Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
:yawnee: Wij zijn gesloopt. Elke twee uur werd hij wakker.

Vanmorgen een halve boterham met smeerkaas en een glas avocado/boerenkool/banaan/yoghurt/blauwe bes smootie. Nu zitten we onderuitgezakt Curling te kijken :)

Tafel: onze tafel is leeg. Vorige week op een verjaardag pakte hij soms een kaal crackertje van een bord. Best beschaafd dus we voelde niet dat we het moesten corrigeren.

Gebaren: dreumes lachte ons uit toen we dat probeerde te introduceren. Als of we een circusact waren. Dus dat hebben we maar gelaten voor wat het is.
BahcoBarbie schreef:
25-02-2018 09:45
:yawnee: Wij zijn gesloopt. Elke twee uur werd hij wakker.
Dit is hier helaas nog standaard. Ik lig met een slapende dreumes op mijn buik ook curling te kijken terwijl mijn plan de kinderboerderij was.
Gebaren: zijn we niet aan begonnen maar zoon heeft zelf gebaren bedacht. Handjes open naast elkaar = op schoot bijv.
Of als hij iets wil eten gaat hij met zn tong slurpen hahaha

Bahco: hier ook een horrornacht. Hij had nog steeds hoge koorts en wou dus bij mij in het grote bed. Leuk, maar hij slaapt voor geen meter want te gezellig... En ik dus ook niet. Pfffffff.
Hij had ook bedacht hoe leuk het is in mijn neus te gaan peuren als ik net sliep. :-[

Tafel: mijn zoontje zit er alleen aan als het mag. Anders zeg ik gewoon nee en dan stopt hij.

Zoon wil nu de hele tijd stofzuigen. Hartstikke leuk maar op een gegeven moment was ik er wel klaar mee. Meneer trekt een zielig gezicht, steekt langzaam de hele woonkamer over en legt dan melodramatisch zijn hoofd in zn armen op de bank. :rofl: Ik stikte er bijna in.
1Aapje schreef:
25-02-2018 09:49
Dit is hier helaas nog standaard. Ik lig met een slapende dreumes op mijn buik ook curling te kijken terwijl mijn plan de kinderboerderij was.
Standaard? Als in, al sinds de geboorte? o_o
blablamana schreef:
25-02-2018 09:53

Zoon wil nu de hele tijd stofzuigen. Hartstikke leuk maar op een gegeven moment was ik er wel klaar mee. Meneer trekt een zielig gezicht, steekt langzaam de hele woonkamer over en legt dan melodramatisch zijn hoofd in zn armen op de bank. :rofl: Ik stikte er bijna in.
Bij ons in bed is nooit een succes geweest. Ooit is dreumes per ongeluk tijdens het rellen in slaap gevallen en hij werd zelf ook verbaast wakker :lol:

Onze dreumes heeft zijn eigen stofzuiger. Misschien ook wat voor jullie?

Afbeelding
Hebben jullie ervaring met hervulbare knijpzakjes? :)
BahcoBarbie schreef:
25-02-2018 11:51
Hebben jullie ervaring met hervulbare knijpzakjes? :)
Ja ik heb die van Squizz! Die vind ik enorm fijn!
Liggen er ook al dreumessen onder een dekbedje? Zoon ligt onder 2 dekens, maar het instoppen is een drama altijd. Voor een dekbed is zoon nog te jong...

Of zijn er misschien dekbedhoezen waar de dekens in passen? Het gaat om de Hema dekens van 108 x 81.
Wij hebben wel een dekbed ja. "Mag" niet maar goed. Sinds ie 1 is of zo.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog gewoon in een slaapzak.
Nijntje* schreef:
25-02-2018 15:03
Hier nog gewoon in een slaapzak.
Nou ja hier dus beide. Slaapt ie tenminste een beetje goed.
Hier slaapt zoon in een 4 seizoenen slaapzak met 2 dekens. Ons huis is slecht geïsoleerd en de slaapkamers hebben enkel glas. Dus het is nu steeds 12-13 graden boven.
Zoon slaapt slecht met de verwarming aan, dus dan beter een lekker warm bedje.
Zo zoon ligt er al in! Die was helemaal klaar met de dag, en wij met hem!
Man man wat was hij vervelend vandaag!

Hij zit nu een beetje in bed te kletsen! Helemaal prima!
Lekker op tijd miss-bolo! Hier ook al erin. Vandaag op stap geweest en dan is alleen een powernapje in de buggy toch net te weinig. Maar wel lekker geshopt :-D
Ik heb gewoon een dekentje in een overtrekje
BahcoBarbie schreef:
25-02-2018 11:07
Standaard? Als in, al sinds de geboorte? o_o
Jup. In eerste 3 maanden soms 4 uur slaap zonder onrust/voeding, een zeldzame keer 6 uur. Nu ben ik al blij als er 3 uur tussen zit.
Zoon ligt meestal bij ons, maar ga binnenkort sowieso dekbed introduceren in zijn eigen bed want slaapzak vindt hij niet fijn.

Hebben jullie ook idee dat die Bad Gateway error vaker is?
Wat gaan jullie lekker snel. Paar dagen niet gereageerd, maar heb ondertussen alles bijgelezen. Ik zal niet op alles reageren, das een beetje mosterd na de maaltijd. Paar dingen.

Ik hou van gebaren! Echt de handigste uitvinden ooit. Dreumes kan zich zo goed al duidelijk maken. Terwijl ze nog niet zo goed praat. Lotte en max is hier ook favoriet inderdaad.

Slapen is niet haar hobby. Sinds ze 9 maanden is doet ze nog maar 1 dutje. Nu met 19 maanden nog steeds, al gebeurt het steeds vaker dat ze niet slaapt overdag. En dan in de avond pas rond 20.30 uur naar bed... En in de ochtend om 7 uur weer fris en fruitig wakker. Ze wordt nachts gemiddeld nog wel een keer of 4 wakker.

Wij hadden vandaag een leuke dag. Dreumes liep zomaar opeens! En dan niet een paar stapjes. Nee de halve huiskamer door. En trots dat ze was. En wij natuurlijk ook.

Sterkte voor alle zieke dreumesen! En dreumesen met tandjes. Hier is ongemerkt een hoektand doorgekomen. Dat geeft hoop voor die andere 3...
1Aapje schreef:
25-02-2018 20:44
Zoon ligt meestal bij ons, maar ga binnenkort sowieso dekbed introduceren in zijn eigen bed want slaapzak vindt hij niet fijn.

Hebben jullie ook idee dat die Bad Gateway error vaker is?
Ja verschrikkelijk. Ik blijf maar refreshen (6)
Mette: wat goed van haar! Hun wereld wordt zo veel groter als ze lopen. :) Zoon liep met 17 maanden, ook niet overdreven vroeg. Maar ook vanuit het niks de halve kamer door. Niks probeerstapjes. Meneer had bedacht, nu kan ik het en daar ging hij. :applause:
Wat grappig Tinkeltje!
Ja die groter wordende wereld vind ik dan wel weer spannend. Dochter is niet het type dat braaf naast je blijft lopen. Die kruipt nu ook al gewoon bij me weg met het volste vertrouwen dat ik er wel achteraan hobbel. Wat ik ook doe meestal :proud: Straks mag ik hollen... ik overweeg al serieus een tuigje. Iemand ervaring?
1Aapje schreef:
25-02-2018 07:58
Ons kind maait nog alles van de tafel, standaard. Onze salontafel is nog nooit zo leeg geweest.

Zoon is 12 maanden en slaapt 2 keer meestal. Hoe lang verschilt tussen 45 min en 3 uur.

Zijn er nog meer moeders die babygebaren gebruiken? Wij zitten een Lotte en Max dvd te kijken van boerderijdieren en zoon is volledig gefocust.
Hehe ja ik :-$ . Ze gebaart zelf alleen drinken, maar snapt er meer.
Fiorah, hoe oud is jouw dochter?

Wij proberen zoontje dus ook gebaren te leren, omdat ik een dove zus heb. Maar ik vind het ontzettend lastig. Hij begrijpt duidelijk een hoop, maar ik krijg hem er niet goed toe om het ook te proberen. Hier is zoontje bijna 2. Hij gebaarde drinken ook vanaf 11 maanden, omdat dat ons gebaar was voor borstvoeding en dat heeeeel belangrijk was voor hem :P
Ik had net een héél verhaal getypt om mezelf voor te stellen, ververst de pagina op mijn telefoon en is alles weg. Dus maar even opnieuw.

Mijn dochter is bijna 1, Morgenstond, vandaar dat ik hier maar eens kom kijken. Een lieve, ondernemende, makkelijke dame met een hele duidelijke Eigen Mening en als het anders moet dan zij in gedachten heeft, krijg ik fel protest. Gelukkig vindt ze het meeste gewoon okay. 11 maanden nachtbraken maar nu eindelijk een paar nachten doorgeslapen... was ook wel eens tijd.

Mocht iemand tips hebben: ze heeft een jaar op onze kamer geslapen en gaat nu naar haar eigen kamer. Ik voed haar echter altijd liggend op bed en nu weet ik niet hoe ik haar handig kan voeden 's nachts, mocht ze weer een nachtvoeding nodig hebben (dat gebeurt nl. wel regelmatig, tot voorheen standaard minimaal 2 extra avond/nachtvoedingen). Op onze kamer staat natuurlijk ons bed en haar bed, ik kan haar makkelijk 's nachts voeden en dan weer terugleggen. Maar op haar kamer staat geen extra bed. Iemand ervaring? Toch een éénpersoons neerzetten?
Ik zou geen bed neerzetten alleen voor de voedingen. Dan zou ik gewoon zittend voeden. En als je wel graag liggend wilt voeden, zou ik haar toch in je eigen kamer laten ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven