Werklozen topic!
donderdag 9 februari 2017 om 12:01
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
maandag 27 november 2017 om 15:21
Het is dezelfde baan als voorheen, dus flexibel en onzeker qua diensten. Maar ik geef me gewoon voor veel data op en maak het beste van de rest van de vrije dagen. Ik ben dan in ieder geval weer onder de mensen. Ik ben er wel klaar mee, zelf denken ze dus ook niet mee.Banaaninmijnoor schreef: ↑27-11-2017 15:08Wat goed Lola dat je nu een baan hebt bij het uitzendbureau! Wat ga je doen?
woensdag 29 november 2017 om 11:29
Ik werd na een week of 2 gebeld door iemand van het UWV, ik had blijkbaar de datum van mijn eerste WW dag verkeerd doorgegeven. Twee dagen daarna kreeg ik een brief waar in stond dat ik WW kreeg, tot wanneer ik WW kreeg en wat voor bedrag ze als uitgangspunt zouden gebruiken.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
woensdag 29 november 2017 om 11:36
Oké dankjewel !V1k1ng schreef: ↑29-11-2017 11:29Ik werd na een week of 2 gebeld door iemand van het UWV, ik had blijkbaar de datum van mijn eerste WW dag verkeerd doorgegeven. Twee dagen daarna kreeg ik een brief waar in stond dat ik WW kreeg, tot wanneer ik WW kreeg en wat voor bedrag ze als uitgangspunt zouden gebruiken.
Ik dacht echt te gaan genieten van even vrij maar vind het helemaal niks voel me zo onrustig . Hoop dat het snel beter wordt en ik meer duidelijkheid heb .
woensdag 29 november 2017 om 11:38
Ik wist bij aanvang van mijn WW al dat ik per 1 december weer werk zou hebben, maar toch heb ik me deze maand ontzettend onrustig gevoeld, naast dat ik me ook niet heel nuttig heb gevoeld. Normaal gesproken werk ik 40 uur en mijn hele leven is daarop ingericht, ineens moet ik mezelf 50 uur per week zelf vermaken en ik heb dus geen hobby's of andere bezigheden die ik zolang uit kan voeren.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
woensdag 29 november 2017 om 11:46
Ik werkte vier dagen en op mijn vrije dagen altijd tijd te kort en krijg nu niks uit mijn handen .V1k1ng schreef: ↑29-11-2017 11:38Ik wist bij aanvang van mijn WW al dat ik per 1 december weer werk zou hebben, maar toch heb ik me deze maand ontzettend onrustig gevoeld, naast dat ik me ook niet heel nuttig heb gevoeld. Normaal gesproken werk ik 40 uur en mijn hele leven is daarop ingericht, ineens moet ik mezelf 50 uur per week zelf vermaken en ik heb dus geen hobby's of andere bezigheden die ik zolang uit kan voeren.
Hopelijk van tijdelijke aard .
Had naar ruim 30 jaar zoiets van heb wel een maandje rust verdiend maar werkt toch anders kennelijk .
vrijdag 1 december 2017 om 10:47
Ik heb ooit een paar maanden WW gehad. Toen zou er een gesprek worden ingepland om brief en CV te bespreken (die moet je uploaden). Bij mij werd het door UWV afgezegd, alles was goed en ze dachten niet daar nog iets aan toe te voegen te hebben. Bovendien stond ik op het punt te tekenen voor mijn nieuwe baan.
Maar bij anderen geven ze wel tips en maken ze een LinkedIn met je aan als je dat niet hebt.
vrijdag 1 december 2017 om 10:50
Nou, goed bezig dan hoor!lola712 schreef: ↑27-11-2017 15:21Het is dezelfde baan als voorheen, dus flexibel en onzeker qua diensten. Maar ik geef me gewoon voor veel data op en maak het beste van de rest van de vrije dagen. Ik ben dan in ieder geval weer onder de mensen. Ik ben er wel klaar mee, zelf denken ze dus ook niet mee.
UWV kan een hoop voor je doen, maar een baan vinden zul je zelf moeten doen helaas. Zij controleren alleen of je genoeg moeite doet.
vrijdag 1 december 2017 om 12:55
ik moet vooral niet kijken wat er onder de streep over blijft van de dagen dat ik werk... Doe het vooral om er weer uit te zijn en tussen de mensen begeven. Maar het blijft te onzeker. Van de tien diensten plannen ze je er één in... Voelt dus niet echt als een baan aan op deze manier. Nu alweer december.. tijd gaat snel. Een jaar is zo voorbij.
vrijdag 1 december 2017 om 13:31
Ja, het gaat er nu misschien meer om dat je bezig bent, goed hoor!lola712 schreef: ↑01-12-2017 12:55ik moet vooral niet kijken wat er onder de streep over blijft van de dagen dat ik werk... Doe het vooral om er weer uit te zijn en tussen de mensen begeven. Maar het blijft te onzeker. Van de tien diensten plannen ze je er één in... Voelt dus niet echt als een baan aan op deze manier. Nu alweer december.. tijd gaat snel. Een jaar is zo voorbij.
woensdag 6 december 2017 om 16:30
Ik wil hier ook inschrijven.Mijn situatie is wat anders.Ik ben niet werkloos maar werkzoekende
Op dit moment heb ik 2 vaste dienstverbanden,allebei zijn “lagere” banen.Ik ben zelf hoog opgeleid en mijn diploma ‘s zijn hier door IDW en Nuffic gewaarderd.In mijn land was ik boekhouder.Na 3 jaar in NL was ik in staat een opleiding te volgen,een mbo4 opleiding.Diploma heb ik behaald en op mijn eigen initiatief heb ik gelijk begonen met volgende opleiding,het is op Hbo Ad niveau.Het is een vakopleiding.Nou ik ben 2 weken bezig met solliciteren en ik was al meerede keer gecontacteerd door recruiters of iemand van HR die willen regelmatig met mij een kennismaking afspraak te maken en dan als ik accepter het verdwijnen ze.Ik krijg bv email met vraag als zou ik bij hun kantoor voor een gesprek willen komen of als ik mag twrug bellen.Als ik bel nemen ze niet op en op email krijg ik geen antwoord
Zeer onprofessioneel.Ik geloof dat die komt doordat ze leze cv’s geeneens goed.Ze kunnen gelijk zien dat ik juiste opleiding heb en dan bellen ze snel.Pas later denk ik lezen ze verder,en daar kunnen zien dat ik ervaring op gevraagde vakgebied heb niet en dat al
4 jaar do ik schoonmaak werk.In mijn post zeker ziet veel spelfouten maar ik denk jullie kunnen mij goed verstaan,op taal moet nog gewerkt worden.
4 jaar do ik schoonmaak werk.In mijn post zeker ziet veel spelfouten maar ik denk jullie kunnen mij goed verstaan,op taal moet nog gewerkt worden.
woensdag 6 december 2017 om 19:12
vrijdag 8 december 2017 om 13:36
Ben je wel aan het solliciteren? Of lukt dat niet vanwege je ziekte?
vrijdag 8 december 2017 om 13:40
Je bent al wel heel goed bezig met studeren. Jammer dat een passende baan nog niet lukt. Misschien kan je al wat vrijwilligerswerk doen in de juiste richting of een stage/werkervaringsplek.nacafaca schreef: ↑06-12-2017 16:30Ik wil hier ook inschrijven.Mijn situatie is wat anders.Ik ben niet werkloos maar werkzoekendeOp dit moment heb ik 2 vaste dienstverbanden,allebei zijn “lagere” banen.Ik ben zelf hoog opgeleid en mijn diploma ‘s zijn hier door IDW en Nuffic gewaarderd.In mijn land was ik boekhouder.Na 3 jaar in NL was ik in staat een opleiding te volgen,een mbo4 opleiding.Diploma heb ik behaald en op mijn eigen initiatief heb ik gelijk begonen met volgende opleiding,het is op Hbo Ad niveau.Het is een vakopleiding.Nou ik ben 2 weken bezig met solliciteren en ik was al meerede keer gecontacteerd door recruiters of iemand van HR die willen regelmatig met mij een kennismaking afspraak te maken en dan als ik accepter het verdwijnen ze.Ik krijg bv email met vraag als zou ik bij hun kantoor voor een gesprek willen komen of als ik mag twrug bellen.Als ik bel nemen ze niet op en op email krijg ik geen antwoord
Zeer onprofessioneel.Ik geloof dat die komt doordat ze leze cv’s geeneens goed.Ze kunnen gelijk zien dat ik juiste opleiding heb en dan bellen ze snel.Pas later denk ik lezen ze verder,en daar kunnen zien dat ik ervaring op gevraagde vakgebied heb niet en dat al
Verder krijg ik ook weleens uitnodigingen, vrij onpersoonlijk via LinkedIn, die totaal niet passend zijn en waar ze vervolgens niets mee doen. Heb dan vaak het idee dat sommige recruiters maar gewoon zo veel mogelijk lijntjes uitgooien zonder zich in je cv te verdiepen.
zondag 10 december 2017 om 16:35
Lukt helaas niet, ik kijk wel elke dag of er iets tussen zit wat ik eventueel ooit kan gaan doen. Wil het zo graag! Het gaat langzamerhand wel wat beter dus ik hoop volgend jaar september misschien weet met school te beginnen.Banaaninmijnoor schreef: ↑08-12-2017 13:36Ben je wel aan het solliciteren? Of lukt dat niet vanwege je ziekte?
maandag 11 december 2017 om 10:10
maandag 11 december 2017 om 14:46
Yes! Ik hoop 't voor je!lola712 schreef: ↑11-12-2017 10:10Heb intake gehad voor een functie van 40 uur per week. Ben er nog niet hoor, maar zou eens mooi zijn als ik aan de slag kan. Wil eigenlijk 32 uur (wat daar niet kan) maar voor nu is de rest van de maand en daarop leeg, dus grijp ik de kans met beide handen aan als 't lukt.