Moeder accepteert tattoo niet

09-02-2018 14:40 362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik woon sinds kort in Engeland en weet al sinds een paar maanden dat ik een bepaalde tatoeage erg graag wil.
Nu heb ik dan ook een goede tattooshop gevonden in Londen waar ik ook een afspraak heb gemaakt voor volgende week.
Ik ben er erg blij mee en kan ook niet wachten tot die eindelijk op mijn onder arm staat.
Het ding is alleen dat mijn moeder fel tegen tattoo's is, ik heb al 2 kleintjes die vond ze echter geen probleem omdat die niet te groot zijn.
Nu heb ik haar verteld over de tattoo die ik wil en het idee erachter en ze is er absoluut niet blij mee, zo stuurt ze me berichten dat ik er spijt van krijg en dat ik er niet met mijn volle verstand over nadenk etc.
Dit maakt mij erg verdrietig omdat ik deze tattoo al een tijdje wil en ik mijn moeders mening erg belangrijk vind.
Ik ben nog steeds van plan om dinsdag gewoon naar de afspraak te gaan en het te laten zetten, echter weet mijn moeder niet dat ik het volgende week al ga doen.
Ik ben dan ook van plan om het over een paar pas maanden pas te zeggen aangezien ik in mei een weekje terug naar Nederland kom en ik het moeilijk zal kunnen verbergen.
Ondanks dat ik er erg naar uit kijk om deze tattoo te krijgen ben ik toch ook stiekem teleurgesteld dat mijn moeder er absoluut tegen is.

Vinden jullie dat ik me te veel aan trek van mijn moeders mening? En doe ik er juist aan om niet te vertellen dat ik deze tattoeage neem?
Ik ben 20 en in principe is het mijn lichaam dus mijn keus.
Tornacense schreef:
10-02-2018 16:17
Ik zou toch ook liever een afwezige moeder hebben dan een moeder die volstaat met tattoo's.
Ik zou mijn moeder toch écht niet serieus nemen als heel haar armen bezaaid zijn met grote tattoo's.
Een vader ook niet overigens ...

En van zodra het wettelijk mogelijk is, breek ik met die mensen.
(Op mijn 6de kan ik er weinig tegen doen. Op mijn 18de trap ik het toch gewoon af zonder nog ooit iets te laten horen.
Als de Kinderbescherming dan al niet heeft ingegrepen.)

Ik vind het dus niet zo'n vreemd bericht.
Vanwege een paar gezette tekeningen op je lijf?
Je bent niet goed wijs joh.

En TO's moeder ook niet. Wat een chantage. Ze moet zich diep schamen.
Tornacense is de moeder van TO? Het kan toch niet zijn dat er 2 van die kortzichtige manipulatieve vrouwen bestaan?
Ik hoop dat iemand je gezicht vol sterretjes tatoeëert terwijl je slaapt, Tornacense.
Corona67 schreef:
10-02-2018 12:54
Mijn moeder heeft mij gister een bericht gestuurd met:
"Ik weet niet wat erger is; een kind die zijn moeder nooit ziet of een moeder met tatoeages."

Ik vind een moeder die haar kind zoiets stuurt heel erg...
Wat een rot bericht! Ik vind jou moeder helemaal niet leuk klinken :@@:
Een hele heisa om een tattoo.
Als hij gezet is, zou ik hem gelijk door appe.
Alle rot berichten negeren en zeggen dat je nu wel weet hoe ze erover denkt.
MevrouwTomatensoep schreef:
10-02-2018 19:28
Ojee, ik heb ook 3 tattoos en ook nog piercings. Word ik nu ont-moederd?
Absoluut. Ga maar vast koffie zetten voor de mensen van VT. Als je die koffie tenminste nog hebt kunnen kopen, van je bijstand.
blue123 schreef:
10-02-2018 19:42
Wat een rot bericht! Ik vind jou moeder helemaal niet leuk klinken :@@:
Een hele heisa om een tattoo.
Als hij gezet is, zou ik hem gelijk door appe.
Alle rot berichten negeren en zeggen dat je nu wel weet hoe ze erover denkt.
Niet mijn moeder. TO haar moeder
Corona67 schreef:
10-02-2018 19:45
Niet mijn moeder. TO haar moeder
Weet ik.Maar jij had hem lekker kort geqoute :hyper: :-D
blue123 schreef:
10-02-2018 19:48
Weet ik.Maar jij had hem lekker kort geqoute :hyper: :-D
Om scrollduimen tegen te gaan
pacificmoon schreef:
10-02-2018 12:47
Mijn moeder heeft mij gister een bericht gestuurd met:
"Ik weet niet wat erger is; een kind die zijn moeder nooit ziet of een moeder met tatoeages."
Dit heeft mij toch wel geraakt, helemaal omdat mijn moeder blijkbaar denkt dat een moeder met tatoeages erg zou zijn voor een kind terwijl het helemaal niks zegt over hoe je je kind opvoedt of hoeveel liefde je het geeft. Ondanks deze opmerkingen van mijn moeder ben ik nog steeds van plan om de tatoeage gewoon neer te zetten.

Lieverd, stel het zetten dan die tattoo alsjeblieft uit! Niet voor je moeder, maar om je moeder. Is dit nu echt de moeder van wie jij de geboortebloem op je arm wil zetten?

Als ik het zo lees dan is de relatie tussen jou en je moeder niet gezond en lijkt het dat dat al veel langer speelt. Ga eerst op jezelf leren staan (en dat bedoel ik niet denigrerend!) en loskomen van je moeder (want het is niet alleen zij die moeite heeft met loslaten). Je lijkt wat tekort gekomen te zijn en een behoefte te hebben die niet vervuld wordt (maar je blijft het toch nog bij je moeder zoeken), ga eerst leren hoe je zelf dat gat opvult want je moeder gaat dat niet doen. Zolang dat nog speelt zou ik dus echt nog geen tattoo van je moeder zetten.
Moiren’ schreef:
10-02-2018 19:28
Jij voedt je kind toch wel normaal op?
Ja, hij krijgt zijn eerste tattoo pas vanaf het moment dat hij er zelf om kan vragen.
Natte tosti..
Lady*Voldemort schreef:
10-02-2018 19:43
Absoluut. Ga maar vast koffie zetten voor de mensen van VT. Als je die koffie tenminste nog hebt kunnen kopen, van je bijstand.
Ik drink geen koffie :cry: en ik heb óók al geen bijstand. Mijn leven is een mislukking.
Natte tosti..
11-02-2018 12:34
Ja, hij krijgt zijn eerste tattoo pas vanaf het moment dat hij er zelf om kan vragen.
Nou dan.

In zit ne af te vragen of elke tattoo bijstand oplevert. Dus bij 5 tattoos krijg je 5x bijstand.
Doreia schreef:
09-02-2018 14:45

Ik las onderarm.
Zou ik niet doen. Dan mag je in je werk, zakelijk, ALTIJD lange mouwen gaan dragen. ALTIJD.

Dit is toch zo’n onzin dat in elk tattootopic weer voorbij komt.

Ik werk en heb gewerkt bij de overheid, klein zakelijk en multinationals. Ik heb een bedrijf en geef les. En ik heb nog nooit iets negatiefs gehoord over mijn zichtbare onderarm tattoos.

Als je je gewoon normaal gedraagt zien mensen jou en niet je tattoos. Ik heb wel eens van een conservatieve directeur gehoort dat hij ze als een onderdeel van mij zag, als een soort lichaamsbehang.
11-02-2018 12:34

Dat is best vlot.

Ik vind het wel mooi om te doen zodra hij kan fietsen zonder zijwieltjes. Dát is pas een beloning!
Scratte schreef:
11-02-2018 12:58
Dat is best vlot.

Ik vind het wel mooi om te doen zodra hij kan fietsen zonder zijwieltjes. Dát is pas een beloning!
Die van mij krijgt er een als ze haar zwemdiploma haalt. Als dàt geen motivatie is om door dat verrekte gat te zwemmen weet ik het ook niet meer.
S-Groot schreef:
11-02-2018 11:04
Lieverd, stel het zetten dan die tattoo alsjeblieft uit! Niet voor je moeder, maar om je moeder. Is dit nu echt de moeder van wie jij de geboortebloem op je arm wil zetten?

Als ik het zo lees dan is de relatie tussen jou en je moeder niet gezond en lijkt het dat dat al veel langer speelt. Ga eerst op jezelf leren staan (en dat bedoel ik niet denigrerend!) en loskomen van je moeder (want het is niet alleen zij die moeite heeft met loslaten). Je lijkt wat tekort gekomen te zijn en een behoefte te hebben die niet vervuld wordt (maar je blijft het toch nog bij je moeder zoeken), ga eerst leren hoe je zelf dat gat opvult want je moeder gaat dat niet doen. Zolang dat nog speelt zou ik dus echt nog geen tattoo van je moeder zetten.
Ik heb even gemist dat de geboortebloem van moeder getattoeerd wordt?

In dat geval: NIET DOEN!
Je moeder manipuleert je. Dat is niet gezond. Van zo iemand wil je toch niets op je lichaam hebben?
Terechte post van S-Groot.
pacificmoon schreef:
09-02-2018 14:54
Bedankt iedereen voor de reacties!

Ik ben inderdaad van plan om het op mijn onderarm te laten zetten en heb dit goed overwogen (zeker met banenkans etc.).
De tattoo die ik wil laten zetten is een gedeelte van mijn favoriete schilderij (niks wat aanstootgevends zou kunnen zijn) waarin de geboortebloemen van mensen die belangrijk voor mij zijn in voorkomen. Het heeft voor mij een belangrijke betekenis en vind het denk daarom zo moeilijk dat mijn moeder er fel op tegen is.

En de belangrijke betekenis die die mensen voor je hebben kan je niet anders tot uitdrukking brengen dan een inktvlek op je lijft?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
11-02-2018 17:38
En de belangrijke betekenis die die mensen voor je hebben kan je niet anders tot uitdrukking brengen dan een inktvlek op je lijft?
Wat een nare reactie. Als zij dit een mooie manier vindt mag dit toch.
IK ben blij dat mijn volwassen kinderen geen tatoeages hebben. Al is dat natuurlijk niet aan mij. Als jonge vrouw wilde ik zelf een tatoeage laten zetten, ik kwam er niet echt uit waar en wat etc. Heb dat niet doorgezet. Mijn vrienden van toen, daarvan hebben er vele zich behoorlijk onder laten tatoeëren . Nu we pak hem beet een 30 jaar verder zijn , zijn die tatoeages echt heel erg gedateerd en als je ze niet bijhoudt wordt het er ook niet fraaier op. Vaak zijn het mode trends , en wat vreselijk origineel lijkt, blijkt dat heel vaak niet te zijn. Maar als jij zeker weet dat je dit wilt moet je dat echt zelf bepalen en niet je moeder.
pejeka schreef:
11-02-2018 17:38
Leven en laten leven...
Ken je die uitdrukking?
Moiren’ schreef:
11-02-2018 12:51
Nou dan.

In zit ne af te vragen of elke tattoo bijstand oplevert. Dus bij 5 tattoos krijg je 5x bijstand.
Dan zou je ook boven een bepaalde inkomensnorm geen tattoo meer mogen nemen vind ik.
Natte tosti..
Dus eigenlijk lost het probleem zichzelf dan op! Wat mooi.
Natte tosti..
Corona67 schreef:
11-02-2018 18:42
Leven en laten leven...
Ken je die uitdrukking?
Wat een prachtige retorische vraag! :huh:
ElizabethThatcher schreef:
11-02-2018 18:46
Wat een prachtige retorische vraag! :huh:
Ik had even een poëtische aanval.
Nu ga ik weer met 1 hand in mijn broek en in de andere hand de afstandsbediening zappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven