Wij roepen wederom een eind weg!

04-12-2017 16:33 2194 berichten
Zo goed Drackie?
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve woorden Oudblond! Wij hopen onwijs hard dat onze wens mag uitkomen! Samen zijn wij ook echt een topteam, dus hoe dan ook zal het goed komen met ons! En ik wil er nu nog niet te veel aan denken dat het met IVF ook kan mislukken.
Zo, mijn huis is weer schoon. Nu ga ik naar de Gamma voor een sleuteltje voor de buitenkraan, zodat ik die af kan sluiten. Helemaal geen zin, maar daarna ga ik zooo hard chillen! En gelukkig is de Gamma vlakbij.
Hier zijn de ramen en de gordijnen weer heerlijk schoon. Avondeten, aardappel/bloemkoolgratin, appelmoes en vissticks.
Lekker! Ik had een wrap met carpaccio. Echt één van de lekkerste dingen op aarde.

En Pia Douwes heeft me getagd op Facebook. Nu is mijn leven voltooid. :blob: :flirting:
Ik heb het stikheet in mijn werkkamer. Vroeger, toen ik aan de oostkant van het gebouw werkte, was (het als het zulk weer was als vandaag) erg koud in de middag. De oostenwind die op de winddoorlatende ramen stond, geen zon in de kamer. Nu zit ik aan de westkant. De zon schijnt heftig naar binnen, de zonwering doet het niet en er staat geen wind op het raam. Warm! Heet! Ik heb winterkleren aan, dus ik smelt!
Brrrr ik heb zulke koude handen!! Brrrr

en Grrrrr toen ik weer kwam van het werk rook ik een katten urine lucht. Maar ik kan nergens wat vinden in huis... Laatst rook ik het ook al een paar keer.
Hoe kan ik nu vinden waar ze iets gedaan hebben?
Ben al kruipend door het huis gegaan, maar kan niets vinden.
Pfff ik ben gefrustreerd. Die limonade over mijn laptop van een tijd geleden zorgt er langzaam voor dat het ding het opgeeft. Eerst alleen shift, toen ook de ctrl-toets, maar nu begint ook mijn touchpad slecht te werken. Hij wordt echt langzaam onbruikbaar maar geld voor een nieuwe is er de komende tijd echt niet.
twilight84 schreef:
06-02-2018 18:26
Brrrr ik heb zulke koude handen!! Brrrr

en Grrrrr toen ik weer kwam van het werk rook ik een katten urine lucht. Maar ik kan nergens wat vinden in huis... Laatst rook ik het ook al een paar keer.
Hoe kan ik nu vinden waar ze iets gedaan hebben?
Ben al kruipend door het huis gegaan, maar kan niets vinden.
Zijn het jonge of oudere katten? Bij oudere katten kan het een teken van 'dementie' zijn. Bij jongere katten 'verveling'. Maar blijft dat het vreselijk is dat je niet weet waar! Bij onze oudere (overleden) dames waren het ongelukjes net naast de bak. Dat wetende konden we al gerichter schoonmaken, maar we roken nog steeds wat. Bleek dat ze ook 'druppelden' op plekken waar ze heel erg fijn bij ons waren. Het hoekje van de bank waar we met ze zaten en deurmat waar we elkaar bij thuiskomst begroetten. Daar gingen ze hun sporen uitzetten om onze aandacht te trekken.
Gelukkig hebben de bijna jarige kittens dit gedrag nog niet vertoond. Al is er nu een pubertje in de modus 'ik mauw tot je me aandacht geeft'. Heel moeilijk om vooral geen aandacht te geven als hij dit negatieve gedrag vertoont. We proberen consequent af te leiden. Dus niet reageren maar bijvoorbeeld ergens anders met een speeltje rammelen zodat hij afgeleid wordt zonder bevestigd te worden in zijn aandacht-vragerij. Maar moeilijk!
Man heeft ze vandaag de langwerpige doos van een grootverpakking Mellow Cakes gegeven... Mauwert paradeert hier nu rond met de doos rond zijn lijf. Af en toe gaat hij liggen, kruipt er uit en weer in en gaat weer op pad. Hij houdt wel van zijn nieuwe pak geloof ik :applause:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
O wat leuk, ik zie het voor me, Oudblond! De kat dacht natuurlijk Meow cakes ipv Mellow cakes.
Ahhh vet grappig met zon doos! Katten en dozen, het is wat!

We hebben een poes van een jaar of 7. En een katertje van 1 uit het asiel. Daar zeiden ze wel dat hij plasproblemen had, maar nooit iets van gemerkt...
Beiden krijgen brokken voor nierproblemen, en daar doen ze het hartstikke goed op.

Nu net weer opnieuw thuis gekomen, en nu ruik ik helemaal niets....
Mag ik even klagen? Ja dat mag vind ik zelf. Ik slaap de laatste tijd zo slecht door de pijn in mijn heup. Het trekt nu helemaal door naar mijn been en naar mijn voet. Op de andere kant liggen heeft geen zin meer, daar is het ook begonnen.
Ik moet voor het slapen een pijnstiller nemen en dan tegen 04.00 uur word ik wakker van de pijn en moet ik nog eens twee pcm nemen. Ik baal er echt van.

Zo dat was mijn geklaag. Avondeten mijn favoriet, krootjes met een speklapje..
Prada, zou het misschien aan je matras kunnen liggen? Ik kan niet zonder pijn slapen op een binnen- pocketveringmatras. Heb je daar weleens naar gekeken?
Dat is meer dan klagenswaardig Prada. Slecht slapen en zeker door pijn is vreselijk. Ik lig de laatste tijd ook veel wakker en mijn ernergie niveau is nul. Ik zit vandaag zelfs thuis te niksen en dat is helemaal niets voor mij maar nadat ik me uit bed gesleept had vanochtend, stortte ik gewoon in. Vicieuse cirkel: buikpijn/misselijk---> moeilijk eten ---> geen energie -----> proberen te eten----> buikpijn----> niet slapen
Ik heb vrij genomen tot maandag in de hoop dat veel rust (ook rust in mijn hoofd) het wondermiddel is om dat cirkeltje te doorbreken.
Wat naar Prada, ik zou inderdaad eens kijken of een ander matras uitkomst kan bieden.

Oudblond, dat klinkt ook niet goed. Goed dat je vrij genomen hebt, ik hoop dat je een beetje bij kunt komen. Sterkte!

Ik heb eigenlijk weinig te melden. Ik eet vanavond crackers en een eitje. Het is niet veel, maar nog steeds stevig aan het diëten en ik eet nu ook al een dieetreep. Gaat erg goed. En ik verheug me nu al op mijn crackers. :proud:
Nou Prada, je mag best klagen hoor. En als je een nieuw matras koopt, hoop ik dat je beter slaagt dan ik, 1000 euro's verder en ik mag kiezen tussen een stijve rug of een stijve heup. Gelukkig trekt het meestal snel weer bij, maar ik ben er ook wel eens wakker van geworden, dat ik droomde over pijn in mijn been en toen ik wakker werd die pijn er echt in zat. Maar ik heb alleen even wat beweging nodig om weer pijnvrij te worden, geen paracetamol.
O Oudblond, ook sterkte met je gezondheid.
En als ik dan toch bezig ben, Drackie met het dieet. Ik hoop dat het gezonde crackers zijn, want als ik aan crackers denk, denk ik altijd gelijk aan supervette creamcrackers. Heel lekker, maar geen vezeltje in te vinden.
Haha nee hoor, volkorencrackers.
Ik denk dat ik inderdaad maar eens moet gaan kijken voor een topper die bij mijn lichaam past.
prada schreef:
07-02-2018 18:09
Ik denk dat ik inderdaad maar eens moet gaan kijken voor een topper die bij mijn lichaam past.
Je lichaam is in een snel tempo heel erg aan het veranderen en dat betekent onder andere dat je matras niet meer bij je past, dus een topper is misschien een goed plan, maar hou er rekening mee dat je dat over een half jaar ofzo weer hebt omdat je dan weer een heel stuk bent afgevallen.
Wat je zou kunnen doen is kijken bij de medische hulpwinkel of hoe dat geval ook heet, daar kan je hulpmiddelen huren, vaak voor nop, tot je het lijf hebt waar je een matras voor kunt kopen, anders blijf je kosten houden.
Ja dat bedacht ik me ook al Cateau. Dat ik dan over een paar maanden weer een nieuwe moet kopen. Ik zal eens kijken of er hier in Belgie ook zoiets als een thuiszorgwinkel is.
Het gekke is dat ik dit matras kocht toen ik lichter was dan nu dus eigenlijk zou het dan niet door het matras moeten komen.
Is je matras niet gewoon sowieso aan vervanging toe?
prada schreef:
07-02-2018 18:45
Ja dat bedacht ik me ook al Cateau. Dat ik dan over een paar maanden weer een nieuwe moet kopen. Ik zal eens kijken of er hier in Belgie ook zoiets als een thuiszorgwinkel is.
Ja hoor Prada die zijn er ook in BE. In BE hebben wij spullen voor schoonmoeder gehaald tijdens haar ziekte. Het heet wel anders. Niet meer wit-gele kruis, maar wel nog zo iets. Kan je mij de mutualiteit navragen. Het was niet helemaal gratis maar wel echt goedkoop.
En matrassen zijn gewoon heel moeilijk vind ik. Ik heb jaren op een foeton op een tatami geslapen, dat ging heel goed. Maar toen man erbij kwam bleek hij hierop geen oog dicht te doen. We zijn al meer dan 20 jaar 'op zoek' naar de ultieme oplossing. We hebben nu een duur traagschuimmatras met van die 'schotels' eronder. Maar man is 2 keer zo zwaar als ik en ik lig altijd scheef omdat zijn 'kuil' zo diep is. Twee matrassen was ook geen succes. Ik eindigde altijd met mijn heup in de 'spleet'.
prada schreef:
07-02-2018 18:48
Het gekke is dat ik dit matras kocht toen ik lichter was dan nu dus eigenlijk zou het dan niet door het matras moeten komen.
Is het misschien 'op'? Ons werd verteld dat een matras max 8 jaar echt goed kan blijven. Weet niet of dat een 'verkoopspraatje' was, maar een matras slijt natuurlijk wel.
Hmm het zou nog niet aan vervanging toe moeten zijn. Het was een duur matras dat zeker tien jaar mee zou moeten gaan. Ik slaap er alleen op en draai het ook regelmatig om, zowel in de breedte als in de lengte.
Ik heb nog wel weinig vet op mijn heupen dus ik bedacht me dat dat daardoor kwam.
Als het zo blijft dan toch maar naar de beddenspeciaalzaak hier in het dorp, kijken of ik wat toppers van hun showroommodellen mag gebruiken om te proberen.

Lief dat jullie meedenken :lips:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven