Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Wanneer was je nod angela? En ben je altijd op tijd?
Woensdag was ie.. Ja ben altijd op tijd
Hallo allemaal,

Ik heb gedeeltelijk deze topic gelezen en me net aangemeld zodat ik ook een berichtje kan plaatsen op dit forum.
Het lijkt me fijn om ervaringen uit te kunnen wisselen.

Even in het kort iets over mezelf.
Ik ben 35 jaar, werkzaam in de ouderenzorg, ruim 23 weken zwanger van mijn eerste kindje en ga hier ook alleen voor.
Ik heb het traject doorlopen in de fertiliteitskliniek in Hengelo.
angelaloes schreef:
23-12-2017 13:53
Woensdag was ie.. Ja ben altijd op tijd
Dan moet er toch snel een positieve test komen🍀
Welkom zusterke!

Ik ben heel dom geweest ik heb een ongevoelige ovulatie test gedaan.. En deze sloeg heel licht positief uit..
Pat36 schreef:
21-12-2017 23:25
Alisa, ik ook bij het umc en had steeds het gevoel dat mijn ovulatie teste een dag te laat kwam. Ik heb toen gevraagd om bloedprikken, en was toen zwanger. Kreeg een miskraam en die keer daarna weer bloed laten prikken en weer raak.
Mijn collega gaat ook naar het umc en mag deze ronde ook bloedprikken. Het vraagt wel veel tijd, maar mij gaf het een heel goed gevoel.
Dank voor al jullie reacties! Fijn om te lezen. En Pat, wat een goede tip. Ik ga na de Kerst gelijk bellen om te kijken wat er mogelijk is.

Ik weet even niet meer wie het vroeg :-$, maar in Utrecht is er geen max.qua pogingen. Na 6x soort tussenevaluatie en geloof hsg. Na 12x mogelijkheid om over te gaan op ivf.

Angelaloes.. zou het dan toch echt :D je houdt het spannend. Ik duim voor je.
Nora.. wat balen :(. Maar idd. Wellicht 4x is scheepsrecht ;-).
Hey allemaal,

ik heb zojuist mijn gegevens ook toegevoegd.
Ik liep al zo'n 5 jaar met de optie in mijn achterhoofd. Het laatste jaar enkele mensen in mijn omgeving gevraagd naar hun ervaringen en hoe zij het allemaal gedaan hebben. Na veel informatie opvragen is me duidelijk geworden dat het tijd was om stappen te zetten. Ik heb al jaren een kinderwens en wil niet blijven wachten op een evt partner met de kans dat ik de boot mis. Na het overleg en veel onderzoek heb ik gekozen voor Rijnstate Arnhem. Voor mij niet het dichtste bij, maar deze kliniek gaf me het beste gevoel.

Sinds november sta ik ingeschreven bij Rijnstate Arnhem en sta ik op de wachtlijst voor de intake.

Ik vind het fijn te lezen dat er zoveel vrouwen mij voorgegaan zijn met succes en ik lees dat er nu ook enkele dames zwanger zijn! Gefeliciteerd!

Meteen ook maar een vraagje. Ik heb opgekregen (zoals ook op de site staat) dat het 10 - 12 maanden duurt tot ik intake heb. Van de vrouwen hier die bij Rijnstate zitten, hoe is jullie ervaring met die wachttijd? Kwam de verwachting overeen met de werkelijkheid of moet ik bij voorbaat rekenen op een langere periode?
@angela. Ik hoop het echt voor je. Misschien bloed prikken na kerst? Een ovulatietest slaat altijd licht uit. Ik hoop het wel voor je!
M'n gevoelige ovulatie test sloeg knal uit.. Ik heb nu nog hoop op late innesteling
Je houdt t spannend Angeloes! Hoop t echt voor je!

Hier vandaag eindelijk een positieve ovulatietest 😅. Meteen gebeld en morgen de IUI. Spannend hoor.....de eerste keer! Wie weet toch nog n extra kerstcadeautje 😊
@angela het wordt nu we heeeeel spannend!
@eeffie spannend! Ik ga voor je duimen!
Angelaloes wat een spanning zeg!

Fijn eeffie!! Zou heel leuk zijn als het dan raak is! Verwerkt op eerste kerstdag!
Patroesj schreef:
23-12-2017 22:07
Hey allemaal,

ik heb zojuist mijn gegevens ook toegevoegd.
Ik liep al zo'n 5 jaar met de optie in mijn achterhoofd. Het laatste jaar enkele mensen in mijn omgeving gevraagd naar hun ervaringen en hoe zij het allemaal gedaan hebben. Na veel informatie opvragen is me duidelijk geworden dat het tijd was om stappen te zetten. Ik heb al jaren een kinderwens en wil niet blijven wachten op een evt partner met de kans dat ik de boot mis. Na het overleg en veel onderzoek heb ik gekozen voor Rijnstate Arnhem. Voor mij niet het dichtste bij, maar deze kliniek gaf me het beste gevoel.

