Entertainment alle pijlers

Sinterklaasjournaal

14-11-2017 18:31 487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen discussietopic maar gewoon gezellig napraten over het Sinterklaasjournaal. :)

Welke BN-er heb je herkend?
En welke woordgrappen en naamgrappen heb je gehoord?
Hoe reageren je kinderen op de plotwendingen?

Deel het hier.
Ik vind hier dingen van.
Was ik de enige die best moest lachen om Dieuwertje? "Tja, de familie Fokker he, dus zes kinderen". :biggrin:
De hulpsinterklazen verhaal lijn is iets wat vooral bij volwassenen leeft lijkt het.
Vandaag heb ik de Sint geholpen (en morgen mag ik gezellig weer) en geen 1 kind dat over hulp sinterklazen is begonnen of gevraagd heeft of onze Sint wel de echte was.
Wel veel over dat ze inpakpapier hebben gemaakt.
En dat ze zielepiet zielig vinden. We moesten haar veel knuffels geben namens kinderen.
Ja, de kinderen lijken die directe oproepen toch het beste te begrijpen, ik hoor dat veel kinderen heel fanatiek met die tekeningen bezig zijn.
Mijn jongste doet alsof ze nog gelooft, denk ik. Vermoedelijk omdat ze bang is dat we anders geen Sinterklaas meer vieren. Vorig jaar zou ze echt verdrietig geweest zijn om de Zielepiet, maar dit jaar is ze heel afzijdig.

En ik vind het verhaal elk jaar rommelig, dat is de bedoeling ook.
Gisteren hebben mijn kinderen in een deuk gelegen bij de hulpsinterklazen.
Vandaag feest op mijn mans werk en wij vooraf nou ben benieuwd of het een echte of een hulp is. Natuurlijk was daar de echte ;-)

Die familie Fokker was idd leuk en vader Antonie Fokker die vouwpapier wilde om vliegtuigjes mee te maken. Geweldig!

Wat mij betreft mogen er nog wat meer gastoptredens van BN'ers komen.
Karma, en alles komt goed
Mijn jongste van 6 vraagt niet meer om te kijken, ze wil alleen geen pakjes meer ingepakt in eigen tekeningen, dat is stom.
Mijn oudste (8) vandaag: 'wil geen Sinterklaasjournaal kijken, dat is saai.'

Nogmaals; duurt het allemaal niet wat lang?
MarkSD schreef:
25-11-2017 23:01

Ligt dat niet gewoon aan de leeftijd?
Ik weet niet anders dan dat het altijd zo is met het sinterklaasjournaal.
Ze kunnen natuurlijk ook niet elke dag of week een ander verhaal doen.
Ze hebben zo'n 3 weken te vullen meestal. En dan elke dag 10 min. Tja dan moet je rekken en kan het wat saai worden.
MarkSD schreef:
25-11-2017 23:01

Jouw kind alleen is sowieso niet de norm.
En niet meer de hoofddoelgroep.
Dus doe lekker de tv uit.
ADM schreef:
25-11-2017 22:21
Gisteren hebben mijn kinderen in een deuk gelegen bij de hulpsinterklazen.
Vandaag feest op mijn mans werk en wij vooraf nou ben benieuwd of het een echte of een hulp is. Natuurlijk was daar de echte ;-)

Die familie Fokker was idd leuk en vader Antonie Fokker die vouwpapier wilde om vliegtuigjes mee te maken. Geweldig!

Wat mij betreft mogen er nog wat meer gastoptredens van BN'ers komen.
Ja weer leuk bedacht.
Dochter is trouwe kijker van de Formule 1 races....
en kijkt dus ook de voorbeschouwing.

Waar dus zondag een meneer aan tafel zat :
KIJK MAMA !!! JAN BOERENFLUITJES ZIT ER VANDAAG OOK !!!
Maar hier staat wel dat hij anders heet....
Dochter van 6 kan het niet lang genoeg duren. Ze kijkt om 18.00 uur, vervolgens nog eens op de iPad en de volgende ochtend de herhaling ook nog. En p zondag het weekoverzicht.
Ik vind het dit jaar wat minder (vooral die hulpsinterklazen), maar zij vindt het echt geweldig. Dus we kijken gewoon iedere aflevering met veel plezier.
Haha fanatic!
Ik haal dit topic alvast omhoog omdat morgen het Sinterklaasjournaal weer begint. Leuk om alle woordgrappen en andere vondsten van vorig jaar terug te lezen.
Ik vind hier dingen van.
Woohooo bijna weer!
Ja leuk! ik vertelde vanmorgen aan de ontbijttafel dat het morgen weer begint, nou ze waren door het dolle heen!
Don't cry, buy a bag and move on.
Hier wordt er ook al naar uitgekeken!
Leuk!
Waar komt Sint dit jaar eigenlijk aan? :$
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Zaanse Schans. Ik woon er vlakbij dus ik ga er voor het eerst naartoe!
Leuk! Hier voor het eerst 2 ongelovigen (9 en 13), maar ze hebben er echt zin in :heart:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Eigenlijk twijfel ik nu toch of ik wel naar de intocht zal gaan door al het gedoe. Ik wil gewoon lekker Sinterklaas vieren, maar al die beveiliging, demonstraties enzo heb ik helemaal geen zin in. Ik ben toch bang dat dat het een beetje verpest. Wat zouden jullie doen? Ik ga eigenlijk altijd naar de intocht in Zaandam, maar dat is nu dus wel even wat anders dan normaal.
Herkenbaar. Ik heb ook nog weinig zin in het hele sinterklaasgebeuren. Intocht, Sinterklaasjournaal, bezoekjes aan de scholen en verenigingen. Van mij mogen we in een ruk door naar kerst. Het is dat mijn vrouw en schoonvader zo graag naar een intocht willen gaan (niet de landelijke trouwens) maar geef de kinderen er heel weinig van mee. Ik vermoed dat ze het Sinterklaasjournaal op school kijken en thuis kijken mag, maar dan als zoon er naar vraagt. Een paar elementen behoud ik wel: Sint snoepgoed, schoen zetten, pakjesavond. Al neig ik er naar pakjesavond dit jaar klein te doen en de grote pakjes met kerst. De jongste zag een foto/sintaankondiging en riep: “kerstman!” Ik heb het zo gelaten, feitelijk is het ook dezelfde.
Nou, ik heb er dus juist heel veel zin, ik ben echt gek op het sinterklaasfeest en hoewel ik geen kinderen heb en mijn zus ook niet, vieren we het met het gezin nog even uitbundig als toen we klein waren. Maar ik heb geen zin om dat te laten verpesten door die discussie waar ik niks van wil weten. Het eerste jaar was ik nog best fanatiek voor Zwarte Piet, inmiddels kan het me geen reet meer schelen, als dat gezeik erover maar stopt. Want dat is wat het feest écht verpest, niet het feit of Piet wit of zwart is. Ik probeer alles rondom de discussie dus heel hardnekkig te negeren. Ik wil gewoon een fijn sinterklaasfeest. De vraag is dan of de landelijke intocht de beste plek is om te zijn. De plaatselijke intocht is tot nu toe zonder gedoe verlopen, dus misschien moet ik daarheen gaan.

En verder ga ik gewoon lekker genieten! Ik kan niet wachten! :cheer2:
Ik negeer dat gezever over Sinterklaas ook. Het kan me geen snars schelen of Piet nou zwart, wit, roetveeg, geel of wat dan ook is. Als het feest (want dat is het!) maar gevierd wordt! Ik laat het echt niet verpesten door een stelletje ego's.

Ik heb nog een gelovige in huis, maar de ongelovigen zijn allemaal nog net zo enthousiast als hun moeder en de gelovige. Ik vind het altijd zo gezellig om het Sinerklaasjournaal te kijken, schoentjes te zetten, snoepgoed naar binnen te werken en pakjesavond uitbundig te vieren. :heart:
Mijn gelovige en mijn ongelovige vonden 't allebei weer spannend.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Wat is Niels van der Laan leuk als hoofdpiet! :applause:

Hij is ook al eens Sinterklaas geweest: https://youtu.be/xiSCQmufkR8 in De Kwis.

Verder spotte ik die acteur uit de Plus-reclame waarvan ik even niet op de naam kan komen en Hennie Huisman. Wie was die vrouw met de molentjes?
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven