Het grote speelgoedtopic 2017

dinsdag 9 augustus 2016 om 08:41
De zomervakanties zijn nog in volle gang.
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!

zondag 19 november 2017 om 13:21
Hier niks.Nicolesayv schreef: ↑19-11-2017 12:46Hier iets van playmobile en een zachte bal in de schoentjes. En bij jullie![]()
Maar morgen zit er een flamingo portemonneetje en een NumNom in

zondag 19 november 2017 om 15:54
Ik zag leuk houten speelgoed bij de Gamma vandaag. O.a. een gaaf piratenschip dat ik nog nergens heb gezien.
Wij zijn al rond helaas, anders had ik die zeker meegenomen.
https://spottaimages.folders.eu/image/u ... 86.jpg.jpg
Wij zijn al rond helaas, anders had ik die zeker meegenomen.
https://spottaimages.folders.eu/image/u ... 86.jpg.jpg

zondag 19 november 2017 om 18:27

zondag 19 november 2017 om 18:31
Met 3 jaar begonnen met de zogenaamde maxi strijkkralen. Toen streek ik nog niet Alles, want dat was een dure aangelegenheid. Je hebt er namelijk veel van nodig per kunstwerk en ze zijn behoorlijk prijzig.Nicolesayv schreef: ↑19-11-2017 18:27Zo leuk! Vanaf welke leeftijd ben je begonnen met strijkkralen?
Op een gegeven moment langzaam de gewone strijkkralen geïntroduceerd. Met de kleine vormpjes van ses. Dat zijn hele kleine vormpjes, de gewone formaat vormpjes zijn nog te moeilijk.

maandag 20 november 2017 om 14:13
Is er iemand bekend met de graafmachine van playfun? Mijn zus denkt er over er 1 te kopen voor mijn 12 jarige verstandelijk gehandicapte zoon nl maar we vragen ons af of dat ding stevig genoeg is.. op de ene website staat een max gewicht van 50 kilo en op de andere een max van 40, dat schiet dus niet echt op. Zoon is 164 cm en 44 kilo. Mocht iemand iets soortgelijks weten wat sowieso geschikt is dan hoor ik het ook graag.

maandag 20 november 2017 om 16:31

maandag 20 november 2017 om 17:13
Ik ben klaar!
Zoon van 8 krijgt bij mijn familie
- horloge van Freek (met 50% korting bij de appie)
- 3 boeken van Fantasia van Geronimo Stilton (via marktplaats)
- doos technisch Lego
Bij mijn schoonfamilie:
- kaartje voor de show van Freek
- trui van zijn eigen sportclub
- spel code names
- een boek of iets van hot wheels of nerf
Dochter van 5 krijgt bij mijn familie:
- poppetjes van Sylvanian Families (marktplaats)
- huis van Sylvanian Families (marktplaats)
- gel-a-peel
Bij mijn schoonfamilie:
- cd van Kinderen voor Kinderen
- kaartje concert Kinderen voor Kinderen
- spel Holle bolle big
- klei
Zoon van 8 krijgt bij mijn familie
- horloge van Freek (met 50% korting bij de appie)
- 3 boeken van Fantasia van Geronimo Stilton (via marktplaats)
- doos technisch Lego
Bij mijn schoonfamilie:
- kaartje voor de show van Freek
- trui van zijn eigen sportclub
- spel code names
- een boek of iets van hot wheels of nerf
Dochter van 5 krijgt bij mijn familie:
- poppetjes van Sylvanian Families (marktplaats)
- huis van Sylvanian Families (marktplaats)
- gel-a-peel
Bij mijn schoonfamilie:
- cd van Kinderen voor Kinderen
- kaartje concert Kinderen voor Kinderen
- spel Holle bolle big
- klei
maandag 20 november 2017 om 20:58
Hier in de schoen de pocket versie van Bunny Hup, lag al twee jaar in de kast en was bang dat zoon er te groot voor zou zijn (5) maar goed voor zijn motoriek!
Op het Sintfeest in het dorp kreeg hij een echte bal, daar is ie zo blij mee.
Heerlijk met hem gezongen bij de schoen, en oh wat gaat ie braaf slapen ineens, hihi. De Sint mag nog wel een poosje blijven!
Op het Sintfeest in het dorp kreeg hij een echte bal, daar is ie zo blij mee.
Heerlijk met hem gezongen bij de schoen, en oh wat gaat ie braaf slapen ineens, hihi. De Sint mag nog wel een poosje blijven!

woensdag 22 november 2017 om 14:33
Ik bedoel die van white goblin inderdaad. Er staat op vanaf 10 jaar en hij is hoogbegaafd en talig nogal sterk, dus ik denk dat het wel kan. Hij verslaat me ook met schaken, kolonisten van Catan, monopolie, scrabble etc. En anders bewaren we het nog een jaar of 2

woensdag 22 november 2017 om 14:41
Elk kind van 8 verslaat mij ws met schaken, kolonisten van Catan, monopolie, scrabble

woensdag 22 november 2017 om 14:52
Ik heb voor zoonlief van 14 maanden de Fisher-Price Monster Pop-Up gekocht met 'korting' bij bol. Zoon is bezig met oorzaak en gevolg en dit leek mij wel een leuk ding en handig voor onderweg/op visite.
Nou zoek ik alleen nog iets hufterproof waarmee hij kleuren of objecten kan oefenen. Iemand tips? Het kan niet te klein zijn want dat eet hij op en boekjes maakt ie stuk.
Vanmorgen zaten we blokken te stapelen, zegt ie ineens bij het rode blokje 'rood' en bij geel 'geel, dito met groen en blauw.. Het gaat ineens heel snel
Van het weekend stond ie bij de fruitmand 'APPEL APPEL BANAAAAAAN' te brullen.

Nou zoek ik alleen nog iets hufterproof waarmee hij kleuren of objecten kan oefenen. Iemand tips? Het kan niet te klein zijn want dat eet hij op en boekjes maakt ie stuk.
Vanmorgen zaten we blokken te stapelen, zegt ie ineens bij het rode blokje 'rood' en bij geel 'geel, dito met groen en blauw.. Het gaat ineens heel snel

woensdag 22 november 2017 om 19:50
Mijn zoon wil graag een kidizoom horloge. Hij wil een horloge met een camera erop. Ik zit alleen niet te wachten op weer een apparaat waar spelletjes op gespeeld kunnen worden. Ervoor zorgen dat hij hierop alleen tijdens schermtijd spelletjes speelt, lijkt me gewoon niet te doen.
Rondje google levert alleen smartwatches met spelletjes op. Iemand nog de gouden tip voor een horloge met camera maar zonder games?
Rondje google levert alleen smartwatches met spelletjes op. Iemand nog de gouden tip voor een horloge met camera maar zonder games?
woensdag 22 november 2017 om 20:14
@Bahco: Die monster pop-up is cool zeg. Wij hadden er gewoon een met boerderijdieren, idd heel leuk voor deze leeftijd. Kleuren oefenen deden we gewoon samen, tijdens het eten enz. of met de ipad, er zijn verschillende apps.
Mijn zoontje van 3 bleek vandaag enigszins teleurgesteld in zijn schoenkado: het was niets van zijn lijstje, en ook erg klein - terwijl hij zijn grootste schoen had gezet! Overigens kwam die opmerking pas toen mijn man thuis was, nadat hij al letterlijk de hele dag met zijn cadeau had gespeeld.
Hij is niet echt verwend ofzo, maar snapt het hele concept gewoon nog niet. Hij dacht dat ie nu een cadeau had gekregen en dat het daarmee klaar was. Was dus aangenaam verrast toen hij hoorde dat het Sinterklaasgedoe nog niet voorbij is, en er binnenkort een pakjesavond is voor de grote cadeaus van het verlanglijstje.
Mijn zoontje van 3 bleek vandaag enigszins teleurgesteld in zijn schoenkado: het was niets van zijn lijstje, en ook erg klein - terwijl hij zijn grootste schoen had gezet! Overigens kwam die opmerking pas toen mijn man thuis was, nadat hij al letterlijk de hele dag met zijn cadeau had gespeeld.

Hij is niet echt verwend ofzo, maar snapt het hele concept gewoon nog niet. Hij dacht dat ie nu een cadeau had gekregen en dat het daarmee klaar was. Was dus aangenaam verrast toen hij hoorde dat het Sinterklaasgedoe nog niet voorbij is, en er binnenkort een pakjesavond is voor de grote cadeaus van het verlanglijstje.
woensdag 22 november 2017 om 21:24
Ah, wat een schattige reactie van je zoon!nootboek schreef: ↑22-11-2017 20:14@Bahco: Die monster pop-up is cool zeg. Wij hadden er gewoon een met boerderijdieren, idd heel leuk voor deze leeftijd. Kleuren oefenen deden we gewoon samen, tijdens het eten enz. of met de ipad, er zijn verschillende apps.
Mijn zoontje van 3 bleek vandaag enigszins teleurgesteld in zijn schoenkado: het was niets van zijn lijstje, en ook erg klein - terwijl hij zijn grootste schoen had gezet! Overigens kwam die opmerking pas toen mijn man thuis was, nadat hij al letterlijk de hele dag met zijn cadeau had gespeeld.![]()