Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Hier is de hele ochtend al gespeeld met de cadeautjes. Ze hebben samen het spel muizenval gekregen en doen potje na potje.

Smartje geeft dessineo gekregen en dat tekeningen te maken. Oudste haalde Xoomy weer te voorschijn en zo zaten ze naast elkaar te tekenen.

Ook spelen ze samen met het playmobil huis. (Oudste is een jongen van bijna 11)

Verder had ik al aanvulling voor beiden zo'n ding met van die soort spijkerjas, waar je bijvoorbeeld je hand afdruk van kan maken. Weet niet hoe het heet, maar daar slepen ze ook al de hele ochtend mee rond.
Alle reacties Link kopieren
Wat gezellig smart :heart:
Wij hadden gisteren pakjesavond. Tot nu toe het grootste succes: het lidl houten keukentje (was echt cheap en blijkt ontzettend compleet te zijn) ter vervanging van een oud keukentje wat we uitgeleend hadden en niet meer terugkrijgen. En de houten cadeausets (vis vlees Snijset, broodrooster gebakken ei etc). Echt een mega succes. Straks na z’n slaapje ga ik zijn houten winkeltje bij het spel betrekken (proberen iig). Echt waar, dat lidl houten speelgoed ziet er leuk uit hoor, lijkt wel 10 keer duurder.
fashionvictim schreef:
03-12-2017 10:46
ik denk eerlijk gezegd dat jouw eigen herinneringen al lang vertekend zijn en dat je je eigen Sinterklaasherinneringen van toen je al ouder was vergelijkt met het gedrag van je veel jongere zoon. Ik geloof er niks van dat jij als kleuter niet ook gewoon net als je zoon rondstuiterde.
Ik denk ook dat herinneringen vertekend zijn. In mijn beleving duurde pakjesavond ook uuuuuuren (en wij deden het dan niet eens met gedichten of een bepaald ritueel erbij) maar dat zal in de praktijk misschien ook veel korter geweest zijn dan ik gevoelsmatig denk.
fanatic schreef:
03-12-2017 12:03
Ja die van mij staat er ook elke keer glimlachend naar te kijken, maar mijn dochter is net 8. Dus heb gezegd geen nieuwe verzamelingen meer. Ben zo bang dat ze er na een tijdje niets meer mee doet, en dat zou echt ontzettend zonde zijn.
Snap ik, het is ook knijterduur.
fashionvictim schreef:
03-12-2017 10:46
ik denk eerlijk gezegd dat jouw eigen herinneringen al lang vertekend zijn en dat je je eigen Sinterklaasherinneringen van toen je al ouder was vergelijkt met het gedrag van je veel jongere zoon. Ik geloof er niks van dat jij als kleuter niet ook gewoon net als je zoon rondstuiterde.
Dat kan inderdaad zo zijn, voor een kind is het al gauw heel lang en mijn herinneringen zijn vooral vanaf een jaar of 8. Al stuitert mijn zoon wel echt veel meer dan ik als kleuter, kwestie van verschillend karakter. Ik laat hem maar lekker stuiteren dan denk ik, we zien wel.

De schoencadeautjes vanochtend waren trouwens geen succes. Ze waren heel teleurgesteld dat het niet zoals de vorige 2x iets was om mee te spelen: zoon kreeg een portemonnee, dochter een keukenschortje. Allebei erg leuk al zeg ik het zelf, maar blijkbaar toch een flinke teleurstelling als je iets anders verwacht. Dochter kon haar tranen net inhouden en zoon riep dat hij het een stom cadeautje vond en smeet het ding door de kamer. Wel jammer dat de tijd dat ze echt alles leuk vonden blijkbaar voorbij is, maar ook wel weer passend bij de leeftijd denk ik om heel direct te zijn in wat je ergens van vindt.
momo1980 schreef:
03-12-2017 13:06
Snap ik, het is ook knijterduur.
Ja plus dat we al 100000 verzamelingen hebben (petshop,barbie,playmobil,lego,my little pony)
we hadden ook nog pinypon maar dat heb ik laatst verkocht
nicole123 schreef:
03-12-2017 13:53
Dat kan inderdaad zo zijn, voor een kind is het al gauw heel lang en mijn herinneringen zijn vooral vanaf een jaar of 8. Al stuitert mijn zoon wel echt veel meer dan ik als kleuter, kwestie van verschillend karakter. Ik laat hem maar lekker stuiteren dan denk ik, we zien wel.

De schoencadeautjes vanochtend waren trouwens geen succes. Ze waren heel teleurgesteld dat het niet zoals de vorige 2x iets was om mee te spelen: zoon kreeg een portemonnee, dochter een keukenschortje. Allebei erg leuk al zeg ik het zelf, maar blijkbaar toch een flinke teleurstelling als je iets anders verwacht. Dochter kon haar tranen net inhouden en zoon riep dat hij het een stom cadeautje vond en smeet het ding door de kamer. Wel jammer dat de tijd dat ze echt alles leuk vonden blijkbaar voorbij is, maar ook wel weer passend bij de leeftijd denk ik om heel direct te zijn in wat je ergens van vindt.
Oooooh nicole wat vervelend !!
fanatic schreef:
03-12-2017 16:33
Oooooh nicole wat vervelend !!
Ach ja, ik trek het me niet aan hoor, kan gebeuren toch. Vandaag Sinterklaasviering met mijn familie gehad en nu waren ze met bijna alles helemaal blij. Bij de meeste cadeautjes stonden ze te juichen en wilden ze meteen ermee spelen. Het ging ook al wat rustiger en gestructureerder dan vorig jaar, ze luisterden best aardig. Zelfs de gedichten hebben we aardig kunnen horen.

Tops en flops:
Bij zoon van 5 en zijn neefje was een vergrootglas van 3 euro favoriet, daarmee hebben ze tijden de kamer door gespeurd op zoek naar verdwaalde pepernoten. Kwam ook wel doordat ze daarmee meteen goed mee konden spelen. Verder was het spel Doolhof een grote hit, een Playmobil piraten setje en het Tiptoi Ridder boek (en dan weet hij nog niet eens dat het interactief is). Minder populair waren het re-cycle-me knutselpakket, het kaartspel van 'wie is het' en een puzzel, maar wie weet slaat dat nog om als de rust weer een beetje is weergekeerd.
Bij dochter van 2 viel alles in de smaak, al was ze er niet zo over te spreken dat ze niet direct overal mee mocht spelen (lees: de mini onderdeeltjes Playmobil door de speelmais roeren). Grootste hits waren een miniknuffeltje van Dikkie Dik en een boekje van Bobbi dat ik voor 1 euro op Marktplaats had gescoord. Een kinderhand is snel gevuld. :-D

Leuk om van de anderen ook te lezen hoe blij de kinderen met hun cadeautjes waren!
Dochter kreeg vandaag waterbeads van de Hema en ging er meteen dolgelukkig mee aan de slag. Daarna was ze wel een beetje boos dat die dingen een hele tijd moeten drogen en mijn plan om een week te gaan doen over de knutsel op het plaatje was natuurlijk "stom" ;-) Zoon zit in een smijt-fase maar ging zowaar braaf aan de slag met een klein puzzeltje van 5 stukjes en had er veel plezier in.
Oke ik heb alles ingepakt.... schrok beetje van hoeveelheid... niet dat ik enorm veel kado's heb maar de dozen zijn echt enorm.... zoon krjgt 4 kado's en dochter krijgt er 6 maar dat was omdat ik de kleine dingen niet in 1 pakje kreeg
ze krijgt toch een sylvanian poppenhuis en dus wat popjes en meubeltjes... met kerst krijgt ze er dan nog een paar.... zoon een doos brio beide een spel en pyama en zoon krijgt paw patrol vrachtwagen (en die is geloof ik ook enorm maar ligt al bij oma.
de grote legodoos die al een jaar ligt bewaar ik even nog is teveel. Merk nu al dat het slapen slecht gaat dus hoop dat het na morgen weer beter gaat want 10 keer per nacht eruit wordt beetje gek. en zijn zusje wordt er wakker van dus die wilde vannacht ook aankleden en spelen :s

ze hadden gisteren in schoen een adventskalender maar dochter was beetje boos dat niet alle vakjes meteen opengingen... maar goed is goed om te oefenen met geduld en wachten ;-)
pimpelmeesje123 schreef:
04-12-2017 10:57
Oke ik heb alles ingepakt.... schrok beetje van hoeveelheid... niet dat ik enorm veel kado's heb maar de dozen zijn echt enorm.... zoon krjgt 4 kado's en dochter krijgt er 6 maar dat was omdat ik de kleine dingen niet in 1 pakje kreeg
ze krijgt toch een sylvanian poppenhuis en dus wat popjes en meubeltjes... met kerst krijgt ze er dan nog een paar.... zoon een doos brio beide een spel en pyama en zoon krijgt paw patrol vrachtwagen (en die is geloof ik ook enorm maar ligt al bij oma.
de grote legodoos die al een jaar ligt bewaar ik even nog is teveel. Merk nu al dat het slapen slecht gaat dus hoop dat het na morgen weer beter gaat want 10 keer per nacht eruit wordt beetje gek. en zijn zusje wordt er wakker van dus die wilde vannacht ook aankleden en spelen :s

ze hadden gisteren in schoen een adventskalender maar dochter was beetje boos dat niet alle vakjes meteen opengingen... maar goed is goed om te oefenen met geduld en wachten ;-)
Hoe oud is je dochter? De oudste is hier 2 en wij hebben er ook een staan voor hem (wel een zelf gevulde). Vorig jaar was het geen probleem, maar hier de eerste 2 dagen ook boos dat er maar 1 vakje open mocht en nu is het prima. Het helpt wel dat ik hem inmiddels ergens heb staan waar hij er zelf niet makkelijk bij kan en hij niet direct in het zicht staat voor de oudste, dan lonkt het minder. Volgens mij stond hij de eerste 2 dagen echt naar hem te roepen met 'ik heb nog meer spullen in mijn vakjes hoor!'
ook 2 idd ;-) vorig jaar idd geen probleem maar hier is ze in de ban van kado's sinds haar verjaardag vorige maand ;-)
Vandaag komt Sinterklaas nog op school. Daarna is het klaar voor dit jaar.

Heb het smartje wel alvast verteld dat sinterklaas op school komt. Helaas moet ik werken, maar de oma's gaan kijken.

Voor wie het vanavond nog viert; veel plezier!
Zoon was ondersteboven van zijn chocolade potloden, had pas door dat ze niet echt waren toen oma aangaf geen puntenslijper te willen geven...
Plastic pizza groooot succes. Ik ben meer dan van die houten groente maar hij wilde zo graag de pizza, blij dat ik daar toch voor gekozen heb.

Reactie op een doos Hotwheels auto's (hij is vijf): oooh moet je eens kijken, niet te geloven! Haha, hij was er heeel blij mee.
Plastic pizza hadden we vorig jaar en staat nog dagelijks op de ikea-keuken! Dit jaar de inventaris aangevuld met houten keuken-spulletjes (van Lidl) en dat was een succes. Boekjes, 4-op-een-rij en lego gingen aan de kant (snapten ze niet echt of even niet leuk omdat je er nog niet mee kan spelen) en bal, rijdend-vliegtuig-met-geluid, mozaiekkralen en tamboerijn vielen erg in de smaak. Dochter was helemaal enthousiast over de "enorme" knikkerbaan (die we morgen in elkaar gaan zetten samen).

Duurde wel even voor de sfeer er goed in zat. "mama-sint" had iets te hard op de voordeur geklopt en de dreumes was zo geschrokken dat hij zo hard moest huilen dat hij bijna geen adem meer kreeg. Kleuter werd hysterisch en rende de oprit af op zoek naar Sint en wilde daarna het liefst alle kadootjes in 1 keer open maken. Toen alles uitgepakt was, werden ze ineens van het ene op het andere moment rustig en gingen ze zitten spelen. Heel wonderlijk.
De houten pizza van de Lidl is hier een enorme hit, net als hun vliegtuig set van de treinbaan en het politie treintje. Verder nog 2 boekjes, een kerststaleuke en 2 soorten puzzels. De oudste is super blij en de jongste heeft lekker op de nieuwe badeendjes zitten sabbelen.

Zo lief ook hoe de oudste de pakjes voor de jongste in zijn handen wilde duwen, mijn vriend mocht het cadeautje dan ook echt niet beet pakken de jongste moest en zou het in zijn handjes krijgen. En met een 4 maanden oude baby die niet snapt wat een 2 jarige bedoeld met hebben hebben *naam baby* hebben koste dat aardig wat pogingen steeds. Maar echt ik smolt.

Verder vandaag leuk geknutseld en sinterklaas filmpjes gekeken op tv.

Eerder al hotwheels, flexibele rails, een Electro junior achtig ding met een pen en een boek gekregen. De flexibele rails is een groot succes en hij kan nu veel meer zelf bouwen met de treinbaan en hem dan ook gewoon rond maken. Het liefst zou ik wel eigenlijk nog een setje er bij willen om het nog makkelijker te maken voor hem om echt hele grote banen te maken. Alles van auto's is een hit dus hotwheels ook en met die Electronic pen heeft hij vandaag uitzichzelf gespeeld dus vind hij ook erg leuk.

De jongste is tot nu toe het blijst met de sinterklaashandpop die we al hadden van die stoffen blokken met een belletje of knisper er in of de bad eendjes. Maar stras begint voor hem ook het 'echte' spelen dus dan kan hij lekker voorruit met de spullen die hij nu kreeg.

(Ik heb wel nog geschoven met de cadeautjes dus het gaat niet volgens planning en misschien moet ik dingen laten liggen tot volgend haar/verjaardagen)
Hier vanavond sint gevierd.
Dochter mocht bij opa en oma thuis de zak zoeken (stond goed verstopt)

Blij met alle kado's. Meest blij met haar Letter Lichtbak, chelsea droomballon en shopkins. Minst blij (zoals verwacht) met Maxi Loco.

En toen het allemaal klaar was zei ze. Jullie hebben gewoon die kado's in de zak gedaan hoor. Oh en sint en piet op school waren ook nep. Want de pieten op school waren die en die (en warempel, het is echt zo)
Kortom, die gelooft er echt niet meer in
Vanavond nog een aantal cadeaus voor de deur thuis en bijna alles werd met gejuich uitgepakt. Zoon van 5 sprong een gat in de lucht bij het zien van het Playmobil piratenschip (oud model van Marktplaats), dochter van 2 was vooral helemaal blij met haar paraplu met foto's van hondjes erop. En ze sloegen elkaar ongeveer de hersens in om te spelen met de speelgoedkassa met scanner en bliepjes. Gelukkig is morgenochtend dochter alleen thuis en heeft daarna als zij slaapt zoon even het rijk alleen, dus dan kunnen ze even hun gang gaan en is het allernieuwste er hopelijk morgenmiddag een beetje af.

Minder enthousiast werd gereageerd op Monopoly junior, ik denk dat zoon het nog niet echt voor zich ziet hoe het werkt en wat er leuk aan is. En op de plakkaatverf, maar dat was te verwachten want zo speciaal is dat niet, zeker voor een knutsel-hater. En dochter snapte haar Playmobil koets met koning en koningin nog niet helemaal en riep steeds dat er twee paarden van Sinterklaas voor de koets liepen. :hihi: Misschien ook nog net wat te hoog gegrepen set voor een 2-jarige, omdat het niet echt een dagelijks-leven-situatie is. Met de Playmobil speeltuin en Sint en Piet speelt ze namelijk wel heel graag.
Hier vierden we t afgelopen weekend maar het viel een beetje in het water door een buikgriepgolf in het hele gezin. Gezellig, kadootjes uitpakken op bed tussen het gesjouw met emmertjes door :hihi: ...

Vandaag iedereen eindelijk weer beter én vrij van school ivm studiedag, dus vandaag hebben de jongens hun kadootjes echt ontdekt en eindeloos gespeeld.

Oudste (6 jaar) was vooral erg in zijn nopjes met het Playmobil piratenschip (van marktplaats...) en de kristallen-proefjesdoos. Jongste (1,5) is vooral blij met zijn loopfietsje en helemaal verliefd op zijn Haba-pop, pop wordt de hele dag onder de arm meegesjouwd. Dingen als puzzels en knutselspullen daar weet ik van dat ze er minder enthousiast over zijn maar ik vind het wel fijn dat er weer wat aan te pakken is, ook als het niet hun grootste hobby is.

Ik had er last-minute voor oudste nog een dvd uit de kadootjesvoorraad bij gestopt vanwege het ziek zijn. Aanrader voor wie nog een kado-idee nodig heeft: Brammetje Baas. Echt enig, wat een leuke en lieve film.
Leuk om te lezen over alle cadeaus en blije kids. Mijn meisje van 1,5 is heel blij met haar keukentje die bij ons in de ‘grote’ keuken staat. Heerlijk om te zien hoe ze met pannen in de weer is en groenten probeert te snijden (hier ook de houten van de lidl).
hallo, hier nog een vraagje voor een cadeau onder de kerstboom (bij schoonouders)...
we hebben een budget van +- 45 euro ze krijgen al een ander groot cadeau van duplo ook (de grote treinbaan) We hebben al wat rails e.d. dus we zaten het in een andere hoek te zoeken. We dachten aan iets van hubelino.. maarja.. welke set is leuk?? waar kunnen ze iets mee.. De oudste is bijna 4. Misschien andere suggesties? (vind het wel lastig.. ze hebben al zo veel met z'n drieën)
voor sint hebben ze bijvb. de regenboog van grimm gehad. verkleedkleren, sensorische blokken en een grote graafmachine. Keukentje en spullen en een houten treinbaan hebben ze ook al.
Ik heb liever 1 groter cadeau wat eventueel bij een verjaardag (vandaar de hubelino) nog eens uitgebreid kan worden, dan allemaal frutsels.. ze hebben al zoveel verschillends.
Ik weet niet in hoeverre je oudste een echte 'bouwer' is, maar hubelino is op die leeftijd nog best lastig, ik denk dat het meer voor 5-6 jarigen is. Zelfs als volwassene moet je nog goed nadenken over hoe je een goede baan kunt maken. Bovendien vind ik die knikkers echt levensgevaarlijk voor kleine kinderen. Ik weet niet in hoeverre je zijn speelgoed apart houdt van de kleintjes, maar ik zou er nog ff mee wachten.

Moet het echt 1 groot kado voor allemaal zijn? Dat lijkt me steeds lastiger worden....

Smartmax is geschikt vanaf ongeveer 1 jaar. Wel vrij duur, met 45 euro koop je niet zoveel nieuw, en je hebt wel aardig wat nodig om leuk te kunnen bouwen. Soms op MP goede deals, ik had een hele kist vol voor 50 euro (nieuwwaarde 150).

Voor een bijna 4-jarige is Lego juniors leuk en duurzaam. Moet je ook apart houden, maar ziet er niet zo aantrekkelijk en eetbaar uit als een hubelino knikker. Mijn zoon van bijna 4 heeft een Cars setje van Sint gekregen en vindt het erg leuk.

Hij vindt nu een winkeltje (met kassa, nummers oefenen enz) trouwens ook leuker dan het keukentje. 2-jarige speelt braaf mee als klant. Is misschien ook nog een optie.

KApla is ook leuk, gaat lang mee en is veilig voor kleintjes. Ziet er alleen niet zo feestelijk uit. Ik had het aan miijn ouders gevraagd voor een 2e verjaardag, die wilden het eigenlijk niet kopen omdat het er zo suf uitzag, maar toen ze zagen hoe iedereen van 1-70 jaar ermee zat te spelen waren ze blij dat ze toch hadden geluisterd.

Of misschien een paar gezelsschapsspellen voor de allerkleinsten, die ze (op termijn) samen kunnen spelen?
nootboek wijzigde dit bericht op 15-12-2017 21:05
14.76% gewijzigd
Misschien dat clickformers leuk is als gezamenlijk cadeau.

zoon van 5 speelt er uren mee. Neefje van 2 en 3 komen graag hier met zoon mee spelen.
Ik zou Kapla doen als gezamenlijk cadeau of een set kindergebaren dvd's van Lotte en Max (die zijn hier grijsgedraaid, mijn kinderen vonden ze al heel leuk vanaf 1 jaar en is t/m kleuterleeftijd leuk en leerzaam).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven