Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
zaterdag 30 december 2017 om 00:15
Het is wel iets waar ik even over nagedacht heb, maar het lijkt me vroeg genoeg om daar over te praten als het kind goed onderweg is. Nu er over beginnen lijkt me een beetje voorbarig.Dobbelst1 schreef: ↑29-12-2017 23:54Hoi Pat36,
Dank voor je bericht!
Naast de kosten, is voor mij ook n belangrijke reden dat ik liever n donor heb waar mn kind op latere leeftijd makkelijker naar op zoek kan. Dus liever n nederlandse dan n deense donor.
Voor nu ga ik eerst langs de huisarts en me inschrijven voor 2 wachtlijsten (Leiderdorp en Voorburg) en dan weer n stap verder kijken.
Waar ik nu wel heel erg mee bezig ben: wat als ik vroegtijdig kom te overlijden? Wie wil ik dan als voogd en wanneer vraag ik zo iets? Ik heb wel wat mensen in gedachte, maar moet ik daar nu al over beginnen of pas als ik zwanger ben of pas als t kindje er is?
Hoe gaan jullie hiermee om?
Heb inmiddels veel berichtjes van jullie gelezen en vind t bijzonder om jullie goede momenten en verdrietige momenten mee te krijgen.
zaterdag 30 december 2017 om 09:27
Welkom!
Ik moet zeggen Voorburg heeft niet een mega wachtlijst vind ik. Ik had binnen een half jaar mijn intake en daarna had ik geen wachtlijst meer.
Toen ik begon aan het traject heb ik wel nagedacht over voogd en rustig aan besproken met mijn zusje of ze dat zou willen.
Als ik straks zwanger ben ga ik het nog even officieel aan haar vragen. Voor mij voelde het zo goed.
Hier as dinsdag echo om te kijken wat er van binnen nou gebeurd. Ben nu 10 dagen 'overtijd' geen menstruatie te bekennen. Mis dat mijn cyclus toch een keer overslaat of iets.
Ik moet zeggen Voorburg heeft niet een mega wachtlijst vind ik. Ik had binnen een half jaar mijn intake en daarna had ik geen wachtlijst meer.
Toen ik begon aan het traject heb ik wel nagedacht over voogd en rustig aan besproken met mijn zusje of ze dat zou willen.
Als ik straks zwanger ben ga ik het nog even officieel aan haar vragen. Voor mij voelde het zo goed.
Hier as dinsdag echo om te kijken wat er van binnen nou gebeurd. Ben nu 10 dagen 'overtijd' geen menstruatie te bekennen. Mis dat mijn cyclus toch een keer overslaat of iets.
zaterdag 30 december 2017 om 10:35
Welkom Juul!
Ik ben zelf 30, dus kan niet mee praten over de druk die je voelt door de tijd.
Zelf heb ik gekozen voor een deense donor omdat ik gewoonweg niet 1,5/2 jr wou wachten.
Wat betreft de ontmoeting later tussen kind en donor, je weet nooit wat er in de komende 16 jr gebeurt, voor hetzelfde geld verhuisd je ned donor wel naar het buitenland. Maar dan nog is het altijd mogelijk voor je kind om contact te zoeken, je moet alleen een ticket kopen;)
Super stoer iig van je dat je de eerste stap gezet hebt!
Ik heb mijn broertje gevraagd als voogd, al vrij vroeg in het traject. Gezegd dat ik wil dat hij hier goed over nadenkt, en dat ik er op terug kom als ik zwanger ben.
Ik ben zelf 30, dus kan niet mee praten over de druk die je voelt door de tijd.
Zelf heb ik gekozen voor een deense donor omdat ik gewoonweg niet 1,5/2 jr wou wachten.
Wat betreft de ontmoeting later tussen kind en donor, je weet nooit wat er in de komende 16 jr gebeurt, voor hetzelfde geld verhuisd je ned donor wel naar het buitenland. Maar dan nog is het altijd mogelijk voor je kind om contact te zoeken, je moet alleen een ticket kopen;)
Super stoer iig van je dat je de eerste stap gezet hebt!
Ik heb mijn broertje gevraagd als voogd, al vrij vroeg in het traject. Gezegd dat ik wil dat hij hier goed over nadenkt, en dat ik er op terug kom als ik zwanger ben.
zaterdag 30 december 2017 om 12:15
zaterdag 30 december 2017 om 14:45
Dank jullie wel voor de reacties. Fijn om er zo met anderen over te kunnen praten!
Waar ik, naast t voogd-gebeuren, nog meer over dub, is dat ik mn sociale netwerk niet fantastisch vind. Heb zeker wel wat vrienden en vriendinnen, maar degenen waar ik echt close mee ben, zijn op 1 hand te tellen. Hetzelfde geldt voor familie. Ben ook veel op mezelf en ook snel overprikkeld. Allemaal redenen om niet te kiezen voor BAM! Je weet natuurlijk nooit hoe t verder gaat lopen, want misschien worden vriendschappen juist weer hechter of komen er nieuwe vrienschappen bij. Maar garanties heb je niet... mn ouders en n paar vriendinnen zeggen dat ze willen helpen, maar hoe dit er in de praktijk gaat uitzien? Mn ouders hebben ook niet t eeuwige leven en vriendinnen zijn ook druk met hun eigen leven.
Vind dit best lastig. Hebben jullie advies?
Waar ik, naast t voogd-gebeuren, nog meer over dub, is dat ik mn sociale netwerk niet fantastisch vind. Heb zeker wel wat vrienden en vriendinnen, maar degenen waar ik echt close mee ben, zijn op 1 hand te tellen. Hetzelfde geldt voor familie. Ben ook veel op mezelf en ook snel overprikkeld. Allemaal redenen om niet te kiezen voor BAM! Je weet natuurlijk nooit hoe t verder gaat lopen, want misschien worden vriendschappen juist weer hechter of komen er nieuwe vrienschappen bij. Maar garanties heb je niet... mn ouders en n paar vriendinnen zeggen dat ze willen helpen, maar hoe dit er in de praktijk gaat uitzien? Mn ouders hebben ook niet t eeuwige leven en vriendinnen zijn ook druk met hun eigen leven.
Vind dit best lastig. Hebben jullie advies?
zaterdag 30 december 2017 om 16:23
Ik heb ook niet een groot sociaal leven. 2 goede vriendinnen waarvan 1 wat verder weg woont. Moeder en stiefvader wonen wel in dezelfde woonplaats. Broertje en schoonzusje zijn van plan te verhuizen naar wat verder weg.
Denk niet dat je je keus daarop moet maken. Je kiest alleen voor het moederschap, tenminste zo denk ik. Altijd fijn natuurlijk als er mensen in de buurt wonen die bijv kunnen oppassen als het nodig is.
Ik denk dat het belangrijk is dat je 100% achter jezelf staat, je gaat dit avontuur alleen aan tenslotte.
Denk niet dat je je keus daarop moet maken. Je kiest alleen voor het moederschap, tenminste zo denk ik. Altijd fijn natuurlijk als er mensen in de buurt wonen die bijv kunnen oppassen als het nodig is.
Ik denk dat het belangrijk is dat je 100% achter jezelf staat, je gaat dit avontuur alleen aan tenslotte.
zaterdag 30 december 2017 om 18:25
Dank je Jootje, voor je bericht.
Heb vanmiddag e.a. op internet over alleenstaand moederschap gelezen, en ik ben ervan overtuigd dat ik het kan. Maar past t bij me? Pfoe, daar wisselen mn gedachten nog wel ns over. Ik ga even e.a. laten bezinken en langs de huisarts.
Jullie allemaal veel succes!
X Juul
Heb vanmiddag e.a. op internet over alleenstaand moederschap gelezen, en ik ben ervan overtuigd dat ik het kan. Maar past t bij me? Pfoe, daar wisselen mn gedachten nog wel ns over. Ik ga even e.a. laten bezinken en langs de huisarts.
Jullie allemaal veel succes!
X Juul
zaterdag 30 december 2017 om 19:15
Welkom nieuwe leden!
Ik sta ook nog aan het begin van deze hele spannende reis dus persoonlijk vind ik het leuk om hier ook wat meer 'newbies' te hebben. De rest is allemaal al een stuk verder. Ook superspannend, en goed om hun verhalen te lezen voor je eigen voorbereiding.
Ik sta ook bij voorburg ingeschreven en tegen mij werd gezegdat ik moest rekenen op najaar 2018. Dus ws al weer wat langer dan bij angelaloes.
Inmiddels is mijn eigen cyclus wel weer opgestart, al was dit een lange eerste haha. En heb ook weer alle hele fijne (not) ongemakken die daar bij horen hoooooofdpijn!
Maar is voor een goed doel! Lang leve de pijnstillers!
Ik sta ook nog aan het begin van deze hele spannende reis dus persoonlijk vind ik het leuk om hier ook wat meer 'newbies' te hebben. De rest is allemaal al een stuk verder. Ook superspannend, en goed om hun verhalen te lezen voor je eigen voorbereiding.
Ik sta ook bij voorburg ingeschreven en tegen mij werd gezegdat ik moest rekenen op najaar 2018. Dus ws al weer wat langer dan bij angelaloes.
Inmiddels is mijn eigen cyclus wel weer opgestart, al was dit een lange eerste haha. En heb ook weer alle hele fijne (not) ongemakken die daar bij horen hoooooofdpijn!
Maar is voor een goed doel! Lang leve de pijnstillers!
zaterdag 30 december 2017 om 19:57
@juul, ik houd mezelf altijd voor, dat het een hele puzzel is. Ook als je met tweeën bent. Dus of ik er klaar voor ben? Ik zal er best wel eens van balen. Maar goed, dat heb je ook als je met tweeën bent. Ik kan wel lekker alles zelf beslissen!
En inschrijven bij her ziekenhuis hoeft niet te zeggen meteen beginnen. Ik mocht vorig jaar september beginnen, maar heb toen nog gewacht tot december.
Ik noem mezelf ook geen BAM. Ik ben namelijk niet bewust alleenstaand. Ik hoop echt nog iemand tegen te komen in mijn leven!
@angela, wat een gedoe zeg! Laat je er niet door uit het veld slaan!
@ innerpeace, hoe gaat het?
En inschrijven bij her ziekenhuis hoeft niet te zeggen meteen beginnen. Ik mocht vorig jaar september beginnen, maar heb toen nog gewacht tot december.
Ik noem mezelf ook geen BAM. Ik ben namelijk niet bewust alleenstaand. Ik hoop echt nog iemand tegen te komen in mijn leven!
@angela, wat een gedoe zeg! Laat je er niet door uit het veld slaan!
@ innerpeace, hoe gaat het?
zaterdag 30 december 2017 om 22:28
@dobbelst1 Dat ken ik wel. Ik heb een groot sociaal netwerk, maar ik heb maar een paar zeer goede vrienden. Wat volgens mij ook best normaal is hoor en niet perse klein. Wat voor mij de doorslag gaf is dat ik zeker weet dat 2 vriendinnen (2 verschillende gezinnen) wel voor mijn kind willen zorgen als mij iets overkomt. En dat gaf de doorslag. Beide totaal andere gezinnen, waarvan de 1 meer de opvoeding is zoals ik zou willen en de ander mij weer door en door kent. Er kan altijd iets voorvallen, dus ik vond 2 backups wel belangrijk zodat mocht het niet goed uitkomen (je weet niet wat het leven nog brengt) de ander er nog is. Tevens zorg ik voor een potje zodat de voogd geen extra kosten krijgt voor studie ed. Dat komt vooral van mij uit.
We hebben alles al doorgesproken, ook over mijn ouders en andere familie.
Mijn ouders krijgen een vaste oppasdag, dan heb ik ook even adempauze om dingen te regelen, boodschappen te doen of gewoon even bij te slapen
Ik denk dat als je af en toe om hulp durft te vragen het allemaal wel goed komt.
We hebben alles al doorgesproken, ook over mijn ouders en andere familie.
Mijn ouders krijgen een vaste oppasdag, dan heb ik ook even adempauze om dingen te regelen, boodschappen te doen of gewoon even bij te slapen

Ik denk dat als je af en toe om hulp durft te vragen het allemaal wel goed komt.
zondag 31 december 2017 om 16:56
Ben benieuwd wat ze dinsdag op de echo zien!angelaloes schreef: ↑31-12-2017 16:20Nou schiet mij maar lek.
11 dagen overtijd. Steeds lichte krampen maar niks te zien.
Ovulatietest is positief. Nieuwe cyclus misschien?
In je “vorige” cyclus heb je toch een eisprong gehad dus hoe kan je dan niet ongesteld worden en nu weer een pos ovu test hebben...waarschijnlijk denk jij precies hetzelfde

zondag 31 december 2017 om 21:09
Ovulatietesten zijn anders dan zwangerschapstesten. Een zwangerschapstest meet een hormoon wat er simpelweg niet is als je niet zwanger bent. Dus nogal zwart-wit, en vandaar ook: een streep is een streep. Een ovulatietest meet een hormoon dat er altijd is, maar dat piekt vlak voor de eisprong. Alleen het 'basisniveau' is niet bij iedereen hetzelfde, en kan ook per cyclus wel een beetje veranderen. Bij sommige vrouwen zie je de hele cyclus een licht streepje dat donkerder wordt, bij anderen niks en dan een lichter streepje. Dat maakt het dus lastiger om te bepalen wanneer het 'positief' is. En veel vrouwen hebben af en toe een afwijkende cyclus er tussen zitten, waarin ze bv een keer helemaal geen eisprong hebben, of alles ineens veel langer duurt. Zelfs als het normaal heel regelmatig is. Soms is dat verklaarbaar door bv extreme stress, ziekte oid. Maar soms ook helemaal niet.angelaloes schreef: ↑31-12-2017 16:20Nou schiet mij maar lek.
11 dagen overtijd. Steeds lichte krampen maar niks te zien.
Ovulatietest is positief. Nieuwe cyclus misschien?
Hopelijk werkt alles nu weer wat begrijpelijker!
Allemaal alvast een goed 2018 gewenst!
maandag 1 januari 2018 om 12:01
Ik heb weer even bijgelezen.
Wat verschrikkelijk Innerpeace! Sterkte!
Wat een vreemde spannende tijd voor jou Angelaloes... hopelijk krijg je snel duidelijkheid door het bloed prikken!
Fijn om nog een aantal mensen te zien die nieuw zijn in het traject!
Ik heb nog een vraag, ik zie best veel mensen hier over Voorburg. Die was me op de site van Freya niet meteen opgevallen doordat die niet naar voren komt als kliniek met eigen donorbank. Ik kan ook helemaal niet zoveel info over hun traject vinden als bij andere sites. Hoe werken ze in Voorburg? Hoeveel inspraak heb je in de keuze van de donor? (Ik weet dat sommige klinieken voor je kiezen, en andere klinieken je meer inspraak geven. (Daarom heb ik voor Rijnstate gekozen) en hebben ze een vereiste als het gaat om eiceldonatie zoals Geertgen of niet?
Mag je eigenlijk bij meerdere klinieken op de wachtlijst? Of is het een keuze maken voor 1 kliniek, en daar voor gaan?
Wat verschrikkelijk Innerpeace! Sterkte!
Wat een vreemde spannende tijd voor jou Angelaloes... hopelijk krijg je snel duidelijkheid door het bloed prikken!
Fijn om nog een aantal mensen te zien die nieuw zijn in het traject!
Ik heb nog een vraag, ik zie best veel mensen hier over Voorburg. Die was me op de site van Freya niet meteen opgevallen doordat die niet naar voren komt als kliniek met eigen donorbank. Ik kan ook helemaal niet zoveel info over hun traject vinden als bij andere sites. Hoe werken ze in Voorburg? Hoeveel inspraak heb je in de keuze van de donor? (Ik weet dat sommige klinieken voor je kiezen, en andere klinieken je meer inspraak geven. (Daarom heb ik voor Rijnstate gekozen) en hebben ze een vereiste als het gaat om eiceldonatie zoals Geertgen of niet?
Mag je eigenlijk bij meerdere klinieken op de wachtlijst? Of is het een keuze maken voor 1 kliniek, en daar voor gaan?
maandag 1 januari 2018 om 12:54
@patroesj:
Voorburg heeft een eigen donorbank. Ze maken op basis van jouw profiel een voorselectie en daar mag je uit kiezen. Ook als je bepaalde wensen hebt kan je die aangeven.
Je bedoelt of je verplicht je eicellen moet geven? Nee hoor:)
Je mag me ook een prive berichtje sturen als je wilt. Kan ik wat meer antwoord geven.
Voorburg heeft een eigen donorbank. Ze maken op basis van jouw profiel een voorselectie en daar mag je uit kiezen. Ook als je bepaalde wensen hebt kan je die aangeven.
Je bedoelt of je verplicht je eicellen moet geven? Nee hoor:)
Je mag me ook een prive berichtje sturen als je wilt. Kan ik wat meer antwoord geven.
maandag 1 januari 2018 om 19:06
Ik kom hier weer even spieken! Innerpeace, wat verschrikkelijk Zeg! Gelukkig gaan ze je nu helemaal onderzoeken en komen ze erachter waar het door komt dat het steeds mis gaat.
Patroesj, bij Geertgen hoef je ook niet verplicht eitjes te doneren. De mogelijkheid is er wel, maar ze geven zelf aan dat je dit zeker niet moet doen bij de minste twijfel!
Ik ben vandaag 17 weken en ben er vorige week achter gekomen dat ik een zoontje krijg!!
Hopelijk brengt dit nieuwe jaar voor jullie allemaal mooie dingen (lees: een zwangerschap
hihi)
Ook leuk dat de groep steeds groter word en dat veel mensen dit forum als fijn ervaren! Dit heb ik zelf ook altijd gevonden.
Patroesj, bij Geertgen hoef je ook niet verplicht eitjes te doneren. De mogelijkheid is er wel, maar ze geven zelf aan dat je dit zeker niet moet doen bij de minste twijfel!
Ik ben vandaag 17 weken en ben er vorige week achter gekomen dat ik een zoontje krijg!!
Hopelijk brengt dit nieuwe jaar voor jullie allemaal mooie dingen (lees: een zwangerschap

Ook leuk dat de groep steeds groter word en dat veel mensen dit forum als fijn ervaren! Dit heb ik zelf ook altijd gevonden.

dinsdag 2 januari 2018 om 07:27
dinsdag 2 januari 2018 om 10:42
hoi allemaal,
de miskraam is bijna achter de rug. donderdag echo om te kijken of het schoon is. daarna in gesprek met arts om te kijken hoe of wat we gaan doen.
Ik heb besloten even afstand te nemen hier. want het valt mij deze keer verschrikkelijk zwaar. heb intens verdriet. Ik hoop snel weer aan te sluiten met goed nieuws.
de miskraam is bijna achter de rug. donderdag echo om te kijken of het schoon is. daarna in gesprek met arts om te kijken hoe of wat we gaan doen.
Ik heb besloten even afstand te nemen hier. want het valt mij deze keer verschrikkelijk zwaar. heb intens verdriet. Ik hoop snel weer aan te sluiten met goed nieuws.
dinsdag 2 januari 2018 om 11:39