Sinds november sta ik ingeschreven bij Rijnstate Arnhem en sta ik op de wachtlijst voor de intake.

Ik vind het fijn te lezen dat er zoveel vrouwen mij voorgegaan zijn met succes en ik lees dat er nu ook enkele dames zwanger zijn! Gefeliciteerd!

Meteen ook maar een vraagje. Ik heb opgekregen (zoals ook op de site staat) dat het 10 - 12 maanden duurt tot ik intake heb. Van de vrouwen hier die bij Rijnstate zitten, hoe is jullie ervaring met die wachttijd? Kwam de verwachting overeen met de werkelijkheid of moet ik bij voorbaat rekenen op een langere periode?
Wat goed dat je de stap gezet hebt! Mijn eerste keus was ook rijnstate. Stond daar vanaf mrt op de wachtlijst, juni intake gehad en kon voor het eind van het jr beginnen. Toen moesten ze gaan reorganiseren ivm het donorschandaal. Wachttijd werd toen verdubbelt en zou pas ik mei kunnen starten ipv nov. Ik heb dus de keus gemaakt om het op een andere manier te doen. Weet dus niet of het daadwerkelijk 10-12 maanden duurt, het is iig lang wachten😓
Hoop voor jou dat het niet langer wordt!
Ik mag morgen komen bloedprikken. Waarschijnlijk dag erna uitslag. Eindelijk duidelijkheid.
Jootje29 schreef:
24-12-2017 11:22
Wat goed dat je de stap gezet hebt! Mijn eerste keus was ook rijnstate. Stond daar vanaf mrt op de wachtlijst, juni intake gehad en kon voor het eind van het jr beginnen. Toen moesten ze gaan reorganiseren ivm het donorschandaal. Wachttijd werd toen verdubbelt en zou pas ik mei kunnen starten ipv nov. Ik heb dus de keus gemaakt om het op een andere manier te doen. Weet dus niet of het daadwerkelijk 10-12 maanden duurt, het is iig lang wachten😓
Hoop voor jou dat het niet langer wordt!
Hallo Jootje29,
Bedankt voor je reactie! Jeetje dat is idd een andere wachttijd dan je eerst hoorde! Het is nu 10 - 12 maanden wachten tot intake en dan 10-12 maanden tot starten. Het is lang wachten maar voor mij komt die timing wel goed uit. Ok als het 1 - 1,5 jaar zou zijn in totaal dan zou ik het fijn vinden, maar als het maar een half jaar was, dan zou ik er nog niet klaar voor zijn denk ik en zou ik waarschijnlijk langer gewacht hebben met inschrijven. Ik kan voor die tijd nog dingen doen die ik graag wil doen, wat sparen etc. Maar ik hoop idd niet dat het langer wordt want tegen die tijd ben ik 33.
Patroesj schreef:
24-12-2017 14:06
Hallo Jootje29,
Bedankt voor je reactie! Jeetje dat is idd een andere wachttijd dan je eerst hoorde! Het is nu 10 - 12 maanden wachten tot intake en dan 10-12 maanden tot starten. Het is lang wachten maar voor mij komt die timing wel goed uit. Ok als het 1 - 1,5 jaar zou zijn in totaal dan zou ik het fijn vinden, maar als het maar een half jaar was, dan zou ik er nog niet klaar voor zijn denk ik en zou ik waarschijnlijk langer gewacht hebben met inschrijven. Ik kan voor die tijd nog dingen doen die ik graag wil doen, wat sparen etc. Maar ik hoop idd niet dat het langer wordt want tegen die tijd ben ik 33.
Goed dat je je dan alvast hebt ingeschreven, dan heb je inderdaad de tijd om jezelf klaar te stomen😉
angelaloes schreef:
24-12-2017 12:15
Ik mag morgen komen bloedprikken. Waarschijnlijk dag erna uitslag. Eindelijk duidelijkheid.
Weet je al iets?
Nou ik zit sinds vandaag ook eindelijk voor de eerste keer op het wachtbankje. Vind t allemaal nog een beetje onwerkelijk dat het nu echt is begonnen. En toch wel heel spannend hoor!!
@eeffie spannend twee weken!
Vandaag geprikt. Hoop morgrn uitslag te hebben. Weet echt niet wat ik moet denken. Vind t spannend.
Ben benieuwd angela!
Oh sorry Angela, had niet goed gelezen dat je vandaag pas de uitslag kreeg. Oeps! (Iets met even snel reageren tijdens je werk)
Voor vandaag dan heel veel succes!
(Wat stom eigenlijk dat je dan nog een hele dag moet wachten!).
Eeffie, dat worden 2 spannende wachtweken!

Angelaloes, kan zo’n dag dan lang duren he?! Laat je het ons weten?
Uitslag is negatief. Snap er niks van. 6 dagen overtijd.
Ze kon niet verklaren waarom mijn ovulatie test positief was.
Moet nu mijn menstruatie afwachten en anders weer bellen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven