Wij roepen wederom een eind weg!

04-12-2017 16:33 2194 berichten
Zo goed Drackie?
En nu ga ik net op de weegschaal staan en ben 2 kilo aangekomen. (6)

Ik ga in staking!!!
Cateautje schreef:
09-02-2018 16:58
Gister vergeten het vlees uit de vriezer te halen, dus nu heb ik niets.

Wat ben ik toch een oen!!!
Ontdooistand van de magnetron?
Alle reacties Link kopieren
Ik ontdooi altijd in een bak met lauw water. Duurt een minuutje of 20.

En nooit aan het eind van de dag op de weegschaal gaan staan!
drackie wijzigde dit bericht op 09-02-2018 17:26
50.28% gewijzigd
Of gewoon geen weegschaal in huis nemen :-D
Drackie schreef:
09-02-2018 17:22
Ik ontdooi altijd in een bak met lauw water. Duurt een minuutje of 20.

En nooit aan het eind van de dag op de weegschaal gaan staan!
Morgenochtend om een uur of 7, als ik naar de W ben geweest dan ga ik weer op de weegschaal en dan kunnen die kilo's beter gemaakt hebben dat ze wegkwamen, wan tik ben het er niet mee eens.

Ik ga die bak water proberen, nuken vind ik maar niks.
Drackie fijn dat het toch een gezellige laatste vanond met je schoonzus werd.
Ik heb wederom een hele dag het grote niets aanbeden. Wel een wasje gedraaid en katjes gekamd en nageltjes geknipt dus de heertjes mogen weer gezien worden!
Eten lukt mondjesmaat. ;-D De wereld der gewichtsproblemen is niet eerlijk verdeeld!
#Prada ik moest vanmiddag aan je denken toen ik mijn pyjama weer aantrok en een echt middagdutje in bed ging doen. Heeft deugd gedaan trouwens. En fijn dat het kussen aan je voeteinde weghalen lijkt te helpen!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik heb vandaag een dagje zonder maaltijdvervangers geprobeerd om te kijken hoe dat beviel. Ik wil over een paar kilo namelijk overstappen op weight watchers. Nou, het ging best goed, maar ik moet mezelf echt gaan dwingen meer te eten. Want zonder die maaltijdvervangers krijg ik dan 1. tekorten en 2. honger. Het stomme is, ik durf niet meer te eten. :facepalm: Ik ben zo bang dat het afvallen dan stagneert. En dat klinkt me te obsessief, dus ik moet mezelf maar gaan dwingen en dan gaan zien dat het wel meevalt.

Vanavond ben ik oppassen op mijn neefjes. Ze slapen, dus ik ga denk ik een film kijken en werken aan mijn schrijfopdracht voor de cursus. Dit weekend heb ik namelijk geen tijd (en het moet maandagochtend zijn ingeleverd): morgen eerst schoonzusje naar Schiphol brengen, dan naar de opa van man, ‘s avonds nog een verjaardag van een vriend en zondag viert mijn zus haar verjaardag. Druk weekend dus!
Drackie: kijk even na of er een aantal consults bij een diëtiste in je polis zitten en als dat niet het geval is zou ik een afspraak maken met de praktijkondersteuner van je HA. Klinkt voor mij dat je heel gemotiveerd bent maar aan een jojo aan het werken bent. Soms kan een beetje 'inzicht' van buitenaf net het goede knopje raken. Hebben man en ik hier met de relatie met schoonvader: 2 gesprekken met een externe en we zien 'licht' en zien elkaar's hobbels veel beter.
@Blond, ja het is echt een verademing dat dat kussen weg is. Probeer maar eens, als je op je zij ligt en je onderbenen optilt druk je automatisch je heup in het matras.
@Drackie, ik snap dat je ondersteuning wilt maar ik zou nu geen financiele verplichtingen aangaan voorlopig. Doe wat Blond zegt, misschien zit het wel in je pakket.
Er zit drie uur in de basisverzekering maar dan moet ik mijn eigen risico betalen, dus daar schiet ik vrij weinig mee op. Tenzij ik nog andere zorg nodig heb dit jaar, maar dat is meestal niet zo. Ik weet ook prima hoe het moet hoor, dat is het niet. Ik moet het gewoon doen en die maaltijdvervangers waren echt goed bij wijze van 'reset'. Ik kan nu ineens weer genieten van een boterham ipv dat het altijd maar ongezonde shit moet zijn. :proud: Maar ik moet wel meer eten en dat inzicht heb ik niet nodig, want dat weet ik al.

WW kan trouwens prima zonder lid te worden van het programma hoor. Dat heb ik tijden zo gedaan. Sowieso zou ik niet naar de cursus gaan.
Ah dat wist ik niet Drackie. Ik dacht altijd dat je een abonnement moest nemen/lid moest worden bij de WW.
Officieel moet dat ook hoor, maar er is op internet genoeg informatie te vinden om dat niet te hoeven doen. :proud: Desnoods met een oud puntensysteem (daarvan is meer op internet te vinden). Maar je kunt bijv. ook alleen de boodschappengids kopen, daarin staan alle punten vermeld dus dan heeft dat online programma amper waarde verder.
Wat is het stilletjes hier. Iedereen aan het carnavallen? Hier komt zometeen de grootste stoet van de Noorderkempen voorbij. Precies onder mijn raam dus die ga ik kijken.
Vanmorgen een lasagne from scratch gemaakt en omdat ik altijd veel te veel maak ook maar een schaal voor hulp/vriendin die morgen komt.
anoniem_36795 wijzigde dit bericht op 11-02-2018 18:15
0.33% gewijzigd
Zondag is bij ons altijd uitslaapdag. Daarna een paar uurtjes gerommeld en vervolgens weer in bed gekropen.
Nu met laptopje op de bank forum bijlezen.
Deze wil ik jullie niet onthouden: Een kat die als een malle aan de tomatensoep zit te slobberen.... Met twee poten in de pan. Hoe krijg je tomatensoep uit een witte kat? En Thuisbezorgd zal weer blij met me zijn vanavond!
Oudblond schreef:
11-02-2018 16:42
Deze wil ik jullie niet onthouden: Een kat die als een malle aan de tomatensoep zit te slobberen.... Met twee poten in de pan. Hoe krijg je tomatensoep uit een witte kat? En Thuisbezorgd zal weer blij met me zijn vanavond!
Complimentje voor je soep dus!
lise1985 schreef:
11-02-2018 16:44
Complimentje voor je soep dus!
Ik had 'em met kippenbouillon gemaakt, maar dan nog: Een kat die tomatensoep eet? En mekkeren toen ik hem uit de pan haalde! :D Intussen heb ik zijn poten gewoon onder de kraan gewassen. Vond hij ook niet erg. Maf beestje.
Oudblond schreef:
11-02-2018 16:47
Ik had 'em met kippenbouillon gemaakt, maar dan nog: Een kat die tomatensoep eet? En mekkeren toen ik hem uit de pan haalde! :D Intussen heb ik zijn poten gewoon onder de kraan gewassen. Vond hij ook niet erg. Maf beestje.
Wel maf inderdaad ja haha. Nooit van gehoord ook. Wel fijn dat de tomatensoep weer uit je kat is :-D
Oudblond schreef:
11-02-2018 16:42
Ik hoop dat de soep al wel was afgekoeld? Geweldig haha!
Haha geweldige beesten zijn het ook!
Hier is er ook een dol op hete groente bouillon.
Telkens weer brandt hij zich
twilight84 schreef:
11-02-2018 17:45
Haha geweldige beesten zijn het ook!
Hier is er ook een dol op hete groente bouillon.
Telkens weer brandt hij zich
Ah nog zo'n mafkees! ik heb gedreigd dat ik de volgende keer soepkat gebruik ipv soepkip. :loveit: Mijn soep was gelukkig al redelijk afgekoeld: anders hadden we met verbrande pootjes en tong bij de DA gezeten! En zijn broer heet sinds zijn operatie (omdat hij rubber had opgegeten) al 'vakantiebudget'...
Poeh zeg, ik ben moe. Maar nu naar bed gaan is een beetje zinloos. Dan ben ik of tegen middennacht weer klaarwakker, of ik slaap pas tegen middennacht. Ik kan beter tegen 11-en naar bed gaan, dan slaap ik wel vlug.

Druk weekend gehad maar gelukkig een rustig weekje. Morgen komt wel de hulp. Ik ben altijd blij als ze geweest is. Zo heerlijk fris is mijn huis dan weer.
Oh en ik heb pijn in mijn nek omdat ik vannacht verkeerd gelegen heb.

Maar mijn dromen waren zo fijn dat ik helemaal gelukkig wakker werd. :heart: Zo’n heerlijk gevoel. Er kwam nog een nachtmerrie achteraan maar dat maakte toen eigenlijk al niet echt meer uit.
Fijn dat je een rustig weekje tegemoet gaat Drackie, dat kan een mens eens goed doen. Morgen komt hulp/vriendin, dan gaan we de laatste kledingkast uitzoeken.

Zo er kwam hier net een partij hagel naar beneden. Gelukkig was het bij de optocht droog.
Ik heb sinds ik dat kussen onder mijn voeten heb weggehaald geen pijn in de heupen meer gehad. Zo blij :jump:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven