Werklozen topic!
donderdag 9 februari 2017 om 12:01
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
donderdag 8 maart 2018 om 11:42
Jaaa leuk nieuwtje hier! Ik werd vanochtend gebeld met een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek! Aanstaande maandag is het zover, bloednerveus natuurlijk, want het is ongeveer mijn droombaan. Dichtbij huis (tien minuutjes), in mijn vakgebied en hetzelfde niveau, iets minder uren dan ik eigenlijk zou willen, maar als ik zie in welke schaal het zit, wel genoeg inkomen om ook meteen uit de WW te kunnen. Hoeraaa!!!!
vrijdag 9 maart 2018 om 13:38
Zouden jullie pas reageren op nieuwe vacatures als je een paar dagen bij je nieuwe baan hebt doorgebracht of nu al? Heb nu nog geen beeld bij mijn werkzaamheden en contract is sowieso maar voor 7 maanden. Zie een vacature waar je voor volgende week moet reageren, is voor minimaal één jaar en blijft altijd wel werk daar. Kansen voor een uitnodiging zijn klein maar je weet het nooit.
vrijdag 9 maart 2018 om 14:03
Altijd doen! Logisch toch, dat je verder solliciteerde als je nu maar een contract hebt voor zeven maanden?lola712 schreef: ↑09-03-2018 13:38Zouden jullie pas reageren op nieuwe vacatures als je een paar dagen bij je nieuwe baan hebt doorgebracht of nu al? Heb nu nog geen beeld bij mijn werkzaamheden en contract is sowieso maar voor 7 maanden. Zie een vacature waar je voor volgende week moet reageren, is voor minimaal één jaar en blijft altijd wel werk daar. Kansen voor een uitnodiging zijn klein maar je weet het nooit.
Lilguinea; spannend! Heel veel succes!
biekoe wijzigde dit bericht op 09-03-2018 14:04
Reden: Foutje
Reden: Foutje
0.25% gewijzigd
vrijdag 9 maart 2018 om 16:30
Succes maandag! Ik ga voor je duimenlilguinea schreef: ↑08-03-2018 11:42Jaaa leuk nieuwtje hier! Ik werd vanochtend gebeld met een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek! Aanstaande maandag is het zover, bloednerveus natuurlijk, want het is ongeveer mijn droombaan. Dichtbij huis (tien minuutjes), in mijn vakgebied en hetzelfde niveau, iets minder uren dan ik eigenlijk zou willen, maar als ik zie in welke schaal het zit, wel genoeg inkomen om ook meteen uit de WW te kunnen. Hoeraaa!!!!
vrijdag 9 maart 2018 om 23:15
Succes maandag!lilguinea schreef: ↑08-03-2018 11:42Jaaa leuk nieuwtje hier! Ik werd vanochtend gebeld met een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek! Aanstaande maandag is het zover, bloednerveus natuurlijk, want het is ongeveer mijn droombaan. Dichtbij huis (tien minuutjes), in mijn vakgebied en hetzelfde niveau, iets minder uren dan ik eigenlijk zou willen, maar als ik zie in welke schaal het zit, wel genoeg inkomen om ook meteen uit de WW te kunnen. Hoeraaa!!!!
vrijdag 9 maart 2018 om 23:32
Super! Succes!lilguinea schreef: ↑08-03-2018 11:42Jaaa leuk nieuwtje hier! Ik werd vanochtend gebeld met een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek! Aanstaande maandag is het zover, bloednerveus natuurlijk, want het is ongeveer mijn droombaan. Dichtbij huis (tien minuutjes), in mijn vakgebied en hetzelfde niveau, iets minder uren dan ik eigenlijk zou willen, maar als ik zie in welke schaal het zit, wel genoeg inkomen om ook meteen uit de WW te kunnen. Hoeraaa!!!!
zaterdag 10 maart 2018 om 17:55
Succes maandag !lilguinea schreef: ↑08-03-2018 11:42Jaaa leuk nieuwtje hier! Ik werd vanochtend gebeld met een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek! Aanstaande maandag is het zover, bloednerveus natuurlijk, want het is ongeveer mijn droombaan. Dichtbij huis (tien minuutjes), in mijn vakgebied en hetzelfde niveau, iets minder uren dan ik eigenlijk zou willen, maar als ik zie in welke schaal het zit, wel genoeg inkomen om ook meteen uit de WW te kunnen. Hoeraaa!!!!
zondag 11 maart 2018 om 21:26
Spannend, nog 1 nachtje slapen... Succes morgen! Zet hem op, je kán het!lilguinea schreef: ↑08-03-2018 11:42Jaaa leuk nieuwtje hier! Ik werd vanochtend gebeld met een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek! Aanstaande maandag is het zover, bloednerveus natuurlijk, want het is ongeveer mijn droombaan. Dichtbij huis (tien minuutjes), in mijn vakgebied en hetzelfde niveau, iets minder uren dan ik eigenlijk zou willen, maar als ik zie in welke schaal het zit, wel genoeg inkomen om ook meteen uit de WW te kunnen. Hoeraaa!!!!
maandag 12 maart 2018 om 09:55
maandag 12 maart 2018 om 12:21
He bah, Banaaninmijnoor, dan komt ook alles tegelijk he. En dan moet je maar positief zien te blijven, zegt iedereen dan. Nou ik ook niet hoor. Vorige week mijn bed uit gebeld om plotseling 100% mantelzorger te worden, mijn vrijwilligerswerk even aan de kant en zelf ook niet lekker. Ik baal even met je mee, en dan daarna weer vol ertegenaan.
Doe je mee? Zullen we zeggen morgen nog even balen, en dan vanaf woensdag weer gaan knallen?
lise1985, dat zijn de betere berichten! Ik hoop dat je dit topic heel snel voorbij mag zijn!
lilguinee, hoe is het gegaan? Prettig gesprek?
Doe je mee? Zullen we zeggen morgen nog even balen, en dan vanaf woensdag weer gaan knallen?
lise1985, dat zijn de betere berichten! Ik hoop dat je dit topic heel snel voorbij mag zijn!
lilguinee, hoe is het gegaan? Prettig gesprek?
maandag 12 maart 2018 om 12:45
Over een paar dagen begin ik, stiekem best spannend! Toch op aanraden van mijn omgeving verder aan het solliciteren omdat ik maar een contract voor 7 maanden heb en ook nog een proeftijd van 2 maanden dus niks is zeker! Nu gereageerd op een kantoorfunctie van één jaar maar waar altijd wel werk in is. Verwacht er niets van maar ze zijn met spoed op zoek dus wie weet heb ik net als bij deze functie ook geluk dat ze meteen vervanging zoeken. Zou dan volgende week al een gesprek hebben. Werkuren hetzelfde, wel vaste dagen en salaris is iets hoger. En als het een afwijzing is (dikke kans) blijf ik lekker in de winkel werken. Sowieso altijd goed om rond te blijven kijken!
Merk wel meteen dat mijn tijd nu ineens schaars aan het worden is haha, moest met afspraken plannen deze maand al rekening houden en mijn werkrooster erbij pakken! Krijg 3 weken van te voren mijn rooster maar wil nu eigenlijk al heel april weten haha, even geduld!
Merk wel meteen dat mijn tijd nu ineens schaars aan het worden is haha, moest met afspraken plannen deze maand al rekening houden en mijn werkrooster erbij pakken! Krijg 3 weken van te voren mijn rooster maar wil nu eigenlijk al heel april weten haha, even geduld!
maandag 12 maart 2018 om 12:52
Ach BanaanInMijnOor dat is vervelend. Hopelijk gaat het snel beter.
Lise1985: Wauw! Klinkt goed!
Ik ben intussen op gesprek geweest. Het ging goed voor mijn gevoel, alleen ik twijfel of ze niet liever iemand aannemen met meer ervaring in die specifieke branche. Morgen hoor ik meer! Ondertussen maar flink duimen!
Ik ben intussen op gesprek geweest. Het ging goed voor mijn gevoel, alleen ik twijfel of ze niet liever iemand aannemen met meer ervaring in die specifieke branche. Morgen hoor ik meer! Ondertussen maar flink duimen!
maandag 12 maart 2018 om 15:54
Bij contracten tussen 6 tot 24 maanden is de proeftijd maximaal 1 maand. Pas bij een contract van 2 jaar of langer mag dat 2 maanden zijn. Ongeldige proeftijd is geen proeftijd. Kijk eventueel even in de cao of er in jouw branche een uitzondering geldt, waardoor je wel 2 maanden proeftijd mag hebben bij een 7 maanden contract. Staat er in de cao niets hierover, dan heb je een ongeldige proeftijd.
maandag 12 maart 2018 om 15:59
Je hebt in ieder geval een goed gesprek gehad, houd dat vast voor je motivatie en zelfvertrouwen!
Zelf heb ik daarnet een heel fijn gesprek gehad met een uitzendbureau. Ze bestaan nog, de ambachtelijke uitzendbureaus waar ze hun uitzendkrachten kennen! Helaas is de vacature waar ik op reageerde bij een bedrijf dat mij al eerder afwees en ze staan erom bekend dat dat eigenlijk voor eeuwig is, ook is mijn cv inmiddels een stuk completer geworden, zowel in diploma's als in werkervaring. Wel een leuke vacature en in het gesprek goed mijn positieve punten naar voren kunnen brengen, dus wie weet... Ook ik heb hoop hier!
maandag 12 maart 2018 om 16:04
Spannend! Denk je zelf dat de vacature iets voor je is?lilguinea schreef: ↑12-03-2018 12:52Ach BanaanInMijnOor dat is vervelend. Hopelijk gaat het snel beter.
Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad, dat is altijd fijn.
Morgen al een terugkoppeling is ook prettig. Laat je hier weten of je het geworden bent?
maandag 12 maart 2018 om 16:09
Ik heb heel veel moeite met sollicitatiegesprekken. Ik ben op dit moment niet zeker van mezelf en zit ook niet heel lekker in mijn vel. Ik heb daar wel hulp voor gezocht.
Anyway: daardoor vind ik het voeren van gesprekken dus moeilijk. Want je moet anderen natuurlijk wel in zekere zin kunnen overtuigen en jezelf kunnen verkopen. Ik heb vorige week bij een instantie aangeklopt om hulp te krijgen bij dit soort zaken en volgende week mag ik beginnen met een paar workshops. Hoop dat het me wat gaat opleveren. Ook toen ik nog wel een baan had en sollicitaties verstuurde had ik er moeite mee.
Blijft nog over: wat wil ik? Ik weet het op het moment echt niet. Ik hoop dat de instantie mij daar ook bij gaat helpen (heb het wel aangegeven). Momenteel voel ik me met vlagen echt een mislukkeling. Ik word dit jaar 34 en weet eigenlijk nog steeds niet wat ik wil. Ik vind veel dingen leuk maar 95% daarvan is niet realistisch en ik weet helemaal niet of die dingen écht leuk zijn en bij me passen. Ik heb een CV van wat administratieve banen maar ik werd in het verleden alleen maar benaderd voor een bepaald type baan waar ik héééél erg ongelukkig van werd. Ik heb daar zo'n 8 jaar ervaring in dus ik snap wel dat ze me benaderen, maar ik moet toch ook iets anders kunnen?
Ik hoop dat de organisatie me kan helpen en dat ik eens een baan vind waar ik goed op mijn plek zit; zij blij met mij, ik met hen.
Anyway: daardoor vind ik het voeren van gesprekken dus moeilijk. Want je moet anderen natuurlijk wel in zekere zin kunnen overtuigen en jezelf kunnen verkopen. Ik heb vorige week bij een instantie aangeklopt om hulp te krijgen bij dit soort zaken en volgende week mag ik beginnen met een paar workshops. Hoop dat het me wat gaat opleveren. Ook toen ik nog wel een baan had en sollicitaties verstuurde had ik er moeite mee.
Blijft nog over: wat wil ik? Ik weet het op het moment echt niet. Ik hoop dat de instantie mij daar ook bij gaat helpen (heb het wel aangegeven). Momenteel voel ik me met vlagen echt een mislukkeling. Ik word dit jaar 34 en weet eigenlijk nog steeds niet wat ik wil. Ik vind veel dingen leuk maar 95% daarvan is niet realistisch en ik weet helemaal niet of die dingen écht leuk zijn en bij me passen. Ik heb een CV van wat administratieve banen maar ik werd in het verleden alleen maar benaderd voor een bepaald type baan waar ik héééél erg ongelukkig van werd. Ik heb daar zo'n 8 jaar ervaring in dus ik snap wel dat ze me benaderen, maar ik moet toch ook iets anders kunnen?
Ik hoop dat de organisatie me kan helpen en dat ik eens een baan vind waar ik goed op mijn plek zit; zij blij met mij, ik met hen.
maandag 12 maart 2018 om 16:14
Oh las er over heen hopelijk morgen een positief bericht !lilguinea schreef: ↑12-03-2018 12:52Ach BanaanInMijnOor dat is vervelend. Hopelijk gaat het snel beter.
maandag 12 maart 2018 om 18:09
Lastig Minnimouse. Ik herken het veel dingen leuk vinden wel, maar ervaar het zelf als lastig dat je voor alles weer een nieuwe opleiding nodig hebt. Heb intussen ook erg veel werkgevers versleten maar niks was het helemaal.
Goed dat je hulp hebt gezocht voor je onzekerheid en het niet lekker in je vel zitten! Op een gegeven moment gaat het je vast lukken om wel die droombaan (al geloof ik daar zelf niet helemaal in) te vinden.
Goed dat je hulp hebt gezocht voor je onzekerheid en het niet lekker in je vel zitten! Op een gegeven moment gaat het je vast lukken om wel die droombaan (al geloof ik daar zelf niet helemaal in) te vinden.