Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
10-03-2018 07:51
Wil iemand even de krant bellen? Het is bijna 08.00 en dreumes slaapt nog :bonk:

Dat is echt voor het eerst. Ik ben daarentegen gewoon wakker want mijn interne klok is hardhandig verzet naar 06.00 op staan :yawnee:
Haha heerlijk.. Dat gebeurt hier nou echt nooit. Sowieso als ze eens tot 6.30 slaapt gaat de vlag uit. Vannacht was echt verschrikkelijk, wel 10x wakker en aant huilen en vanaf 5.15 vond ze het welletjes en is wakker. Pff
Elifantje schreef:
10-03-2018 07:55
Haha, geniet lekker van je rust! Bij ons gebeurt dat ook heel af en toe. Zit je dan met z’n tweeën op de bank met een kop koffie en een nog snurkend kind in bed.

Helaas voor mij zat ik alleen op de bank. Manlief lag er net zo bij de knorren. Ik ben maar lekker gaan douchen zonder lawaai op de achtergrond :thumbsup:

pavo07 schreef:
10-03-2018 09:12
Haha heerlijk.. Dat gebeurt hier nou echt nooit. Sowieso als ze eens tot 6.30 slaapt gaat de vlag uit. Vannacht was echt verschrikkelijk, wel 10x wakker en aant huilen en vanaf 5.15 vond ze het welletjes en is wakker. Pff

Hier ook nooit :-[ Daarom was ik zo verbaast. Wat een ruknacht hebben jullie gehad zeg. Is dat al sinds de geboorte?
Wij zijn vandaag gaan shoppen en hebben deze schoentjes van Falcotto gekocht en een jasje bij de Zara. Het jasje had te lange mouwen (of dreumes heeft een dikke romp) en die lieten we nog even inkorten bij de kleermaker. Stond dreumes daar als een klein heertje de kleermaker aanwijzingen te geven in brabbeltaal :heart:

Afbeelding

Afbeelding
Wij hebben geshopt voor een achterzitje op de fiets. De yepp nexxt is het geworden. Ik wilde de andere van yepp, maar deze is veel makkelijker op mijn fiets te zetten.

Afbeelding
BahcoBarbie schreef:
10-03-2018 07:51
Wil iemand even de krant bellen? Het is bijna 08.00 en dreumes slaapt nog :bonk:

Dat is echt voor het eerst. Ik ben daarentegen gewoon wakker want mijn interne klok is hardhandig verzet naar 06.00 op staan :yawnee:
Ik had dat woensdag (op nachtvoedingen na).
Ah hier ook lekker geshopt. Gisteren nieuwe schoenen gekocht en we hebben wat shirtjes gekocht in maat 92. Hij gaat nu richting maat 92. En we zijn naar de kapper geweest, hij heeft nu een lekker kort koppie. En een plukje haar mee voor in zijn boekje.

Schrijven jullie ook in een boekje met ontwikkelingen? Ik heb 2 boeken van Pauline Oud.
BahcoBarbie schreef:
10-03-2018 14:19
Wij zijn vandaag gaan shoppen en hebben deze schoentjes van Falcotto gekocht en een jasje bij de Zara. Het jasje had te lange mouwen (of dreumes heeft een dikke romp) en die lieten we nog even inkorten bij de kleermaker. Stond dreumes daar als een klein heertje de kleermaker aanwijzingen te geven in brabbeltaal :heart:

Afbeelding

Afbeelding
Leuk zeg! Zou ik zelf ook kunnen uitzoeken als ik een jongetje zou hebben :-D
BahcoBarbie schreef:
10-03-2018 14:13

Hier ook nooit :-[ Daarom was ik zo verbaast. Wat een ruknacht hebben jullie gehad zeg. Is dat al sinds de geboorte?
Dochter was een super slaapster tot een maand of 5. Sinds haar eerste tandje is het bal eigenlijk. Sowieso heeft ze weinig slaap nodig, maar pakt vaak wel minder dan dat ze nodig heeft. Altijd een vroege vogel en overdag maar korte slaapjes.
Tinkeltje34 schreef:
10-03-2018 15:01
Schrijven jullie ook in een boekje met ontwikkelingen? Ik heb 2 boeken van Pauline Oud.
Ik niet. Ik vul ze wel in in het cb boekje. Ook heb ik fotoboek van zijn eerste jaar al gemaakt en af laten drukken.
Ik had van het eerste jaar van die kaarten met mijlpalen waar ik foto’s op heb geplakt en tekstjes bij geschreven. Nu in het tweede jaar hou ik ook de mijlpalen bij waar ik een fotoboekje van ga maken.
Whaaa wij vieren vandaag haar eerste verjaardag! Morgen wordt ze officieel 1 jaar!

Ik heb het eerste jaar een boek van dushi bij gehouden en een fotoboek van het eerste jaar die dus vandaag wordt afgesloten met de viering van haar eerste verjaardag! Bye bye baby, hello dreumes!
Ja en het groeiboekje, maar dat is meer lengte, gewicht en voeding
Lavendel_12 schreef:
11-03-2018 11:56
Whaaa wij vieren vandaag haar eerste verjaardag! Morgen wordt ze officieel 1 jaar!

Ik heb het eerste jaar een boek van dushi bij gehouden en een fotoboek van het eerste jaar die dus vandaag wordt afgesloten met de viering van haar eerste verjaardag! Bye bye baby, hello dreumes!
Gefeliciteerd!
Lavendel_12 schreef:
11-03-2018 11:56

Gefeliciteerd :cheer2:
Hier geen boek waarin ik schrijf. Ik fotografeer digitaal en analoog en laat de foto's afdrukken en plak ze daarna in. Ik hou niet van het gelikte van een gedrukt fotoboek. Tenminste, niet privé.

Ik film wel en dat monteer ik achter elkaar. Zo heeft dreumes later een lange film met allerlei momenten :)
Hier hebben we trouwens sinds enige tijd een dreumes die niet naar de speeltuin/park wil. In de speeltuin gaat ie zitten huilen en in het park gaat ie zitten om de zoveel meter. Ik of man lopen dan verder en vragen of hij meekomt maar van harte gaat het niet.

Ik hoop zo dat dit een korte fase is. Straks is het geen buitenkind :-(
Ik heb een fotoboek via computer gemaakt om zeker te zijn dat ik hem af zou maken :roll:.

Wat doen jullie bij: Ik wil niks en jengel heel de dag buien?
Aapje: dan ga ik meestal met hem op pad. Wandelend het centrum in (hij in de kinderwagen), of naar de binnenspeeltuin.
Altijd de deur uit idd ! Ik blijf nooit een dag binnen, dan worden we knettergek. Vaak gaat het buiten de deur een stuk beter.
Dank jullie wel! Ze is goed verwend, gelukkig niet overdreven maar gewoon leuk en meeste dingen ook die ik gevraagd had!
Op pad gaan werkt voor mij ook meestal het beste. Afleiding, echt wordt gillend gek als ik met dat soort dagen thuis blijf.
Zooo wat is er weer veel geschreven! Wij gaan ook op pad als dochter jengelig is. Vorige week ben ik voor het eerst met haar naar de indoor speeltuin geweest en dat was, boven mijn verwachting, een groot succes.

Hier ook een hele slechte groente en fruit eter maar als ik het pureer en in een knijpzakje stop gaat het wel met smaak op, raar kind.

Hoe gaan jullie om met verlatingsangst? Op het kdv is 1 van de 3 vaste leidsters met zwangerschapsverlof gegaan en is er dus een nieuwe. Toen ik haar laatst wegbracht was alleen de nieuwe leidster er en dochter krijste alles bij elkaar toen ik haar daar aan tafel zette. Zodra de bekende leidster wat later binnen kwam was het goed.

Over een dikke maand gaat ze over naar de volgende groep met allemaal onbekende leidsters dus ik hoop dat het een korte fase is....
Man man het thema van afgelopen weekend was POEP. Als ik nu terugkijk zijn manlief en ik heel veel bezig geweest met verschonen & wassen. Dreumes plofte met een volle luier neer op zijn billen en dan spatte het zo langs de randjes zijn broek in. Of hij zat te eten in zijn stoel en *pppprfffftttttt*.. tot in zijn broekspijpen en zijn rug op. Hij is 2x in bad geweest. Om daarna ook 2x onder de douche te moeten omdat hij in bad had gepoept :facepalm: En ik bedacht mij afgelopen week juist dat dreumes nog nooit in bad had gepoept en ik mij afvroeg hoe ik dat dan moest aanpakken :| Blijkt dat je dan gewoon je man kan roepen :-P)

Ik ga nu duimen dat die poep snel ophoudt want we gaan einde deze week kort op vakantie o_o
Wat een schijtweekend bahco! Wij hebben ook zo'n periode gehad, de poep was toen ook dunner. De oorzaak bleek in het eten te zitten, sinds we alle peulvruchten en tarwe van het menu hebben geschrapt gaat het goed. We zijn nu weer langzaam aan dingen aan het introduceren om te kijken hoe het gaat. Doperwten en speltproducten gaan in elk geval goed maar bij kikkererwten is het weer mis...
Marloes85 schreef:
12-03-2018 13:16
Wat een schijtweekend bahco! Wij hebben ook zo'n periode gehad, de poep was toen ook dunner. De oorzaak bleek in het eten te zitten, sinds we alle peulvruchten en tarwe van het menu hebben geschrapt gaat het goed. We zijn nu weer langzaam aan dingen aan het introduceren om te kijken hoe het gaat. Doperwten en speltproducten gaan in elk geval goed maar bij kikkererwten is het weer mis...

Aah fijn dat je de oorzaak hebt gevonden :-D Dat scheelt veel.

Hier is het dunner denk ik omdat dreumes last heeft van zijn tanden en alles weer in zijn mond stopt. Ook op het kdv.
Marloes hier brult zoon op momenten ook als ik wegga bij opvang. Ik weet dat het zo weer goed is als ik weg ben.

Bahco hier stonden vorige week maandag en dinsdag in teken van poep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven