Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Dat is zeker wat Windmolen. En je kunt niet icsi aanvragen en dan in aanmerking komen voor ivf als het zaad toch goed is? Ons ziekenhuis had het er inderdaad ook over dat als het zaad van mijn man op de dag erg slecht blijkt te zijn (is met de iui een paar keer gebeurd) dat ze dan icsi gaan doen. Nou is het hier geen verzekeringsding, maar logistiek is dat wat minder leuk voor het lab.
Ik had trouwens ook een collega uit Spanje die ook ivf heeft gedaan en zij gaf ook aan dat hen dat zo veel geld heeft gekost dat ze nog geen koopwoning hadden en financieel achter liepen op hun leeftijdsgenoten. Dan mogen we toch wel blij zijn met de vergoedingen hier in Nederland.
Waardeloos dat je endo ook weer terug is. Ik denk ook dat je er goed aan doet om nog een poging te doen voor je het weer weg laat halen. Dan komen de embryo's in een mooie frisse baarmoeder straks.

Dazzle, fijn dat je weer een terugplaatsing hebt. Ik zou ook nog voor iets dikker bms gaan.

Selin, er wordt hier ook wel heel veel geschrveen hoor, dus ik snap dat je het niet kunt bijbenen. Ik zit voornamelijk op het vf op m'n werk en moet na het weekend ook echt even bijlezen.

Ik snap dat je het liefste gelijk door wilt Pippeltje. Die wachtmaanden zijn altijd rot.

Lilly, wbt je vit B6. Als het te hoog kan zijn uberhaupt dan heeft dat toch effect op je lichaam? Of heb ik het mis. Het scheelt dat het iig niet te laag is, maar gaan ze er nu ook wat aan doen?

Duufje, ik weet natuurlijk niet hoe het is om in jouw schoenen te staan, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je bang bent voor de volgende poging. Als het tot een terugplaatsing komt heb je volgens mij redelijk goede kansen, maar wat heb je aan kansen... Dat heb je helaas ook al aan de lijve ondervonden. Ik vind idd Baggal's man zijn uitspraak ook nog steeds heel treffend.

Baggal, superknap dat je nu al weer aan het werk gaat. Maar SA is in goede handen en heel mooi dat Baggal-man zo de kans krijgt om een 1op1 band met haar op te bouwen. Lijkt me heel mooi om zo gesteund te worden door je man.

Boulu, hoe gaat het nu? Ik zou zo graag iets zeggen om je beter te laten voelen maar alles is al wel gezegd. En het is veel makkelijker gezegd dan gedaan altijd.

Hier, alles onder controle. We gaan lekker een weekendje weg, spuiten mee (ik spuit 's ochtends dus ik ben er gedurende dag ook niet veel mee bezig) en nog even genieten voor de hectiek losbarst.
Alle reacties Link kopieren
Lilly, Je hebt het helemaal goed :-) Je wilt niet weten hoe vaak mensen niet kunnen en/of willen betalen... Bij ons valt het nog mee, maar sommige praktijken is het echt om te huilen.

Dazzle, dat was voor mij ook de reden dat ik het echt een stuk minder erg vond om de tp uit te stellen. Ik heb wel veel vocht vast gehouden door 4 per dag. Maar dat plas ik ondertussen allemaal weer uit.
Hoeveel bevruchtingen uit hoeveel eicellen had je nu? Wij hadden in NL 2 uit 7 en ze stelden zelf ICSI voor. Met icsi dus 5 uit 6 bevrucht. Dat is duidelijk een betere score.

Pippeltje, logisch dat je gelijk door wil, maar geef jou lijf even rust! De kans dat jouw cyclus niet perfect is, is zeker aanwezig en dan zal een tp ook minder goed verlopen.

Windmolen, wat een ge... Ik heb er eigenlijk geen woorden voor... Wij in NL zijn zeker verwend, maar als ik onze belgische collega's (zo noem ik iedereen maar...) hoor zijn die uberverwend met 6 pogingen. En dan ook nog dat je elke cryo zelf moet betalen... pfff... Kost nu eenmaal veel geld. Ik zou dan zeker eerst meer zekerheid over de endo willen weten. Ik vind het rot voor je meid...

Selin ik hoop dat je een rustig weekend hebt. Zo te horen kun je dat wel gebruiken.

Baggal, je bent wel stoer hoor! Ik denk dat ik het ook zou doen, maar toch vind ik het echt stoer van je...

Duuf, logisch dat jouw hoofd er nog niet helemaal naar staat. Fijn dat alles al wel in huis is en je er tot dat je gaat menstrueren nog niets hoeft te doen. Gaat het goed met de verbouwing?

MssF, geniet van het weekendje en dat spuiten tussendoor komt vast goed!

Vandaag wel een echt spannende dag gehad. Gisteren kwam alles er al uit, vandaar dat het vandaag meeviel met alle emoties. Een prima blasto terug gekregen en de andere uitslag was ook topnieuws! uiteraard wordt er van alles gecontroleerd de komende maanden/jaren, maar voor nu is het klaar!
@lilly te hoog B6 kan vervelende (neurologische) klachten geven, maar dan heb je het wel over waardes van 10x de bovengrens of nog hoger. Die waarde van jou is niets om je zorgen om te maken. Een te hoge vitaminewaarde kan komen door langdurig slikken van vitaminesupplementen. Ik vraag me ook wel eens af hoe het bij mij zit, na 3 jaar aan de zwangerschapsvitamines. :sarcastic: Heb afgelopen half jaar bewust weer een tijdje alleen foliumzuur met vitamine D genomen.

Top dat je schildklier gewoon goed is!

@ de rest: *zwaai* :bye:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Top Animal! Mijn duimen draaien.

Lilly wat gaat dat toch snel, die cryo terugplaatsingen. Scheelt echt heel veel dat je tussendoor niet in de wacht hoeft. Ik hoop sowieso van harte dat je hierna uberhaupt niet nog een keer hoeft natuurlijk.

Flipje zwaai terug ;-) Hou je het een beetje vol?
Ik vroeg me toevallig van de week hetzelfde af m.b.t. de vitamines. Ik slik inmiddels al wel zo'n beetje 4 jaar zwangerschapssuplementen. Vraag me ook wel eens af of ik niet teveel binnen krijg, maar ook of het nog wel nut heeft. Volgens mij is mijn lijf al die extra's al helemaal 'gewoon'. Maar ik ga er maar mee door. Ik word zo nu en dan wel eens gecontroleerd en daar komen nooit gekke waardes uit.
De apotheker vroeg me gisteren nog braaf of ik foliumzuur in huis had, moest er wel om lachen. Vind dat sowieso een duffe vraag, als je IVF/ICSI medicatie komt halen ben je normaal gesproken al zo lang bezig met zwanger worden dat foliumzuur niet nieuw zou moeten zijn.

MissF fijn weekend!

Ik ga ook weekend vieren en dadelijk een 1000ste poging doen om badkamertegels uit te zoeken... pfoei, wat een crime vind ik dat. Ik kom er maar niet uit en mijn man vind alles best dus daar schiet ik ook niets mee op. Verder weet ik heel goed wat ik wel en niet mooi vind en wat ik wil, maar van de badkamertegels krijg ik inmiddels nachtmerries o_o . Ben de afgelopen weken denk ik al wel een keer of 10 zo'n winkel in (en dus ook weer uit) geweest.
Nou ja, alleen maar prima dat ik me ook druk kan/mag maken om dit soort basale dingen. Ik klaag maar even niet.
Lieve allemaal,

Ik ben hier even weinig geweest, ik ben echt zo moe van al die hormoonshit in mn lijf. Zoveel respect voor degenen die al zoveel pogingen hebben gedaan, ik vind het erg zwaar. Baal ook van mijn lijf, dat alles goed leek te gaan en dan maar (ws, want nog steeds geen brief ontvangen) 1 vd 11 eitjes bevrucht.
Vooralsnog ben ik niet ongesteld geworden maar sinds maandag voel ik me erg pms'erig (neerslachtig) en heb sinds maandag ook wat last van krampen. Ik geloof er daarom niet zo in. Dat ik nog niet ongi ben wijt ik aan de Utro, tot nu toe reageert mijn lijf heel braaf op alle hormonen (maar kennelijk produceer ik vervolgens al snog slechte eieren).Morgen 'mag' ik testen.

Pippeltje, heel jammer dat deze poging hem niet geworden is. Kom maar even fijn bij, en dan gaat 1 van jouw supercryo's hem vast wel worden!

Windmolen, wat gaat het allemaal snel bij jou. En wat een gedoe met zo n verzekering. Beetje narig ook, dat er per eicel moet worden 'afgerekend'. Wat een rotaandoening lijkt me dat, die endo.
Btw: ik was laatst ook die namen in de tabel aan het tellen, en vond het toen zoveel dat ik maar besloot dat ik het reageren nog even uit ging stellen.

Wat goed dat je gelijk zo n check heb laten doen Lily, en fijn dat er niets ernstigs is uitgekomen. Ik vind het alti jd een beetje gek dat alleen foliumzuur 'officieel' wordt aangeraden in Nederland. Dan zou je toch denken dat er nog meer is dan dat (in Dl zijn ze daar toch ook veel meer mee bezig?)

Animal, jij hebt vandaag toch een terugplaatsing gehad? Ik ga een kaarsje voor je aansteken!

Baggal: wow, knap hoor! En fijn dat je wat meer vertrouwen begint te krijgen.

Sheela en Selim, ook voor jullie ga ik heel hard duimen! En Selim, jij bent toch niet stiekem syptomen aan het checken he ;)

Flipje, ik denk ook aan jou!

Duufje, wij gaan de badkamer volgend jaar verbouwen, en idd, ik kan me helemaal voorstellen dat je niet echt n gevoel hebt over de inrichting. Ik heb ne vooral voorgenomen dat ie makkelijk schoon moet worden en dat n kalkvlekje her of der niet vreselijk moet opvallen ;). Maar lekker hoor, dat je focus even daar kan liggen.

Ik weet dat ik een paar mensen nog niet genoemd heb maar hier laat ik het voor nu even bij.

Xx
-sense- wijzigde dit bericht op 03-11-2017 18:35
Reden: Typfoutjes
0.11% gewijzigd
Echo post: Vanmiddag een ‘schone’ baarmoeder te zien op de echo! Mijn lichaam heeft het zelf afgelopen twee weken opgeruimd! Dubbel gevoel want aan de ene kant blij dat ik weer mag beginnen en andere kant nog wat verdriet om de miskraam en ik liever een baby’tje had gezien dan een schone baarmoeder. Maar positief blijven en door naar de volgende. Ik heb nu tabletjes gehad om mijn menstruatie op te wekken aangezien ik zelf geen cyclus had hiervoor. Daarna beginnen met progynova! Hopelijk eind November een terugplaatsing.

Na het weekend reageer ik op jullie berichtjes en lees ik bij!
Nog even update, inderdaad maandje rust voor mij, eigenlijk ook wel prima. Volgende menstruatie weer van start, Vandaag te horen gekregen dat ik vast een recept thuis krijg voor Progynova en een info brief.. weet eigenlijk nog niet zo wat ik kan verwachten van een cryo terugplaatsing. Wat zijn jullie ervaringen met Progynova? Betekent dit kunstmatige cyclus?
Pippeltje, progynova wordt bij mijn weten alleen in een kunstmatig cyclus gebruikt idd.

Labgeek, fijn dat de echo goed was, al kan ik me je gevoel heel goed voorstellen dat je liever een babytje had gezien :hug:.

Sense, ik hoop dat je het mis hebt met je voorgevoel en ga keihard voor je duimen! Ik hoop dat je morgen gewoon positief test! Heel veel succes!

Duufje, succes met de badkamertegels! Ik zou het wel voor je over willen nemen, lijkt me leuk! Wij hebben nog originele jaren-70 tegels in de onze *ril*. Hoewel, inmiddels zijn ze weer een beetje retro-hip ;).

Animal, ben blij voor je!

mssfiddler, nee, we mogen nog geen icsi aanvragen omdat het zaad te goed is daarvoor. Ik denk wel dat als we eenmaal toestemming hebben voor icsi, we dan op ivf zouden kunnen overschakelen als het zaad heel goed is, maar eigenlijk heb ik sowieso liever icsi. Ik ben veel te bang dat er met ivf helemaal niets bevrucht wordt. Ja, ik weet het, in andere landen is het nog slechter geregeld qua vergoedingen. Ik lees ook wel eens wat Amerikaanse blogs en die meiden moeten echt een vermogen uitgeven voor hun wenskind. Hard is dat hoor. Wat dat betreft hoef ik ook nog niet eens te klagen. Geniet van je weekendje weg!

Selin, beterschap! Maar maak je niet teveel zorgen hoor, dat embryootje zit echt wel lekker warm. En ik lees trouwens wel eens dat het juist goed is als je een beetje ziekig bent, want dan is je lichaam te druk bezig met andere dingen om op te merken dat er een embryootje naar binnen geslopen is. Weet niet of het klopt, hoor ;).
Hier inderdaad n negatieve test. Kwam er alleen gisteravond laat achter dat die test 1 maand over de datum was (...)
, dus zal het morgenochtend voor alle zekerheid nog maar proberen, maar ik heb weinig hoop.
oh sense wat jammer :( ... balen hé :( heb je al een idee over vervolg? Wat raar en vervelend dat je nog geen brief ontvangen hebt! Je weet dus eigenlijk helemaal niet hoe je er nu voor staat? Zou toch even bellen dan!! Sterkte meid! x

Animal, yééy een blasto aan boord!! Wat fijn!! Hoe dik was je bms nu? Fijn om te lezen dat het met je moeder ook de goede kant op gaat !! Succes op het wachtbankje! Wanneer mag je testen?

Pippeltje, bij jou was het ook niet goed dus :( wat jammer! :( hoe voel je je intussen? Denk dat dat inderdaad kunstmatige cyclus is, is voor je baarmoederslijmvlies dik te maken, ik ben heel tevreden over progynova!

Labgeek wat begrijp ik dat dubbele gevoel zo goed lieverd, maar hé je kan verder en dat was voor mij toch wel een opluchting ook, als je dan weet dat het niet goed zit wil je ook gewoon dat het snel klaar is en je weer verder kan, of zo ervaarde ik het tenminste... succes met de volgende ronde!

Baggal, kanjer nu al weer aan het werk gaan, dat is wel érg snel toch? Hoe voel je je eigenlijk nog na de keizersnede? Heb je er veel last van (gehad?) nadien? Neem toch nog voldoende rust hoor!!
Ah nee Sense wat jammer!! Heel erg teleurstellend weer. Helemaal nu je niet weet hoe het met de andere eitjes is gegaan. Zou nu idd wel gaan bellen. Sterkte meid :hug:

Animal wat fijn van de goede uitslag en ja hoor een mooie blasto aan boord, duim voor je!!

Flipje thnx voor de info. Heb idd ook bewust een tijd alleen die foliumzuur met vit D geslikt.

Duufje oh irritant als je eenmaal niet kan beslissen over iets. Lekker luxe probleem ;-D
Ik ben helemaal weg van portugese tegels. Probeer mijn man over te halen om de badkamer te gaan verbouwen. Maar hopelijk is de zolder eerst aan de beurt :) hopelijk kan je vandaag de knoop doorhakken!

Goed weekend allemaal!
Sense, ik zou zeker hertesten, maar 1 maand over datum zou in theorie niet uit moeten maken.. Ontzettend rot voor je meid... Wel vervelend dat je nog niets weet over eventuele cryo's. Als je dat vorige week te horen had gekregen en het viel tegen is dat minder erg dan als je dat nu hoort... Dikke knuffel voor jou en jouw man!

Duuf, heerlijk is dat he als je je druk kan maken om dat soort dingen. Ik heb daar tijdens een behandeling en de wachtweken nogal moeite mee. Dan is alles wat echt moet boven op het werken (want dat geeft afleiding), echt een moetje en kan ik me erg slecht tot zetten. Tot ergenis van mijn man :-)

Baggal, gelukkig kun je nu weer 2 dagen lekker knuffelen met jouw meisje :-)

Pippeltje, ja progynova is voor tp in kunstmatige cyclus. Na een aantal dagen gaan ze kijken of het baarmoederslijmvlies goed opgebouwd is. Er zijn verschillen per ziekenhuis of er een voorkeur is, maar de laatste gedachtegangen (in DD in ieder geval) zijn dat als je ouder bent het beter kan zijn om een tp in kunstmatige cyclus te doen. Wie weet geeft dat net het juiste zetje. Dan mag je straks ook nog (weer) aan de utrogestan ;-)

Ik ga zo op advies van jullie maar eens verse gember halen en een kop thee zetten. Ik heb het altijd koud (mijn man vroeg gisteravond wel 5 keer: heb je warme voeten? Met 2 paar dikke sokken, 2 warme pyama broeken, een dikke trui, een fleecedeken en de gashaard die aan stond, lukte dat best goed!) en las hier dat je het daar warm van kreeg. Vandaag gaan we iets leuks doen met elkaar en moet ik natuurlijk wel warm blijven :-)

Fijn weekend voor iedereen!
@Sense: Ach nee, bah wat k*t een negatieve test!! Je dacht het al maar toch is het zo zuur. Had zo anders voor je gehoopt met dit ene embryo. Weet je nu al hoe verder?
Veel sterkte maar voor nu!

@Animal: Yes, wat een goed nieuws!! Blij voor jou. Snap dat het hele spannende weken zijn geweest. En weer een mooie blasto nu dus? Hopelijk nu eindelijk geluk!

@Dazzle: Wat fijn weer bijna een tp! Hoewel ik ook wel snap dat je er niet meer echt blij meer mee kan zijn... Hoe moet je nog vertrouwen houden... Het is maar gewoon doorgaan ben ik bang.

@Baggal: Super moedig van je dat je weer aan het werk bent gegaan! Kan me voorstellen dat het wel even pittig is en ook om haar minder te zien! Maar vooral heel fijn dat je man thuis is. Wat een mooie foto's zag ik voorbij komen, zo lief!

@Pippeltje: Tja die maand rust staat me ook altijd tegen. Achteraf vind ik het soms wel fijn maar als ik bekijk hoeveel tijd we al hebben 'verspilt' aan rust is dat misschien wel een heel jaar. Overigens heb ik geen rustmaand gehad na een verse tp die mislukt was, toen een cryo teruggeplaatst gekregen en hop, zwanger! Dus het is ook maar een protocol wat het ziekenhuis aanhoudt zonder volgens mij wetenschappelijk bewijs haha. Maar hoop dat de rust je toch goed doet!

@MssF: Lekker een weekendje weg!! Veel plezier!

@Lagbeek: Goed nieuws dus, wat fijn!! Eind november gaat toch best snel! Dan zitten we met veel op het wachtbankje hier als het goed is :).

@Windmolen:
Wat naar dat je denkt dat de endometriose weer terug is :(. Die pijn lijkt me ook zo vervelend. En snap dat je dan alle kansen wil voor de terugplaatsingen en dat je voor freeze-all gaat. Jij hebt wel heel snel een punctie zeg!! Dus ook kort protocol? Hoeveel dagen stimuleer je dan?
Ik heb de eerste keer ook kort protocol gehad maar bij mij leverde dat aanzienlijk minder eicellen op, maar volgens mij ook omdat ze het iets te vroeg gepland hadden.
Pfff ik sta echt versteld trouwens van wat je verteld over de verzekering mbt IVF of ICSI. Dat is toch bizar?! Alsof jullie van te voren weten hoe de zaadkwaliteit is. En dat je dan ook niet gewoon ICSI aan kunt vragen... Ik vertelde het tegen mijn man en hij vond het ook zo stom! Aan de andere kant mogen we inderdaad blij zijn met dat er veel vergoed wordt... In België en Denemarken zelfs 6 pogingen, lijkt me heerlijk haha.
Maar wel echt frustrerend voor jou!! Ik kan me daar soms ook wel druk om maken, omdat ik het dan emotioneel gezien al best zwaar heb en dan ook nog de 'zorgen' van de financiën erbij komen. Zo betaal ik nu een stuk meer voor mijn zorgverzekering omdat we dan een 4e poging vergoed zouden krijgen. Tot nu toe niet nodig dus ergens zonde van het geld, maar wel een fijn gevoel gaf dat vorig jaar ook toen we het af sloten...

@Duufje: Haha badkamertegels!! Heerlijk! Inderdaad maar goed dat je je hier druk om kan maken ;). Hoewel herkenbaar hoor. Ik vind inrichten altijd heel leuk maar soms zie je door de bomen het bos niet meer.
Snap je grote angst voor deze poging :(. Je hebt al zoveel teleurstellingen gehad. Nu inderdaad nog maar de struisvogelpolitiek toepassen...

@Lily: Fijn dat al je waardes goed zijn!! En ideaal dat je elke keer meteen weer door kunt voor een cryo. Maakt het wel extra spannend nu steeds met die miskramen :(.

Windmolen, wat goed dat je de tabel een beetje hebt bijgewerkt!! Ik vind het wel een goed idee om de mensen die nooit meer meeschrijven eruit te halen. Misschien nog even wachten, kijken of één van hen deze week nog reageert ;). Dat zal het wat overzichtelijker maken. Volgens mij staan een paar nieuwe (en MssF) er ook nog niet in. Als ik volgende week tijd heb pas ik het wel een keer aan!

Dankjewel nog lieve meiden voor jullie reacties!! Ik had nog een paar moeilijke dagen maar ook doordat het zo ontzettend druk is (werk en privé). Nu gelukkig het weekend iets rustiger.
Nu een week bezig met de decapeptyl en ik merk dat ik vrij slecht slaap, herkent iemand dat? Inslapen is moeilijk maar word ook vaak wakker en lig dan soms lang wakker. Heb ik verder nooit last van, ook niet als ik het zo druk heb. Wel irritant in ieder geval.
Oh ik vind het zo spannend allemaal weer!! Omdat het al de vierde keer wordt, merk ik dat ik weinig angsten heb voor de punctie en alles erom heen maar zóveel angsten voor de resultaten (wat Animal ook ergens zei): vooral, hoeveel goede embryo's blijven er over?? (en dan ga ik er dus bijna vanuit dat de punctie, aantal eicellen, bevruchtingen goed is en misschien moet ik dat niet doen, je weet het bij dit hele traject nooit...). Ook met het inplannen van dingen vind ik lastig, ik blijf dat doen, maar denk wel: misschien heb ik dan een negatieve test en voel ik me dan k*t dus weet ik niet of ik er zin in heb. Maarja, dat moet ik dan maar weer zien.
Dankjulliewel voor jullie steun, heel fijn.
Vanochtend dus geen Utro ingebracht en hup, ongesteld aan het worden. Ik laat die tweede test maar zitten ook.

Voor zover ik begrepen heb is het (voor mijn onbegrijpelijke) beleid bij ons ziekenhuis: alleen een brief wanneer er embryo's zijn. Die zou dan uiterlijk vandaag komen, en dat lijkt me sterk.

Stom genoeg voel ik me nu al beter en veel helderder in mijn hoofd, denk door die Utro. Ik heb ook ineens weer zin om dingen te doen. Nou ja, volgende poging beter hoop ik. Dan maar aan de ICSI. En ik ben al een beetje aan het sparen voor latere pogingen.

Je mag max 2 koppen gemberthee per dag Animal, hoorde ik van Dazzle's acupunturist ;)

Ik snap je Boulu. Misschien hangt het er ook een beetje vanaf wat voor een dingen je inpland en met wie? Van die Deca herken ik niet, ik werd er juist erg moe van.

Labgeek, fijn dat er niet nog meer polonaise aan je lijf hoeft plaats te vinden. Het blijft erg verdrietig natuurlijk, zo n vrij late miskraam.

Fijne vakantie MissF!

Tot later allemaal!
@Sense, ook VUmc toevallig?
De brief is inderdaad de mededeling "dat er meer embryo's zijn ontstaan dan er konden worden teruggeplaatst" en dat die zijn ingevroren. Dus als er geen embryo's overblijven volgens mij inderdaad geen brief.
Nu ik jouw situatie zo lees is dat inderdaad hartstikke kut. Dan zit je maar te hopen en te wachten op niks... Mijn brief kwam 9 à 10 dagen na de punctie, op zaterdag.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
-Sense- schreef:
04-11-2017 11:11
Je mag max 2 koppen gemberthee per dag Animal, hoorde ik van Dazzle's acupunturist ;)
klopt haha! :lol:
boulu schreef:
04-11-2017 10:21
Ook met het inplannen van dingen vind ik lastig, ik blijf dat doen, maar denk wel: misschien heb ik dan een negatieve test en voel ik me dan k*t dus weet ik niet of ik er zin in heb. Maarja, dat moet ik dan maar weer zien.
Herkenbaar!
Hey allemaal,

Ik lees al een tijdje met jullie mee en graag zou ik me nu willen aansluiten!
Sinds augustus 2014 zijn wij bezig voor de eerste maar zonder resultaat.
Ook wij hebben al een hele lange weg afgelegd en na een kijkoperatie en 3 mislukte iui's verder kunnen we nu eindelijk starten met icsi! Over 3 uur moet ik mijn eerste lucrin injectie zetten en ik ben nu al zenuwachtig, vind het heel eng om mezelf te moeten prikken maar we gaan ervoor!
Pinquin jij bent een bekende voor mij van het groepje "zwanger worden vanaf aug 2014", welkom :bye: . Jammer dat IUI niet gelukt is, spannend dat je voor ICSI gaat!!
Sense wat ontzettend balen 🙁 Jij dan ook nu maandje rust en weer op voor de volgende poging?

Windmolen wat frustrerend zeg dat systeem.. maar goed medicatie is binnen en nu maar weer gaan met die banaan 🍌

Dazzle bij jou schiet het ook op, op naar de volgende TP. Jij dus ook aan de Progynova, heb je er klachten van? Lees veel wisselende ervaringen..

Mssfidler geniet van je weekendje weg!!

Animal hopelijk heb je een hele mooie plakker aan boord! En fijn dat het overige nieuws ook goed was! Logisch dat alles er een keertje uitkomt, zou ook niet goed zijn als dat niet zo zou zijn toch? Ik duim weer met je mee! 😊

Boulu snap dat je het weer heel spannend vindt ook al is het bijna gesneden koek, toitoi! Lekker plannen wat je leuk vindt, afzeggen kan altijd nog! Ik merk ook hoor dat ik er in mijn achterhoofd dan aan denk hoever ik dan zit in het traject...

Weten jullie hoe het eigenlijk zit met kansen van ingevroren dag 5 cryo's? Zijn de kansen echt zoveel minder dan een verse? Ik lees 10-20%, maar lees ook dat je juist in een ongestimuleerde cyclus beter bmsv zou moeten hebben wat de kansen weer vergroot? Ik vind 10% best weinig 🙁, mijn leeftijd heb ik ook niet echt meer mee...
@pippeltje. ik heb nooit een verse terugplaatsing gehad en van de 4 tp ben ik 2 x zwanger dus tot nu toe mooie score van 50 % ;-)
Pippeltje verse tp 1x gehad, niet zwanger, 3x cryo tp en alle 3x zwanger. Ik ben echt ervan overtuigd dat ik bomvol hormonen zat met de verse door stimuleren en dat dar niet gunstig is geweest. Maar dat is mn eigen theorie :P
Sense, wat ontzettend jammer en verdrietig :(. En wat k*t dat er wsl geen cryos zijn. Hele dikke knuffel en ik hoop echt dat jullie de volgende ronde met icsi meer bevruchtingen gaan krijgen. Sterkte met het verwerken van de teleurstelling.

Boulu, klopt, ik volg het korte protocol. In onze kliniek doen ze niet anders. Ik zou op zich ook wel eens het lange protocol willen uitproberen, aangezien ik soms lees dat dat voor de endometriose beter is. Aan de andere kant schijnt het korte protocol beter te zijn voor low-responder, en het leek er de vorige keer op dat ik dat ben, dus ja, wat is wijsheid.
Ik zet m'n eerste spuit morgen, op dag 4. Die zou 7 dagen door moeten werken, en op dag 10 krijg ik de eerste echo. Ik hoor dan of ik nog meer bij moet gaan spuiten of niet. Vorige keer had ik de punctie dan op dag 14, dat verwacht ik nu ook een beetje. Ik hoef deze keer ook helemaal geen remmer te spuiten, iig tot aan de eerste echo. Best fijn, maar ook een beetje eng, haha.
Ja, snap wel dat het een fijn gevoel is om nog een 4e poging achter de hand te hebben. Al ga ik er helemaal vanuit dat je die niet nodig gaat hebben! En snap ook helemaal wat je bedoelt met dat de punctie niet meer spannend is, maar alleen het eindresultaat. Ik vind het ook zo lastig dat je helemaal geen garanties hebt in dit traject. Stel dat ik straks ineens veel meer eitjes heb dan de vorige keer (ga ik niet vanuit), dan ben ik even heel blij, maar voor hetzelfde geld bevruchten er dan ineens maar heel weinig ofzo. Het liefste skip ik gewoon even twee weken en hoor in één keer het eindresultaat ;). Wanneer mag jij ook alweer beginnen met stimuleren?

Hee Pinguin, jij ook hier, gezellig! Je bent wsl nu net je eerste spuit aan het zetten. Gaat vast goed komen! Succes!

Pippeltje, 10% kans lijkt me erg weinig hoor. Weet je zeker dat dat een recente bron is? Voor zover ik weet geven 5-daagse cryo's tegenwoordig vrijwel net zo'n goede kans als verse. In onze kliniek beweren ze zelfs dat het een hogere kans geeft, idd vanwege het bmsv. Daarom doen ze bij ons alleen nog maar cryo's en helemaal geen vers meer.

In het kader van de tabel opschonen, weet iemand of gelukspoppetje en miillaa nog meelezen/meeschrijven? En rojali, Paloma, blossom en taart, schrijven jullie nog mee? Volgens mij heb ik al even niets meer van jullie gelezen (alvast heel veel excuses als ik nu een recent berichtje van jullie over het hoofd heb gezien :-$). Van de rest die op dit moment even niet zo actief schrijft weet ik dat ze even een pauze hebben. En als ik iemand moet toevoegen aan de tabel, roep maar :).
Pinguin ik neem aan dat de eerste spuit al gezet is, en anders: JE KAN HET! Zet hem op! Eerst keer is even spannend, maar het went gewoon erg snel.

Pippeltje, een 5 daags embryo is een goede (dat wordt een embryo niet zomaar) en als de ontdooiing goed gaat moet het wel een sterke zijn. Dus geen zorgen om dat het een cryo is. Het is per zh wat wisselend maar in het buitenland (lees Windmolen) doen ze vaker niets anders dan freeze all en allemaa cryo's terug plaatsen. Ik dacht dat in NL het succes% van een cryo een paar % minder was, en dat is eigenlijk een erg weinig verschil. Flip heeft al vaker een site geplaatst met de gemiddelde van NL en de verschillen van een verse en een cryo TP.

Windmolen, ik zie en hoor van de gene die jij genoemd hebt, ook niets meer. Maar heb ook geen idee van de reden... Lastig...

Dazzle en Boulu, heel herkenbaar... Er zijn mensen waarbij ik prima af kan spreken en die het goed zouden begrijpen als ik af zou zeggen, maar ook mensen die niet van ons traject weten. Zo "zeurt" iemand al weken over of ik mee ga naar een bootcamp gebeuren. Lijkt me erg leuk, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dat ik zulke inspannende dingen ga doen als ik zwanger ben, of net een tp gehad heb. Lekker een rondje hardlopen is wat anders, dan helemaal tot het gaatje gaan. Ik heb nu een smoes bedacht en ben er voor de komende maanden vanaf :-) Voor dingen die niet zo veel geld kosten, meld ik me gewoon aan en zie ik dan wel of ik wel of niet ga. Daar ben ik voor nu helemaal klaar mee. Wat denk je wat de benzine op en neer naar DD kost? En de dingen die niet vergoed worden? Veel meer dan die paar euro voor een hardloopwedstrijd bijv. Dat is wel echt iets van de laatste tijd. Daarvoor wilde ik dat echt niet doen. Het knopje ging ineens om.

Sense, dat had ik al gelezen van die 2 koppen. Nu ben ik niet een enorme thee leut en ondanks dat het prima smaakt, hoef ik ook niet meer dan 2 koppen per dag. Ik zie ook sites waar ze aanraden om liters per dag te drinken. Nou ja, het moet wel normaal leefbaar zijn lijkt me...
windmolen je kan ze eruit halen en hun namen onder de tabel zetten. wanneer ze willen kunnen ze weer terug in de tabel :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven