De rand van het ravijn
woensdag 31 januari 2018 om 14:45
Helaas vinden een paar mensen het noodzakelijk om mijn topic te verzieken/kapen met op niets gebaseerde (behalve hun eigen negatieve perceptie) en totaal ongefundeerde aannames.
Om deze reden verwijder ik de OP en verzoek ik de mod's om hier een slotje op te doen.
Dank aan diegene die wel op een positieve wijze hebben willen bijdragen in dit topic, de steun en de objectief kritische spiegel.
Om deze reden verwijder ik de OP en verzoek ik de mod's om hier een slotje op te doen.
Dank aan diegene die wel op een positieve wijze hebben willen bijdragen in dit topic, de steun en de objectief kritische spiegel.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-02-2018 10:10
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
93.73% gewijzigd
woensdag 31 januari 2018 om 14:49
woensdag 31 januari 2018 om 14:50
Jeetje wat een verdriet. Wat jammer ook dat je vrouw zo gesloten is (zo lees ik het althans). Ik neem aan dat er vaker gepraat is over wat er gebeurd is tussen jullie? Want ooit hebben jullie veel van elkaar gehouden en gedeeld en het fijn gehad.
Ik kan je helaas verder niet helpen, maar misschien is een vrijblijvend gesprek bij de huisarts een goede start. Zeker ook voor jouw persoonlijke klachten, burnout is niet niks.
En zoals hierboven ook gezegd: als er niet gecommuniceerd gaat worden, lijkt het toch op een breuk uit te draaien. Zit je vrouw eigenlijk wel lekker in haar vel? Heeft ze altijd zo veel moeite gehad met zich open op te stellen?
Ik kan je helaas verder niet helpen, maar misschien is een vrijblijvend gesprek bij de huisarts een goede start. Zeker ook voor jouw persoonlijke klachten, burnout is niet niks.
En zoals hierboven ook gezegd: als er niet gecommuniceerd gaat worden, lijkt het toch op een breuk uit te draaien. Zit je vrouw eigenlijk wel lekker in haar vel? Heeft ze altijd zo veel moeite gehad met zich open op te stellen?
anoniem_301619 wijzigde dit bericht op 31-01-2018 14:51
Reden: aangevuld
Reden: aangevuld
21.18% gewijzigd
woensdag 31 januari 2018 om 14:52
Oh ik herinner mij jouw topic. Toch loondienst proberen, en ja je bent een vijftiger en dan is het moeilijker in het algemeen maar niet onmogelijk. Het hoeft ook geen hoogstaand werk te zijn. Geld is geld en wie weet is simpel werk in een fabriek wel juist lekker voor je troebele geest.
En als je dan een studiootje voor je zelf huurt of zelfs gewoon een kamer...want volgens mij komt je huwelijk ook niet goed en als je zo depressief bent dan zul je ook weinig energie hebben om het vuurtje nog aan te steken, dat eerlijk gezegd al lang is uit gemaakt door je vrouw sinds ze moeder werd. Afgaande op wat jij vertelt he.
Je moet iets doen voor je je op hangt in het trapgat.
En als je dan een studiootje voor je zelf huurt of zelfs gewoon een kamer...want volgens mij komt je huwelijk ook niet goed en als je zo depressief bent dan zul je ook weinig energie hebben om het vuurtje nog aan te steken, dat eerlijk gezegd al lang is uit gemaakt door je vrouw sinds ze moeder werd. Afgaande op wat jij vertelt he.
Je moet iets doen voor je je op hangt in het trapgat.
woensdag 31 januari 2018 om 14:56
Direct naar de huisarts met je verhaal.
Je bent eenzaam en op, terwijl je het "samen" zijn mist. Zo komt het bij mij over.
Waarom heb je geen AOV? Die kun je nu ook nog nemen. Laat je vrouw verschillende verzekeringen vergelijken. Heeft zij ook een klus voor jullie samen. Wordt ze betrokken bij jullie inkomen.
En gaan jullie nog naar therapie? Want dat lijkt me echt nodig.
Je bent eenzaam en op, terwijl je het "samen" zijn mist. Zo komt het bij mij over.
Waarom heb je geen AOV? Die kun je nu ook nog nemen. Laat je vrouw verschillende verzekeringen vergelijken. Heeft zij ook een klus voor jullie samen. Wordt ze betrokken bij jullie inkomen.
woensdag 31 januari 2018 om 14:59
Maar er zijn al klachten dus ik denk niet dat een verzekeraar dan uit keert. TO zit in lastige situatie en zijn vrouw heb ik geen woorden voor.ChantalZr7 schreef: ↑31-01-2018 14:56Direct naar de huisarts met je verhaal.
woensdag 31 januari 2018 om 15:00
Waarschijnlijk zou het goed zijn als je je losmaakt uit deze situatie.
Dus wat strikjemetstippels al zei, een kamer huren voor jezelf en daar naartoe verkassen. Dan kom je misschien wel tot rust en kun je van daaruit bedenken welke stappen je de komende tijd gaat zetten om alles weer op de rails te krijgen.
Deze gezinssituatie eet op dit moment het laatste beetje energie dat je nog over hebt weg. Voor je het weet ben je niet meer in staat om nog enigzins te functioneren en dan ben je verder van huis zonder verzekering.
Voor de liefde hoef je in ieder geval niet thuis te blijven, je vrouw is al jaren geleden uitgecheckt. Als ze zelfs nog te beroerd is om voor jou boodschappen mee te nemen tijdens het halen van de gezinsboodschappen, en ze weet ook hoe je er momenteel aan toe ben dan geeft ze sorry dat ik het zeg geen ene zier om je.
Dus wat strikjemetstippels al zei, een kamer huren voor jezelf en daar naartoe verkassen. Dan kom je misschien wel tot rust en kun je van daaruit bedenken welke stappen je de komende tijd gaat zetten om alles weer op de rails te krijgen.
Deze gezinssituatie eet op dit moment het laatste beetje energie dat je nog over hebt weg. Voor je het weet ben je niet meer in staat om nog enigzins te functioneren en dan ben je verder van huis zonder verzekering.
Voor de liefde hoef je in ieder geval niet thuis te blijven, je vrouw is al jaren geleden uitgecheckt. Als ze zelfs nog te beroerd is om voor jou boodschappen mee te nemen tijdens het halen van de gezinsboodschappen, en ze weet ook hoe je er momenteel aan toe ben dan geeft ze sorry dat ik het zeg geen ene zier om je.
woensdag 31 januari 2018 om 15:17
Vraag ook eens maar maatschappelijk werk. Juist omdat jij last hebt van en combinatie van praktische en emotionele problemen kunnen zij je goed helpen. Je zit nu in een situatie die zichzelf alleen maar erger maakt, de ene ellende versterkt de andere.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
woensdag 31 januari 2018 om 15:22
woensdag 31 januari 2018 om 15:23
Eerst een
Wat een verdriet. Wie weet wat jouw vrouw ertoe brengt om zich zo van jou af te zonderen?
Ga inderdaad naar de huisarts. En als je jezelf weer een beetje bijeen hebt geraapt, bedenk dat wat jij wil: wil jij het nog eens proberen vlot te trekken? Zeg dat dan tegen je vrouw en zoek een vorm van relatietherapie die jullie beiden aanstaat. Wil ze niet? Dan weet je genoeg, helaas.
Maar echt, geef jezelf niet op! Je dochter heeft óók haar vader nodig! En ooit gaat het beter. Wanneer, hoe en waar... geen idee. Maar het gáát beter worden.
Ga inderdaad naar de huisarts. En als je jezelf weer een beetje bijeen hebt geraapt, bedenk dat wat jij wil: wil jij het nog eens proberen vlot te trekken? Zeg dat dan tegen je vrouw en zoek een vorm van relatietherapie die jullie beiden aanstaat. Wil ze niet? Dan weet je genoeg, helaas.
Maar echt, geef jezelf niet op! Je dochter heeft óók haar vader nodig! En ooit gaat het beter. Wanneer, hoe en waar... geen idee. Maar het gáát beter worden.
woensdag 31 januari 2018 om 16:10
Wat wil je hier dan horen? Je geeft letterlijk te kennen dat je het niet meer trekt en zo'n beetje die afgrond in wil springen, dat je eigenlijk niet kunt werken maar praktische tips mogen hier niet want dat zou niet kunnen.
Als jij straks je werkt niet meer kunt doen, en er was al weinig werk, wat denk je dat er gebeurt? De rekeningen betalen zich zelf niet.
Je wil dus eigenlijk gewoon zo verder gaan. Zeg dat dan gewoon. Dat is duidelijker voor iedereen.
Als jij straks je werkt niet meer kunt doen, en er was al weinig werk, wat denk je dat er gebeurt? De rekeningen betalen zich zelf niet.
Je wil dus eigenlijk gewoon zo verder gaan. Zeg dat dan gewoon. Dat is duidelijker voor iedereen.
woensdag 31 januari 2018 om 16:21
Autsch.strikjemetstippels schreef: ↑31-01-2018 16:10Wat wil je hier dan horen? Je geeft letterlijk te kennen dat je het niet meer trekt en zo'n beetje die afgrond in wil springen, dat je eigenlijk niet kunt werken maar praktische tips mogen hier niet want dat zou niet kunnen.
Raak gesproken.
Huts!
woensdag 31 januari 2018 om 16:30
Ik lees goed hoor. Je doet het over komen als of je zwaar depressief bent en wanhopig, dit zeg je ook letterlijk. Dat je niet meer kunt en zo.Ctrl_Alt_Esc schreef: ↑31-01-2018 16:25Goed lezen Strikjemetstippels,
Ik zei al dat de praktische tips goed bedoeld zijn (met andere woorden dankjewel).
Er wordt hard aan een, tussentijdse, oplossing gewerkt maar dat wil niet zeggen dat loondienst en kamers zomaar voor het opscheppen liggen (zeker niet in de randstad)
En om alles zomaar overboord te gooien is soms een oplossing maar soms ook een uitvlucht.
Hoe moeilijk het misschien op dit moment ook is; ik kies er liever voor om te vechten en dan verder te leven met de wetenschap dat ik er alles aan heb gedaan
Maar kennelijk kun je nog wel. Ok dan, maar dan vraag ik me af wat je dan exact hier wil. Is toch een logische vraag? Want als je het allemaal op telt zo als jij het zelf verwoordt heb je een kil huwelijk met een vrouw die niet eens je boodschappen doet, ben je zwaar depressief, is je dochter het enige waar je nog voor leeft en ben je slechts een inzinking/auto ongeluk/tegenslag verwijderd van financiële problemen.
Dus ja dan krijg je praktische tips. Ook van vrouwen. En dan helpt het om neer te zetten wat je verwacht van je publiek als die praktische tips niet zijn waar je naar op zoek bent. That's all.