ben er eventjes helemaal klaar mee. Timing was perfect. Nog steeds drie eitjes die op springen stonden. Aantallen helaas waren dramatisch, 500.000. Dus ja, we hebben een kans maar ik geloof er niet in. Arts zei dat ik ook gelijk een afspraak met de gynaecoloog moest plannen voor december. 4 december staan, dus ik gok dat we na de volgende poging gaan praten over IVF of ICSI... Helemaal prima, dan hebben we misschien gewoon een goede kans. Pffff, ik ben even klaar met alles deze week
donderdag 2 november 2017 om 17:57
Ahhh lieve Puk. Wat een gedoe ook allemaal. Snap dat je dan liever meteen doorgaat met IVF.Puk32 schreef: ↑02-11-2017 10:42Nou, ik ben er eventjes helemaal klaar mee. Timing was perfect. Nog steeds drie eitjes die op springen stonden. Aantallen helaas waren dramatisch, 500.000. Dus ja, we hebben een kans maar ik geloof er niet in. Arts zei dat ik ook gelijk een afspraak met de gynaecoloog moest plannen voor december. 4 december staan, dus ik gok dat we na de volgende poging gaan praten over IVF of ICSI... Helemaal prima, dan hebben we misschien gewoon een goede kans. Pffff, ik ben even klaar met alles deze week![]()
Misschien domme vraag maar betekent dit nu dat je wel kans hebt dat alle en de eitjes springen en je daardoor dus weer extra kans hebt? Of werkt dat niet zo?
donderdag 2 november 2017 om 19:13
Ja alle drie de eitjes waren groot dus gaan springen. Volgens mij is er dus wel een betere kans maar ook weer niet drie keer zoveel. Ach we wachten maar af en ik rekening nergens op. Nog 1 IUI en dan een gesprek. En ondertussen moedigen we het kleine maar dappere legioen gewoon aan
Dankje voor het begrip, begin al weer wat vrolijker te worden
Dankje voor het begrip, begin al weer wat vrolijker te worden
donderdag 2 november 2017 om 23:26
vrijdag 3 november 2017 om 19:54
Goed, zoals verwacht, gaat een gesprek nooit zoals gedacht. Deze gynaecoloog twijfelt over wat er te zien is en de ernst ervan. Ik moet maandag 20 november een kijkoperatie, zelfde soort operatie als dr eerste x bij de buitenbaarmoederlijk operatie. Dit betekent dus 2 weken weer thuis herstellen.
De week na de operatie hebben we weer afspraak. Zien ze inderdaad verklevingen, dan is ivf enige optie. Zien ze dat t wel goed is, moeten we nog 3 maanden weer wachten op hulp. Daarna wordt iui gestart.
Geen idee hoe ik me nu moet voelen. Ben vooral lamgeslagen. Weer een nieuw verhaal, weer afwachten... misschien positief dat we niet gelijk op ivf uitkomen, misschien is t gewoon een lange weg die uit eindelijk toch bij ivf eindigt. Geen idee.
Voor nu ga ik me focussen op dit weekend, 2 dagen feest voor onze dochter. Die verdient nu alle aandacht met een blije mama die t regelt.
Sorry dat ik even op niemand reageer. Dit zal ik maandag weer doen. Voor nu: fijn weekend allemaal!
De week na de operatie hebben we weer afspraak. Zien ze inderdaad verklevingen, dan is ivf enige optie. Zien ze dat t wel goed is, moeten we nog 3 maanden weer wachten op hulp. Daarna wordt iui gestart.
Geen idee hoe ik me nu moet voelen. Ben vooral lamgeslagen. Weer een nieuw verhaal, weer afwachten... misschien positief dat we niet gelijk op ivf uitkomen, misschien is t gewoon een lange weg die uit eindelijk toch bij ivf eindigt. Geen idee.
Voor nu ga ik me focussen op dit weekend, 2 dagen feest voor onze dochter. Die verdient nu alle aandacht met een blije mama die t regelt.
Sorry dat ik even op niemand reageer. Dit zal ik maandag weer doen. Voor nu: fijn weekend allemaal!
vrijdag 3 november 2017 om 21:38
Puk ik moedig weer onwijs hard aan!
Eve voor jou een super mega knuffel met terug werkende kracht. Door se drukte hier helemaal vergeten! Sorry
Ka, jeetje.. dat had ik ook niet verwacht.. pittig.
en heel spannend allemaal ook.. iniedergeval heel veel plezier dit weekend en gefeliciteerd met jouw meisje! Probeer er lekker van te genieten!
Hier even lekker weg. even genieten samen. Daar was ik echt aan toe! Sorry voor mijn afwezigheid.. het was zo ontzettend druk deze week!
Eve voor jou een super mega knuffel met terug werkende kracht. Door se drukte hier helemaal vergeten! Sorry
Ka, jeetje.. dat had ik ook niet verwacht.. pittig.
Hier even lekker weg. even genieten samen. Daar was ik echt aan toe! Sorry voor mijn afwezigheid.. het was zo ontzettend druk deze week!
zondag 5 november 2017 om 23:18
Puk, helemaal jouw andere berichtje gemist! Sorry daarvoor. Jij dus ook volgende maand weer een afspraak. spannend en dubbel. Als het nodig is, dan inderdaad maar zo snel mogelijk.. Maar ook best even schrikken denk ik! Net als voor Ka nu.. Maar zoals ik al zei, voor nu duim in nog heel hard voor jou!
Als het goed is kan ik deze week bellen voor een afspraak. al durf ik eigenlijk nog steeds niet. Het is misschien stom, maar ik ben jong, mensen zullen het al gek vinden dat wij al een kindje willen.. Maar dat deze stappen er dan nodig voor zijn geweest. Maargoed, dat zijn misschien dingen waar ik mij niet druk om zou moeten maken..
Ik ben al dik 1,5 jaar zo in de ban van een plotseling kinderwens/zwanger proberen te worden, dat maakt mij ineens juist onzeker. De vraag waar we mee bezig zijn speelt steeds vaker door mijn hoofd. Terwijl de wens eigenlijk nog net zo groot is.
Herkend iemand dit, of ook een periode gehad als deze..
Wat nou al het niet lukt omdat wij er "niet klaar" voor zouden zijn.
Als het goed is kan ik deze week bellen voor een afspraak. al durf ik eigenlijk nog steeds niet. Het is misschien stom, maar ik ben jong, mensen zullen het al gek vinden dat wij al een kindje willen.. Maar dat deze stappen er dan nodig voor zijn geweest. Maargoed, dat zijn misschien dingen waar ik mij niet druk om zou moeten maken..
Ik ben al dik 1,5 jaar zo in de ban van een plotseling kinderwens/zwanger proberen te worden, dat maakt mij ineens juist onzeker. De vraag waar we mee bezig zijn speelt steeds vaker door mijn hoofd. Terwijl de wens eigenlijk nog net zo groot is.
Herkend iemand dit, of ook een periode gehad als deze..
Wat nou al het niet lukt omdat wij er "niet klaar" voor zouden zijn.
maandag 6 november 2017 om 14:10
lalameme Die onzekerheid hebben we denk allemaal wel eens. Zeker al t iets niet makkelijk gaat, ga je piekeren. Ik hoop dat je deze week wel je afspraak maakt, het is spannend, maar ikzelf vond het ook wel opluchten om erover te praten.
Puk hoe is t bij jou?
Eve wel toevallig die 20e haha. Jij hoort wel gelijk de uitslag toch? Ik heb een week later pas afspraak.
Ik kom er nog maar op 1 manier onderuit en dat is als de twijfel van de gynaecoloog klopt en de ene x dat we seks gehad hebben rond mn eisprong ook precies goed was... moet donderdag ongesteld worden. Twijfel of ik toch niet morgen alvast test. Ik heb op de dag van mn eisprong seks gehad, dus er is een mini beetje hoop. En morgen is onze dochter jarig. Weet t nog niet... ik acht de kans zo klein...
Volgende maand word ik iig niet zwanger. Heb mn eisprong 1 dag na de operatie. Nou kan ik zeggen dat ik dan dus geen seks heb Hahaha. Dus is er niks, zal december pas weer kans zijn.
Puk hoe is t bij jou?
Eve wel toevallig die 20e haha. Jij hoort wel gelijk de uitslag toch? Ik heb een week later pas afspraak.
Ik kom er nog maar op 1 manier onderuit en dat is als de twijfel van de gynaecoloog klopt en de ene x dat we seks gehad hebben rond mn eisprong ook precies goed was... moet donderdag ongesteld worden. Twijfel of ik toch niet morgen alvast test. Ik heb op de dag van mn eisprong seks gehad, dus er is een mini beetje hoop. En morgen is onze dochter jarig. Weet t nog niet... ik acht de kans zo klein...
Volgende maand word ik iig niet zwanger. Heb mn eisprong 1 dag na de operatie. Nou kan ik zeggen dat ik dan dus geen seks heb Hahaha. Dus is er niks, zal december pas weer kans zijn.
maandag 6 november 2017 om 23:19
Ka ik ga morgen naar de huisarts om alles te regelen qua papierwerk.. dan maak ik ook denk ik als het geregeld is meteen een afspraak.
Voor nu hoop ik dat je gyn gelijk heeft en deze maand jouw geluks maand is! Nog maar een paar dagen tot je nod. En anders de volgende stap de operatie, 2 weken herstellen is best pittig. Wat een shit zooi allemaal..
Doen jullie morgen nog iets leuks met jullie dochter haar verjaardag?
Voor nu hoop ik dat je gyn gelijk heeft en deze maand jouw geluks maand is! Nog maar een paar dagen tot je nod. En anders de volgende stap de operatie, 2 weken herstellen is best pittig. Wat een shit zooi allemaal..
Doen jullie morgen nog iets leuks met jullie dochter haar verjaardag?
dinsdag 7 november 2017 om 07:19
Devenie: hoe gaat het nu? En met jou en je man? Kan fijn zijn om het zwanger worden proces, zeker als het niet langer alleen maar 'leuk spannend' is maar iets enorm groots is, te delen.
Ik heb het ook gedeeld met mn ouders na de slechte echo. En ik denk dat mn ouders alleen maar extra blij zouden zijn als ik in de toekomst een goede zwangerschap heb. Jammer dan van dat verrassingseffect
Wanneer ga je precies verhuizen of ben je al vollop aan de gang! Veel succes!!
Tara: ook benieuwd hoe het met jou gaat. En wat jouw idee is over je lange cyclussen en of je daar iets mee wil
Lalameme: al ingeschreven bij je nieuwe huisarts? Je hebt reden genoeg met een korte LF om ook met 11 maanden prima een afspraak te kunnen hebben hoor!
En evt angst dat het wordt weggewuifd (schreef jij dat?) Omdat je jong bent... niet bang voor zijn. Jouw kinderwens is niet kleiner of minder belangrijk door je leertijd. Je bent er nu klaar voor en biologisch heb je een prima leeftijd (dus medisch kun je daarop niet afgewisseld worden) en het feit dat je in principe n of meer dan gemiddeld tijd hebt, is alleen maar mooi meegenomen.
En niet van die gekke dingen in je hoofd halen dat jullie er nog niet klaar voor zijn en je daarom niet zwanger wordt. Ik zoek soms ook de meest gekke verklaringen maar volgens mij doe ik dat om het niet beheersbare, beheersbaar te maken. Zinloos dus;-)
Ik heb het ook gedeeld met mn ouders na de slechte echo. En ik denk dat mn ouders alleen maar extra blij zouden zijn als ik in de toekomst een goede zwangerschap heb. Jammer dan van dat verrassingseffect
Wanneer ga je precies verhuizen of ben je al vollop aan de gang! Veel succes!!
Tara: ook benieuwd hoe het met jou gaat. En wat jouw idee is over je lange cyclussen en of je daar iets mee wil
Lalameme: al ingeschreven bij je nieuwe huisarts? Je hebt reden genoeg met een korte LF om ook met 11 maanden prima een afspraak te kunnen hebben hoor!
En evt angst dat het wordt weggewuifd (schreef jij dat?) Omdat je jong bent... niet bang voor zijn. Jouw kinderwens is niet kleiner of minder belangrijk door je leertijd. Je bent er nu klaar voor en biologisch heb je een prima leeftijd (dus medisch kun je daarop niet afgewisseld worden) en het feit dat je in principe n of meer dan gemiddeld tijd hebt, is alleen maar mooi meegenomen.
En niet van die gekke dingen in je hoofd halen dat jullie er nog niet klaar voor zijn en je daarom niet zwanger wordt. Ik zoek soms ook de meest gekke verklaringen maar volgens mij doe ik dat om het niet beheersbare, beheersbaar te maken. Zinloos dus;-)